abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40143155
Mijn vriendin en ik gaan komend weekend naar Luik toe. Wat zijn de dingen daar die je moet zien?
Op Google is niet veel te vinden, ook niet als ik op Toerisme Luik zoek.

Wie is er weleens geweest, en wat zijn aanraders?
pi_40143220
De enige aanrader die ik kan geven is om NIET naar Luik te gaan. Wát een nietszeggende grijze kutstad is dat zeg
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_40143376
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:31 schreef vosss het volgende:
De enige aanrader die ik kan geven is om NIET naar Luik te gaan. Wát een nietszeggende grijze kutstad is dat zeg
helaas moet ik zeggen dat je hierin gelijk hebt, en zeker niet de buitenwijken ingaan.
pi_40143434
en daarbij, het moet je toch al duidelijk zijn als je hier al helemaal niets over vind op internet.
zoek je naar criminaliteit op internet, gegarandeerd, je komt Luik dan zeer zeker tegen
pi_40143493
Als je een stukje verder rijd dan Luik daar liggen wel wat leuke kleine plaatjes waar je misschien met je vriendinnetje naartoe kan gaan.

Daar zal verder dan wel niet veel te doen zijn behalve wat mooie plaatjes enzo, maar ik denk dat je het daar beter naar je zin zult hebben als in Luik.

Ik iig dan, maar ik spreek puur voor mn eigen; misschien vind jij Luik wel een keitoffe stad
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_40143657
Weekendje Luik?!!
  maandag 24 juli 2006 @ 20:49:23 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40143730
De meeste mensen kennen Luik van het voorbij rijden, en nee dan is Luik niet op z'n mooist, maar toch Luik is mooi, de buitenwijken zijn grijs en depri, binnenstad heeft veel mooie oude panden.

De kathedraal St. Paul is erg mooi, en het paleis van de prins bischoppen, is ook zeker een bezoekje waard.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 24 juli 2006 @ 20:49:58 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40143741
  maandag 24 juli 2006 @ 21:04:45 #9
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_40144193
Misschien dat je beter kan stoppen als je op de helft bent - vanuit hier bekeken. Want dan zit je ongeveer bij Maastricht, en wellicht dat het daar een stuk leuker is.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_40144293
ik sta altijd in de file in luik, je kunt beter naar brussel of gent ... gent is mooi!
pi_40145402
OMG

Is weer goed geregeld dan . Ik vond het al vreemd dat ik niet veel kon vinden op internet. Maar ach, we zitten in een leuk klooster genaamd Domaine de la Chartreuse (http://www.coenen.be/luik/). We maken er wat van!
  maandag 24 juli 2006 @ 22:14:37 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40146757
niets aantrekken van die Luik = figuren, net zoals elke stad heeft Luik mooie en ehmmm minder mooie delen.
pi_40146856
Ik zie het hier http://www.liege.be/visit(...)landais/histhart.htm .

Wordt nog best wel leuk denk ik
  maandag 24 juli 2006 @ 22:20:24 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40146976
de zondagsmarkt is idd iets aparts , echte halve boerderijen worden daar aangeboden
pi_40147263
Och Luik is de laatste jaren er wel op vooruit gegaan hoor. Je kunt er erg leuk winkelen vind ik en ook die al eerder genoemde kathedraal is zeker de moeite waard.
pi_40152135
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:39 schreef jochem8 het volgende:
OMG

Is weer goed geregeld dan . Ik vond het al vreemd dat ik niet veel kon vinden op internet. Maar ach, we zitten in een leuk klooster genaamd Domaine de la Chartreuse (http://www.coenen.be/luik/). We maken er wat van!
Domaine de la Chartreuse is toch verlaten?
Was laatst nog op tv, met die vermiste kindjes.

Ah, heb net die site eens bekeken. Was een beetje te snel met reageren.
Ik ben een paar keer in Luik geweest..grijs, industrie is wat ik me kan herinneren. Maar misschien heb ik het leuke deel gemist.
pi_40153404
Luik lijkt me interessant vanwege de rauwe Belgische industriele sfeer zonder opsmuk. Het stads centrum heeft ook enkele mooie gebouwen. Al met al hoop ik daar ook eens een weekend te vertoeven.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:17:10 #18
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_40153469
Laat me raden, je hebt op google naar informatie gezocht in het Nederlands en niks gevonden?

