abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40156251
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:19 schreef DrDentz het volgende:
zo, daar heb ik de MJ-fanbase op fok eens even goed verdedigd
Niet echt goed gelukt!
Nothing takes the past away like the future!
pi_40170531
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 03:44 schreef Hapertje het volgende:

[..]

Niet echt goed gelukt!
Waarom kijk jij in godsnaam in een topic waar alleen mentaal gestoorden zitten? Soort zoekt soort?
pi_40194306
Niet zo hysterisch! Please!
pi_40194453
Moet dit?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_40195772
Laten we de discussie zelf weer verder voeren.

Madonna als MJ zijn beide grondlegger van POP zoals we het nu kennen. Zij zijn begonnen met wat Justin, Christina en Britney nu doen.

Denken jullie dat hun invloed essentieel is geweest voor hoe POP nu gedaan wordt? Of hadden het ook anderen kunnen zijn die toevallig rond die tijd opkwamen?
pi_40196299
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:26 schreef OutKast het volgende:
Laten we de discussie zelf weer verder voeren.

Madonna als MJ zijn beide grondlegger van POP zoals we het nu kennen. Zij zijn begonnen met wat Justin, Christina en Britney nu doen.

Denken jullie dat hun invloed essentieel is geweest voor hoe POP nu gedaan wordt? Of hadden het ook anderen kunnen zijn die toevallig rond die tijd opkwamen?
Qua stijl was Madonna natuurlijk de grote voorbeeld van de tienertrutjes die eind jaren 90 ineens opkwamen. Ze geven ook duidelijk aan beinvloed te zijn door Maddy.
Michael heeft vooral op artistiek vlak veel invloed gehad...vooral op het r&b wereldje. Dus ja, ze hebben wel de toon gezet voor hoe POP er nu uitziet en klinkt. Maar ook andere artiesten uit die tijd. Als je kijkt naar singer/songwriters die zijn beinvloed door artiesten uit de jaren 70 en 80, ook door een Michael Jackson, Bruce Springsteen en natuurlijk Freddie Mercury. Maar je hoort ze niet zeggen dat ze zijn beinvloed door Maddy...Dat wil wel wat zeggen natuurlijk.
pi_40198566
Dan zou ik eerder The Beatles als grondlegger van de moderne pop zien dan een Madonna of MJ.
pi_40198631
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:45 schreef MrBadGuy het volgende:
Dan zou ik eerder The Beatles als grondlegger van de moderne pop zien dan een Madonna of MJ.
Nee, ik niet. Die zijn eerder grondlegger voor de gehel muziekscene zoals hij nu is. Zo veel verschillende bands en acts zijn beinvloed door The Beatles(blijkbaar). Wat ik bedoel met POp is echt MTV/TMF pop. Dus het tijdperk waarin image minstens zo belangrijk werd en dus ook belangrijk was voor de verkoop van de muziek. Niet zozeer de muzikale invloed.
pi_40198792
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:48 schreef OutKast het volgende:

[..]

Nee, ik niet. Die zijn eerder grondlegger voor de gehel muziekscene zoals hij nu is. Zo veel verschillende bands en acts zijn beinvloed door The Beatles(blijkbaar). Wat ik bedoel met POp is echt MTV/TMF pop. Dus het tijdperk waarin image minstens zo belangrijk werd en dus ook belangrijk was voor de verkoop van de muziek. Niet zozeer de muzikale invloed.
Ow je bedoeld de teneergang van de muziek, waarbij show belangrijker werd dan muziek. Nee dan wil ik The Beatles hier idd niet hebben staan
pi_40199057
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ow je bedoeld de teneergang van de muziek, waarbij show belangrijker werd dan muziek. Nee dan wil ik The Beatles hier idd niet hebben staan
Uhm The Beatles was juist de eerste popband, waarbij image een grote rol speelde.
pi_40199123
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:59 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Uhm The Beatles was juist de eerste popband, waarbij image een grote rol speelde.
Klopt, maar het ging met name om de muziek (itt een Madonna). Daarnaast hadden ze ook een grote invloed op de rest van de maatschappij, los van de muziek. De 60's
pi_40202566
Mr. BadGuy, een Madonna heeft ook wel degelijk erg goede muziek gemaakt hoor! Je hoeft het niet mooi te vinden, maar ook niet te negeren!
pi_40202609
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:41 schreef Hapertje het volgende:
Mr. BadGuy, een Madonna heeft ook wel degelijk erg goede muziek gemaakt hoor! Je hoeft het niet mooi te vinden, maar ook niet te negeren!
Smaken verschillen, laten we het daar op houden. En als we het daar op houden heeft dit hele topic eigenlijk geen zin
pi_40202715
Dat is jezelf er wel heel makkelijk vanaf maken zeg!
pi_40202836
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat MJ en Madonna als eerste hun imago echt gingen gebruiken om de media te manipuleren en om aandacht te trekken. Tevens waren zij de eersten in het MTV tijdperk waardoor je met een interessante clip heel veel aandacht kon trekken.

The Beatles hadden ook wel degelijk een image maar bij hen was het ondergeschikt aan de muziek. Ik vind het overigens geen teneergang van de muziek maar gewoon een nieuwe inslag. Want inmiddels is duidelijk gebleken dat je met alleen een leuke clip het niet red en is gebleken dat een leuke clip bij een hele goede plaat hele leuke entertainment oplevert.
pi_40202908
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:46 schreef Hapertje het volgende:
Dat is jezelf er wel heel makkelijk vanaf maken zeg!
Madonna valt niet onder mijn smaak, haar muziek kan en wil ik niet lang naar luisteren. Er zijn wel mensen die het geweldig vinden en die mogen er van mij de hele dag wel naar luisteren. MJ heeft wel een paar aardige dingen gemaakt, maar het is ook niet 100% mijn smaak, maar hier geldt hetzelfde als bij de Madonna fans, ik heb er geen last van dat iemand het wel geweldig vind.

Tuurlijk zijn ze allebei vernieuwend bezig geweest op een bepaalde manier, Madonna heeft veel van de huidige zangeressen als Britney Spear, Christana Aguilera etc beïnvloed en de manier van jezelf promoten, en MJ heeft een sterke invloed op de huidige R&B en pop stroming.

Maar ik vind dit niet iets om 2 topics lang een discussie over te voeren, je schiet er niks mee op en uiteindelijk worden de MJ fans voor freak en de Madonna fans voor homo uitgemaakt. Wat is er in die ruim 300 posts bereikt, behalve een leuke uitspraak over dat MJ een beetje zoals Jezus is?
pi_40202934
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Klopt, maar het ging met name om de muziek (itt een Madonna). Daarnaast hadden ze ook een grote invloed op de rest van de maatschappij, los van de muziek. De 60's
Ik snap nooit zo goed wat die invloed dan is geweest. Zij waren gewoon de eerste boyband die later hun eigen muziek ging schrijven. De eerste mega-hype waar miljoenen soppende tienermeisjes intrapten. Ik denk eerlijk gezegd dat het hele hippiegebeuren veel invloed heeft gehad op de maatschappij maar waren de Beatles de oprichters daarvan dan?

BTW Ik heb ooit een Beatles album gekocht (Sgt peppers) en hem na 2 dagen teruggebracht omdat ik er echt geen zak aan vond.
pi_40203046
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef OutKast het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed wat die invloed dan is geweest. Zij waren gewoon de eerste boyband die later hun eigen muziek ging schrijven. De eerste mega-hype waar miljoenen soppende tienermeisjes intrapten. Ik denk eerlijk gezegd dat het hele hippiegebeuren veel invloed heeft gehad op de maatschappij maar waren de Beatles de oprichters daarvan dan?

BTW Ik heb ooit een Beatles album gekocht (Sgt peppers) en hem na 2 dagen teruggebracht omdat ik er echt geen zak aan vond.
Precies.
pi_40203108
Laten we het erop houden dat smaken verschillen, is dat zo moeilijk? Sgt. Pepper's is trouwens gewoon geniaal, maar dat moet je kunnen zien
pi_40203136
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Laten we het erop houden dat smaken verschillen, is dat zo moeilijk? Sgt. Pepper's is trouwens gewoon geniaal, maar dat moet je kunnen zien
Denk dat je het moet kunnen horen.
Beatles hebben leuke muziek gemaakt, maar ze zijn toch best wel overrated en erg gedateerd en vind ik de meeste albumtracks een beetje knullig klinken qua tekst. Als ze zo goed waren geweest hadden ze de tand des tijds doorstaan. Als je iedereen moet geloven waren het genieen. Daar ben ik het helaasch niet mee eens.
pi_40203183
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:59 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Denk dat je het moet kunnen horen.
pi_40203600
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Jij vindt het geniaal. Het is het niet. En ik zou het dan vooral willen horen, niet zien. En dat is nog niet gelukt.

En als je zowel MJ als Madonna eigenlijk niks vindt, waarom dan nog in dit topic rondhangen?
pi_40203687
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 15:13 schreef OutKast het volgende:

[..]

Jij vindt het geniaal. Het is het niet. En ik zou het dan vooral willen horen, niet zien. En dat is nog niet gelukt.

En als je zowel MJ als Madonna eigenlijk niks vindt, waarom dan nog in dit topic rondhangen?
Kan ie lekker de wijsneus spelen met z'n Beatle-propaganda. Want laten we eerlijk zijn. Beatles = Echte muziek.
pi_40203795
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 15:15 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Kan ie lekker de wijsneus spelen met z'n Beatle-propaganda. Want laten we eerlijk zijn. Beatles = Echte muziek.
Lijkt er wel op Alle gekheid op 'n "stokje". The Beatles zijn zeker belangrijk geweest. Maar niet het meest belangrijk van allemaal. Ik vind ze wat dat betreft zeker "overrated". Ze waren gewoon de eersten; net als MJ en Madonna. En dat werkt gewoon in hun voordeel.
pi_40203991
Ik heb het ook echt geprobeerd, maar ik kan ook niet echt warm lopen voor The Beatles!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')