abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40353229
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:16 schreef Nugget het volgende:

[..]

Nou, ik zat er van de week toevallig naar te kijken! Het lijkt me wel erg leuk, hoorde dat er alleen nog niet veel animo voor was. Volgens iemand die er heen was geweest waren er de vorige keer vier dames Het is dat ik vrijdag helaas niet kan, maar anders was ik er zeker wel heen geweest. Ik probeer volgende maand zeker wel een keer te gaan! Ik ben sowieso alle lessen nog een beetje aan het uitproberen en spinning staat hoog aan mijn lijstje Om er maar even een ontopic draai aan te geven
Vier (4) maar?!!! Bij ons in Den Bosch is komende week de eerste CardioStrip-les. Ik heb er naar staan kijken op de open dag, toen er een voorproefje was. Het zag er briljant uit, maar ik ben a) niet zo sterk met choreografiedingen en b) niet zo'n enorme held. Dus we zullen zien. Misschien júist al bij de eerste keer gaan meedoen dan, zodat ik niet binnenval als iedereen al pasjes kent. * Webkim probeert vast een zwoele blik, een sexy knipoog en een draai met de heupen en voelt zich lichtelijk.... belachelijk.

Ontopic: Spinning hoog op je prioriteitenlijstje? Goed zo! Je zal erachter komen dat er twee dingen mogelijk zijn. Na een les of vijf besluit je dat dit óf je ding niet is óf je bent volledig verslaafd! Enne.., je bent welkom om een VirginRide in Den Bosch te komen doen hoor.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 31 juli 2006 @ 15:04:50 #27
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40353367
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:59 schreef Webkim het volgende:

[..]

Vier (4) maar?!!! Bij ons in Den Bosch is komende week de eerste CardioStrip-les. Ik heb er naar staan kijken op de open dag, toen er een voorproefje was. Het zag er briljant uit, maar ik ben a) niet zo sterk met choreografiedingen en b) niet zo'n enorme held. Dus we zullen zien. Misschien júist al bij de eerste keer gaan meedoen dan, zodat ik niet binnenval als iedereen al pasjes kent. * Webkim probeert vast een zwoele blik, een sexy knipoog en een draai met de heupen en voelt zich lichtelijk.... belachelijk.

Ontopic: Spinning hoog op je prioriteitenlijstje? Goed zo! Je zal erachter komen dat er twee dingen mogelijk zijn. Na een les of vijf besluit je dat dit óf je ding niet is óf je bent volledig verslaafd! Enne.., je bent welkom om een VirginRide in Den Bosch te komen doen hoor.
Aan de eerste les Cardio Striptease meedoen lijkt me juist ideaal, lekker met zijn allen onwennig giebelen, en volgens mij neemt niemand zich serieus in die les en gaat het puur om het hebben van zo veel mogelijk lol!

Die verslaving heb ik bij Bodypump en Bodyshape al mogen ervaren! Oké vooruit, en bij pilates. Ik ben erg fanatiek Ik zal er bij spinning, als het me bevalt, ook wel vatbaar voor zijn denk ik dan zo
pi_40353440
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:27 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nee, maar binnen elkaars zweet opsnuiven terwijl je buiten hetzelfde kunt bereiken (en en passant bruin worden, frisse lucht opsnuiven, techniek aanleren, en niet overgehypt bezig zijn) vind ik wel iets om me voor te schamen.
Ik heb een keer gespind en ik vond het, sorry, zo ongelooflijk infantiel en zinloos om een uur lang naar 3 rijen wiegende billen voor me te kijken....

Laat mij maar lekker met m'n mountainbike door een echt bos rossen. Maar ja, kennelijk is buiten sporten te ruig voor de gemiddelde nederlander, en moet alles veilig binnen in ge airconditonede ruimtes, want stel je voor dat je natregent of een koutje vat. The horror...

Buiten:
Binnen:
ben ik het helemaal mee eens, maar misschien voor de donkere wintermaanden wanneer je doordeweeks (als je hele dagen moet werken) weinig tijd hebt, wel een goed alternatief
pi_40453626
Voor de liefhebbers:
een fabeltje de wereld uit!

Krijg ik van Spinning een enorme kont?

Niet lachen. Van alle fabeltjes rondom het Spinning programma is dit misschien wel de hardnekkigste. Of je nou uithoudingsvermogen wil kweken, af wil vallen of in zijn geheel wat strakker wil worden, het zit er dik in dat je niet gróter wil worden. Laat dat maar aan de jongens in het krachthonk over!

Je weet al wat je slanker maakt: een calorietekort creëren door gezonde voeding, regelmatig bewegen en krachttraining. Tijdens een Spinningles van 40 minuten verbrand je gemiddeld zo'n 400-500 calorieën en dat is een goed begin. Als je de duur en de frequentie van je training opvoert kan je gewicht verliezen en wat strakker in je vel komen te zitten. Vertaald naar Spinning betekent dat, dat je ongeveer 80% van de tijd in je aerobe hartslagzone wil blijven. Dat wil zeggen: op 80% van jouw maximale hartslag, of minder. Een handigheidje om ongeveer jouw hartslag-bovengrens uit te rekenen is de formule 226 minus je leeftijd.

Maar wat maakt je dan wél groter, als Spinning het niet doet? Nou, om te beginnen, te weinig bewegen en te veel eten. Maar als je dacht: stevig bergop fietsen op een Spinningbike dan was je niet de enige.
Misschien volg je de lessen nou een poosje en heb je gemerkt dat je kleding anders gaat zitten, terwijl je niet meer bent gaan eten of bent gaan krachttrainen. De meest logische verklaring hiervoor is dat je nieuwe spiergroepen aanspreekt. Je kweekt nieuwe spieren en je raakt vet kwijt. Vergeet niet dat spieren steviger zijn dan vet. Ze wegen meer, maar ze verbranden ook meer calorieën, wat goed nieuws is als je de wijzer van je weegschaal naar links wil hebben.

De conclusie? Klimmen maakt je sterk en dat is waarom het zo'n groot deel van het Spinning programma beslaat. Maar om flinke bovenbeen- (quadriceps) en bilspieren (gluteus maximus) te krijgen, zou je hele lange periodes met heel veel weerstand moeten fietsen.

Voor buitenfietsers betekent dat urenlang doorstampen in een grote versnelling op een vlakke weg, of een equivalent daarvan bergop. Kijk eens goed naar de meest succesvolle klimmers: over het algemeen zijn ze erg iel (4-5% lichaamsvet) en aan de kleine kant. Hun verhouding tussen kracht en gewicht is extreem goed. Ze kunnen door hun kracht een maximale inspanning lang volhouden en ze hebben weinig lichaamsgewicht, zodat ze minder energie verbruiken. Tijdens een Spinning Ride duren beklimmingen meestal maar een aantal minuten. Veel te kort om grote benen of billen te kweken.

Denk eraan: je Spinning instructeur is er voor jou. Je instructeur kan de ritten laten aansluiten bij jouw trainingsdoelen.

En als je nóg niet van overtuigd bent dat het grote kont verhaal een fabeltje is, zoek dan even de meest gespierde kerel in het krachthonk op en vraag hém hoe je grote benen en een grote kont krijgt. Waarschijnlijk zal hij de volgende dingen noemen: verhoog je proteïne-inname, neem minder calorieën tot je en leg de nadruk op trainen met zware gewichten.

Voor meer (Engelstalig): www.spinning.com
Hardloper.
IG @webkim
pi_40636013
Kijk, dit is nog eens interessante informatie!

Overigens lijkt mij een vetpercentage van 4 a 5 procent voor klimmers wel heel weinig.
Als ik het goed heb is dat zelfs zo laag dat je gezondheid er door in gevaar zou komen.

(goed dat er eindelijk een centraal topic over spinning is, btw)
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:46:09 #31
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40637972
Ik fiets (moutainbike) 1x in de week en wil mijn conditie verbeteren. 1x in de week op de atb stappen is fijn, maar daarmee krijg je niet een bere conditie.

Daarom wil ik spinning gaan uitproberen.

Even een paar praktische vragen:
- Wat doe je aan bij het spinnen?
- Hebben spin-bikes SPD pedalen, of juist niet?

Meer vragen zullen beslist volgen.
pi_40638264
Ah, handig topic.
Karma is a fucking bitch.
pi_40639837
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:46 schreef pdiscs het volgende:
Ik fiets (moutainbike) 1x in de week en wil mijn conditie verbeteren. 1x in de week op de atb stappen is fijn, maar daarmee krijg je niet een bere conditie.

Daarom wil ik spinning gaan uitproberen.

Even een paar praktische vragen:
- Wat doe je aan bij het spinnen?
- Hebben spin-bikes SPD pedalen, of juist niet?

Meer vragen zullen beslist volgen.
Wat je aandoet bij Spinning:
- een fietsbroek of onderbroek met zeem is heel heel prettig, maar in het begin niet noodzakelijk. Probeer eerst hoe het bevalt voor je spullen aan gaat schaffen.
- een gewoon t-shirt voldoet. Extra lekker is iets van dry-fit materiaal, zodat het zweet niet op je huid blijft liggen.
- De meeste Spinningbikes hebben SPD pedalen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_40640067
Wanneer komt die proefles annex BB-spin-klim-meet nou? Ik begin ernstig benieuwd te raken of m'n conditie zo goed is als ik denk. Vooral over twee weken, nadat ik een tijdje boven de 3000 meter heb rondgehuppeld, dan ga ik in het zuurstofrijke nederland weer als een raket
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 9 augustus 2006 @ 12:53:14 #35
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40640347
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:39 schreef Webkim het volgende:

[..]

Wat je aandoet bij Spinning:
- een fietsbroek of onderbroek met zeem is heel heel prettig, maar in het begin niet noodzakelijk. Probeer eerst hoe het bevalt voor je spullen aan gaat schaffen.
- een gewoon t-shirt voldoet. Extra lekker is iets van dry-fit materiaal, zodat het zweet niet op je huid blijft liggen.
- De meeste Spinningbikes hebben SPD pedalen.
Dus ik kan eigenlijk ook mijn "fiets kleding" aan doen? Je weet wel, zo'n broek en shirt die volstaan met reclame. Of loop/spin je dan een beetje voor lul?
pi_40640689
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:47 schreef Videopac het volgende:
Kijk, dit is nog eens interessante informatie!

Overigens lijkt mij een vetpercentage van 4 a 5 procent voor klimmers wel heel weinig.
Als ik het goed heb is dat zelfs zo laag dat je gezondheid er door in gevaar zou komen.

(goed dat er eindelijk een centraal topic over spinning is, btw)
7-8% is inderdaad een beter gemiddelde.
pi_40642336
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:53 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Dus ik kan eigenlijk ook mijn "fiets kleding" aan doen? Je weet wel, zo'n broek en shirt die volstaan met reclame. Of loop/spin je dan een beetje voor lul?
Ja, je kunt gewoon je fietskleding aan doen. Of je voor lul loopt hangt vooral af van hoe belangrijk het op jouw sportscool is om "hip" te zijn. Je wekt misschien wel wat verwachtingen (dat je goed kunt spinnen), maar als je al buiten fietst is zal dat niet zo'n probleem zijn.

M.b.t. SPD pedalen: dat verschilt per club. Je zou even van te voren kunnen vragen of de spinningbikes SPD pedalen hebben.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_40642481
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:45 schreef Gripper het volgende:
Wanneer komt die proefles annex BB-spin-klim-meet nou? Ik begin ernstig benieuwd te raken of m'n conditie zo goed is als ik denk. Vooral over twee weken, nadat ik een tijdje boven de 3000 meter heb rondgehuppeld, dan ga ik in het zuurstofrijke nederland weer als een raket
Hoogtetrainingen zijn voor lopers en fietsers way overrated, zag ik gister in een documentaire. Maarja, klimmen moet nu eenmaal op hoogte...Ruim 75% van de top(!)sporters schijnt op zeeniveau nog zoveel te kunnen perfectioneren dat het zonde van hun geld is. Maar als jij er rocketpower van krijgt: way to go! Je bent ook buiten een meet om van harte welkom om eens te komen meedoen. DJ-spinning rocks!
Hardloper.
IG @webkim
pi_40642947
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:02 schreef LedZep het volgende:

[..]

7-8% is inderdaad een beter gemiddelde.
quote:
The physical demands on competitive cyclists are immense. One day, they will have to ride two hundred kilometres through the mountains; the next day there might be a long, flat sprint lasting seven hours. Because cyclists have such a low percentage of body fat, they are more susceptible to infections than other people. (At the beginning of the Tour, Armstrong's body fat is around four or five per cent; this season, Shaquille O'Neal, the most powerful player in the N.B.A., boasted that his body-fat level was sixteen per cent.)

Bron: The New Yorker, 2002
Hardloper.
IG @webkim
pi_40643130
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:51 schreef Webkim het volgende:

[..]

Hoogtetrainingen zijn voor lopers en fietsers way overrated, zag ik gister in een documentaire. Maarja, klimmen moet nu eenmaal op hoogte...Ruim 75% van de top(!)sporters schijnt op zeeniveau nog zoveel te kunnen perfectioneren dat het zonde van hun geld is. Maar als jij er rocketpower van krijgt: way to go! Je bent ook buiten een meet om van harte welkom om eens te komen meedoen. DJ-spinning rocks!
Oh, ik ga niet bewust op hoogtestage hoor, ik ga gewoon twee weken klimmen. Leuk om te zien hoe snel je conditie groeit: na die twee weken fiets ik m'n vaste mountainbike rondjes met veel lagere hartslag.
Maar ik wil het best eens proberen ja. Een zweet-date met webkim
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_40643137
Armstrong ja.. die vent is knettergek. Zie genoeg renners met een hoger vetpercentage dan 8-10% rondfietsen (Ullrich )
  donderdag 17 augustus 2006 @ 09:52:31 #42
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40895942
Vorige week een proefles gedaan.

... wat was ik kapot (na 15 minuten)

Vandaag ga ik voor de 2e keer. Ik vond het leuk, maar wel zwaar.
pi_40915861
Hai! Ik heb net mijn proefles gedaan... Halleluja, best heftig! Maar ik vind het echt heel tof, dus ik ga er nog even mee door! Ik had alleen te zachte schoenen aan, waardoor ik echt de zijkant van dat pedaal in mijn voet voelde drukken - niet zo prettig!

Maar voor de rest: je moet er wel een beetje gek voor zijn, zo met z'n allen in een warm hok in een rondje de longen uit je lijf fietsen ("En nu Bergop!!"), maar het geeft wel een enorme kick. Ik kon trouwens aardig meedoen met de oefeningen, alleen bij het staan/zittend sprinten heb ik aan het einde één of twee keer een keertje staand overgeslagen!

Het is wel wat voor mij geloof ik! Ze hadden het trouwens over een spinning marathon, kan iemand mij vertellen wat dat is, aangezien het ook in de OP genoemd werd?
pi_40947248
RPM, heeeeeeeerlijk!!!!! Ben helemaal verslaafd!!!!!! Zit nu ongeveer 3 uur per week op de fiets!!!! En het helpt zo goed als je aan je conditie wil werken, en af wilt vallen. Bij mij heeft het iig geholpen. Ben al aardig wat kilo's kwijt

Ik heb meegedaan aan de RPM marathon op mijn sportschool. Ze gingen 7 uur achter elkaar fietsen om geld op te halen voor het goede doel. Dus 7 uur op die fiets zitten en je best doen!

[ Bericht 17% gewijzigd door RoeBSTeR op 19-08-2006 08:15:22 ]
pi_40952396
Ik ga morgenochtend weer RPM doen om 9 uur,ik vindt dit en Bodypump de leukste groepslessen bij de Fitness.
Lekker zweten en na afloop nog even op de loopband en je voelt je weer helemaal fit.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_40960990
Body-Attack vind ik samen met RPM de leukste Les Mills activiteiten! Attack is gewoon zo vrolijk, lekker actief, en je voelt je weer helemaal super na zo'n les!!!
pi_40964535
Zo weer ff flink lopen zweten haha,uur RPM gedaan en uurtje gewoon Fitness gedaan.
Bij ons geven ze geen Body Attack,mischien in de toekomst,onze lessen zijn ook van Lesmills.
pi_40966677
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:24 schreef chelloboy het volgende:
Zo weer ff flink lopen zweten haha,uur RPM gedaan en uurtje gewoon Fitness gedaan.
Bij ons geven ze geen Body Attack,mischien in de toekomst,onze lessen zijn ook van Lesmills.
Bij ons geven ze ook niet alles van Les Mills, maar wel Attack (gelukkig). Welke sporten hebben jullie allemaal van Les Mills?
pi_40973128
Bij ons hebben ze van Lesmills de lessen,Bodypump,Bodybalance,Bodystep en RPM.
Maar mischien dat later er nog wat bijkomt zoals Body Attack en BodyCombat want deze sportcity hier in Dordrecht is pas sinds 1 Augustus geopend.
pi_40975586
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:06 schreef chelloboy het volgende:
Bij ons hebben ze van Lesmills de lessen,Bodypump,Bodybalance,Bodystep en RPM.
Maar mischien dat later er nog wat bijkomt zoals Body Attack en BodyCombat want deze sportcity hier in Dordrecht is pas sinds 1 Augustus geopend.
Bij ons wordt wel BodyCombat gegeven, maar persoonlijk vind ik dat een beetje tegenvallen.
Er wordt hier in Veenendaal bij mijn sportschool maar 1x per week Body-Attack gegeven, dat is wel jammer, want het is echt super leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')