In Luik spreken ze Frans hé makker. Volg dan ook de bordjes met "Liège". En er zijn best wel wat bezienswaardigheden, die stad heeft naast een rijk industrieel verleden ook een rijk historisch verleden dat tot in de Middeleeuwen teruggaat (Prinsbisdom van Luik).
---verdwijnt---
  dinsdag 25 juli 2006 @ 06:38:54 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40156818
als je gewoon Luik intikt kom je op de site die ik aangaf
  dinsdag 25 juli 2006 @ 06:46:06 #20
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_40156829
De markt is idd leuk om eens te checken. Zorg wel dat je frans in orde is, anders ben je zwaar gehandicapt. Als je wil gaan stappen kan ik je de Impasse Club aanraden, is zeer goed te doen. Verder is Liege een stad met een mooi historisch centrum. Wat mensen zeggen over de criminaliteit is een beetje overdreven. De mentaliteit is over het algemeen relaxter op stap dan in NL, de mensen laten je met rust als je hun ook met rust laat. Daarbij ben je zo de grens over om een dagje maastricht te doen, ook leuk als je er niet vaak komt...

Veel plezier!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 06:58:42 #21
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_40156844
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:07 schreef Leintje het volgende:
ik sta altijd in de file in luik, je kunt beter naar brussel of gent ... gent is mooi!
Gent is zeker mooi ..

Maarja als de TS toch al naar gent tijd, kan ie net zo goed doorrijden naar Brugge. das een hele moooie stad.
ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 07:00:31 #22
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_40156850
hier even een linkje
ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 07:17:31 #23
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_40156884
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 06:58 schreef Haikuh het volgende:

[..]

Gent is zeker mooi ..

Maarja als de TS toch al naar gent tijd, kan ie net zo goed doorrijden naar Brugge. das een hele moooie stad.
TS gaat naar Luik, niet naar Brugge. Propaganda...
---verdwijnt---
  dinsdag 25 juli 2006 @ 07:23:37 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40156907
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 06:58 schreef Haikuh het volgende:

[..]

Gent is zeker mooi ..

Parijs is ook mooi, moet je bij Luik richting Charlois, dan richting Lille en dan de A1 richting parijs volgen.....

Enne als je dan toch aan het rijden bent, Barcelona en Rome zijn ook erg mooi
pi_40166963
Luik is echt geen mooie stad. Sorry om het te moeten zeggen
zakelijk
pi_40170150
Van VROEGÂH herrinner ik me Luik ook als een grijze saaie industriestad.... waar we alleen maar heen gingen voor de Luikse markt op zondag. [ook héél grappig trouwens, daar kun je écht alles kopen, varierend van de gewone 'weekmarkt-artikelen' tot allerlei levende have (letterlijk naast de slager waar je dezelfde dieren geslacht, en gevild en al ziet soms) tot aan complete inboedels op het rommelmarkt gedeelte]
MAAR van mijn ouders, die nog steeds 'in de buurt' (in Zuid-Limburg) wonen hoorde ik dat Luik de laatste jaren zo opgeknapt is, en dat de binnenstad nu echt heel erg mooi en méér dan de moeite waard is.
Mij lijkt dat je dus gewoon zelf moet gaan kijken, en je eigen mening vormen. Zeker voor een weekend moet je je er zeker kunnen vermaken denk ik, en als het nou écht tegenvalt (wat mij sterk lijkt n.a.v. de verhalen van mijn ouders) dan is inderdaad in ieder geval de omgeving mooi, dus ga dan lekker wat touren!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_40170324
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:17 schreef Clourhide het volgende:
Laat me raden, je hebt op google naar informatie gezocht in het Nederlands en niks gevonden?

