abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:20:49 #1
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_39828167
Sinds 28 MEI zijn mijn vriend en ik bezig met een hypotheek aan te vragen.
We hebben dit via een tussenpersoon (ik noem haar even V.) gedaan om al die bureaucratische rompslomp niet zelf te moeten doen en hierdoor ook een beter rente-percentage te kunnen krijgen.

V. die hiervoor in dienst was genomen had alles netjes geregeld en moest alleen nog wachten op het taxatierapport. Maar omdat zij op vakantie zou gaan, heeft zij dit uitbesteed ter goeder trouw aan een ander bureau (C. Dienstverlening). Vanaf daar is het misgegaan.
Dan was het taxatie-rapport verloren in de post, dan was de werkgeversverklaring verkeerd (die hij al 3 weken in bezit had), dan weer zus dan weer zo. Elke afspraak die we met hem maakten, kwam hij gewoonweg niet na. Geen telefoontjes op het afgesproken tijdstip en ga zo maar door. Zelfs toen we vroegen om een schriftelijke bevestiging dat alles nu ingeleverd is en in orde, plus dat we de maandag hierop dan het akkoord zouden krijgen van de bank, wuivde hij weg als zijnde "hier begin ik niet aan". Ik heb toen zelf maar een mailtje gestuurd met deze bevestiging wat we hadden afgesproken, maar tot op heden geen reactie. (2 weken geleden dus)

Vorige week: De notaris wacht nog op de hypotheekakte, maar krijgt die vent ook steeds weer niet te pakken. Dus belde hij de NIA (dat is de tussenschakel van de SNS en tussenpersonen). Hier bleek dat alleen maar een getekende offerte van mij bij de SNS lag, maar verder nog geen enkel origineel stuk. Terwijl ik dit wel al een maand eerder had ingeleverd.

Afgelopen donderdag zijn we naar de notaris gegaan voor een samenlevingscontract te ondertekenen. Toen hebben we gevraagd of het dan nu wel binnen was, maar nog steeds niets. Wel waren we NIA-goedgekeurd en zou het nog naar de SNS doorgestuurd moeten worden.

We vetrouwden het zaakje voor geen ene meter meer en zijn vandaag dan ook naar "het juridisch loket" gegaan om te kijken of we er een zaak van kunnen maken. Een nette "dreigbrief van een van de personen daar" wilden we vooralsnog niet sturen, bang dat die tussenpersoon nog meer vertraging op zou gaan leveren. De akte van passeren is namelijk de 19e JULI.

Later vandaag belde de notaris me op, dat hij van het NIA te horen had gekregen dat ze een nieuwe offerte van mij hadden gekregen en hierdoor het nog meer vertraging zou opleveren. Aangezien ik geen offerte meer heb getekend tijdens dit hele gedoe (naive hoop ik weet het en dan nu tijdsgebrek), zijn we direct alles aan het rollen gaan brengen.

V. heb ik op haar vakantie gebeld dat er nu weer wat mis was gegaan en dat ik die tussenpersoon c. voor geen ene meter vertrouwde. Zij belde hierop direct de NIA en de SNS om te vragen over welke offerte dit ging. Zelf zijn wij direct naar die vent toe gereden en hebben hem net nog voor de deur van zn praktijk kunnen aanhouden.

Wat bleek nu? Hij had zelf een offerte getekend met mijn FAKE-handtekening erop. "om het ons wat makkelijker te maken". En hij had vast nog wel gebeld. Hij was alleen even vergeten te vermelden dat ook hij op maandag op vakantie gaat. Hij wilde ons die offerte alsnog laten tekenen, maar dat heb ik stellig geweigerd. Ook eiste ik direc die offerte op (die ik nu hier thuis heb liggen, met een overduidelijke nepperd erop), plus dat hij maar niets meer moest gaan ondernemen in MIJN NAAM. "ja maar ik ga maandag op vakantie". Dan laat je mobiele maar aan, je hoort nog van ons, we gaan het nu op een andere manier aanpakken.

Zo... Het is er nu uit... Althans een deel van de frustratie.
Wat is nu de bedoeling van dit stuk?

Ik wil weten in hoe verre ik nu in mijn recht sta.
De akte van passeren op de 19e kan ik vast wel nu vergeten. (alhoewel V. nu met de SNS op maandag gaat debatteren of het niet toch nog kan doorgaan met de spullen waar ik WEL WEET vanaf had.) En dus ben ik straks 230 euro per dag schuldig aan de verkopers. Deze weten wel van de situatie af, alsook de makelaar.

Ik kan nu wel schreeuwen, die vent ga ik geheel uitkleden voor wat hij heeft gedaan, maar dat is natuurlijk gekul. Wat kan ik wel eisen, wat niet? En op welke manier kan ik dit het beste aanpakken?

De dagen die ik vrij heb moeten nemen hiervoor, de telefoontjes, het geknars van mn tanden waar ik pas sinds die c. mee ben begonnen en mn tanden nu compleet naar de filestijnen gaan, gaat dat uberhaupt? Het feit dat ik nu mijn appartement langer moet aanhouden, etc etc etc...

Alvast uw dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 10-10-2006 16:24:31 ]
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:33:27 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39828477
Tja, ik vrees dat dat toch advocatenwerk wordt. Je rechtsbijstand bellen, denk ik, is de beste optie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:35:49 #3
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_39828530
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, ik vrees dat dat toch advocatenwerk wordt. Je rechtsbijstand bellen, denk ik, is de beste optie.
Dat is dus een probleem als ik het gewoon via rechtsbijstand wil doen. (die is alleen voor de auto, kwam ik achter deze week) En nieuwe rechtsbijstand aanvragen geldt pas vanaf een later tijdstip dan de 19e en is niet voor zaken die al gaande zijn voor zover ik het heb begrepen.
pi_39828643
Heb je al aangifte gedaan van fraude?
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:46:42 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39828780
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:35 schreef Mukie het volgende:

[..]

Dat is dus een probleem als ik het gewoon via rechtsbijstand wil doen. (die is alleen voor de auto, kwam ik achter deze week) En nieuwe rechtsbijstand aanvragen geldt pas vanaf een later tijdstip dan de 19e en is niet voor zaken die al gaande zijn voor zover ik het heb begrepen.
Rechtswinkel dan? En anders zul je de gok moeten nemen en een advocaat nemen en hopen dat bij een veroordeling je de kosten bij de tegenpartij kunt neerleggen. Maar ik zou idd beginnen met aangifte doen van valsheid in geschrifte. Dan wordt het een strafrechtzaak.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:47:31 #6
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_39828803
Aangifte doen van fraude lijkt me idd geen slecht idee. Lui als dit soort horen niet thuis in die branche.

Ik zat te denken aan de AFM, de Autoriteit Financiele Markt. Vind dat dit gedrag namelijk absoluut niet door de beugel kan, en dat ie z'n vak uit gezet moet worden. Voor hetzelfde geld had het anders gelopen, en had je nu bijvoorbeeld een heel andere hypotheek gehad, of had jij als fraudeur te kijk gezet, met alle gevolgen van dien.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_39829334
Prima, pak ze maar aan... (dat soort collega's bezorgt mij een slechte naam)

Bel even met de Stichting Erkenningsregeling Hypotheekadviseurs (www.seh.nl). Die hebben, indien zij erkend is, een klachtenregeling.
Een voorwaarde van een erkenning is dat het bedrijf waar zij voor werkzaam is, een aansprakelijksheidsverzekering heeft om dit soort zaken te vergoeden, indien nodig.

http://www.seh.nl/index.cfm?menuid=17&int_DocumentID=140
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 14 juli 2006 @ 19:34:15 #8
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_39829902
Jesus wat een situatie. Sterkte in ieder geval.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_39832043
Zo maar even een gedachte hoor. Kun je mbv een advocaat geen consenogwat beslag laten leggen ? Je gaat iemand aansprakelijk stellen voor een situatie waarbij de kosten door zijn onprofessioneel gedrag en frauduleus handelen heel rap heel hoog kunnen oplopen.

Wat ik overigens wel vreemd vind is dat een tussen persoon door haar vakantie de zaken overdraagt aan een ander, niet zijnde haar directe collega. Hoe de relatie tussen jullie en V. is weet ik niet, maar persoonlijk zou ik toch zeker overwegen aan aansprakelijk te stellen, al is het maar formeel. Zij was/is als tussenpersoon verantwoordelijk.

Los van boven, dit wens je ergste buurman niet toe.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:10:30 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39832580
Mijn gut feeling zegt me dat die tussenpersoon maandag helemaal niet met vakantie is. Gewoon de zoveelste kutsmoes om geen gezeik te hebben. Ondertussen regel jij je suf aan de fall-out van dit gedoe.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:39:46 #11
72820 3st
immer besser
pi_39833446
je hebt wel een of andere klankbord website van de afm waarop je kan klagen over financiele adviseurs. Je kunt tevens checken via de site van de afm of de persoon/ intermediair wel over de benodigde vergunningen beschikt! Lees WFD vergunning.
A dirty mind is a joy forever
pi_39833627
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:39 schreef 3st het volgende:
je hebt wel een of andere klankbord website van de afm waarop je kan klagen over financiele adviseurs. Je kunt tevens checken via de site van de afm of de persoon/ intermediair wel over de benodigde vergunningen beschikt! Lees WFD vergunning.
Ik ben er inmiddels achter dat op dit moment het verkrijgen van een WFD-vergunning een hele wassen neus is. Vandaar mijn SEH-verhaal.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:28:44 #13
141482 Q.
JurassiQ
pi_39834934
Teeeeering, wat een gezeik! Ik heb niets zinnigs toe te voegen, maar ik wil je wel even een hart onder de riem steken. Succes!
For great justice!
pi_39835589
Aangifte van valsheid in geschrifte doen tegen dat Cansius Dienstverlening, en zowel V. als die Cansius melden bij dat SEH-verhaal van Five_Horizons. Ook V, daar was het contract immers mee.

En verder succes
  zaterdag 15 juli 2006 @ 00:16:15 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39838224
Ik zou inderdaad eens informeren bij een winkel voor rechtshulp, of een advocaat (eerste consult is weleens gratis!).

Ook zou ik zowel de tussenpersoon (V) als de vervanging (C.) schriftelijk (zowel per reguliere post als aangetekend) aansprakelijk stellen voor ALLE schade als gevolg van het onbekwaam danwel frauduleus handelen door C.. V is hier ook schuldig aan door het laten afhandelen van haar lopende bezigheden door C.!
Hierbij kun je denken aan de boete die je de verkopers van het pand verschuldigd bent, telefoonkosten en eventueel medische kosten (als je kunt aantonen dat het puur vanwege de stress is door de situatie, al zal dat moeilijk worden).

Verder op internet eens een beetje struinen naar certificeerders. Kijken of zowel V als C. daarbij is aangesloten. Zo ja, meteen een klacht sturen.

Ik hoop voor jou/jullie dat alles toch nog goed komt. Ik kan me indenken dat SNS na het vernemen van dit verhaal wel eens met spoed aan de zaak kan gaan werken zodat het daadwerkelijke uitstel niet veel meer zal bedragen dan een week.

Overigens..die boete die betaald moet worden aan de verkopers. Is daar niet vanaf te komen onder de noemer overmacht?

Succes!

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjeen op 10-10-2006 16:26:34 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39838374
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 00:16 schreef sanger het volgende:

Overigens..die boete die betaald moet worden aan de verkopers. Is daar niet vanaf te komen onder de noemer overmacht?

Succes!
Dat lijkt me niet, aangezien de kopers lang genoeg de tijd hebben gehad om een hypotheek rond te krijgen. Daar zijn nu net de ontbindende voorwaarden voor.

Overigens: TS

Op de site van de SEH is na te gaan of V of C. (die anders heet volgens mij) Erkend is.(via erkenning --> seh register)

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjeen op 10-10-2006 16:26:59 ]
  zaterdag 15 juli 2006 @ 00:28:45 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39838544
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 00:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, aangezien de kopers lang genoeg de tijd hebben gehad om een hypotheek rond te krijgen. Daar zijn nu net de ontbindende voorwaarden voor.

Overigens: TS

Op de site van de SEH is na te gaan of V of C. (die anders heet volgens mij) Erkend is.(via erkenning --> seh register)
Ben ook bang van niet, maar proberen kun je het altijd.

Lijkt mij ook dat Mukie kan aantonen er zelf alles aan gedaan te hebben om de hypotheek rond te krijgen. Als later nog eens blijkt dat SNS bank de hypo verstrekt op basis van alle aan V en C. verzonden documenten is Mukie & Co helemaal niets anders te verwijten dan een ongelukkige keuze van tussenpersoon.

Kon C. ook al niet vinden in KvK register

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 10-10-2006 16:28:13 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 00:46:47 #18
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_39839034
Dank jullie wel allemaal al voor de reacties.
Inmiddels zijn we al bij de politie geweest ivm aangifte van valsheid in geschrifte, wat hem wettelijk gezien een fikse boete of evt 6 jaar zitten kan opleveren. De eventuele vervolgschade die hierdoor komt moet een civiele rechtzaak worden, dus daar kunnen we nu nog niets over zeggen jammergenoeg.

Maandag krijgen we van V. te horen of het doorgaat met de SNS om de eventuele schade nog te kunnen beperken.

Morgen en overmorgen lezen we dit alles nog eens erg goed na, maar vooralsnog zijn we nu ietwat uitgeput door al dit gezeik. Tijd om ons bedje op te gaan zoeken.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 00:50:35 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39839146
Stoer! You go girl!

(en alvast sterkte gewenst voor de rest van 't verhaal!)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 01:07:39 #20
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_39839645
Welcome to deze gelegaliseerde mafia.
Geen enkele persoon in deze bedrijfstak is te vertrouwen. Hoe lief, aardig en voorkomend zij zich ook voordoen.
Het is inderdaad bijzonder vervelend dat je iedere stap van deze 'dienstverleners' tot op het bot zelf moet controleren.

Been there, done that.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 01:09:44 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39839696
Ja, dat klopt wel. Feitelijk heb je je hypotheekadviseur alleen nodig om de contacten te leggen met de bank, want dat kun je zelf niet. Voor de rest moet je eigenlijk net zo goed in de materie zitten als hij/zij. Of bidden voor 't beste.
pi_39847283
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 01:07 schreef sooty het volgende:
Welcome to deze gelegaliseerde mafia.
Geen enkele persoon in deze bedrijfstak is te vertrouwen. Hoe lief, aardig en voorkomend zij zich ook voordoen.
Het is inderdaad bijzonder vervelend dat je iedere stap van deze 'dienstverleners' tot op het bot zelf moet controleren.

Been there, done that.

Troost je: we zijn echt niet allemaal zo (en hiervoor is o.a. de WFD uitgevonden, al ben ik er nog steeds niet van onder de indruk)
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:47:20 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39847508
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:

Troost je: we zijn echt niet allemaal zo (en hiervoor is o.a. de WFD uitgevonden, al ben ik er nog steeds niet van onder de indruk)
Je hebt gradaties. Niet iedere hypotheekadviseur doet heel erg z'n best voor je om 't onderste uit de kan te halen; soms moet je ze wat 'aansporing' geven.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:09:55 #24
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_39848091
Ik was al niet zo dol op tussenpersonen (zeker niet als het gaat om 'een beter rentepercentage'), maar dit soort verhalen, daar gruwel ik van. Wat een kutbedrijf zeg. Ik mag aannemen dat je die gast gewoon aansprakelijk kunt stellen voor alle voortvloeiende schade. Sterkte in ieder geval!
Ik heb al een boek.
pi_39857981
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:47 schreef gronk het volgende:

[..]

Je hebt gradaties. Niet iedere hypotheekadviseur doet heel erg z'n best voor je om 't onderste uit de kan te halen; soms moet je ze wat 'aansporing' geven.
Dat snap ik, het vervelende vind ik wel weer dat wanneer iemand 1 of zelfs twee keer zo'n ervaring heeft gehad, direct iedereen een halve misdadiger is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')