abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40126818
Lang verhaal. Je bent gewaarschuwd.

Afgelopen week zou ik gaan werken via Olympia uitzendbureau.. Nou, ze hebben daar nooit gehoord van vriendelijkheid en duidelijkheid, of wel?

Ik werd al dagen geplaagd door migraine en besloot me voor aanvang van het werk alvast te melden bij het bewuste bureau. Op dat moment wist ik nog niet zeker of ik aan 't werk zou kunnen, maar ik dacht: laat ik ze in ieder geval op de hoogte houden. Kreeg ik een of andere miep aan te telefoon die sarcastisch begon te blaten en uiteindelijk zei ze 'iets te zullen regelen'.
'k Wist nog niet eens of ik zou werken of niet, maar goed, dat maakte kennelijk niet uit.

Een paar uurtjes later besloot ik toch maar een poging te wagen om te werken, echter, ik was nog steeds niet terug gebeld door het uitzendbureau. Ze zou 'iets' regelen en zomaar vertrekken naar het bedrijf waar ik zou werken, leek dan niet zo verstandig. Dus ik gebeld.
Nee, ze had het overgedragen aan een collega en die was net even de deur uit. Hij zou me terug bellen.

"Maarre, als ik aan 't werk ga, dan moet ik over een half uur weg. Moet ik dan gewoon gaan of wachten op een belletje van je collega?"

"Wacht maar even."

"Oké."

Dus ik ben thuis blijven plakken. Dichtbij de telefoon zodat ik er meteen op af kon springen als ie ging. En je raadt het al.. de hele dag niets gehoord.
De volgende dag heb ik tegen 't middaguur maar eens een mail gestuurd. Supervriendelijk was ie niet. Men zou mij bellen en heeft dat niet gedaan. Ik wist totaal niet waar ik aantoe was. En nóg eens zelf bellen? Ja doeg.

Na een uurtje ging de telefoon. Een schuchtere ietwat onzekere man vertelde me dat ze me ziek hadden gemeld (Oh?) en dat ze opzoek ging naar een vervanger voor de baan die ik zou krijgen. (Oh?)

"Ik zou 't gewaardeerd hebben als jullie me hier eerder van op de hoogte gesteld hadden. Ik zou gisteren worden teruggebeld over hoe het nu verder zou gaan, maar heb niets gehoord."

"Ja uhmm... we hebben u dus ziekgemeld."

"Dat zei u al. Ik wilde alleen aan 't werk gaan, maar dat mocht niet van uw collega. Ik moest wachten op een belletje van jullie."

"Oh.. uhmm. Ja, we hebben u ziek gemeld."

"Zucht.."

"Als u weer beter bent dan kunt u contact opnemen met ons en 't UWV en gaan we op zoek naar iets nieuws."

Aangezien ik toch kennelijk al ziek was gemeld heb ik 't maar eens rustig aan gedaan. Hoofdpijn is zo ongeveer weg, dus het wordt tijd om me beter te melden. UWV bellen, postcode en sofinummer opgeven, paar minuutjes wachten ennnnnn: "We kunnen u niet beter melden, dat moet u werkgever doen."

Pardon?

Dus ik weer Olympia gebeld. Weer diezelfde muts als vorige keer. "Nee, hoor. Als u niet via ons werkt, dan kunnen we u ook niet beter melden."

"Ik ben vorige week door jullie ziekgemeld!"

"Dat kan niet, mevrouw. Als u niet via ons werkt, dan hebben we daar niets mee te maken.

"Ja, hallo. Ik heb een contract en uw collega vertelde dat jullie me ziek hadden gemeld. Nu bel ik dus net met het UWV en zeggen zij me dat júllie de betermelding moeten doorgeven."

<Stilte> "Ik leg wel een briefje neer bij m'n collega"

Nou, 't gaat soepel bij Olympia, hè?
Op de hoogte houden? Nope
Wil je werken, mag het niet.
Ziek melden zonder dat aan me te melden. Zucht
En wil je je weer beter melden, weten ze van niets.

Wat is dat voor bagger-uitzendbureau?
Liej
  maandag 24 juli 2006 @ 11:01:42 #2
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_40126967
ik heb er een jaar geleden ook ingschreven gestaan voor vakantiewerk. heb 1 keer een telefoontje van ze gehad, 1 dag vóór dat ik op vakantie ging. of dat in intresse had om de week daarna te werken. maar dat ging dus niet vanwege mijn vakantie
.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:07:11 #3
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40127121
Die slogan van ze is ook zo vreselijk fout.
Ik heb al een boek.
pi_40127183
ja, kuttent is dat.... heb er gelukkig geen ervaring mee, maar een vriendin van mij had pas gehoord dat ze misschien een interessante vacature hadden... moest ze eerst verplicht inschrijven enzo, en toen bleek die hele vacature niet te bestaan
pi_40127298
Dit is niet erg vakkundig afgehandeld door het uitzendbureau. Je had echter niet (al was het prima bedoeld) van te voren aan moeten geven dat je hoofdpijn had (hoofdpijn is overigens geen migraine). De taak van het uitzendbureau is dat ze iemand te werk stellen bij de klant. Als jij aangeeft dat je waarschijnlijk niet kan zoeken ze iemand anders. Dit is hier ook gebeurd...
Volgende keer kun je je beter pas ziek melden als je zeker weet dat je niet gaat. Je bedoeld het goed, maar het uitzendbureau heeft er niets aan, erger nog je creeert onduidelijkheid.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_40127710
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:14 schreef dahei het volgende:
Dit is niet erg vakkundig afgehandeld door het uitzendbureau. Je had echter niet (al was het prima bedoeld) van te voren aan moeten geven dat je hoofdpijn had (hoofdpijn is overigens geen migraine).
Achteraf bleek het migraine te zijn. Wist dit echter pas na dat bewuste eerste telefoontje naar 't uitzendbureau.
Wie weet had ik het idd niet moeten melden, maar goed, ik vind het ook weer zoiets om pas op het allerlaatste moment te zeggen: ik kom niet. Gegarandeerd gaan ze dan roepen 'dat ik dat wel even eerder had kunnen melden'.
quote:
De taak van het uitzendbureau is dat ze iemand te werk stellen bij de klant. Als jij aangeeft dat je waarschijnlijk niet kan zoeken ze iemand anders. Dit is hier ook gebeurd...
Volgende keer kun je je beter pas ziek melden als je zeker weet dat je niet gaat. Je bedoeld het goed, maar het uitzendbureau heeft er niets aan, erger nog je creeert onduidelijkheid.
Wellicht. Echter, zei doen het zelfde, en erger. Ik wilde gewoon aan 't werk en zij namen klakkeloos aan dat ik niet zou werken. Toen ik aangaan wél te gaan, moest ik ineens wachten en laten ze niets van zich horen. Da's niet netjes, als je 't aan mij vraagt. Zeker als ik vóór werktijd nog aangeef te gaan werken.

Aangenomen dat ze me pas ziek gemeld hebben nádat ik had moeten beginnen die dag, wísten ze dus dat ik wél wilde gaan werken. Ik had immers voor die tijd aangegeven gewoon te zullen gaan.
Liej
pi_40127743
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:10 schreef Xcalibur het volgende:
ja, kuttent is dat.... heb er gelukkig geen ervaring mee, maar een vriendin van mij had pas gehoord dat ze misschien een interessante vacature hadden... moest ze eerst verplicht inschrijven enzo, en toen bleek die hele vacature niet te bestaan
Da's ook lullig ja.
Of dat er online een leuke vacature staat waar je op reageert. En dan bel je en zeggen ze dat ie al vervuld is.
Liej
pi_40131246
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:31 schreef Leigh het volgende:

[..]

Da's ook lullig ja.
Of dat er online een leuke vacature staat waar je op reageert. En dan bel je en zeggen ze dat ie al vervuld is.
ja.. dat gaat vaak hard bij dat soort tenten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')