abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:25:05 #126
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42508765
Het weer is inmiddels aan het omslaan en de fiets hangt aan de wilgen... vanmiddag mijn eerste spinningles.

ben benieuwd!
Neerkomen wel!
pi_42518732
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:25 schreef Freeflyer het volgende:
Het weer is inmiddels aan het omslaan en de fiets hangt aan de wilgen... vanmiddag mijn eerste spinningles.

ben benieuwd!
het weer is aan het omslaan het was gisteren nog 18 graden, heerlijke temperatuur om buiten te fietsen
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:15:00 #128
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42527853
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:39 schreef The_S het volgende:
het weer is aan het omslaan het was gisteren nog 18 graden, heerlijke temperatuur om buiten te fietsen
hier niet... 8 graden, regen en harde wind
Neerkomen wel!
pi_42533989
Hij ging gisteren lekker
pi_42534613
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:15 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

hier niet... 8 graden, regen en harde wind
Ideaal mountainbikeweer dus. Kweek je meteen wat weerstand. Gaan met die banaan, als je thuiskomt smaakt een warme mok chocolademelk des te lekkerder!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:08:16 #131
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42536138
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ideaal mountainbikeweer dus. Kweek je meteen wat weerstand. Gaan met die banaan, als je thuiskomt smaakt een warme mok chocolademelk des te lekkerder!
ik ben een mooi weer mountainbiker

OT: spinning is leuk om te doen. denk dat ik na deze winter een vliegende start heb in tegenstelling tot voorgaande seizoenen.
Neerkomen wel!
pi_42556601
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:08 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

ik ben een mooi weer mountainbiker

OT: spinning is leuk om te doen. denk dat ik na deze winter een vliegende start heb in tegenstelling tot voorgaande seizoenen.
Dat is ook mijn opzet volgend seizoen beginnen zonder een conditionele achterstand en ik ben zowiezo geen mooi weer mtb-er, hoe meer modder des te beter , voor mij is het spinning gewoon omdat ik nu 6 dagen in de week moet werken en dus alleen nog maar op zondag kan mtb-en

vandaag ff gebeld, ga volgende week beginnen

wat is trouwens het verschil tussen RPM en spinning?
pi_42573931
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:07 schreef The_S het volgende:

[..]

Dat is ook mijn opzet volgend seizoen beginnen zonder een conditionele achterstand en ik ben zowiezo geen mooi weer mtb-er, hoe meer modder des te beter , voor mij is het spinning gewoon omdat ik nu 6 dagen in de week moet werken en dus alleen nog maar op zondag kan mtb-en

vandaag ff gebeld, ga volgende week beginnen

wat is trouwens het verschil tussen RPM en spinning?
Conditioneel heb je er zeer zeker voordeel van bij het mtb'en. Als je tenminste niet smokkelt met je weerstand, wat dat kan binnen dus wél.

Voor het verschil tussen Spinning en RPM, zie pagina 1 van dit topic:
quote:
Spinning en RPM zijn allebei vormen van indoor cycling. Spinning is een geregistreerd handelsmerk, van de in de openingspost genoemde Johnny G en zijn bedrijf Mad Dog Athletics. Het wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt, maar écht Spinning krijg je alleen van mensen die Johnny G gecertificeerd zijn.

RPM is de indoor cycling variant van Les Mills. Dat is een bedrijf dat meerdere sportprogramma's ontwikkelt die elke keer drie maanden lang wereldwijd hetzelfde zijn. Dus of je nu vandaag in Nederland, Zweden of Spanje een les RPM (of BodyPump of BodyAttack of BodyJam) gaat volgen; je doet dezelfde oefeningen, in dezelfde volgorde, op dezelfde muziek.

Aan de ene kant heel fijn, omdat je op die manier je vorderingen heel makkelijk bij kan houden. Aan de andere kant kán het je na een paar weken behoorlijk gaan vervelen om weer op dezelfde muziek te gaan fietsen.

Spinning instructors maken hun eigen lesprofielen en stellen daar ook zelf de muziek voor samen. Met als gevolg dat haast geen les hetzelfde is.

Een ander groot verschil tussen Spinning en RPM is ook nog dat je RPM meer als een workout kan zien: gewoon een uur knallen, met een beetje 'choreografie' erin om het leuk te houden. Terwijl Spinning een training is. Misschien zit er daarom wel eens een voor jouw gevoel 'saaie' les bij (een uur zittend tempo fietsen bijvoorbeeld), maar die draagt dan wel bij aan je uiteindelijke lange termijn training. Wat een Spinning instructor ook van je vraagt: er zit altijd een plan achter.
Hardloper.
IG @webkim
pi_42578175
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:58 schreef bladibladibla het volgende:

En wat zijn goede schoenen en hoeveel kosten die ongeveer? Ik heb al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben echt een leek op dat gebied
Ik heb sinds een maandje ook van die spd/spinning/schoenen gekocht, ze zijn van shimano, was er inclusief de plaatjes ¤ 100,- voor kwijt.

Had vorige week wel dat in 1 les me schoen 3x uit mn pedaal schoot
Gelukkig hebben onze fietsen nummers, dus ik weet welke ik niet meer moet nemen

Zit nu trouwens ook op 3x per week, zo, di en do, en dat bevalt zeer goed zo.
Nu al eeen weekje niet geweest ivm de griep, maar als het een beetje meezit morgen weer
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_42581596
over 45 minuten weer even vorige week niet geweest door werk en drukte, deze week bijna ook weer, maar nu straks maar even...

verder binnenkort ook maar eens SPD schoentjes aanschaffen, ook wel handig voor op m'n mountainbike eigenlijk...moet alleen nog even kijken welk type ik wel en wat voor pedalen dan etc. dus meer iets voor langere termijn

verder verschilt het idd soms nog wel een beetje op welke fiets je zit, sommige zijn ietsje stabieler dan andere en dat is wel zo fijn nummer 14 is op het moment m'n favoriet
Jack does it in real time...
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:17:27 #136
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42587916
hoi met zijn 2-en fervent spinners enn rpm-ers. alhoewel spinning onze voorkeur heeft.
het seizoen begint weer: koud, guur, donker en dan binnen heerlijk fietsen.
gebeurde dat zo'n 5 jaar geleden nog met een tshirtje, sportbroekje en sneakers. tegenwoordig zit er flitsende sporters op de fiets, van top top teen gestyled op spinning. inclusief heartrate-horloge (voor deze 40-er zeker niet overbodig).
vraagje over 3/4 koersbroek. ben van plan een zogenaamde 3.4 broek te kopen (net over de knie) . ik heb ff snel deze 2 kunnen vinden: van Ultima de Koersbroek 5/8 Stella en van AGU de Garda broek 3/4 model zwart
Iemand suggesties welke merken er nog meer 3./4 (of 5/8) broeken aanbieden?? en waar ze het beste zijn aan te schaffen
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_42590962
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:17 schreef mcwops het volgende:
ben van plan een zogenaamde 3.4 broek te kopen (net over de knie) . ik heb ff snel deze 2 kunnen vinden: van Ultima de Koersbroek 5/8 Stella en van AGU de Garda broek 3/4 model zwart
Iemand suggesties welke merken er nog meer 3./4 (of 5/8) broeken aanbieden?? en waar ze het beste zijn aan te schaffen
Voor fietskleding kijk ik altijd eerst even bij Cyclewear. Ze hebben heel veel 'huismerk' spullen van een behoorlijke kwaliteit. Zo kan je nog eens wat verslijten zonder dat het gelijk doodzonde is.
Hardloper.
IG @webkim
pi_42591703
Bij de sportschool waar ik heen ga, hebben ze nieuwe spinning-fietsen gekocht. Wel ff wennen hoor, maar fietsen wel super!! Heel soepel, en heel stil
pi_42592033
Ik doe deze sport al zo'n 3~4 jaar, ik ben verslaafd
Marathons zijn het leukst: 4 uur achter elkaar stampen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 12 oktober 2006 @ 09:14:34 #140
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42602083
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:29 schreef Webkim het volgende:

[..]

Voor fietskleding kijk ik altijd eerst even bij Cyclewear. Ze hebben heel veel 'huismerk' spullen van een behoorlijke kwaliteit. Zo kan je nog eens wat verslijten zonder dat het gelijk doodzonde is.
Naar aanleiding van jouw post heb ik het volgende gekocht:

Spinningbroek
Kek pakje
Schoenen!
Mooi jasje voor buiten
Topje

(Je kunt wel een dealtje met ze aangaan denk ik, goede reclame hierzo ;-))
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:25:23 #141
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42609920
hee leuk voor je Nugget.
enne, als het niet past, is het dan eenvoudig te retourneren? en kun je ook ophalen ? (voor mij interessant nl.)
pi_42610574
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:25 schreef mcwops het volgende:
hee leuk voor je Nugget.
enne, als het niet past, is het dan eenvoudig te retourneren? en kun je ook ophalen ? (voor mij interessant nl.)
quote:
Klanten van All Active Trading hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 7 dagen deze artikelen terug te sturen en de overeenkomst te ontbinden. De klant dient de kosten voor de retourzending zelf te betalen. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde originele verpakking. Verder moeten de producten in dezelfde conditie verkeren en mogen deze niet gebruikt en/of gedragen zijn.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:53:09 #143
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42610690
thanks Webkim
maar schrijven en doen is vaak niet hetzelfde . 't gaat me om mogelijke ervaringen.

even een stellinkje tussendoor
quote:
of een spinningles leuk is (voldoening geeft) hangt in grote mate af van het humeur van de instructrice/instructeur

[ Bericht 3% gewijzigd door mcwops op 12-10-2006 16:03:23 ]
pi_42612730
Ik wil niet zeggen dat de les niet leuk is als zijn humeur slecht is.
Wel was vorige week de headset van onze instructeur kapot en moest hij dus min of meer schreeuwen, daarin ging hij af en toe wat ver. Dat maakt het dan wel weer leuker
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_42613759
Ik ben het helemaal eens met de stelling.

Ik had laatst les van een man die er zelf geen zin in had: hij begon toen met een van de dames op de fiets te praten over het effect van witbrood op je stoelgang

Vanavond een "racing day" les. Ik ga echt dood denk ik...
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_42635984
Het goede nieuws: ik leef nog

Het slechte nieuws: ik kan niet op of neer
pi_42636100
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:07 schreef bladibladibla het volgende:
Het goede nieuws: ik leef nog

Het slechte nieuws: ik kan niet op of neer
Zolang je nog vooruit of achteruit kunt, niks aan de hand toch?
-wel een bekend gevoel, net zoiets als een MTB-marathon van 100 km, waarvan de helft over boomwortelpaadjes-
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_42636297
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:11 schreef Gripper het volgende:
Zolang je nog vooruit of achteruit kunt, niks aan de hand toch?
Voor- en achteruit gaat niet ook al niet zo soepel. Ik denk dat ik maar even een wandelingetje ga maken om alles los te krijgen. Moet namelijk vanavond op en neer met de trein naar Amsterdam vanuit Tilburg, dus daar zal ik nog stijver van worden denk ik.
pi_42636861
quote:
of een spinningles leuk is (voldoening geeft) hangt in grote mate af van het humeur van de instructrice/instructeur
scheelt wel een hoop ja, woensdag was er een andere instructrice (tot nu toe alleen instructeurs gehad ) en tsja, ze had toch wel een andere manier om de les op te bouwen...

minder duidelijk in aanwijzingen en ook minder afwisseling en echt enthousiasme om door te zetten, viel me eigenlijk een klein beetje tegen...maar ja, wel buikspier oefeningen als extraatje na afloop (die mij echt gesloopt hebben, voel ze nog )
Jack does it in real time...
pi_42756417
vanavond voor het eerst gedaan, op zich ging het wel, alleen doe mij maar mountainbiken, lekker buiten, bochtjes maken, alles voelen en frisse lucht. Binnen zweet je je echt het apelazerus, volgens mij komt dat, doordat je geen rijwind hebt die je lichaam nog enigzins afkoelt.
moet er nog even over nadenken of ik er mee doorga, want met tegenzin beetje binnen te ploeteren lijkt me niet wat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')