Nou, vertel er nog eens wat leuks overquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:41 schreef Webkim het volgende:
Het Les Mills Topic is die kant op -------------------->
Zullen we het hier even bij Spinning houden?![]()
Leuk dat je spinning leuk vindt! En klasse dat je meteen vrijwel de hele les alles volhield: goed hoor!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:16 schreef Babbel1 het volgende:
Hai! Ik heb net mijn proefles gedaan... Halleluja, best heftig!Maar ik vind het echt heel tof, dus ik ga er nog even mee door! Ik had alleen te zachte schoenen aan, waardoor ik echt de zijkant van dat pedaal in mijn voet voelde drukken - niet zo prettig!
Maar voor de rest: je moet er wel een beetje gek voor zijn, zo met z'n allen in een warm hok in een rondje de longen uit je lijf fietsen ("En nu Bergop!!"), maar het geeft wel een enorme kick. Ik kon trouwens aardig meedoen met de oefeningen, alleen bij het staan/zittend sprinten heb ik aan het einde één of twee keer een keertje staand overgeslagen!
Het is wel wat voor mij geloof ik!Ze hadden het trouwens over een spinning marathon, kan iemand mij vertellen wat dat is, aangezien het ook in de OP genoemd werd?
Als je in staat bent je inspanningen zelf te doseren kan je vanuit nul beginnen. Dat kan ontmoedigend zijn, maar blijf tegen jezelf zeggen dat je in een mum van tijd een heel behoorlijke basisconditie hebt als je het een maand of twee volhoudt (2x pw).quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:33 schreef Wessel030 het volgende:
Is spinning niet levensgevaarlijk? Mijn gezondheid is goed hoor, maar ik heb een conditie van niks nakkes nada. Ik heb vanochtend mijn linkersok uit de wasmasjien gehaald, morgenmiddag doe ik de ander ;-) Als ik dan die verhalen lees over paars aangelopen hoofden, elkaar opzwepen tijdens de les, je grenzen verleggen en liters water drinken, dan denk ik: wordt het begraven of cremeren? Ik begrijp best wel dat je de eerste keer rustig aan kan beginnen, maar dan nog: kun je vanuit conditie van nul komma nul aan zo'n les beginnen of is het slimmer om eerst wat conditie op te bouwen?
Zo nu even uitrusten van het tiepen...
quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:21 schreef Nugget het volgende:
...en weer terug![]()
Wow, dat was zwáár!
...
Maar gááf!
eya, hier nog zo'n addictquote:
Ik vind dat zo leuk, als ze zo'n soort klim gaan nadoen. Ik had van de week les van een nieuwe instructeur (voor mij dan) en die riep ineens: En we gaan nu demareren!! Nou, dan kan ik echt mn lol op!quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:05 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Eerste maand had onze instructeur de tourmalet etappe van de Tour in een uurtje gestopt, dus dat was erg veel klimmen![]()
Helaas is hij nu overgestapt op een tempo programmavoor een maand.
Ga echt 10x liever 2 uur klimmen dan 1 uur tempo fietsen.
Maargoed de kick is wel groot als je gewoon het hele uur weer hebt volgemaakt
Fietsen jullie trouwens met SPD-schoenen? Ben er sterk over aan het denken om die aan te schaffen. Tips/suggesties?
Ik heb ook van die schoenen gekocht, heerlijk!!!!!!!!!!! Kan niet meer zonder!!!quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:56 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Ik vind dat zo leuk, als ze zo'n soort klim gaan nadoen. Ik had van de week les van een nieuwe instructeur (voor mij dan) en die riep ineens: En we gaan nu demareren!! Nou, dan kan ik echt mn lol op!Ik heb 3 verschillende 'leraren' tijdens mn 3 lessen per week die allemaal verschillend lesgeven, dus dat is wel heel cool.
Ik ben ook benieuwd naar die schoenen, btw!
Wat is dan het voordeel van die schoenen? En waar moet je op letten als je ze koopt? En hoeveel kost en hoe lang gaan ze dan mee? (sorry voor alle vragenquote:Op zaterdag 2 september 2006 09:16 schreef RoeBSTeR het volgende:
[..]
Ik heb ook van die schoenen gekocht, heerlijk!!!!!!!!!!! Kan niet meer zonder!!!![]()
Dit vraag ik me ook af eigenlijk. Ik ben sinds kort ook aan het spinnen, maar zie iedereen met van die klikschoenen met harde zolen. 'Ze' zeggen dat het veel beter fietst...quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:04 schreef Babbel1 het volgende:
Wat is dan het voordeel van die schoenen? En waar moet je op letten als je ze koopt? En hoeveel kost en hoe lang gaan ze dan mee? (sorry voor alle vragen) Vandaag had iemand nieuwe schoenen voor 20 euro, was een of andere aanbieding. Is dat een normale prijs?
Dit zijn inderdaad de voordelen die de schoenen hebben. Ik heb geen kramp meer in mijn voeten en minder snel in mijn kuiten. Ook geen last van slapende voeten meer. Het staand fietsen wordt inderdaad veel makkelijker (vind ik). Dus kortom, allemaal voordelen.quote:Op zondag 3 september 2006 09:39 schreef Webkim het volgende:
SPD schoenen hebben inderdaad voordelen:
- Je hoeft die netjes niet meer strak om je schoenen te trekken; dus geen slapende voeten meer.
- De zolen van SPD schoenen zijn heel stevig; dus geen pijn meer aan de onderkant van je voeten bij lang staan op je pedalen.
- Je zit exact met de bal van je voet boven het centrum van het pedaal, waardoor je trapbeweging geperfectioneerd wordt (gewone sportschoenen zijn soms zo breed dat je met je tenen in de netjes zit en daar dus de pedalen mee rondduwt ipv met de bal van je voet).
- Je trapbeweging wordt ook nog een stuk effectiever omdat je met vastzittende schoenen veel beter de rondgaande duw-trek beweging kan maken (stel je een klok met cijfers voor. Als je trapt wil je niet van de 12 naar de 6 stampen, nee, je voeten moeten óók langs de 3 en de 9. Helemaal rond dus).
Waar je op moet letten?
Een goed paar SPD schoenen heb je voor ongeveer 70 Euro. Je hebt er met klittenband en met veters, dat maakt niet uit. Schoenen die ook voor buitengebruik zijn, zoals mountainbiken, zijn keihard zodat het niet erg is als je je voet hard langs een boom schampt o.i.d.
Binnenschoenen zijn wat soepeler.
Het is handig als de klikplaatjes een beetje verzonken liggen in de zolen, zodat je er ook nog gewoon op kan lopen. Dan kan je er bijvoorbeeld ook probleemloos even mee op de crosstrainer als je te vroeg bent voor je Spinningles.
Hmmm, dit klinkt wel aanlokkelijk moet ik zeggen ja.quote:Op zondag 3 september 2006 10:31 schreef RoeBSTeR het volgende:
Dit zijn inderdaad de voordelen die de schoenen hebben. Ik heb geen kramp meer in mijn voeten en minder snel in mijn kuiten. Ook geen last van slapende voeten meer. Het staand fietsen wordt inderdaad veel makkelijker (vind ik). Dus kortom, allemaal voordelen.
Mijn schoenen waren 80 euro, ik heb met een harde buitenkant en met klittenband.
Dus ik ga helemaal mee met Webkim!![]()
Ik heb alleen een lichte spierpijn in mijn schouders/nek. Heb ik dan toch iets verkeerd gedaan?quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:25 schreef Apfel het volgende:
Ik had gisteren m'n eerste les. Het eerste half uur was nog redelijk bij te houden.
Tweede half uur ging met vlagen, maar ik zat dan ook te veel te letten op mijn voorvanger.
Achteraf hoorde ik van haar dat ze het al 4 jaar deed![]()
Nu een lichte spierpijn, maar voel me lekker.
Volgende week weer![]()
Ik zelf gebruik geen hartslagmeter, maar er zijn er wel bij ons die ze gebruiken. De keus ik denk ik aan jezelf of je zoiets nodig hebt.quote:Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Babbel1 het volgende:
Thanks voor alle info! Het klinkt wel goed, maar ik zal nog even door moeten sparen!![]()
Gebruiken jullie trouwens een hartmeter? Ook daar heb ik op dit moment geen geld voor, maar ik mis het ook niet echt tijdens de lessen. Ik neem altijd maar als regel 'hoe paarser ik word, hoe hoger mn hartslag zal zijn'![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |