Ha buurmanquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:02 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik vond t ook tegenvallen.
* Erosjuhhh woont ong 300m. van de plek af
Inderdaad. Ik zal de eerste nieuwsuitzending van RTVOost even uploaden, zelfs die is nog beterquote:
Precies. Maar wisten de eigenaren daar ook van?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:59 schreef Piles het volgende:
De grootste schuldige is toch het bedrijf denk ik, als ze alleen 1.4 vuurwerk mochten.
Die wou ik ook opzoeken.. helaas werkt de cd die ik heb met 700 foto's en een 10tal videobeelden niet meerquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zal de eerste nieuwsuitzending van RTVOost even uploaden, zelfs die is nog beter![]()
Als die mannen zichzelf vuurwerkexperts noemen dan weten ze dat de verkeerde etiketten op de dozen zitten en dan weten ze dus dat ze spul hebben wat ze niet mogen hebben. Bovendien hadden ze veel meer opgeslagen dan ze volgens de vergunningen mochten.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:09 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Precies. Maar wisten de eigenaren daar ook van?
Dit gaat ook meer over het onderzoek dan over de ramp zelf hequote:Op dinsdag 5 september 2006 23:09 schreef DrMarten het volgende:
Lees het boek over de ramp dat is uitgegeven door de Tubantia, dan krijg je een goed beeld van de dag van de ramp. Beter dan het beeld dat je krijgt door deze documentaire.
Ja, op de plekken waar het geluid zo slecht was had waarschijnlijk die nasynchronisatie gemoeten, maar die is kennelijk (nogal amateuristisch) verwijderd.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:32 schreef Ali Salami het volgende:
Echt goed afgewerkt is de documentaire niet helaas, het geluid op momenten erg slecht (een verhaal van een persoon dat door het geluid in een begeleidend filmpje niet te verstaan is) en daarbij wordt een persoon die Nederlands spreekt veelal niet nagesynchroniseerd naar het Engels (wat voor uitzending in Nederland natuurlijk goed is), maar één keer weer wel..
Verder wel een aardige docu
Nee hoor, gaat over de ramp zelf. Over de hulpverlening enzo, met veel foto's. Is redelijk snel na de ramp in beperkete oplage uitgegeven toen het onderzoek nog in volle gang was. Heeft dus niks met het onderzoek te maken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:12 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
Dit gaat ook meer over het onderzoek dan over de ramp zelf he
Da's kut. Probeer eens een andere (goede) CD-ROM speler. Het filmpje van RTVOost pleur ik wel op Rapidshare, dan heb je die alvast terugquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:11 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Die wou ik ook opzoeken.. helaas werkt de cd die ik heb met 700 foto's en een 10tal videobeelden niet meer![]()
dat bedoel ik juist, het boek gaat over de ramp, de docu vooral over het onderzoekquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:15 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nee hoor, gaat over de ramp zelf. Over de hulpverlening enzo, met veel foto's. Is redelijk snel na de ramp in beperkete oplage uitgegeven toen het onderzoek nog in volle gang was. Heeft dus niks met het onderzoek te maken.
Ah, dacht dat je het boek bedoelde.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:39 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
dat bedoel ik juist, het boek gaat over de ramp, de docu vooral over het onderzoek
Na de tijd hoorden we dat Grolsch super goed beveiligd was en dat het nooit zou kunnen ontploffen. Maar ik ging dus naar huis en zag mijn ouders die mij gelijk in de auto drukten en we reden gelijk weg omdat mijn moeder zei dat ze had gehoord dat de Grolsch kon ontploffen en dat dan alles binnen een straal van een paar km weg was. Ik schrok me echt dood, we gingen gelijk weg. Anders hadden we eerst wel wat belangrijke spullen gepakt enzo. Maar vond het idd ook heel eng! En die supermarkt op de hoek heette idd de Nieuwe Weme..quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:07 schreef DrMarten het volgende:
Ik weet niet of de Grolsch al voor de eerste explosie in de fik stond, maar ik denk het haast niet. Direct na de 1e explose is wel goed mogelijk. Die bedrijfsleider die ze ervoor hadden, van welke winkel was dat? Was dat van de Nieuwe Weme?
Was wel eng toen trouwens toen bericht kwam van die Amoniak op het dak van de Grolsch, dan zou alles in een straal van 1 km plat liggen als dat de lucht in zou gaan.
Dat weet ikquote:Op woensdag 6 september 2006 00:06 schreef Gershom het volgende:
[..]
En die supermarkt op de hoek heette idd de Nieuwe Weme..
Volgens mij van de NW, hij kwam me iig wel bekend voor (ik kwam toen ik nog in Mekkelholt woonde dagelijks bij de NW)quote:Op woensdag 6 september 2006 00:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat weet ik
Vroeg me alleen af of die bedrijfsleider die ze ervoor hadden van de NW was of van een andere winkel.
Die jongen met die darmen uit z'n buik is mijn neefje.quote:Op woensdag 6 september 2006 00:00 schreef Gershom het volgende:
[afbeelding]
Ik woonde aan de drienerweg (linksbovenin), dicht bij die supermarkt die er toen nog stond en was op het moment van de ramp 3 straten verderop aan het voetballen.. Ik weet alles nog precies. Een paar vrienden staan zelfs op de filmpjes die toen nationaal bij het nieuws werden laten zien. Gelukkig zelf geen traumatische ervaringen aan overgehouden, maar ken genoeg mensen die dat wel hadden. Een jongen die meerdere familie leden verloor, een jongen die betonblok in z'n buik kreeg en zelf zijn darmen erin moest duwen, een vrouw die haar dochter aan de lijn had tijdens de ontploffingen en waar de verbinding opeens is van verbroken (meisje is nooit terug gevonden).
Maja, wij mochten ook een week het huis niet in. Gelukkig hadden we de ramen open staan (het was warm weer) en had onze poes goeie survival-skillsVerder hadden we een paar scheuren in huis, maar paar huizen verderop waren erger aan toe dan ons.
Nu verhuist naar een ander dorp in de buurt (Oldenzaal) en kom niet echt vaak terug, maakt me eigenlijk ook niets uit, denk eigenlijk ook nooit meer aan de ramp. Maar kan later wel vertellen dat ik het met eigen ogen heb meegemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |