22-07-2006: Eindelijk kregen we de woensdag te horen dat de hypotheek doorging (zie OP) en dat we dan de vrijdag konden gaan tekenen. De zaterdag zijn we direct aan de slag gegaan.
![]()
![]()
![]()
De vader van Mike is hard aan het werk om alles te stucken/plamuren.
Maar ik kan dat ook .
![]()
Zilverfolie achter de verwarmingen. Het ziet er nu misschien nog niet uit, maar bespaart je op de lange duur toch redelijk wat centjes. In de winter hoeft de verwarming ook niet op vol te staan.
![]()
![]()
Eerst alle naden en kantjes doen, daarna alles witten. De balk die je ziet, gaan we later nog bekleden met donker hout. Dan hebben we dat Limburgse sfeertje ook in huis.
![]()
![]()
Eerste grote stap naast het samenlevingscontract, de gezamelijke rekening openen. Wat ons 3 uur gekost heeft.
![]()
Maar zijn nu wel voor echt alles verzekerd en is het geregeld.
![]()
De eerste laag witsel zit op de onderkant van de gang, maar zoals je ziet wilt het nog niet echt dekken. Moet dus nogmaals gebeuren.
![]()
![]()
De trap is vandaag schoongemaakt en volledig afgebrand. Morgen is het schuren aan de beurt.
Jaja ik weet het de leuning is mee geschilderd
![]()
, die krijgt toch een andere kleur.
![]()
![]()
Het parket is eruit in de studie. Ook het gronden is begonnen...
![]()
Vriendlief aan het werk.
![]()
Een paar uur later is vriendlief nog steeds aan het werk zoals je ziet. Een oom had even meegeholpen met verven, maar de lopers die hierbij gevormd waren, moesten we er weer uit halen.
![]()
![]()
Kon het hem niet aandoen om de slaapkamer verder nog alleen te doen, dus ben ik een handje gaan helpen. Om 2u 's nachts waren we dan eindelijk klaar. Met alleen nog maar gronden welteverstaan!!!
![]()
De lieverd.
![]()
Ik kwam thuis en moest nog even gaan kijken in het huis. Had hij een bos rozen in de slaapkamer gezet met deze tekst op de muur.
![]()
![]()
haal je het behang eraf en zie je dit.
![]()
Lijkt wel een zwak aftreksel van een retro behang. Maar nee dit was vochtvorming. Blijkbaar kwam dat door de open haard/schoorsteen?
![]()
De broze stukken zijn weggehakt en opnieuw gedicht. Aangezien er een 2e laag behang was wat onder het eerste behang lag en dit geen vochtplekken vertoonde (net als de bovenste laag) Hebben we het vooralsnog hierbij gelaten.
![]()
![]()
![]()
De tuin is bijgewerkt, althans het perkje en het terras. De moeder van Mike, plus de tante en diens zoontje hebben lopen schoffelen, wieden en tieren. Het is nu een lekker zitplaatjse geworden voor als het echt even iets te warm is geworden in het huis mbt schuren, verven etc... Ook staat de achtereste plant prachtig in de bloei. Gelukkig weet de tante van mijn vriend veel van planten af. Zij heeft er dus ook voor gezorgd dat de ergste wespenaantrekkende planten direct zijn verwijderd. Ik kan daar niet zo goed tegen.