Niet echt goed gelukt!quote:Op maandag 24 juli 2006 22:19 schreef DrDentz het volgende:
zo, daar heb ik de MJ-fanbase op fok eens even goed verdedigd![]()
Waarom kijk jij in godsnaam in een topic waar alleen mentaal gestoorden zitten?quote:
Qua stijl was Madonna natuurlijk de grote voorbeeld van de tienertrutjes die eind jaren 90 ineens opkwamen. Ze geven ook duidelijk aan beinvloed te zijn door Maddy.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:26 schreef OutKast het volgende:
Laten we de discussie zelf weer verder voeren.
Madonna als MJ zijn beide grondlegger van POP zoals we het nu kennen. Zij zijn begonnen met wat Justin, Christina en Britney nu doen.
Denken jullie dat hun invloed essentieel is geweest voor hoe POP nu gedaan wordt? Of hadden het ook anderen kunnen zijn die toevallig rond die tijd opkwamen?
Nee, ik niet. Die zijn eerder grondlegger voor de gehel muziekscene zoals hij nu is. Zo veel verschillende bands en acts zijn beinvloed door The Beatles(blijkbaar). Wat ik bedoel met POp is echt MTV/TMF pop. Dus het tijdperk waarin image minstens zo belangrijk werd en dus ook belangrijk was voor de verkoop van de muziek. Niet zozeer de muzikale invloed.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:45 schreef MrBadGuy het volgende:
Dan zou ik eerder The Beatles als grondlegger van de moderne pop zien dan een Madonna of MJ.
Ow je bedoeld de teneergang van de muziek, waarbij show belangrijker werd dan muziek. Nee dan wil ik The Beatles hier idd niet hebben staanquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:48 schreef OutKast het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Die zijn eerder grondlegger voor de gehel muziekscene zoals hij nu is. Zo veel verschillende bands en acts zijn beinvloed door The Beatles(blijkbaar). Wat ik bedoel met POp is echt MTV/TMF pop. Dus het tijdperk waarin image minstens zo belangrijk werd en dus ook belangrijk was voor de verkoop van de muziek. Niet zozeer de muzikale invloed.
Uhm The Beatles was juist de eerste popband, waarbij image een grote rol speelde.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow je bedoeld de teneergang van de muziek, waarbij show belangrijker werd dan muziek. Nee dan wil ik The Beatles hier idd niet hebben staan![]()
Klopt, maar het ging met name om de muziek (itt een Madonna). Daarnaast hadden ze ook een grote invloed op de rest van de maatschappij, los van de muziek. De 60'squote:Op woensdag 26 juli 2006 12:59 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Uhm The Beatles was juist de eerste popband, waarbij image een grote rol speelde.
Smaken verschillen, laten we het daar op houden. En als we het daar op houden heeft dit hele topic eigenlijk geen zinquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:41 schreef Hapertje het volgende:
Mr. BadGuy, een Madonna heeft ook wel degelijk erg goede muziek gemaakt hoor! Je hoeft het niet mooi te vinden, maar ook niet te negeren!
Wat ik bedoel is dat MJ en Madonna als eerste hun imago echt gingen gebruiken om de media te manipuleren en om aandacht te trekken. Tevens waren zij de eersten in het MTV tijdperk waardoor je met een interessante clip heel veel aandacht kon trekken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow je bedoeld de teneergang van de muziek, waarbij show belangrijker werd dan muziek. Nee dan wil ik The Beatles hier idd niet hebben staan![]()
Madonna valt niet onder mijn smaak, haar muziek kan en wil ik niet lang naar luisteren. Er zijn wel mensen die het geweldig vinden en die mogen er van mij de hele dag wel naar luisteren. MJ heeft wel een paar aardige dingen gemaakt, maar het is ook niet 100% mijn smaak, maar hier geldt hetzelfde als bij de Madonna fans, ik heb er geen last van dat iemand het wel geweldig vind.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:46 schreef Hapertje het volgende:
Dat is jezelf er wel heel makkelijk vanaf maken zeg!
Ik snap nooit zo goed wat die invloed dan is geweest. Zij waren gewoon de eerste boyband die later hun eigen muziek ging schrijven. De eerste mega-hype waar miljoenen soppende tienermeisjes intrapten. Ik denk eerlijk gezegd dat het hele hippiegebeuren veel invloed heeft gehad op de maatschappij maar waren de Beatles de oprichters daarvan dan?quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Klopt, maar het ging met name om de muziek (itt een Madonna). Daarnaast hadden ze ook een grote invloed op de rest van de maatschappij, los van de muziek. De 60's![]()
Precies.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef OutKast het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed wat die invloed dan is geweest. Zij waren gewoon de eerste boyband die later hun eigen muziek ging schrijven. De eerste mega-hype waar miljoenen soppende tienermeisjes intrapten. Ik denk eerlijk gezegd dat het hele hippiegebeuren veel invloed heeft gehad op de maatschappij maar waren de Beatles de oprichters daarvan dan?
BTW Ik heb ooit een Beatles album gekocht (Sgt peppers) en hem na 2 dagen teruggebracht omdat ik er echt geen zak aan vond.
Denk dat je het moet kunnen horen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Laten we het erop houden dat smaken verschillen, is dat zo moeilijk? Sgt. Pepper's is trouwens gewoon geniaal, maar dat moet je kunnen zien![]()
quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:59 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Denk dat je het moet kunnen horen.![]()
quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Laten we het erop houden dat smaken verschillen, is dat zo moeilijk? Sgt. Pepper's is trouwens gewoon geniaal, maar dat moet je kunnen zien![]()
Kan ie lekker de wijsneus spelen met z'n Beatle-propaganda. Want laten we eerlijk zijn. Beatles = Echte muziek.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:13 schreef OutKast het volgende:
[..]
Jij vindt het geniaal. Het is het niet. En ik zou het dan vooral willen horen, niet zien. En dat is nog niet gelukt.
![]()
En als je zowel MJ als Madonna eigenlijk niks vindt, waarom dan nog in dit topic rondhangen?
Lijkt er wel opquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:15 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Kan ie lekker de wijsneus spelen met z'n Beatle-propaganda. Want laten we eerlijk zijn. Beatles = Echte muziek.![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |