kip-ei verhaalquote:Op maandag 24 juli 2006 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik kan me nog levendig de tijd herinneren dat ik zulke achterburen had, kind was altijd aan het janken, moeder altijd aan het schreeuwen als een viswijf.
Even kort door de bocht, dit lijkt mij typisch een geval van echt te weinig aandacht krijgen. Als je een kind bewust aandacht geeft kan het daarna weer een tijdje alleen spelen zonder steeds de bevestiging van ouders/verzorgers nodig te hebben. Ik merk dat bij mijn dochter al (negen maanden oud) Heb ik eerst lekker met haar gespeeld en zet haar daarna in de box om alleen te spelen kan ze met gemak zelf spelen zonder mij nodig te hebben. Zet ik haar 'te snel' in de box dan blijft ze om aandacht vragen.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:31 schreef outcast_within het volgende:
Waarom willen die kinderen zoveel aandacht?
Echt meer als normaal lijkt het haast. Het is altijd Mama Kijk eens mama kijk eens. En dan gewoon niet iets bijzonders, maar ik sta hier en sta hier te staan. En gruwelijk boos worden wanneer er niet gekeken word.
Nou.... Is toch wel een beetje leeftijdafhankelijk hoor! Ik merk bij mijn kinderen dat het in fases gaat. Bepaalde periodes gaat het goed en kan er ook op een normale manier om aandacht gevraagd worden, andere periodes lijkt er wel alleen maar geschreeuwd te kunnen worden.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:47 schreef Jelief het volgende:
[..]
Even kort door de bocht, dit lijkt mij typisch een geval van echt te weinig aandacht krijgen. Als je een kind bewust aandacht geeft kan het daarna weer een tijdje alleen spelen zonder steeds de bevestiging van ouders/verzorgers nodig te hebben. Ik merk dat bij mijn dochter al (negen maanden oud) Heb ik eerst lekker met haar gespeeld en zet haar daarna in de box om alleen te spelen kan ze met gemak zelf spelen zonder mij nodig te hebben. Zet ik haar 'te snel' in de box dan blijft ze om aandacht vragen.
En dat schreeuwen, tja dat lijkt mij een gevalletje van horen schreeuwen doet schreeuwen...
Het boeit me geen reet hoe het komt, ik ben alleen blij dat ze uiteindelijk opgerot zijn.quote:
jij woont naast me?quote:Op maandag 24 juli 2006 10:31 schreef outcast_within het volgende:
Alles wat ze proberen te communiceren gaat via schreeuwen lijkt het haast.
Zijn ze blij komt er lawaai uit.
Zijn ze verdrietig komt er lawaai uit
Zijn ze boos komt er lawaai uit.
Moet ik zeggen ze zijn wel heel vaak boos/verdrietig.
En nu kom ik tot de hoofdvraag. Waarom willen die kinderen zoveel aandacht?
Echt meer als normaal lijkt het haast. Het is altijd Mama Kijk eens mama kijk eens. En dan gewoon niet iets bijzonders, maar ik sta hier en sta hier te staan. En gruwelijk boos worden wanneer er niet gekeken word.
Maar ze zijn eigenlijk wel heel vaak gruwelijk boos. Eerst hoor je tien keer dat iets moet/niet mag iets simpels als het zwembad uit, niet vervelen, netwat. En vervolgens begint het tieren en gillen en janken.
Worden kinderen gewoon vervelend geboren? of ligt het aan de opvoeding?
Maar zelfs in die fases is er eenverschilin aandacht vragen omdat het 'nodig' is of om de haverklap bevestiging vragen. En alle kinderen schreeuwen wel eens maar je hebt ook van die gezinnen waar alles geschreeuwd wordt , bij mij in het gebouw woont zo'n gezinquote:Op maandag 24 juli 2006 13:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou.... Is toch wel een beetje leeftijdafhankelijk hoor! Ik merk bij mijn kinderen dat het in fases gaat. Bepaalde periodes gaat het goed en kan er ook op een normale manier om aandacht gevraagd worden, andere periodes lijkt er wel alleen maar geschreeuwd te kunnen worden.
In het begin legde ik de schuld altijd bij mezelf, maar toen merkte ik dat kinderen die in dezelfde maand waren geboren het gelijke gedrag vertoonden... Maak me nu een stuk minder druk over mijn eigen opvoedingsvaardigheden.
Bij mij in de straat ook. Als Pa en Ma al niet eens normaal kunnen communiceren, hoe moeten kinderen dat dan leren? Je hebt ook van die mensen (vaak dezelfde) die als ze een hond hebben daar ook alleen maar tegen kunnen schreeuwen. Is echt niet nodig imho.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:30 schreef Jelief het volgende:
[..]
Maar zelfs in die fases is er eenverschilin aandacht vragen omdat het 'nodig' is of om de haverklap bevestiging vragen. En alle kinderen schreeuwen wel eens maar je hebt ook van die gezinnen waar alles geschreeuwd wordt , bij mij in het gebouw woont zo'n gezin![]()
Kan even duren, moet natuurlijk wel even wachten op een van woede trillend lijfquote:
Twee zielen - één gedachtequote:Op maandag 24 juli 2006 11:59 schreef easy-going het volgende:
>>>>>>>> Klaagbaak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |