ik let in de meeste gevallen niet op graphics , ik kan een tbs van nippon ichi net zo goed waarderen als bijvoorbeeld een fire emblem , terwijl de laatste grafisch er toch minstens 10 x zo goed uitziet als de gemmiddelde nippon ichi game(Disgaea of makai kingdom bijvoorbeeld), dat zelfde geld denk ik ook Voor FPSsen , alhoewel ik die dus niet veel speel omdat het genre mij gewoon niet ligt. Sinds dat ik games speel (en dat is nu al meer dan 20 jaar) hebben graphics mij nooit echt geboeid ,voornamelijk omdat ik nooit zeg maar next gen consoles of high-end PC's heb gehad waardoor ik het moest doen met games die voor die tijd wat graphics betrefde gewoon enorm achterliepen.
Over het algemeen denk ik dat het op veel andere gamers wel invloed kan hebben , uiterlijk/uitstraling kunnen altijd beinvloeden , graphics worden ook als een belangrijke graadmeter in (p)reviews gebruikt(vind ik vaak overschat), waardoor je indirect bij het lezen van die (p)reviews , als je daar al games door koopt ook beinvloed word door de mening van de reviewer over die graphics.