Ik heb het aan de instructeur gevraagd en tijdens de les hoeft het niet echt. Ik heb het niet nodig voor mn gezondheid ofzo. Hij vond het 'leuk' om te zien wat er gebeurde als je klimt.. nou, dat voel ik zelf ook welquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:25 schreef RoeBSTeR het volgende:
[..]
Ik zelf gebruik geen hartslagmeter, maar er zijn er wel bij ons die ze gebruiken. De keus ik denk ik aan jezelf of je zoiets nodig hebt.
Ik heb nog nooit spierpijn gehad van spinning, en ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. Heb wel een wat stijf gevoel gehad in mijn benen, maar ja, dat was nadat ik 4 uur op die fiets had gezeten, is misschien dan ook niet zo vreemdquote:Op donderdag 7 september 2006 21:28 schreef DeeBee het volgende:
vandaag ook voor het eerst gespind, was vetfiets normaal wel veel normaal buiten (mountainbiken), maar dit was toch stuk anders
zweette echt veel meer en hartslag ging ook echt stuk sneller omhoog, maar dat komt vooral door de hogere trapfrequentie en de afwisseling van oefeningen die je met normaal fietsen niet zoveel hebt...
ben wel van plan komende tijd wat regelmatiger te gaan doen en dan te zien of ik er ook iets van merk van het spinnen tijdens het normale mountainbiken, of het echt als een soort training werkt...
en ook benieuwd naar de evt. spierpijn morgen![]()
Ik had enorme spierpijn in mijn rug na mijn eerste les. Kan ook komen door een verkeerde houding natuurlijk. En door het feit dat ik nog nooit op een mountainbike had gezeten.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:05 schreef RoeBSTeR het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit spierpijn gehad van spinning, en ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. Heb wel een wat stijf gevoel gehad in mijn benen, maar ja, dat was nadat ik 4 uur op die fiets had gezeten, is misschien dan ook niet zo vreemd
Ik zelf heb altijd een zwakke rug gehad, heb dat ook doorgegeven bij de sportschool. Ik moest toen mijn stuur wat hoger zetten. Had in het begin altijd wel een moe gevoel in mijn rug, maar ik kan zo goed merken dat mijn rugspieren sterker zijn geworden. En inmiddels staat mijn stuur een stuk verder naar benedenquote:Op vrijdag 8 september 2006 21:32 schreef DeeBee het volgende:
spierpijn viel ook mee, veel minder last van dan na hardlopen bijv.
vandaag weer geweest en zat nu nog stukje lekkerder op de fiets...wel goed om op je houding te letten ook, omdat je in de spiegel ziet hoe je beweegt...het klimmen vind ik wel cool, ben ik wel fan van en vind het jammer dat je dat in Nederland nergens op de weg of iets kan doen...maar ja, nu het trainen proberen vol te houden de komende weken, dat is het belangrijkste![]()
Ik ging altijd dood van de spierpijnquote:Op vrijdag 8 september 2006 11:05 schreef RoeBSTeR het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit spierpijn gehad van spinning, en ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. Heb wel een wat stijf gevoel gehad in mijn benen, maar ja, dat was nadat ik 4 uur op die fiets had gezeten, is misschien dan ook niet zo vreemd
Ik heb ze bij de fietsenwinkel gehaald. Maar er zijn ook sportwinkels die ze verkopen, maar weet alleen niet welkequote:Op vrijdag 8 september 2006 23:33 schreef Nugget het volgende:
Waar halen jullie die spinning schoenen eigenlijk? Bij een rijwielshop? Bij perry hadden ze ze niet, naief als ik was.![]()
Hey, ik ben hier ook wel benieuwd naar! Ik heb een aantal jaar terug een kijkoperatie gehad, meniscus was beschadigd en een van mn kruisbanden is helemaal uitgerekt, dus ik ga nogal snel door mijn knie. Ik heb het idee dat ik mijn knie, ondanks wat pijntjes bij het klimmen en na het spinnen, wel sterker wordt. Ik heb dus vooral last bij het klimmen en als ik hem echt voel, zet ik de weerstand iets lager. Maar ik ben een beetje te competitief ingesteld, dus het moet wel erg zijn voordat ik dat doequote:Op maandag 11 september 2006 17:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb je nog tips voor mensen met knieblessures, zoals ik?
Halverwege 2004 ben ik gaan spinnen, twee keer per week tot ik last kreeg van mijn knie.
De diagnose was: retropatellaire chondropathie. Dat is een beschadiging van de kraakbeenlaag achter de knieschijf.
Mijn knie is destijds behandeld met tapen en stroompulsen. Ik ben gestopt met spinnen. De klachten gingen na een paar maanden weg.
Ik wil echter heel erg graag weer gaan spinnen. Ik ben echter wel bang dat de klachten weer terug gaan komen, ik 'voel' mijn knie nl. wel als ik bijvoorbeeld trappenloop of een lange fietstocht heb gemaakt.
Wat kun jij adviseren?
Tot op heden nog niets kunnen vinden helaas.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:39 schreef RoeBSTeR het volgende:
[..]
Ik heb ze bij de fietsenwinkel gehaald. Maar er zijn ook sportwinkels die ze verkopen, maar weet alleen niet welke![]()
Ik heb even gezocht en je kan op de volgende site kijken, volgens mij kan je daar fietsschoenen kopen:quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:51 schreef Nugget het volgende:
[..]
Tot op heden nog niets kunnen vinden helaas.![]()
Hee, nog in mijn woonplaats Hilversum ook! Wat goed, komende week even 'uitchecken'. Dankjewel!quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:11 schreef RoeBSTeR het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht en je kan op de volgende site kijken, volgens mij kan je daar fietsschoenen kopen:
www.bikecare.nl
Succes!
Graag gedaan!!!!quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:56 schreef Nugget het volgende:
[..]
Hee, nog in mijn woonplaats Hilversum ook! Wat goed, komende week even 'uitchecken'. Dankjewel!
Conditioneel zal je verschil gaan merken. Je hart-longfunctie verbetert. Je kan inspanningen langer volhouden.quote:Op maandag 18 september 2006 23:42 schreef DeeBee het volgende:
nu paar keer gedaan en laatste keer ging ik ook echt flink kapot op een klimnummerfiets ook echt vaak zat, maar die interval en hoge hartslag die je bereikt is echt ongekend
maar ik vind het tot nu toe echt fijne manier om te trainen, gewoon een uur lang wisselende inspanning en dat 1 à 2 keer per week bevalt echt wel prima tot nu toe...ben alleen benieuwd of ik er vooral 'fiets-conditie' mee opbouw of toch ook merk met hardlopen dat mijn conditie beter is geworden...
heb vooral eigenlijk altijd hard gelopen en daarnaast gefietst en de laatste maanden is dat beetje andersom, maar ben wel benieuwd of het ook erg scheelt met hardlopen, want zit te twijfelen of ik eind oktober een halve marathon zal lopen of niet en dan is wat conditie wel welkom![]()
quote:Als je fietst, heb je een sterke en korte iliopsoas (een spier die ervoor zorgt dat je bovenbeen omghoog komt, een heupbuiger) nodig. Bij rennen, doordat je je been achter je uitstrekt, heb je juist een langere nodig. Misschien dat je het merkt als je een paar weken intensief gefietst hebt, dat een sprintje naar de wc trekken dan moeilijker gaat. Adaptie van de spier! (Hij verlengt/verkort zo dat hij moet werken in zijn meest ideale positie.)
Ik denk dat bij 'gewoon' fietsgebruik het voordeel wat je haalt uit conditieverbetering ruimschoots opweegt tegen de iets langere spier. Armstrong zal er inderdaad wel last van hebben als hij een te lange spier heeft, een profesionele marathonloper van een te korte zeker.
Ik merk bij mijn andere lessen dat ik ze sinds spinning veel beter vol kan houden. Zo was ik bij een bodyshape les altijd heel snel kapot, en nu stond ik na de les nog te dansen in de zaal. Nu al afgelopen? Ah joooh...!quote:Op maandag 18 september 2006 23:42 schreef DeeBee het volgende:
nu paar keer gedaan en laatste keer ging ik ook echt flink kapot op een klimnummerfiets ook echt vaak zat, maar die interval en hoge hartslag die je bereikt is echt ongekend
maar ik vind het tot nu toe echt fijne manier om te trainen, gewoon een uur lang wisselende inspanning en dat 1 à 2 keer per week bevalt echt wel prima tot nu toe...ben alleen benieuwd of ik er vooral 'fiets-conditie' mee opbouw of toch ook merk met hardlopen dat mijn conditie beter is geworden...
heb vooral eigenlijk altijd hard gelopen en daarnaast gefietst en de laatste maanden is dat beetje andersom, maar ben wel benieuwd of het ook erg scheelt met hardlopen, want zit te twijfelen of ik eind oktober een halve marathon zal lopen of niet en dan is wat conditie wel welkom![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |