abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41982920
Ben twee weken geleden voor het eerst gaan spinnen en ik ben verkocht

Ik wilde eigenlijk gaan tennissen, maar door een soort permanente knieblessure ging dat niet geweldig, dus ik ben door een vriendinnetje meegesleept naar de extreme spinning-les. Door mijnblessure kan ik (nog) niet met hoge weerstand fietsen, dus als de groep de weerstand zwaarder zet doe ik vaak niet mee. Ik probeer het langzaam op te bouwen om zo mijn knie wat sterker te maken.

Wat ik wel gaaf vind is de adrenaline-kick die je ervan krijgt: ik wil gewoon nog meer aan het eind van de les en dat heb ik nog nooit gehad bij een sport
Misschien kwam dat ook wel door Boten Anna op dubbele snelheid

EDIT: ik had er trouwens nooit bij stil gestaan dat dat vliegwiel niet meteen stilstaat als je stopt met trappen. Een beetje pijnlijk

[ Bericht 10% gewijzigd door bladibladibla op 20-09-2006 14:42:49 ]
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_42034584
Ik ben zelf in het bezit van een spinfiets. Probeer het 2 keer per week 1,5 uur te doen. Spin al een aantal maanden naast het wekelijkse mountainbiken

Helemaal voor de winter (donker koud rotweer) is spinning erg handig om je conditie op pijl te houden, zoniet te verbeteren en natuurlijk voor krachttraining.
pi_42034891
vandaag ook weer geweest en ging erg lekker...paar keer wel flink diep gegaan (hoort erbij ), maar niet echt kapot zoals ik vorige week paar keer had...lekker veel geklommen vandaag ook, hou ik wel van, blijft jammer dat er in Nederland geen bergen zijn

nou ja, morgen weer proberen te gaan, moet ik alleen wel even hard werken om een verslag op tijd ingeleverd te krijgen zodat ik kan gaan daarom nu maar slapen en morgen vroeg aan beginnen
Jack does it in real time...
pi_42040944
Ben gisteravond ook weer geweest en toen ik op de fiets naar huis zat wist ik niet of ik mijn buikspieren voelde of dat ik misselijk was...

Ik ben misschien een beetje te enthousiast geweest gisteren.
pi_42194638
Woei!
Ik ga 29 oktober met een cluppie mensen van de sportschool naar de 6 uurs Spinathon in Schiedam.
Check spinning.nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 28-09-2006 11:37:44 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_42194708
6 uur? Wow, ik flikker na een uur al bijna van me fiets
pi_42195220
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 00:05 schreef DeeBee het volgende:
vandaag ook weer geweest en ging erg lekker...paar keer wel flink diep gegaan (hoort erbij ), maar niet echt kapot zoals ik vorige week paar keer had...lekker veel geklommen vandaag ook, hou ik wel van, blijft jammer dat er in Nederland geen bergen zijn
Alsof je bij spinnen wel echt klimt

Als je op de hoge veluwe gaat mountainbiken kun je heel behoorlijke klimmetjes maken, die qua intensiteit en lengte van de inspanning heel aardig te vergelijken zijn met spinnen. Een beetje fantasie heb je nou eenmaal nodig in dit platte land, maar het kan wél!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_42196795
Tja, écht klimmen doe je met weinig verzet. Terwijl je je bij Spinning het lep draait aan je weerstandsknop om het gevóel van klimmen te krijgen. Heel anders. Maar beide leuk.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 28 september 2006 @ 14:11:21 #109
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42198504
Ik ben er een weekje tussenuit geweest omdat ik ziek was/ben, zou dat qua conditie veel uitmaken als ik straks (a.s. di, wo, do) weer ga? Ik was net zo blij dat ik het zo goed deed
pi_42199640
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:11 schreef Nugget het volgende:
Ik ben er een weekje tussenuit geweest omdat ik ziek was/ben, zou dat qua conditie veel uitmaken als ik straks (a.s. di, wo, do) weer ga? Ik was net zo blij dat ik het zo goed deed
Komt wel goed.
Wat iets minder goed is, is drie dagen achter elkaar aan Spinning doen. Je moet eigenlijk proberen er steeds een rustdag tussen te houden, zodat je lichaam kan herstellen. Drie keer Spinning is prima, maar kan je dat niet anders over de week verdelen (ma -wo - vr? di -do - za? )?
Hardloper.
IG @webkim
pi_42199834
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Alsof je bij spinnen wel echt klimt

Als je op de hoge veluwe gaat mountainbiken kun je heel behoorlijke klimmetjes maken, die qua intensiteit en lengte van de inspanning heel aardig te vergelijken zijn met spinnen. Een beetje fantasie heb je nou eenmaal nodig in dit platte land, maar het kan wél!
ja, anders woon ik even in de Randstad echt weinig mogelijkheden om te klimmen hier in de buurt, hoogstens richting de duinen wat...

en het is dan wel geen echt klimmen, maar het geeft wel een beetje de intensiteit en het gevoel ervan weer, hoewel het dus raar is dat je het daarvoor heel erg zwaar maakt , terwijl je normaal lichter schakelt wanneer je gaat klimmen (zoals webkim al zei)...maar ik vind dat de weerstand het heus wel aardig simuleert...het is niet zo leuk als echt tegen een berg op fietsen, maar je moet wat hier...

straks weer even een uurtje spinnen...merkte vorige week wel erg verschil tussen goed warm rijden of in een keer (gehaast) beginnen (was wat laat )...kwam de tweede keer echt geen moment lekker in m'n ritme en zat heel snel stuk...
  donderdag 28 september 2006 @ 15:53:14 #112
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42201081
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:56 schreef Webkim het volgende:

[..]

Komt wel goed.
Wat iets minder goed is, is drie dagen achter elkaar aan Spinning doen. Je moet eigenlijk proberen er steeds een rustdag tussen te houden, zodat je lichaam kan herstellen. Drie keer Spinning is prima, maar kan je dat niet anders over de week verdelen (ma -wo - vr? di -do - za? )?
Het zijn helaas de enige dagen waarop ik kan gaan, voor de rest loopt het schema niet gelijk met mijn agenda. In de ochtend enzo, als ik werk .

Je hebt wel gelijk trouwens over die rustdag, maar ik kan het nooit laten om toch even die les mee te pikken. Is het heel belangrijk om in feite de les op woensdag dan te skippen of is het 'beter'?
pi_42205770
rusten is volgens mij erg belangrijk ivm met herstel en spierkweek
  donderdag 28 september 2006 @ 18:26:48 #114
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42206064
Oké
  donderdag 28 september 2006 @ 19:49:57 #115
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42208877
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:43 schreef Webkim het volgende:

Moet je eens achter mij komen zitten, dan piep je wel anders.
mwah... die durf ik wel aan denk ik :p
quote:
Maar als je al lekker wat conditie hebt is buitenfietsen helemaal top! En Spinning heerlijk voor erbij. En voor de donkere winteravonden. Wat jij wil.
daar heb je wel een punt. in de winter fiets ik minder buiten dan in de overige jaargetijden. in november maar eens een keer proberen in de sportschool. op dit moment ben ik nog lekker buiten bezig.
Neerkomen wel!
pi_42343563
ff tvp
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:51:23 #117
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42404563
Vandaag een jongen bij ons in de les flauwgevallen, die deed voor het eerst mee. Best heavy! Was wel erg lekker lesje verder. Met een live dj, en ik kan alles moeiteloos meedoen tegenwoordig, ben vaak de fanatiekste van het stel zelfs en dat had ik in het begin echt niet verwacht.
pi_42414917
Gisteren mijn 5e les gehad en ik begin het un ook echt leuk te vinden. ook kan ik nu bijna alles meedoen en dat is zo veel leuker dan afhaken en jaloers zijn op de anderen
pi_42420980
Ah! Een spinningtopic! Spinning is werkelijk de enige sport die ik kan waarderen. Op de middelbare school altijd onvoldoendes gehaald voor gym - echt een marteling vond ik dat. iik had dus een totale afkeer van sporten. Maar dat kwam ook omdat bijvoordeeld de enige conditietraining op school hardlopen is. En dat kan ik écht niet, dan knallen al mijn botten op elkaar en dat doet PIJN!

Spinning is leuk. Het is vrij individueel, je kunt je eigen tempo aanhouden. Maar omdat je toch in een groep zit, en anderen echt helemaal ervoor ziet gaan, word je zelf ook een beetje gek. Ik doe het inmiddels al 2 jaar.

Eén keer heeft bij ons een jongen tijdens de spinningles zijn been gebroken. TIP: niet met een lange, losse broek op die fietsen gaan zitten.
pi_42448327
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:36 schreef _Arual_ het volgende:
wtf?!!
Hardloper.
IG @webkim
pi_42449564
Merk je trouwens veel verschil met fietsen als je spieciale spinning-schoenen draagt in plaats van normale sportschoenen?

En wat zijn goede schoenen en hoeveel kosten die ongeveer? Ik heb al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben echt een leek op dat gebied
pi_42450338
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:58 schreef bladibladibla het volgende:
Merk je trouwens veel verschil met fietsen als je spieciale spinning-schoenen draagt in plaats van normale sportschoenen?

En wat zijn goede schoenen en hoeveel kosten die ongeveer? Ik heb al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben echt een leek op dat gebied
De schoenenkwestie hebben we al even besproken op pagina 2 van dit topic:
quote:
SPD schoenen hebben inderdaad voordelen:

- Je hoeft die netjes niet meer strak om je schoenen te trekken; dus geen slapende voeten meer.
- De zolen van SPD schoenen zijn heel stevig; dus geen pijn meer aan de onderkant van je voeten bij lang staan op je pedalen.
- Je zit exact met de bal van je voet boven het centrum van het pedaal, waardoor je trapbeweging geperfectioneerd wordt (gewone sportschoenen zijn soms zo breed dat je met je tenen in de netjes zit en daar dus de pedalen mee rondduwt ipv met de bal van je voet).
- Je trapbeweging wordt ook nog een stuk effectiever omdat je met vastzittende schoenen veel beter de rondgaande duw-trek beweging kan maken (stel je een klok met cijfers voor. Als je trapt wil je niet van de 12 naar de 6 stampen, nee, je voeten moeten óók langs de 3 en de 9. Helemaal rond dus).

Waar je op moet letten?
Een goed paar SPD schoenen heb je voor ongeveer 70 Euro. Je hebt er met klittenband en met veters, dat maakt niet uit. Schoenen die ook voor buitengebruik zijn, zoals mountainbiken, zijn keihard zodat het niet erg is als je je voet hard langs een boom schampt o.i.d.
Binnenschoenen zijn wat soepeler.

Het is handig als de klikplaatjes een beetje verzonken liggen in de zolen, zodat je er ook nog gewoon op kan lopen. Dan kan je er bijvoorbeeld ook probleemloos even mee op de crosstrainer als je te vroeg bent voor je Spinningles.
Hardloper.
IG @webkim
pi_42451038
Dank je! Ik had het topic al doorgezocht, maar niet goed genoeg dus
pi_42457479
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:56 schreef Webkim het volgende:

[..]

wtf?!!
ik neem aan dat je het over dat gebroken been hebt?
pi_42506374
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:33 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

ik neem aan dat je het over dat gebroken been hebt?
Ja. Ik had misgequote.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:25:05 #126
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42508765
Het weer is inmiddels aan het omslaan en de fiets hangt aan de wilgen... vanmiddag mijn eerste spinningles.

ben benieuwd!
Neerkomen wel!
pi_42518732
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:25 schreef Freeflyer het volgende:
Het weer is inmiddels aan het omslaan en de fiets hangt aan de wilgen... vanmiddag mijn eerste spinningles.

ben benieuwd!
het weer is aan het omslaan het was gisteren nog 18 graden, heerlijke temperatuur om buiten te fietsen
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:15:00 #128
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42527853
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:39 schreef The_S het volgende:
het weer is aan het omslaan het was gisteren nog 18 graden, heerlijke temperatuur om buiten te fietsen
hier niet... 8 graden, regen en harde wind
Neerkomen wel!
pi_42533989
Hij ging gisteren lekker
pi_42534613
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:15 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

hier niet... 8 graden, regen en harde wind
Ideaal mountainbikeweer dus. Kweek je meteen wat weerstand. Gaan met die banaan, als je thuiskomt smaakt een warme mok chocolademelk des te lekkerder!
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:08:16 #131
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42536138
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ideaal mountainbikeweer dus. Kweek je meteen wat weerstand. Gaan met die banaan, als je thuiskomt smaakt een warme mok chocolademelk des te lekkerder!
ik ben een mooi weer mountainbiker

OT: spinning is leuk om te doen. denk dat ik na deze winter een vliegende start heb in tegenstelling tot voorgaande seizoenen.
Neerkomen wel!
pi_42556601
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:08 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

ik ben een mooi weer mountainbiker

OT: spinning is leuk om te doen. denk dat ik na deze winter een vliegende start heb in tegenstelling tot voorgaande seizoenen.
Dat is ook mijn opzet volgend seizoen beginnen zonder een conditionele achterstand en ik ben zowiezo geen mooi weer mtb-er, hoe meer modder des te beter , voor mij is het spinning gewoon omdat ik nu 6 dagen in de week moet werken en dus alleen nog maar op zondag kan mtb-en

vandaag ff gebeld, ga volgende week beginnen

wat is trouwens het verschil tussen RPM en spinning?
pi_42573931
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:07 schreef The_S het volgende:

[..]

Dat is ook mijn opzet volgend seizoen beginnen zonder een conditionele achterstand en ik ben zowiezo geen mooi weer mtb-er, hoe meer modder des te beter , voor mij is het spinning gewoon omdat ik nu 6 dagen in de week moet werken en dus alleen nog maar op zondag kan mtb-en

vandaag ff gebeld, ga volgende week beginnen

wat is trouwens het verschil tussen RPM en spinning?
Conditioneel heb je er zeer zeker voordeel van bij het mtb'en. Als je tenminste niet smokkelt met je weerstand, wat dat kan binnen dus wél.

Voor het verschil tussen Spinning en RPM, zie pagina 1 van dit topic:
quote:
Spinning en RPM zijn allebei vormen van indoor cycling. Spinning is een geregistreerd handelsmerk, van de in de openingspost genoemde Johnny G en zijn bedrijf Mad Dog Athletics. Het wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt, maar écht Spinning krijg je alleen van mensen die Johnny G gecertificeerd zijn.

RPM is de indoor cycling variant van Les Mills. Dat is een bedrijf dat meerdere sportprogramma's ontwikkelt die elke keer drie maanden lang wereldwijd hetzelfde zijn. Dus of je nu vandaag in Nederland, Zweden of Spanje een les RPM (of BodyPump of BodyAttack of BodyJam) gaat volgen; je doet dezelfde oefeningen, in dezelfde volgorde, op dezelfde muziek.

Aan de ene kant heel fijn, omdat je op die manier je vorderingen heel makkelijk bij kan houden. Aan de andere kant kán het je na een paar weken behoorlijk gaan vervelen om weer op dezelfde muziek te gaan fietsen.

Spinning instructors maken hun eigen lesprofielen en stellen daar ook zelf de muziek voor samen. Met als gevolg dat haast geen les hetzelfde is.

Een ander groot verschil tussen Spinning en RPM is ook nog dat je RPM meer als een workout kan zien: gewoon een uur knallen, met een beetje 'choreografie' erin om het leuk te houden. Terwijl Spinning een training is. Misschien zit er daarom wel eens een voor jouw gevoel 'saaie' les bij (een uur zittend tempo fietsen bijvoorbeeld), maar die draagt dan wel bij aan je uiteindelijke lange termijn training. Wat een Spinning instructor ook van je vraagt: er zit altijd een plan achter.
Hardloper.
IG @webkim
pi_42578175
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:58 schreef bladibladibla het volgende:

Ik heb sinds een maandje ook van die spd/spinning/schoenen gekocht, ze zijn van shimano, was er inclusief de plaatjes ¤ 100,- voor kwijt.

Had vorige week wel dat in 1 les me schoen 3x uit mn pedaal schoot
Gelukkig hebben onze fietsen nummers, dus ik weet welke ik niet meer moet nemen

Zit nu trouwens ook op 3x per week, zo, di en do, en dat bevalt zeer goed zo.
Nu al eeen weekje niet geweest ivm de griep, maar als het een beetje meezit morgen weer
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_42581596
over 45 minuten weer even vorige week niet geweest door werk en drukte, deze week bijna ook weer, maar nu straks maar even...

verder binnenkort ook maar eens SPD schoentjes aanschaffen, ook wel handig voor op m'n mountainbike eigenlijk...moet alleen nog even kijken welk type ik wel en wat voor pedalen dan etc. dus meer iets voor langere termijn

verder verschilt het idd soms nog wel een beetje op welke fiets je zit, sommige zijn ietsje stabieler dan andere en dat is wel zo fijn nummer 14 is op het moment m'n favoriet
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:17:27 #136
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42587916
hoi met zijn 2-en fervent spinners enn rpm-ers. alhoewel spinning onze voorkeur heeft.
het seizoen begint weer: koud, guur, donker en dan binnen heerlijk fietsen.
gebeurde dat zo'n 5 jaar geleden nog met een tshirtje, sportbroekje en sneakers. tegenwoordig zit er flitsende sporters op de fiets, van top top teen gestyled op spinning. inclusief heartrate-horloge (voor deze 40-er zeker niet overbodig).
vraagje over 3/4 koersbroek. ben van plan een zogenaamde 3.4 broek te kopen (net over de knie) . ik heb ff snel deze 2 kunnen vinden: van Ultima de Koersbroek 5/8 Stella en van AGU de Garda broek 3/4 model zwart
Iemand suggesties welke merken er nog meer 3./4 (of 5/8) broeken aanbieden?? en waar ze het beste zijn aan te schaffen
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_42590962
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:17 schreef mcwops het volgende:
ben van plan een zogenaamde 3.4 broek te kopen (net over de knie) . ik heb ff snel deze 2 kunnen vinden: van Ultima de Koersbroek 5/8 Stella en van AGU de Garda broek 3/4 model zwart
Iemand suggesties welke merken er nog meer 3./4 (of 5/8) broeken aanbieden?? en waar ze het beste zijn aan te schaffen
Voor fietskleding kijk ik altijd eerst even bij Cyclewear. Ze hebben heel veel 'huismerk' spullen van een behoorlijke kwaliteit. Zo kan je nog eens wat verslijten zonder dat het gelijk doodzonde is.
Hardloper.
IG @webkim
pi_42591703
Bij de sportschool waar ik heen ga, hebben ze nieuwe spinning-fietsen gekocht. Wel ff wennen hoor, maar fietsen wel super!! Heel soepel, en heel stil
pi_42592033
Ik doe deze sport al zo'n 3~4 jaar, ik ben verslaafd
Marathons zijn het leukst: 4 uur achter elkaar stampen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 12 oktober 2006 @ 09:14:34 #140
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42602083
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:29 schreef Webkim het volgende:

[..]

Voor fietskleding kijk ik altijd eerst even bij Cyclewear. Ze hebben heel veel 'huismerk' spullen van een behoorlijke kwaliteit. Zo kan je nog eens wat verslijten zonder dat het gelijk doodzonde is.
Naar aanleiding van jouw post heb ik het volgende gekocht:

Spinningbroek
Kek pakje
Schoenen!
Mooi jasje voor buiten
Topje

(Je kunt wel een dealtje met ze aangaan denk ik, goede reclame hierzo ;-))
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:25:23 #141
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42609920
hee leuk voor je Nugget.
enne, als het niet past, is het dan eenvoudig te retourneren? en kun je ook ophalen ? (voor mij interessant nl.)
pi_42610574
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:25 schreef mcwops het volgende:
hee leuk voor je Nugget.
enne, als het niet past, is het dan eenvoudig te retourneren? en kun je ook ophalen ? (voor mij interessant nl.)
quote:
Klanten van All Active Trading hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 7 dagen deze artikelen terug te sturen en de overeenkomst te ontbinden. De klant dient de kosten voor de retourzending zelf te betalen. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde originele verpakking. Verder moeten de producten in dezelfde conditie verkeren en mogen deze niet gebruikt en/of gedragen zijn.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:53:09 #143
128384 mcwops
gat in je glas
pi_42610690
thanks Webkim
maar schrijven en doen is vaak niet hetzelfde . 't gaat me om mogelijke ervaringen.

even een stellinkje tussendoor
quote:
of een spinningles leuk is (voldoening geeft) hangt in grote mate af van het humeur van de instructrice/instructeur

[ Bericht 3% gewijzigd door mcwops op 12-10-2006 16:03:23 ]
pi_42612730
Ik wil niet zeggen dat de les niet leuk is als zijn humeur slecht is.
Wel was vorige week de headset van onze instructeur kapot en moest hij dus min of meer schreeuwen, daarin ging hij af en toe wat ver. Dat maakt het dan wel weer leuker
pi_42613759
Ik ben het helemaal eens met de stelling.

Ik had laatst les van een man die er zelf geen zin in had: hij begon toen met een van de dames op de fiets te praten over het effect van witbrood op je stoelgang

Vanavond een "racing day" les. Ik ga echt dood denk ik...
pi_42635984
Het goede nieuws: ik leef nog

Het slechte nieuws: ik kan niet op of neer
pi_42636100
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:07 schreef bladibladibla het volgende:
Het goede nieuws: ik leef nog

Het slechte nieuws: ik kan niet op of neer
Zolang je nog vooruit of achteruit kunt, niks aan de hand toch?
-wel een bekend gevoel, net zoiets als een MTB-marathon van 100 km, waarvan de helft over boomwortelpaadjes-
Mijn foto's op Flickr!
pi_42636297
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:11 schreef Gripper het volgende:
Zolang je nog vooruit of achteruit kunt, niks aan de hand toch?
Voor- en achteruit gaat niet ook al niet zo soepel. Ik denk dat ik maar even een wandelingetje ga maken om alles los te krijgen. Moet namelijk vanavond op en neer met de trein naar Amsterdam vanuit Tilburg, dus daar zal ik nog stijver van worden denk ik.
pi_42636861
quote:
of een spinningles leuk is (voldoening geeft) hangt in grote mate af van het humeur van de instructrice/instructeur
scheelt wel een hoop ja, woensdag was er een andere instructrice (tot nu toe alleen instructeurs gehad ) en tsja, ze had toch wel een andere manier om de les op te bouwen...

minder duidelijk in aanwijzingen en ook minder afwisseling en echt enthousiasme om door te zetten, viel me eigenlijk een klein beetje tegen...maar ja, wel buikspier oefeningen als extraatje na afloop (die mij echt gesloopt hebben, voel ze nog )
pi_42756417
vanavond voor het eerst gedaan, op zich ging het wel, alleen doe mij maar mountainbiken, lekker buiten, bochtjes maken, alles voelen en frisse lucht. Binnen zweet je je echt het apelazerus, volgens mij komt dat, doordat je geen rijwind hebt die je lichaam nog enigzins afkoelt.
moet er nog even over nadenken of ik er mee doorga, want met tegenzin beetje binnen te ploeteren lijkt me niet wat
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:04:13 #151
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42766728
voordeel wat je ervan hebt is dat je volgend mountainbike seizoen een vliegende start hebt natuurlijk.

of ben je ook in de winter buiten te vinden ?
Neerkomen wel!
pi_42766804
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:04 schreef Freeflyer het volgende:
voordeel wat je ervan hebt is dat je volgend mountainbike seizoen een vliegende start hebt natuurlijk.

of ben je ook in de winter buiten te vinden ?
Dat is zeker een voordeel

Maar er is maar weinig lekkerder dan op een koude zondagochtend in de sneeuw mountainbiken. Sharpens the mind!
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:42:53 #153
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42767758
je kunt ook beide doen natuurlijk
Neerkomen wel!
pi_42779111
ik ben in de winter ook wel buiten te vinden, maar dit was meer als doel om doordeweeks als het savonds donker is te doen
pi_42949983
wie gaat er ook naar de Spin-a-thon in Schiedam as. zondag? 6 uur spinnen!!!
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_42950830
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:51 schreef Videopac het volgende:
wie gaat er ook naar de Spin-a-thon in Schiedam as. zondag? 6 uur spinnen!!!
Iets te ver van mijn bed, ik zou er al om te komen twee uur voor moeten autorijden
pi_43005696
Gister weer geweest sinds 2 weken, was ziek geweest e.d. maar hij ging lekker
Uur was zo voorbij en kon het goed volhouden.
Lekkere stampmuziek helpt er goed bij!
pi_43006286
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:25 schreef het-is-mij het volgende:
Lekkere stampmuziek helpt er goed bij!
Muziek maakt het inderdaad makkelijk. Ik volg normaal de extreme les, maar wegens werk heb ik een basis-les op woensdag gedaan. Dat was gewoon saai, en de muziek speelde daar een grote rol in.
pi_43011516
Muziek heeft inderdaad een grote invloed op je. Maar ook degene die les geeft! 1 instructeur bij ons kan mij namelijk niet motiveren, en dan kan ik fietsen wat ik wil, ik hou er dan geen goed gevoel aan over.
  woensdag 1 november 2006 @ 19:13:56 #160
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_43146966
Ik ga morgen weer beginnen
veni vidi gebanned
pi_45573789
*schop

Iedereen weer druk bezig sinds de feestdagen?
  maandag 22 januari 2007 @ 12:17:07 #162
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_45574943
ik had alweer willen beginnen maar heb sinds januari een ontsteking in mijn voet met ook nog eens vocht in de enkels en knieen. kutzooi.

ik hoop volgende week weer langzaam te kunnen beginnen met sporten.
Neerkomen wel!
pi_45579575
Het spinningrooster is op mijn sportschool verandert, maar ik kan nergens ontdekken wanneer mijn les nu is

Slechts excuus, ik weet het
pi_45580033
hopeloos aan het falen de laatste weken, en moet m'n schoenplaatjes van m'n schoenen nog eens goed afstellen, maar dat heb ik gister weer niet gedaan
pi_45589165
Ik kwam gisteren tijdens het sprinten met mijn veter vast te zitten aan de trapper.
Fantastisch hoe de spanning wordt opgebouwd, je te laat bent om te remmen, en de veter dus knapt.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:42:37 #166
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_45591455
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:12 schreef Apfel het volgende:
Ik kwam gisteren tijdens het sprinten met mijn veter vast te zitten aan de trapper.
Fantastisch hoe de spanning wordt opgebouwd, je te laat bent om te remmen, en de veter dus knapt.
Wees blij dat je veter knapte en niet bijvoorbeeld je knie
pi_45602516
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:12 schreef Apfel het volgende:
Of, zoals bij ons gebeurde nadat iemand met een lange broek tussen het vliegwiel kwam, een enkel.

Knappende bandjes zijn trouwens ook irritant. Of mensen die de bandjes om wat voor reden dan ook aan de voorkant van de trapper hebben bevestigd, zodat ik maar tot en met mijn grote teen in dat korfje kan. En ik heb maat 38...
pi_45602751
Aij, mag ik nog blij zijn met mijn schoenveter in plaats van me knie of enkel.
pi_45602828
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:31 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Of, zoals bij ons gebeurde nadat iemand met een lange broek tussen het vliegwiel kwam, een enkel.

Knappende bandjes zijn trouwens ook irritant. Of mensen die de bandjes om wat voor reden dan ook aan de voorkant van de trapper hebben bevestigd, zodat ik maar tot en met mijn grote teen in dat korfje kan. En ik heb maat 38...
Dit soort verhalen doen me denken aan de eerste maanden dat ik spinning deed, wat een gemartel met die klote bandjes altijd.
Ben blij dat ik nu schoenen met spd-clips heb

Ben trouwens al vanaf 2 januari weer lekker bezig, en vanaf vanavond mét hartslagmeter
pi_46034508
Ik ga donderdagavond weer. Het is ongeveer 2 maanden geleden dat ik geweest ben, dus het zal wel weer afzien worden
pi_46035252
Ik wilde het na drie weken griep weer oppakken - ik dacht dat ik dood aan het gaan was.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:10:46 #172
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_46037658
Is er iemand die ook de Sporten voor Sophia(kinderziekenhuis) Spinningmarathon heeft gereden afgelopen weekend?
Ik ben van pindavlees
  maandag 19 februari 2007 @ 15:51:36 #173
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_46459679
Vorig jaar ging ik 1x in de 1 a 2 weken spinnen. Ik wilde mijn conditie verbeteren, maar kwam niet altijd toe aan spinnen. Daarnaast probeerde ik 1x in de week te gaan mountainbiken. Alleen als het weer te slecht was, ging ik niet.

Begin dit jaar ben ik begonnen met elke week 2x te gaan spinnen (woensdag en vrijdag) en 1x in de week te mountainbiken (zondag).

Sinds 2 weken voelde ik bij het spinnen wat lichte pijn aan mijn knieschijven. Ik dacht dat dat "beginnersproblemen" zouden zijn.

Vrijdag ben ik gaan spinnen en weer had ik dat vervelende gevoel aan mijn knieschijven. Zaterdag was het nog steeds erg gevoelig (vooral als ik stil zit). Zondag kon ik niet gaan biken, omdat het nog steeds gevoelig was. Vandaag is het nog steeds gevoelig, maar de pijn wordt minder (traplopen is niet meer pijnlijk).

Ik ben net bij de dokter geweest. Hij vermoedt dat ik mijn knieen overbelast heb en hij schrijft me 2 weken rust voor (niet fietsen, behalve dan het "ritje naar de bakker"). Ik hoop dat dit helpt.

Zijn er mensen op dit forum die iets vergelijkbaars hebben gahad? Hebben jullie tips om dit in de toekomst te voorkomen? Zijn er dingen die kunnen helpen het genezingsproces te versnellen (b.v. fysio?)?
pi_46460167
Spinning: round&round&round.

Het is over gegaan, maar bepaalde dingen zal ik proberen te vermijden, zoals fietsen met zwaar verzet, trappen af lopen en dergelijke.
Ik had laatst weer gespind, nergens last van, maar ik vrees dat het altijd weer terug zal komen.
pi_47261502
*kick*

Ik heb een nieuwe baan in een spiksplinternieuwe sportschool en we fietsen nu op Keiser m3's. Heerlijk, vergeleken met de oude Schwinns!
Fijn is ook dat elke fiets een displaytje heeft, zodat ik daadwerkelijk iedereen rond dezelfde weerstand en/of rpm kan hebben. *blij is*
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:38:04 #176
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47263464
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:36 schreef Webkim het volgende:
...zodat ik daadwerkelijk iedereen rond dezelfde weerstand en/of rpm kan hebben. *blij is*
wat is daar het voordeel van dan?

iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
Neerkomen wel!
pi_47264000
Wow, die fietsjes zien er flink goed uit, damn, wat beter dan ze hier op het sportcentrum hebben.