In Luik spreken ze Frans hé makker. Volg dan ook de bordjes met "Liège". En er zijn best wel wat bezienswaardigheden, die stad heeft naast een rijk industrieel verleden ook een rijk historisch verleden dat tot in de Middeleeuwen teruggaat (Prinsbisdom van Luik).
Nee, heb ook naar Liège gezocht
Mijn Frans is prima in orde, heb ook het verblijf etc. geregeld in het Frans omdat ze geen Nederlands spreken, maak je daar geen zorgen om, makker.

Heb ondertussen al wat informatieve links gevonden.

@Klonk: Bedankt, die site had ik inderdaad ook al gevonden.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juli 2006 @ 17:36:55 #28
73911 ultra_ivo
pi_40173000
Luik is inderdaad de laatste jaren enorm aan het verbeteren. Het hele oude gedeelte achter het prinsbischoppelijk paleis is zeer de moeite waard. Ook rondom de citadel zijn veel mooie hoekjes. En de zondagmarkt moet je sowieso eens gezien hebben. Ook leuk de diverse kleine eethuisjes in Outremeuse. En de zuidpunt van het Maaseiland, is een heel mooi park geworden waar soms van alles georganiseerd wordt. Ik ga graag na het werk een middagje of vroege avond naar Luik.
pi_40177832
Waarom is Luik dan zo'n lelijke stad volgens velen?
Het is lang geleden dat ik er geweest ben maar ik vond het er beter uit zien dan de meeste Belgische steden,de Maas er dwars doorheen,die stonk ook niet zo als de Schelde bijv.
Veel groen in de stad,vooral op de bergen en industrie is er ook niet veel,alleen aan de zuidkant bij het stadion.Het is niet voor niks dat iedereen er werkeloos is.
Grauw beton uit de jaren 60/70 en krottige huisjes zijn er overal in Belgie.
Brugge is in mijn ogen maar een truttig dorpje,dan zie ik liever Luik.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juli 2006 @ 21:05:59 #30
73911 ultra_ivo
pi_40179010
Even wat plaatjes uit m'n eigen collectie over Luik:

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10)

11)

12)

13)

14)

15)
  dinsdag 25 juli 2006 @ 21:07:01 #31
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40179031
dat bedoel ik

veel mensen kennen Luik van het voorbij rijden over de snelweg, en eerlijk is eerlijk da's niet het mooiste deel van Luik.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juli 2006 @ 21:12:49 #32
73911 ultra_ivo
pi_40179205
Omdat het er zo mooi is, nog een serietje

16)

17)

18)

19)

20)

21)

22)

23)

24)

25)

26)

27)

28)
pi_40185541
Wat een gelul zeg. er is niets mis met Luik. Ik vind het juist erg interessant dat het niet alleen maar opgepoetste gebouwen heeft. Luik is zonder meer de moeite waard voor een weekend. Je kunt er prima stappen in het centrum en op zondagochtend is de markt een absolute must. Verder is er via de VVV aldaar een leuke stradswandeling te vinden waar je alle leuke dingen tegen komt: b.v. ook de Montagne van Buuren! De mensen zijn er erg vriendelijk, en met de wijken direct buiten het centrum is ook niet veel mis. Ga eens kijken in Outremeuse en ga een cafe binnen en proef het echte Luikse leven. Je kunt je dan niet voorstellen dat je maar 25 kilometer buiten Nederland zit...

Criminaliteit heb je in elke grote stad en je daardoor laten weerhouden is alleen voor bange mensen die in dat geval maar lekker in het Gooi, Drenthe, Valkenburg of andere suffe oorden moeten blijven.
pi_40197893
Mooie foto's Ivo. Niks mis met Luik dus, we gaan ons daar wel vermaken.
Ik hoor dat Café Chantant au Jardin des Olivettes leuk is en dat je je in het Parijs van de jaren twintig waant, die gaan we dan ook zoeken.

Bedankt voor de info iedereen.
pi_40197961
Ben er 1 keer een stuk ingewandeld omdat we nogal lang op een trein moesten wachten. Veel oude gebouwen idd. Het lijkt mij ook een leuke stad en zal er zeker nog een keer echt heen gaan (en dan niet alleen om van trein over te stappen )
stupidity has become as common as common sense was before
  FOK!fotograaf woensdag 26 juli 2006 @ 14:53:14 #36
73911 ultra_ivo
pi_40202914
In een zijstraatje aan het zuidelijke eind van de zondagsmarkt is er iig op zondag rond de middag een soort van café chantant.
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:49:30 #37
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_40221429
leuke foto's ivo !

voor de rest kan ik de "gemiddelde" mening hier wel volgen. Luik draagt nog steeds een aantal (terechte) cliché's mee, maar ik ben steeds aangenaam verrast als ik er kom; en Luik gaat er met bokkesprongen op vooruit. Het nieuwe Gare de Guillemin (of zoiets) al gezien ?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:09:16 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40235245
Luik is een prima stad als je weet waar je moet zijn, bv. in die steegjes vlak bij de Boulevard de la Sauvenière is het één groot feest op vrijdagmiddag/avond met scholieren/studenten. Misschien momenteel wat minder ivm. vakantie.

Kom er geregeld, lekker weinig Nederlanders, "echt" buitenland en toch dichtbij. Vrijdag bieren+eten, zaterdag shoppen (met Madame ) en weer bier+eten. Zondag de Ardennen in en daar eens wat lichaamsbeweging enzo, dan weer naar huus.

Erg veel goede restaurants daaro

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 27-07-2006 13:18:44 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56565401
Luik/Liège, la cité Ardente!

Pour traduire: http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr

Liège est injustement méconnue. Cité épiscopale millénaire, elle allie à merveille la richesse culturelle de son histoire à la fraîcheur de l’écrin de verdure qui l’entoure. Cette «cité ardente» conserve d’innombrables vestiges de sa gloire passée: des collégiales magnifiques aux cloîtres surprenants, un chef d’½uvre de fonts baptismaux, un spectaculaire palais des princes-évêques toisant les ruines symboliques d’une cathédrale à l’histoire tragique… Et ce qui fait aussi son charme, ce sont ses quartiers aux escaliers incongrus, aux parcs, ruelles et impasses insolites, bref, c’est cette atmosphère hors du temps.

Ville natale de Charlemagne,de Georges Simenon et des frères Dardenne,Liège est installée entre Meuse et colline.
Histoire,culture,architecture et animation vous y donnent rendez vous!

Le Palais des Princes Evêques de Liège:

L'hotel de ville:

L'opéra royal de Wallonie:

La cathédrale St-Paul:

Les galeries St-Lambert:

La place du marché et le Perron (symbole de la liberté des Liègeois):

La place St-Lambert:

Rue Neuvice

Le parc de la Boverie

Vinave d'ile et la place cathédrale:

Le pont de Fragnée:

Le conservatoire royal:

Le palais provincial

La cours des Princes Evèques de Liège, la nuit

La seconde cours du palais des Princes-Evèques

La statue de Charlemagne, boulevard d'Avroy

"Le plongeur", sur le port de plaisance

Coteaux de la citadelle :

La montagne de Bueren(Unique en Europe!):

Le musée d'asembourg

Une maison en Féronstré

Rue hors chateau

L'église St-Barthélémy

Le grand musée Curtius:

Le palais des Beaux-Arts & Musée d'art contemporain

Le monument interrallié

L'université de Liège, place du 20 Aout:

La maison de la science
(bientot)

Quelque une des nombreuses maisons de maitre liègeoises

L'église St Jacques:

La basilique Saint Martin:

La grande poste

Le jardin botanique:

Les terrasses d'Avroy
(bientot)

Li torè
(bientot)

La place bronckart

Georges Simenon, place du comissaire Maigret:

Géants de Tchantchès et Charlemagne lors des fêtes du 15 août en Outremeuse à Liège.

Marionnettes Liègeoises

Le palais des congrès

La gare des Guillemins (en construction):

Le pont du pays de Liège

Vue de Liège

L'ïle Mosin

La brasserie qui fabrique la célèbre Jupiler:

La batte(tout les dimanche matin)

Liège, cité de noël

En Province de Liège
Les cantons de l'est.
(Bientot)

Les hautes Fagnes
(bientot)

Evènements liègeois:
-Liège,cité de noël
-La nuit des coteaux de la citadelle
-La foire d'Octobre
-Le 15 Aout en Outremeuse

Site sur la ville de Liège:

http://www.liegecongres.be
http://www.ulg.ac.be/liege
http://www.liegemetropole.eu
http://www.liege-leodium.be/mainfr.html

New Sondage
Aménagement de l'esplanade devant la gare des Guillemins: Projet Dethier ou Calatrava ?
Projet Dethier:

Projet calatrava:
La Belgique, c'est un terrain vague, ou des minorités se disputent au nom de deux cultures qui n'existent pas.
pi_56565740
En je vraag is
pi_56565822
Pas de question, le but de mon topic est de faire découvrir aux hollandais et flamands Liège
La Belgique, c'est un terrain vague, ou des minorités se disputent au nom de deux cultures qui n'existent pas.
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:30:50 #42
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56567206
Eén van de lelijkste steden in West-Europa. Als je daar op vakantie/reis wil gaan ...

Ardennen zijn wel tof
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56567376
Liège n'est pas plus une ville plus criminelle que Anvers , Bruxelles ou Gand ...
pi_56567766
dit forum is nederlandstalig, clown
  Moderator woensdag 6 februari 2008 @ 20:20:51 #45
45833 crew  Fogel
pi_56568270
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:57 schreef Bonjasky82 het volgende:
dit forum is nederlandstalig, clown
Inderdaad!

TS, ga naar www.foque.be ofzo

Verder wel mooie plaatjes
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_56568532
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:30 schreef -skippybal- het volgende:
Eén van de lelijkste steden in West-Europa. Als je daar op vakantie/reis wil gaan ...
Dan ken je Luik dus niet. Als je de stad wat beter kent weet je waar je de mooie hoekjes kunt vinden. Ik kom er vaak genoeg, woon er gelukkig vlakbij.
  woensdag 6 februari 2008 @ 20:59:12 #47
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_56569219
Het is dat je er langs komt komt weg naar Luxemburg/Frankrijk, maar wat een grijze en grauwe bende is het daar zeg.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_56569418
Ik ken Luik vooral als een ontzettend smerige, deprimerende stad (kwam er ooit wekelijks), maar aan de OP te zien, heb ik iets gemist.
pi_56570104
Luik is een stad die z'n mooie plekjes verbergt voor de toevallige bezoeker. Weet je er de weg dan ga je de stad steeds meer waarderen.

Moet er nodig nog een keertje heen om een verse serie foto's te maken.
pi_56584025
Merci pour les jolies photos des coteaux de la citadelle !
pi_56584076
Het ligt hier vlakbij, maar wat een verpauperde boel is het als je er door heen rijdt...
pi_56585142
Als ik de reactie's zo lees is het mischien nodig eens een keertje een 'ontdek Luik' meet te organiseren.
pi_56665086
Mooie foto's maar vervelend dat de teksten en omschrijvingen in het Frans zijn. Forumbezoeker TintinBel post ook alles in het Frans en dat is ook een beetje vervelend. Dit is een Nederlandstalig forum en daarop dient men Nederlands te gebruiken toch (niet iedereen is de Franse taal machtig)? En als TintinBel een Waal is hoort hij ook Nederlands te kunnen.....
pi_56686576
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 21:10 schreef Isegrim het volgende:
Ik ken Luik vooral als een ontzettend smerige, deprimerende stad, maar aan de OP te zien, heb ik iets gemist.
Me too
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_56686673
Sclessin ontbreekt in de OP.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:47:23 #56
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_56687028
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het is dat je er langs komt komt weg naar Luxemburg/Frankrijk, maar wat een grijze en grauwe bende is het daar zeg.
Als je Luik voorbijraast via de A2 vanuit Maastricht, dan krijg je dat beeld inderdaad, daar zouden ze wel iets aan kunen doen, maar het is zelf een hele mooie en gezellige stad.
The best firms advertise the least...
pi_56687157
Luik is best een leuke stad om te zien, vind ik.
Het is een mengelmoes van modern en oud en het heeft een bepaalde charme.

Een paar jaar geleden maakte ik daar wel eens een tussenstop om lekker te gaan eten.
pi_56743789
Ik kom best vaak ik Luik. het centrum is tegenwoordig netjes opgeknapt. het is een mix van vanalles. Ook van mooi en lelijk. Wat het lelijke aspect betreft daar zijn de buitenwijken een zeer goed voorbeeld van. Wat een ontzettende verpaupering die wij in Nederland helemaal niet kunnen voorstellen. Sommigen zullen zeggen dat bijv de Bijlmer verpauperd is, maar dat is een paradijsje bij veel huizen die langs het spoor in Luik liggen. De trein rijd op slapkamerhoogt langs de huizen en je kijkt zo naar binnen door de vergeelde vitrages en gescheurde gordijnen. Blijkbaar is de welstandcommissie in Luik niet erg actief.
Luik is hierin zo tataal verschillend in vergeliking met bv Hasselt. dat is een keurig netjes aangeharkte stad die zo in nederland zou kunnen liggen.
pi_56912112
Mooi dat ik even op de zoek functie heb geklikt en niet zelf een topic heb aangemaankt.

Toevallig moeten een vriendin en ik de "HOTSPOTS" van Luik eens onder elkaar zetten voor een schoolopdracht.
Wat moeten we gezien hebben? Waar moeten we geweest zijn, gedronken hebben? Welk restaurant is een must? Welk standbeeld, museum, bijzonder huisje etc mogen we niet missen?

Kortom, waar moeten we zijn geweest om Luik op z'n mooist en helemaal gezien te hebben?

De foto's zien er in elk geval super uit. Ben benieuwd naar reacties.
pi_56912207
Hotspots:

Standbeeld van Simenon
trappen van de Montagne de Bueren
Prinsbisschoppelijk Paleis
Citadel
oude buurt tussen Citadel en Paleis
nieuwe station Guillemins
pi_56912389
Merci ultra_ivo

En qua café's, barretjes en restaurants?

*Stiekem ook wel wat informatie uit zo een reisgidsje, maar de persoonlijke meningen van mensen zijn beter natuurlijk *
  Moderator vrijdag 22 februari 2008 @ 23:49:18 #62
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56917830
topics samengevoegd
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56919068
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:30 schreef -skippybal- het volgende:

Ardennen zijn wel tof
Dit topic is behoorlijk oud alweer maar Luik is erg leuk geweest. We hebben er ons 3 dagen goed vermaakt, dus een aanrader voor degenen die er een lang weekend heen willen.
pi_56923693
Luik, het stukje oostblok vlak over de grens bij Maastricht...
Sfeerloos centrum met hier en daar een vleugje "ja... dat is dan wel weer mooi". Verder maken die Walen het er niet beter op, (effe generaliseren) paupers.
Als geboren Maastrichtenaar ben ik toch wel een paar keer in Luik geweest. Het gevoel van weemoed en verdriet bekruipt je al als je de grens over gaat. Eerst Vuil Visé en dan Lelijk Luik.

Wel leuk om te lezen dat mensen zich er een weekend kunnen vermaken.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_56972166
Gaan er onder de users hier ook wel eens mensen op stap in Liege?

Ik kan het van harte aanbevelen! Kom zelf regelmatig in Le Exit, club Millennium, La loco, Le gaugain enz..
Het mooie van luik is dat het stappen doorgaat tot zondag avond.. Bijv: de millenium sluit om 7, le exit rond een uur of 1 smiddags (zondag dus) en le gaugain gaat pas om 14:00 open...

Weer eens wat anders dan die Nl mentaliteit: om 07:00 is t bedtijd
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:16:33 #66
11102 knep
Mountainfreak
pi_57023238
In Verviers is het een heel stuk vervelender dan in Luik.
Vroeger had ik ook die vooroordelen maar inmiddels ben ik 180 graden omgedraaid, Luik = leuk en vaak ook mooi .
Er is ook zo'n mooi zee-aquarium .
pi_57928001
quote:
Hotspots: Standbeeld van Simenon
Ben er nu 2 keer geweest met 2 keer nieuwe en aparte ervaringen, maar Simenon heb ik nog niet gevonden. Waar zit hij op het bankje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')