abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40983972
Het Les Mills Topic is die kant op -------------------->

Zullen we het hier even bij Spinning houden?
Hardloper.
IG @webkim
pi_40990676
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:41 schreef Webkim het volgende:
Het Les Mills Topic is die kant op -------------------->

Zullen we het hier even bij Spinning houden?
Nou, vertel er nog eens wat leuks over
pi_41014114
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:16 schreef Babbel1 het volgende:
Hai! Ik heb net mijn proefles gedaan... Halleluja, best heftig! Maar ik vind het echt heel tof, dus ik ga er nog even mee door! Ik had alleen te zachte schoenen aan, waardoor ik echt de zijkant van dat pedaal in mijn voet voelde drukken - niet zo prettig!

Maar voor de rest: je moet er wel een beetje gek voor zijn, zo met z'n allen in een warm hok in een rondje de longen uit je lijf fietsen ("En nu Bergop!!"), maar het geeft wel een enorme kick. Ik kon trouwens aardig meedoen met de oefeningen, alleen bij het staan/zittend sprinten heb ik aan het einde één of twee keer een keertje staand overgeslagen!

Het is wel wat voor mij geloof ik! Ze hadden het trouwens over een spinning marathon, kan iemand mij vertellen wat dat is, aangezien het ook in de OP genoemd werd?
Leuk dat je spinning leuk vindt! En klasse dat je meteen vrijwel de hele les alles volhield: goed hoor!

Een spinningmarathon is meerdere uren spinning achter elkaar. Vaak kun je kiezen hoeveel uur je mee wilt doen. Ik weet niet of de Spinning marathon bij jullie ook toegankelijk is voor buitenstaanders, maar als dit wel het geval is kan Webkim hem misschien toevoegen aan de nog in de OP op te nemen Spinningmarathon agenda. Ik lees in de Spinning-hyve dat er op 16 september een Spinning marathon in Enschede is en op 21 januari in Geleen.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_41035687
Is spinning niet levensgevaarlijk? Mijn gezondheid is goed hoor, maar ik heb een conditie van niks nakkes nada. Ik heb vanochtend mijn linkersok uit de wasmasjien gehaald, morgenmiddag doe ik de ander ;-) Als ik dan die verhalen lees over paars aangelopen hoofden, elkaar opzwepen tijdens de les, je grenzen verleggen en liters water drinken, dan denk ik: wordt het begraven of cremeren? Ik begrijp best wel dat je de eerste keer rustig aan kan beginnen, maar dan nog: kun je vanuit conditie van nul komma nul aan zo'n les beginnen of is het slimmer om eerst wat conditie op te bouwen?
Zo nu even uitrusten van het tiepen...
Niet fokken, lekker wokken!
pi_41046395
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:33 schreef Wessel030 het volgende:
Is spinning niet levensgevaarlijk? Mijn gezondheid is goed hoor, maar ik heb een conditie van niks nakkes nada. Ik heb vanochtend mijn linkersok uit de wasmasjien gehaald, morgenmiddag doe ik de ander ;-) Als ik dan die verhalen lees over paars aangelopen hoofden, elkaar opzwepen tijdens de les, je grenzen verleggen en liters water drinken, dan denk ik: wordt het begraven of cremeren? Ik begrijp best wel dat je de eerste keer rustig aan kan beginnen, maar dan nog: kun je vanuit conditie van nul komma nul aan zo'n les beginnen of is het slimmer om eerst wat conditie op te bouwen?
Zo nu even uitrusten van het tiepen...
Als je in staat bent je inspanningen zelf te doseren kan je vanuit nul beginnen. Dat kan ontmoedigend zijn, maar blijf tegen jezelf zeggen dat je in een mum van tijd een heel behoorlijke basisconditie hebt als je het een maand of twee volhoudt (2x pw).

