abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2006 @ 13:19:23 #1
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40131150
Eindelijk, eindelijk kunnen we beginnen. (Zie ook: Tussenpersoon vervalst hypotheekofferte, wat te doen? )
Na heel veel gedoe, pijn zweet, frustratie en tranen zijn we begonnen aan ons kleine paradijsje.

12-05-2006: eerste keer kijken

Met open haard, grote ramen, parket en overal rolluiken.
De keuken was al volledig vernieuwd.

Badkamer met het 2e toilet, bad en douche; allen al van te voren vernieuwd.

De slaapkamer met van die vieze vinyltegels

Studie met weer een ander soort parket dan die van de kleerkamer, gang en woonkamer

Tuin met 2 druivenbomen/struiken, fitnessruimte zie je voren links en daar voor zie je nog een stal.

Dit was eerst een kantoortje, maar hier gaan we een fitnessruimte van maken.
De tegels liggen er al. Zelfde als die van de kelder, waar ik nu nog geen foto van heb.

En dan nog de zolder.

Ik weet dat de foto's nogal wazig zijn, is niet mijn vaste camera. Betere komen nog.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mukie op 24-07-2006 13:49:38 ]
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_40131519
Leuk huisje, succes met 't opknappen
Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
  maandag 24 juli 2006 @ 13:30:20 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40131553
Gefeliciteerd dat het allemaal toch nog goed is gekomen Mukie! Leuk huis ook! Vooral de keuken en badkamer zijn mooi!

Misschien kun je nog iets van een klusplanning erbij zetten? Is altijd wel leuk om te volgen

Ohh, en hou die druivenstruik in de gaten die groeit als kool!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:30:56 #4
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40131579
03-07-2006

Sleutel gekregen
Tijd om maten op te nemen en te kijken hoe het eruit ziet als het leeg staat.

maandag 24 juli 2006 @ 13:32:45 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40131644
Overigens, wat zit er in de woonkamer op de muur (rode bollen ofzow)?

En die gashaard, laten jullie die zitten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:52:08 #6
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40132323
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:30 schreef sanger het volgende:
Gefeliciteerd dat het allemaal toch nog goed is gekomen Mukie! Leuk huis ook! Vooral de keuken en badkamer zijn mooi!

Misschien kun je nog iets van een klusplanning erbij zetten? Is altijd wel leuk om te volgen

Ohh, en hou die druivenstruik in de gaten die groeit als kool!
Klusplanning? Heb je een voorbeeld? Wij hebben nu alleen lijstjes die we afwerken en dan 's avonds ahum 's nachts bespreken wat we de volgende dag gaan doen. Ik upload nu alle foto's eerst even en schrijf er daarna alle sbij wat we gedaan hebben.

ps druiven zijn inmiddels al gesnoeid
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:32 schreef sanger het volgende:
Overigens, wat zit er in de woonkamer op de muur (rode bollen ofzow)?

En die gashaard, laten jullie die zitten?
Lelijke klaprozen
En de haard laten we inderdaad zitten, is geen gashaard, maar eentje die je zowaar met echt hout in kunt branden.
pi_40132679
wat een verschil zonder alle zooi van de vorige bewoners (al die flesjes en potjes in de badkamer... )

Leuk huis !
  maandag 24 juli 2006 @ 14:13:36 #8
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40133044
09-07-2006: behang afhalen, schoonmaken etc...

Achteraan het 1e toilet en rechts voor de keuken, de kelderdeur.
Dat geel wordt nog moeilijk om eraf te halen.

De keuken alweer, maar nu een frontal look

De eet- en woonkamer zijn nu geheel behangvrij, wat een baggerwerk is dat zeg.
Tot je ineens de gaten in de muren ziet, kabels die in de muur megaslecht zijn weggewerkt enzo.

De stenen muur vind ik prachtig. Ook de spotjes bij de muren zijn best handig.

De halve maantjes zijn al bijna allemaal verwijderd, smerige stofnesten kunnen we niet hebben. Dat wordt dus lijmresten verwijderen, opschuren etc. Maar dat is van latere zorg. Eerst alle zooi eruit.

Eindelijk betere foto's van de badkamer

De kleerkamer zoals we hem genoemd hebben. Je kunt de spots in het plafond en de houten schroten goed zien. De gehele kamer gaat verbouwd worden, zelfs de ingebouwde kast gaat eruit, om een nieuwe aan beide kanten in te bouwen.

wh00ps de slaapkamer is eigenlijk toch best nog klein en als je naar het plafond kijkt... Yep alweer die houten schroten. Om nog maar van de vloer te zwijgen.

Nog erger, mintgroen en donker groene houten schrootjes in de studiekamer. Ook is die lage extra opzet best onhandig. Maar zo hebben ze wel de leidingen naar de badkamer weggewerkt. In die oudere huizen (1953) staan over het algemeen de leidingen een kleine 10cm van de muur af.

De fitnessruimte maken we nu alleen even leeg om dingen te stallen.
Maar nu kun je wel een stukje beter zien hoe de vloer is.

De tuin, veel onkruid, overwoekering, 3 vogelhuisjes en de meest rare dingen vind je erin.

Er zitten zowaar al druifjes in
pi_40133063
Veel succes met klussen.
pi_40133105
Ik zie een bord van Bonnema / Stienstra makelaars en volgens je profiel woon je in Zuid-Limburg

Waar staat je mooie, nieuwe paleisje?
Nee, ik poets geen schoenen =P
  maandag 24 juli 2006 @ 14:15:42 #11
120135 JohnnyBe
1,2,3,5,8,13...
pi_40133126
Jezus, dat ziet er sjiek uit! Ik heb misschien niet goed opgelet, maar waar is dit?
Ja lachen joh
pi_40133240
Laten jullie die rolluiken zitten?
Die vind ik altijd zo lelijk. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_40133286
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Maar wel praktisch, vooral met dit weer
pi_40133311
Muuk! Wow.. Ik had sommige foto's via Mike al gezien... Maar echt super leuk huisje!!! Succes enneh... Kom graag een keer kijken
  maandag 24 juli 2006 @ 14:28:18 #15
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40133492
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:15 schreef JohnnyBe het volgende:
Jezus, dat ziet er sjiek uit! Ik heb misschien niet goed opgelet, maar waar is dit?
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:15 schreef ScheleSchoenpoetser het volgende:
Ik zie een bord van Bonnema / Stienstra makelaars en volgens je profiel woon je in Zuid-Limburg

Waar staat je mooie, nieuwe paleisje?
In Treebeek (gemeente Brunssum), 4 straten verder dan mn vorige appartement.
  maandag 24 juli 2006 @ 14:29:05 #16
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40133521
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Alle rolluiken blijven zeer zeker hangen, dat is wel zo fijn met dit weer, plus dan krijg ik mijn politiekeurmerk "veilig wonen" ook eerder.
pi_40133534
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:21 schreef Fiorenza het volgende:
Maar wel praktisch, vooral met dit weer
Bovendien denken inbrekers dat er heel wat te halen valt, lijkt me.
pi_40133552
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:29 schreef Mukie het volgende:
Alle rolluiken blijven zeer zeker hangen, dat is wel zo fijn met dit weer, plus dan krijg ik mijn politiekeurmerk "veilig wonen" ook eerder.
Voor een veilig wonen keurmerk zijn rolluiken niet nodig toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 juli 2006 @ 14:33:15 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40133653
Rolluiken zijn fijn! Leuk huisje, lijkt wel wat donker hier en daar (maar daar gaan jullie vast wat aan doen ). De haard en de afzuigkap springen er echt uit Veel succes!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 24 juli 2006 @ 14:54:49 #20
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40134253
22-07-2006:
Eindelijk kregen we de woensdag te horen dat de hypotheek doorging (zie OP) en dat we dan de vrijdag konden gaan tekenen. De zaterdag zijn we direct aan de slag gegaan.

De vader van Mike is hard aan het werk om alles te stucken/plamuren.
Maar ik kan dat ook .

Zilverfolie achter de verwarmingen. Het ziet er nu misschien nog niet uit, maar bespaart je op de lange duur toch redelijk wat centjes. In de winter hoeft de verwarming ook niet op vol te staan.

Eerst alle naden en kantjes doen, daarna alles witten. De balk die je ziet, gaan we later nog bekleden met donker hout. Dan hebben we dat Limburgse sfeertje ook in huis.

Eerste grote stap naast het samenlevingscontract, de gezamelijke rekening openen. Wat ons 3 uur gekost heeft. Maar zijn nu wel voor echt alles verzekerd en is het geregeld.

De eerste laag witsel zit op de onderkant van de gang, maar zoals je ziet wilt het nog niet echt dekken. Moet dus nogmaals gebeuren.

De trap is vandaag schoongemaakt en volledig afgebrand. Morgen is het schuren aan de beurt.
Jaja ik weet het de leuning is mee geschilderd , die krijgt toch een andere kleur.

Het parket is eruit in de studie. Ook het gronden is begonnen...

Vriendlief aan het werk.

Een paar uur later is vriendlief nog steeds aan het werk zoals je ziet. Een oom had even meegeholpen met verven, maar de lopers die hierbij gevormd waren, moesten we er weer uit halen.

Kon het hem niet aandoen om de slaapkamer verder nog alleen te doen, dus ben ik een handje gaan helpen. Om 2u 's nachts waren we dan eindelijk klaar. Met alleen nog maar gronden welteverstaan!!!

De lieverd. Ik kwam thuis en moest nog even gaan kijken in het huis. Had hij een bos rozen in de slaapkamer gezet met deze tekst op de muur.

haal je het behang eraf en zie je dit. Lijkt wel een zwak aftreksel van een retro behang. Maar nee dit was vochtvorming. Blijkbaar kwam dat door de open haard/schoorsteen?

De broze stukken zijn weggehakt en opnieuw gedicht. Aangezien er een 2e laag behang was wat onder het eerste behang lag en dit geen vochtplekken vertoonde (net als de bovenste laag) Hebben we het vooralsnog hierbij gelaten.

De tuin is bijgewerkt, althans het perkje en het terras. De moeder van Mike, plus de tante en diens zoontje hebben lopen schoffelen, wieden en tieren. Het is nu een lekker zitplaatjse geworden voor als het echt even iets te warm is geworden in het huis mbt schuren, verven etc... Ook staat de achtereste plant prachtig in de bloei. Gelukkig weet de tante van mijn vriend veel van planten af. Zij heeft er dus ook voor gezorgd dat de ergste wespenaantrekkende planten direct zijn verwijderd. Ik kan daar niet zo goed tegen.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:11:54 #21
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40134761
23-07-2006

Na flink doorklussen begin je nu echt al resultaat te zien.

Hey kijk, retro behang Een van de 3 lagen behang wat er achter de verwarming zat.

De overgang van eetkamer naar keuken hebben we groen gemaakt. De verwarming wordt straks zilverachtig om het wat strakker te laten overkomen. Ook de ventilatorschacht en alle knoppen passen we nog aan. Nu eerst het meest belangrijke.

De pa van Mike is alweer hard aan het werk, de schat, met wit behang voor in de rest van de woon- en eetkamer, alsook de keuken.

De planken die ophingen in de studie heb ik eraf gehaald. Logisch dat ze een beetje moeilijk eruit ging die pokke schroeven.

De lijm en de verf is van de traptreden af (nog niet van het stoot boord) en kunnen worden opgeschuurd met de machine.

Mijn eigen zonneblemetjes, onze eerste plantjes samen die we uitgekiemt hebben.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:18:39 #22
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_40134954
Muuk & Mike
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  maandag 24 juli 2006 @ 15:26:41 #23
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40135187
Mooi..

Ik kan de straat..heel leuk heb dr zelf met vriendlief over zitten prakiseren daar tegaan rondneuzen voor een koophuisje als die mogelijkheid er bestaat..

Misschien kunnen we mekaar wel van zien, ik heb daar altijd in die bloemenzaak gewerkt bij de kerk

Maar het ziet al super uit..die kleur groen

Wat doen jullie met de keuken na loop van tijd?
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  maandag 24 juli 2006 @ 15:38:21 #24
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40135544
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:22 schreef Tess8377 het volgende:
Muuk! Wow.. Ik had sommige foto's via Mike al gezien... Maar echt super leuk huisje!!! Succes enneh... Kom graag een keer kijken
Van mij mag je
Wist helemaal niet dat je op Fok! zat
  maandag 24 juli 2006 @ 15:39:54 #25
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40135590
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:26 schreef Stamp_Kip het volgende:
Mooi..

Ik kan de straat..heel leuk heb dr zelf met vriendlief over zitten prakiseren daar tegaan rondneuzen voor een koophuisje als die mogelijkheid er bestaat..

Misschien kunnen we mekaar wel van zien, ik heb daar altijd in die bloemenzaak gewerkt bij de kerk

Maar het ziet al super uit..die kleur groen

Wat doen jullie met de keuken na loop van tijd?
Er staat iets verder op in dezelfde buurt nog een stuk of 3 huisjes vrij
De keuken blijft er nog wel een tijdje inzitten, die is prima in orde. Plus die diepvries, koelkast, oven en de wasmachine bevallen me wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')