En het is wel fijn als je de weerstand kan zien of het aantal rpm, dan is het wel makkelijker om gedetailleerdere instructies te geven tijdens een les lijkt mij en die zijn dan ook wel makkelijker op te volgen. Nu is het bij de lessen die ik volg vaak zoiets van: 'Ja, een slag(je) erbij...' En dat is wel btje irritant soms, omdat je niet precies weet hoeveel zwaarder je moet gaan dan.

Wel blij dat ik sinds kort m'n SPD-schoentjes van Sidi heb, fietst een stuk lekkerder zowel tijdens het spinnen als mountainbiken.
pi_47265414
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

wat is daar het voordeel van dan?

iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
Dat vraag ik me ook af. Het is ook geen peuterschool, dus als iemand te licht fietst dan houd hij/.zij zich/haarzelf voor de gek. Het enige voordeel wat ik zie is dat je je eigen resultaat kan zien, of je nu eens beter of slechter fietst. En als je het bijhoudt, wat is je progressie na een half jaar, gemiddelden genomen. Want dat mis ik nu eigenlijk, ik doe dit nu ruim 4 jaar, en dat merk ik ook wel, maar je weet nu niet hoeveel zwaarder je fietst tov vroegah
pi_47266311
Je kan het een en ander natuurlijk bijhouden aan de hand van je hartslagmeter.
Wij hebben de afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld steeds hetzelfde programma gefietst (tempo), en dan kan je aan je hartslag wel zien dat het je steeds beter afgaat.

In het begin ging ik steeds richting de 84% zonder weerstand, tegen het einde moest ik weerstand bij draaien om boven de 80% te blijven.

Zondag trouwens voor het eerst 2 uur achter elkaar
pi_47266388
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:59 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Je kan het een en ander natuurlijk bijhouden aan de hand van je hartslagmeter.
Wij hebben de afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld steeds hetzelfde programma gefietst (tempo), en dan kan je aan je hartslag wel zien dat het je steeds beter afgaat.

In het begin ging ik steeds richting de 84% zonder weerstand, tegen het einde moest ik weerstand bij draaien om boven de 80% te blijven.

Zondag trouwens voor het eerst 2 uur achter elkaar
Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.

Over een weekje weer een 3 uur durende marathon voor het goede doel, altijd wel lekker. Ik kijk uit naar de 6 uur durende, dat heb ik nog nooit gedaan. Gekkenwerk eigenlijk, maar je grenzen opzoeken en verleggen is leuk
pi_47267356
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.

Over een weekje weer een 3 uur durende marathon voor het goede doel, altijd wel lekker. Ik kijk uit naar de 6 uur durende, dat heb ik nog nooit gedaan. Gekkenwerk eigenlijk, maar je grenzen opzoeken en verleggen is leuk
Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.
Moet zeggen dat ik het na 2 maand ook wel had gezien met dat tempo fietsen

Ken iemand die wel eens 6 uur heeft gedaan, geestelijk vond hij het moeilijker vol te houden als lichamelijk, dus ben benieuwd naar jou ervaring straks
pi_47269110
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.
Moet zeggen dat ik het na 2 maand ook wel had gezien met dat tempo fietsen

Ken iemand die wel eens 6 uur heeft gedaan, geestelijk vond hij het moeilijker vol te houden als lichamelijk, dus ben benieuwd naar jou ervaring straks
Ik vind tempo fietsen alleen leuk als het zwaar is, ik ben meer een klimmer als het ware. Dus bij Les Mills is de nieuwste cd wel lekker bv, Smells like teen spirit als eindnummer, helemaal loos gaan!

En natuurlijk ga ik verslag doen van de 6 uur. Maar eerst de 3 uur weer doen, maar die heb ik al veel vaker gedaan. Gewoon goed eten de dag vantevoren en dan red je het lichamelijk wel. Ik zie mensen altijd met hele picknick manden de sportschool ingaan, ik drink alleen water
pi_47270866
Alleen water is niet zo verstandig: je lichaam kan bij langdurige inspanning een tekort aan zouten krijgen. In sportdrankjes zitten die zouten wel. Zelf los ik Isostar poeder op in water. Ik krijg zo ook minder snel honger.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_47400134
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:17 schreef Videopac het volgende:
Alleen water is niet zo verstandig: je lichaam kan bij langdurige inspanning een tekort aan zouten krijgen. In sportdrankjes zitten die zouten wel. Zelf los ik Isostar poeder op in water. Ik krijg zo ook minder snel honger.
Ik wissel water af met 1 of andere sportdrank, maar wel verdund. Dat AA sportdrank etc gebeuren etc is mij te zoet, daar ligt mijn maag 3 dagen van in coma.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:23:10 #185
145703 Banzaii
Leuk ook !
pi_47411225
Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
24 uur fietsen, ik heb zelf 5 uur gedraaid (instructeur)
Dit jaar een 15 uur durende, omdat we 15 jaar bestaan
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
pi_47412045
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
Leuk!

Vanmorgen heb ik op een andere fiets (met scherm etc) de Cauberg gereden, met dank aan spinning ging dat aardig goed, netjes onder de 4 minuten.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:47:05 #187
128384 mcwops
gat in je glas
pi_47412200
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
hee wat leuk zeg, wil ik ook gaan doen.
heb je voor mij wat informatie over de organisatie en opzet? alvast bedankt.
(mailenmcwops AT tiscali punt nl of pm-en, wat jij wil )
pi_50771382
Ik ben sinds kort begonnen met spinning. Vind het echt super!
Ik vraag me alleen af of je het dus echt twee keer per week moet doen om vooruit te gaan?
Ik ga ook ongeveer 3 keer peer week hardlopen. Dus ben niet totaal conditieloos
pi_50771484
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:11 schreef zoutig het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met spinning. Vind het echt super!
Ik vraag me alleen af of je het dus echt twee keer per week moet doen om vooruit te gaan?
Ik ga ook ongeveer 3 keer peer week hardlopen. Dus ben niet totaal conditieloos
Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!
pi_50771994
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:14 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!
Oh dat scheelt dan inderdaad wel!
Maar heb je ook het idee dat je een beetje spieren mee kweekt of is het echt alleen dat het makkelijker gaat zeg maar?
pi_50779908
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:26 schreef zoutig het volgende:

[..]

Oh dat scheelt dan inderdaad wel!
Maar heb je ook het idee dat je een beetje spieren mee kweekt of is het echt alleen dat het makkelijker gaat zeg maar?
Mijn bovenbenen en kuitspieren zijn zeker wat gespierder geworden. Ik heb niet echt wielrennersbenen natuurlijk, maar het verschil is er duidelijk.
  zondag 24 juni 2007 @ 09:19:17 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50780038
Ik doe ook één uur per week spinning en ik merk echt dat mijn conditie vooruit gaat. Maar wat me het allermeest is opgevallen: ik heb veel meer spierkracht in m'n benen en m'n hamstrings zijn keihard geworden .
Daarnaast doe ik één uur per week bootcamp en ik loop drie keer hard .
Niet meer actief op Fok!
pi_50780337
Leuk om te horen dit! Ik doe het dus zeker niet voor niets!!
  Moderator vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:44:09 #194
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52828947
Vanaf vorige week mee begonnen. Toch wel tof

Nu 3 keer 50 minuten gedaan. Ik ben toch van plan het elke keer te doen als ik in de sportschool ben. 2 tot 3 keer per week zal dat worden Daarna nog 30 minuten steppen en wat roeien.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_52836567
Vanaf volgende week begint gelukkig het sportprogramma weer op de uni, dus eindelijk weer spinnen.

Laatste serieuze dat ik aan sport heb gedaan was een halve marathon in juni, en verder wat fietsen in de Ardennen daarna, dus ga nu maar 2 keer per week spinnen of zo (uur per keer) en daarnaast wat circuitkrachttraining.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:00:55 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52837061
Over 2 weken kan ik ook weer spinnen @ de ACLO.
Niet meer actief op Fok!
pi_52838211
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:44 schreef DeeBee het volgende:
Vanaf volgende week begint gelukkig het sportprogramma weer op de uni, dus eindelijk weer spinnen.
Ik kan ook weer vanaf volgende week

Het ziet er alleen op dit moment naar uit dat er alleen normale lessen worden gegeven op de tijden dat ik kan, terwijl ik juist naar de exterme lessen wil. Maar goed, spinnen blijft spinnen en ik hem me voorgenomen om 1 keer per week te spinnen en dan nog elke week een Pilates-les te gaan volgen
pi_52933934
Spinningmarathons de komende tijd:
zaterdag 8 september:Emmeloord (3 uur)
zaterdag 29 september: Apeldoorn (12 uur, goed doel)
zondag 28 oktober 2007: Schiedam (6 uur, commercieel)
zaterdag 10 november 2007: Rheden (24 uur, goed doel)
zaterdag 15 maart 2008: Naaldwijk (5 uur, goed doel)
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:54:09 #199
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_52937196
Nog een spinner hier. Een maal in de week, maar bij mij gaat het dan ook vooral als aanvulling op het mountainbiken. Sinds ik spin, vlieg ik met mijn mountainbike alle heuvels op. En ik heb geen tijd om 2 a 3 keer in de week een leuk mountainbikeparcours op te zoeken. Om toch een beetje af te wisselen moet ik dan toch steeds een stukje rijden.

Voor degenen die SPD-schoentjes wil kopen via internet (futurumshop ed.): bij mountainbikeschoenen moet je meestal een maatje groter kopen dan je eigen maat, omdat ze klein vallen. Hoe dat bij de racers is, weet ik niet.

Maar wanneer is de 1e fok-spinningles door Webkim?
Hallo!
pi_52937342
Doe het ook vooral als aanvulling op mountainbiken en het werkt echt perfect daarvoor.

Ook geen tijd en zin om altijd outdoor te fietsen, plus dat je meestal dan nooit zo afwisselend kan rijden als je met spinnen kan simuleren.

Gister was het wel even afzien weer, moest echt even wennen aan het tempo zo nu en dan en aan hoe warm je het er van krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')