Hoe veel beginners de mist ingaan is door zich vól in een les te storten en zich in de eerste tien minuten al op te blazen. En dan heb je er dus nog vijftig voor de boeg. De clue is in het begin niet alles mee te doen, neem de tijd om even bij te komen als je erg buiten adem raakt en blijf zitten als de groep een pittige staande oefening doet. Geleidelijk aan kan je steeds meer proberen mee te doen en voor je het weet denk je: "Hee! Ik heb een héle les uitgefietst! "
Hardloper.
IG @webkim
pi_41049010
Spinning werkt idd errug verslavend.
Heb vanavond helaas geen tijd gehad, dus wordt het morgen maar weer.
Het voordeel is dat je kunt gaan wanneer je zelf wil.
Géén druk van bovenaf, maar gewoon zorgen dat je 2 a 3 keer p/w op die fiets zit.
Zelf combineer ik het met voetbal op clubniveau en fietsen naar mijn werk
Hier en daar wat cardio er tussendoor en het voorziet 100% in mijn dagelijkse behoefte.
btw ik sta onder contract bij medifit drunen en ik moet zeggen prima fitness-school.
Nette mensen en supergemotiveerd personeel --> alles wat je nodig hebt wanneer het ff tegenzit

Hier een vraagje (het is immers een forum.....)
Wat is nu een gangbare abonnementsprijs voor een sportschool die ook spinning aanbiedt??
Ik meen dat ik ¤ 45,- per maand kwijt ben (gebruik maken van alle voorzieningen, zoals fitness, groepslessen, sauna, zonnebank, onbeperkt koffie/thee)
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:24:34 #57
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_41053310
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:33 schreef Webkim het volgende:

[..]
Off topic: Gave bike!
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:54:07 #58
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_41387638
Oké... vooruit. Ik was eigenlijk wakker geworden voor een bodyshape les om 9.30, maar ik waag me straks aan een spinningles om 10.30. Allereerste keer
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:21:00 #59
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_41391595
...en weer terug

Wow, dat was zwáár!
...
Maar gááf!
pi_41392591
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 12:21 schreef Nugget het volgende:
...en weer terug

Wow, dat was zwáár!
...
Maar gááf!
En weer een addict erbij!
Hardloper.
IG @webkim
pi_41392959
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 13:50 schreef Webkim het volgende:

[..]

En weer een addict erbij!
eya, hier nog zo'n addict

Zit nu op 3x per week en vind het helemaal gaaf.

Helaas kan ik nu ivm beursbezoek een weekje niet, maar kijk nu alweer uit naar aankomende donderdag.

Eerste maand had onze instructeur de tourmalet etappe van de Tour in een uurtje gestopt, dus dat was erg veel klimmen

Helaas is hij nu overgestapt op een tempo programma voor een maand.
Ga echt 10x liever 2 uur klimmen dan 1 uur tempo fietsen.
Maargoed de kick is wel groot als je gewoon het hele uur weer hebt volgemaakt

Fietsen jullie trouwens met SPD-schoenen? Ben er sterk over aan het denken om die aan te schaffen. Tips/suggesties?
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_41409064
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:05 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Eerste maand had onze instructeur de tourmalet etappe van de Tour in een uurtje gestopt, dus dat was erg veel klimmen

Helaas is hij nu overgestapt op een tempo programma voor een maand.
Ga echt 10x liever 2 uur klimmen dan 1 uur tempo fietsen.
Maargoed de kick is wel groot als je gewoon het hele uur weer hebt volgemaakt

Fietsen jullie trouwens met SPD-schoenen? Ben er sterk over aan het denken om die aan te schaffen. Tips/suggesties?
Ik vind dat zo leuk, als ze zo'n soort klim gaan nadoen. Ik had van de week les van een nieuwe instructeur (voor mij dan) en die riep ineens: En we gaan nu demareren!! Nou, dan kan ik echt mn lol op! Ik heb 3 verschillende 'leraren' tijdens mn 3 lessen per week die allemaal verschillend lesgeven, dus dat is wel heel cool.

Ik ben ook benieuwd naar die schoenen, btw!
pi_41417148
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:56 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Ik vind dat zo leuk, als ze zo'n soort klim gaan nadoen. Ik had van de week les van een nieuwe instructeur (voor mij dan) en die riep ineens: En we gaan nu demareren!! Nou, dan kan ik echt mn lol op! Ik heb 3 verschillende 'leraren' tijdens mn 3 lessen per week die allemaal verschillend lesgeven, dus dat is wel heel cool.

Ik ben ook benieuwd naar die schoenen, btw!
Ik heb ook van die schoenen gekocht, heerlijk!!!!!!!!!!! Kan niet meer zonder!!!
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:57:20 #64
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_41417442
Ok. Gruwelijke spierpijn in rug, schouders en benen. Auwauwauw.
* Nugget strompelt naar de keuken voor ontbijt
pi_41429989
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 09:16 schreef RoeBSTeR het volgende:

[..]

Ik heb ook van die schoenen gekocht, heerlijk!!!!!!!!!!! Kan niet meer zonder!!!
Wat is dan het voordeel van die schoenen? En waar moet je op letten als je ze koopt? En hoeveel kost en hoe lang gaan ze dan mee? (sorry voor alle vragen ) Vandaag had iemand nieuwe schoenen voor 20 euro, was een of andere aanbieding. Is dat een normale prijs?

Ik ben nog steeds best wel kapot na een spinningles, vaak doe ik een les 's avonds, kan ik daarna lekker douchen en gelijk mn bedje in.. en dan slaap je toch lekker!
pi_41445304
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:04 schreef Babbel1 het volgende:
Wat is dan het voordeel van die schoenen? En waar moet je op letten als je ze koopt? En hoeveel kost en hoe lang gaan ze dan mee? (sorry voor alle vragen ) Vandaag had iemand nieuwe schoenen voor 20 euro, was een of andere aanbieding. Is dat een normale prijs?
Dit vraag ik me ook af eigenlijk. Ik ben sinds kort ook aan het spinnen, maar zie iedereen met van die klikschoenen met harde zolen. 'Ze' zeggen dat het veel beter fietst...
En hetzelfde geldt voor van die broeken met zo'n ingenaaid kussendinges erin Waar is dat nou voor? Heb je dan minder last van je kont?
pi_41445416
SPD schoenen hebben inderdaad voordelen:

- Je hoeft die netjes niet meer strak om je schoenen te trekken; dus geen slapende voeten meer.
- De zolen van SPD schoenen zijn heel stevig; dus geen pijn meer aan de onderkant van je voeten bij lang staan op je pedalen.
- Je zit exact met de bal van je voet boven het centrum van het pedaal, waardoor je trapbeweging geperfectioneerd wordt (gewone sportschoenen zijn soms zo breed dat je met je tenen in de netjes zit en daar dus de pedalen mee rondduwt ipv met de bal van je voet).
- Je trapbeweging wordt ook nog een stuk effectiever omdat je met vastzittende schoenen veel beter de rondgaande duw-trek beweging kan maken (stel je een klok met cijfers voor. Als je trapt wil je niet van de 12 naar de 6 stampen, nee, je voeten moeten óók langs de 3 en de 9. Helemaal rond dus).

Waar je op moet letten?
Een goed paar SPD schoenen heb je voor ongeveer 70 Euro. Je hebt er met klittenband en met veters, dat maakt niet uit. Schoenen die ook voor buitengebruik zijn, zoals mountainbiken, zijn keihard zodat het niet erg is als je je voet hard langs een boom schampt o.i.d.
Binnenschoenen zijn wat soepeler.

Het is handig als de klikplaatjes een beetje verzonken liggen in de zolen, zodat je er ook nog gewoon op kan lopen. Dan kan je er bijvoorbeeld ook probleemloos even mee op de crosstrainer als je te vroeg bent voor je Spinningles.
Hardloper.
IG @webkim
pi_41445837
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:39 schreef Webkim het volgende:
SPD schoenen hebben inderdaad voordelen:

- Je hoeft die netjes niet meer strak om je schoenen te trekken; dus geen slapende voeten meer.
- De zolen van SPD schoenen zijn heel stevig; dus geen pijn meer aan de onderkant van je voeten bij lang staan op je pedalen.
- Je zit exact met de bal van je voet boven het centrum van het pedaal, waardoor je trapbeweging geperfectioneerd wordt (gewone sportschoenen zijn soms zo breed dat je met je tenen in de netjes zit en daar dus de pedalen mee rondduwt ipv met de bal van je voet).
- Je trapbeweging wordt ook nog een stuk effectiever omdat je met vastzittende schoenen veel beter de rondgaande duw-trek beweging kan maken (stel je een klok met cijfers voor. Als je trapt wil je niet van de 12 naar de 6 stampen, nee, je voeten moeten óók langs de 3 en de 9. Helemaal rond dus).

Waar je op moet letten?
Een goed paar SPD schoenen heb je voor ongeveer 70 Euro. Je hebt er met klittenband en met veters, dat maakt niet uit. Schoenen die ook voor buitengebruik zijn, zoals mountainbiken, zijn keihard zodat het niet erg is als je je voet hard langs een boom schampt o.i.d.
Binnenschoenen zijn wat soepeler.

Het is handig als de klikplaatjes een beetje verzonken liggen in de zolen, zodat je er ook nog gewoon op kan lopen. Dan kan je er bijvoorbeeld ook probleemloos even mee op de crosstrainer als je te vroeg bent voor je Spinningles.
Dit zijn inderdaad de voordelen die de schoenen hebben. Ik heb geen kramp meer in mijn voeten en minder snel in mijn kuiten. Ook geen last van slapende voeten meer. Het staand fietsen wordt inderdaad veel makkelijker (vind ik). Dus kortom, allemaal voordelen.
Mijn schoenen waren 80 euro, ik heb met een harde buitenkant en met klittenband.

Dus ik ga helemaal mee met Webkim!
pi_41494921
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:31 schreef RoeBSTeR het volgende:
Dit zijn inderdaad de voordelen die de schoenen hebben. Ik heb geen kramp meer in mijn voeten en minder snel in mijn kuiten. Ook geen last van slapende voeten meer. Het staand fietsen wordt inderdaad veel makkelijker (vind ik). Dus kortom, allemaal voordelen.
Mijn schoenen waren 80 euro, ik heb met een harde buitenkant en met klittenband.

Dus ik ga helemaal mee met Webkim!
Hmmm, dit klinkt wel aanlokkelijk moet ik zeggen ja.
Ik denk dat ik maar eens bij de sportzaak binnenloop. Wat jullie omschrijven met die slapende voeten en meer op je tenen fietsen dan op de bal van je voet herken ik idd wel.
pi_41496673
Thanks voor alle info! Het klinkt wel goed, maar ik zal nog even door moeten sparen!

Gebruiken jullie trouwens een hartmeter? Ook daar heb ik op dit moment geen geld voor, maar ik mis het ook niet echt tijdens de lessen. Ik neem altijd maar als regel 'hoe paarser ik word, hoe hoger mn hartslag zal zijn'
pi_41510992
Ik heb gisteren voor het eerst een uur meegedaan met spinning. Wat was dat ongelooflijk zwaar. Mijn conditie is erg slecht, dat wist ik al maar daar wordt je tijdens de les nog eens extra hard mee geconfronteerd. Ik heb wel de hele les volgehouden. Wel af en toe was staande oefeningen gemist en gewoon even op adem gekomen.
Ik vond het zeker wel voor herhaling vatbaar!!!
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:05:51 #72
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_41512969
Vanavond om 18 uur ga ik weer. Tweede les, ik kan niet wachten Nu al een addict!
pi_41515210
Ik had gisteren m'n eerste les. Het eerste half uur was nog redelijk bij te houden.
Tweede half uur ging met vlagen, maar ik zat dan ook te veel te letten op mijn voorvanger.

Achteraf hoorde ik van haar dat ze het al 4 jaar deed

Nu een lichte spierpijn, maar voel me lekker.
Volgende week weer
pi_41516015
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:25 schreef Apfel het volgende:
Ik had gisteren m'n eerste les. Het eerste half uur was nog redelijk bij te houden.
Tweede half uur ging met vlagen, maar ik zat dan ook te veel te letten op mijn voorvanger.

Achteraf hoorde ik van haar dat ze het al 4 jaar deed

Nu een lichte spierpijn, maar voel me lekker.
Volgende week weer
Ik heb alleen een lichte spierpijn in mijn schouders/nek. Heb ik dan toch iets verkeerd gedaan?
Ik ga volgende week ook weer een keer spinnen, misschien zelfs deze week nog een keer ipv fitnessen.
pi_41520842
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Babbel1 het volgende:
Thanks voor alle info! Het klinkt wel goed, maar ik zal nog even door moeten sparen!

Gebruiken jullie trouwens een hartmeter? Ook daar heb ik op dit moment geen geld voor, maar ik mis het ook niet echt tijdens de lessen. Ik neem altijd maar als regel 'hoe paarser ik word, hoe hoger mn hartslag zal zijn'
Ik zelf gebruik geen hartslagmeter, maar er zijn er wel bij ons die ze gebruiken. De keus ik denk ik aan jezelf of je zoiets nodig hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')