het weer is aan het omslaanquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:25 schreef Freeflyer het volgende:
Het weer is inmiddels aan het omslaan en de fiets hangt aan de wilgen... vanmiddag mijn eerste spinningles.
ben benieuwd!
hier niet... 8 graden, regen en harde windquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:39 schreef The_S het volgende:
het weer is aan het omslaanhet was gisteren nog 18 graden, heerlijke temperatuur om buiten te fietsen
![]()
Ideaal mountainbikeweer dus. Kweek je meteen wat weerstand. Gaan met die banaan, als je thuiskomt smaakt een warme mok chocolademelk des te lekkerder!quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:15 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
hier niet... 8 graden, regen en harde wind![]()
ik ben een mooi weer mountainbikerquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ideaal mountainbikeweer dus. Kweek je meteen wat weerstand. Gaan met die banaan, als je thuiskomt smaakt een warme mok chocolademelk des te lekkerder!![]()
Dat is ook mijn opzet volgend seizoen beginnen zonder een conditionele achterstand en ik ben zowiezo geen mooi weer mtb-er, hoe meer modder des te beterquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:08 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
ik ben een mooi weer mountainbiker![]()
OT: spinning is leuk om te doen. denk dat ik na deze winter een vliegende start heb in tegenstelling tot voorgaande seizoenen.
Conditioneel heb je er zeer zeker voordeel van bij het mtb'en. Als je tenminste niet smokkelt met je weerstand, wat dat kan binnen dus wél.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:07 schreef The_S het volgende:
[..]
Dat is ook mijn opzet volgend seizoen beginnen zonder een conditionele achterstand en ik ben zowiezo geen mooi weer mtb-er, hoe meer modder des te beter, voor mij is het spinning gewoon omdat ik nu 6 dagen in de week moet werken en dus alleen nog maar op zondag kan mtb-en
vandaag ff gebeld, ga volgende week beginnen
wat is trouwens het verschil tussen RPM en spinning?
quote:Spinning en RPM zijn allebei vormen van indoor cycling. Spinning is een geregistreerd handelsmerk, van de in de openingspost genoemde Johnny G en zijn bedrijf Mad Dog Athletics. Het wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt, maar écht Spinning krijg je alleen van mensen die Johnny G gecertificeerd zijn.
RPM is de indoor cycling variant van Les Mills. Dat is een bedrijf dat meerdere sportprogramma's ontwikkelt die elke keer drie maanden lang wereldwijd hetzelfde zijn. Dus of je nu vandaag in Nederland, Zweden of Spanje een les RPM (of BodyPump of BodyAttack of BodyJam) gaat volgen; je doet dezelfde oefeningen, in dezelfde volgorde, op dezelfde muziek.
Aan de ene kant heel fijn, omdat je op die manier je vorderingen heel makkelijk bij kan houden. Aan de andere kant kán het je na een paar weken behoorlijk gaan vervelen om weer op dezelfde muziek te gaan fietsen.
Spinning instructors maken hun eigen lesprofielen en stellen daar ook zelf de muziek voor samen. Met als gevolg dat haast geen les hetzelfde is.
Een ander groot verschil tussen Spinning en RPM is ook nog dat je RPM meer als een workout kan zien: gewoon een uur knallen, met een beetje 'choreografie' erin om het leuk te houden. Terwijl Spinning een training is. Misschien zit er daarom wel eens een voor jouw gevoel 'saaie' les bij (een uur zittend tempo fietsen bijvoorbeeld), maar die draagt dan wel bij aan je uiteindelijke lange termijn training. Wat een Spinning instructor ook van je vraagt: er zit altijd een plan achter.
Ik heb sinds een maandje ook van die spd/spinning/schoenen gekocht, ze zijn van shimano, was er inclusief de plaatjes ¤ 100,- voor kwijt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:58 schreef bladibladibla het volgende:
En wat zijn goede schoenen en hoeveel kosten die ongeveer? Ik heb al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben echt een leek op dat gebied
Voor fietskleding kijk ik altijd eerst even bij Cyclewear. Ze hebben heel veel 'huismerk' spullen van een behoorlijke kwaliteit. Zo kan je nog eens wat verslijten zonder dat het gelijk doodzonde is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:17 schreef mcwops het volgende:
ben van plan een zogenaamde 3.4 broek te kopen (net over de knie) . ik heb ff snel deze 2 kunnen vinden: van Ultima de Koersbroek 5/8 Stella en van AGU de Garda broek 3/4 model zwart
Iemand suggesties welke merken er nog meer 3./4 (of 5/8) broeken aanbieden?? en waar ze het beste zijn aan te schaffen
Naar aanleiding van jouw post heb ik het volgende gekocht:quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:29 schreef Webkim het volgende:
[..]
Voor fietskleding kijk ik altijd eerst even bij Cyclewear. Ze hebben heel veel 'huismerk' spullen van een behoorlijke kwaliteit. Zo kan je nog eens wat verslijten zonder dat het gelijk doodzonde is.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:25 schreef mcwops het volgende:
hee leuk voor je Nugget.
enne, als het niet past, is het dan eenvoudig te retourneren? en kun je ook ophalen ? (voor mij interessant nl.)
quote:Klanten van All Active Trading hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 7 dagen deze artikelen terug te sturen en de overeenkomst te ontbinden. De klant dient de kosten voor de retourzending zelf te betalen. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde originele verpakking. Verder moeten de producten in dezelfde conditie verkeren en mogen deze niet gebruikt en/of gedragen zijn.
quote:of een spinningles leuk is (voldoening geeft) hangt in grote mate af van het humeur van de instructrice/instructeur
Zolang je nog vooruit of achteruit kunt, niks aan de hand toch?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:07 schreef bladibladibla het volgende:
Het goede nieuws: ik leef nog
Het slechte nieuws: ik kan niet op of neer
Voor- en achteruit gaat niet ook al niet zo soepel. Ik denk dat ik maar even een wandelingetje ga maken om alles los te krijgen. Moet namelijk vanavond op en neer met de trein naar Amsterdam vanuit Tilburg, dus daar zal ik nog stijver van worden denk ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:11 schreef Gripper het volgende:
Zolang je nog vooruit of achteruit kunt, niks aan de hand toch?
scheelt wel een hoop ja, woensdag was er een andere instructrice (tot nu toe alleen instructeurs gehadquote:of een spinningles leuk is (voldoening geeft) hangt in grote mate af van het humeur van de instructrice/instructeur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |