abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40125175
Ik ben sinds kort opzoek naar een lpg g3 auto maar ik zie echt heel veel auto's staan met een hoge kilometerstand. En het moment dat ik dan eindelijk een toffe auto zie. Beginnen heel veel mensen er weer van die heeft weer een hele hoge kilometerstand. Een hoge kilometerstand zegt toch niet alles over een auto ? Of heb ik dat nou mis ? En met hoog bedoel ik rond de 200k ...
Rond welke kilometer stand is een motor meestal goed gefokt? etc etc

[ Bericht 1% gewijzigd door LowIQ op 24-07-2006 09:43:36 (typo etc) ]
pi_40125207
dont mind the typo's etc etc het is nog vroeg
  maandag 24 juli 2006 @ 09:43:38 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40125217
Nou, ik weet er niet veel van Maar met 2 ton is het beste er meestal wel weer een beetje vanaf hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 juli 2006 @ 10:03:09 #4
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_40125591
Mijn LPG G3 auto (Subaru Impreza 2.0, oud (1998) en saai model ), heeft ondertussen ruim 200.000 km op de teller (zit er nu 25000 boven).

En 't rijdt nog als de beste !

Toegegeven, nieuwere auto's hebben meer luxe (m'n volgende MOET airco hebben, luxe-probleem !).
Maar dat neemt niet weg dat ik in deze nog minimaal 2 jaar verwacht te kunnen rijden. Zonder problemen.

De beurten kosten me nog steeds verbazingwekkend weinig (vorige keer distributieriem vervangen ... maar dat weet je & zie je aankomen).
Design for PEBKAC-users, not experts.
pi_40125721
hoge km standen zeggen soms wel wat... maar is in combinatie met de onderhoudsgeschiedenis...
zeker met een lpg.. is dat interresant
daarnaast is het veel slimmer om een aankoopkeuring te verrichten
al kost een auto 600 euro en de aankoopkeuring 150 euro.... is de auto slecht ben je 150 euro's wel kwijt...maar aan de andere kant, bespaart het je 600 euro rotzooi en een hoop rekeningen

daarnaast als je je auto gevonden hebt... zoek met een zoekmachine... en je zie wat je allemaal vindt, bijvb merk auto, hoge km stand, onderhoud...
======================================================
Think before saying, then think,... think it over en then maybe say it
======================================================
pi_40125876
ik heb de ervaring, dat de leeftijd van de auto mij meer zegt, dan de kilometer stand.

de volgende auto`s heb ik gereden :

Volvo / Volkswagen / Galant en nu een Carisma.

Volvo uit 1992 - 140.000 km -> begeven moment veel kuren, veel reparaties puur door leeftijd.
Volkswagen uit 1993 - 122.000 -> veel problemen. roest / alles ging stuk
Galant uit 1996/1997 - 260.000 (benzine) -> nooit problemen mee gehad, wel kort gereden.
Carisma uit 2000 - ben ik nu mee bezig, uiteraard nog geen gezeik.
pi_40125931
Liever een hoge kilometerstand met goed onderhoud en veel snelweg, dan een lage kilometerstand met stadsritjes en bezuinigen op onderhoud.

Belangrijkste is de staat van de auto. Leeftijd en kilometerstand is maar beperkt van belang.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 24 juli 2006 @ 10:23:12 #8
5673 heijx
Qui que boue
pi_40126036
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:40 schreef LowIQ het volgende:
Een hoge kilometerstand zegt toch niet alles over een auto ?
Klopt. Een compressiemeting zegt veel meer over een auto.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_40126087
mhh wij hebben een corrola gekocht met 138 op de teller 4 jaar terug op G3 op het moment staat er 260000 op de teller. Wat er aan stuk is gegaan : waterpomp, en de brandstofpomp aangezien me ouders nooit op benzine reden en die is uitgedroogd. Voor de rest gewoon standaard onderhoud. Maar nog helemaal geen gezeur met dingens als al lagers - koppaking, aandrijfasjes nee hij doet het gewoon nog perfect zonder veel kosten toyota is echt goed
The best way to life is to life your live
pi_40126463
km stand zegt idd niet echt veel over de staat van de auto.
ik kocht en audi a4 van 99 met 225.000 op de teller en die doet het perfect nog, nu 3 jaar later.
het is wel en benzine bak
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_40129024
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:23 schreef heijx het volgende:
Een compressiemeting zegt veel meer over een auto.
Ten negatieve wel. Maar als de compressie goed is kan de auto gewoon nog steeds 3x niks zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_40129093
2 ton kan nog prima met een auto op LPG.. de 3 à 3,5 ton moeten ze wel halen. Mits hij wel goed onderhouden is en niet met koude motor op zijn staart is getrapt.. maar dat geldt altijd

Mijn ouders hebben een Xsara break gekocht met 2 ton op de teller, rijdt nog prima. Heb zelf een BX gehad die tot 375.000 op LPG had gelopen, daarna nog doorgereden tot 428.000 op benzine. Hij was nog niet op, maar heb hem toen verkocht.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:13:29 #13
154149 ManInLove
Real wisdom is a rare gift
pi_40130903
Houd er rekening mee dat de verbrandingstemperatuur van LPG hoger is dan van benzine. Dus als je een automotor hebt die daar niet goed tegen kan dan kun je nog een auto hebben die veel snelwegkm's rijdt, de kans op schade aan de kleppen / cylinderkop is wel groter, en dat zijn dure reparaties.
Ook backfire kan voorkomen met oudere LPG auto's. Dan kun je ook rekenen op flinke kostenposten.

Iha geldt (en dan generaliseer ik heel erg) : Een benzinemotor houdt het 250.000 km vol zonder erg grote reparaties. Een dieselmotor houdt het 400.000 km vol zonder erg grote reparaties.
pi_40131629
wat is backfire?
het gaat om LPG G3
pi_40131708
Vraag gewoon een lpg specialist hoe dit betreffende blok zich houd met lpg

Dan weet je meer dan je hier te weten zult komen.
pi_40132244
google lpg specialist hmm
pi_40132470
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:18 schreef DS4 het volgende:
Liever een hoge kilometerstand met goed onderhoud en veel snelweg, dan een lage kilometerstand met stadsritjes en bezuinigen op onderhoud.

Belangrijkste is de staat van de auto. Leeftijd en kilometerstand is maar beperkt van belang.
Helemaal mee eens.
Ik heb een superJapanner gekocht (4 jaar oud/ 178000 km) en meteen omgebouwd naar LPG. En het loopt super. Lange afstanden (boven 30000 km/ jaar) zijn allerminst schadelijk en lease-auto's krijgen altijd op tijd hun beurten...
pi_40133556
Ik rij nu een Saab 900 op G3 en die heeft nu 279dkm gelopen. Mankeert technisch eigenlijk helemaal niets.

Het hangt ook van het merk auto af. Een oude Saab 900 of een 9-3 met de 2.0i zonder turbo kan het zeker 3 ton en hoger uithouden echter een Renault Scenic of Megane heeft zo rond de 2 ton de cylinderkop versleten. Sommigen houden het 225dkm vol (snelweg) anderen al bij 180dkm (stadverkeer).
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_40133559
Met een hoge kilometerstand vind ik 500.000 en groter, dan heb je nog is wat gereden met LPG. Maar ja dit zijn dan meestal wel volvo's .
pi_40134294
Wat is verschil tussen lpg g3 en lpg btw?
  maandag 24 juli 2006 @ 15:29:42 #21
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_40135271
Derde (nieuwste) generatie, en daar hangen naast de technologische voorsprong ook nog wat financiële bonussen aan dacht ik ooit eens gehoord te hebben, maar kan verkeerd zitten.

* osmo rijdt diesel
pi_40140214
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:30 schreef Brembo het volgende:
Met een hoge kilometerstand vind ik 500.000 en groter, dan heb je nog is wat gereden met LPG. Maar ja dit zijn dan meestal wel volvo's .
Let wel, de oudere volvo's < 1998 (240 740 940 850 v70 classic en consorten) en ook de oudere SAAB 's <1998 (bv de 99, 90, 900 classic en 9000). De jongere modellen hebben door de vele extra's wat meer onderhoud nodig maar zouden dan ook de 5 ton vol moeten kunnen houden
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_40148031
de peugeot partner zit al op de 280.000 meter ofzo.. is wel eeen diesel maar die doet het nog perfect.
Back to the 70's
pi_40148061
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:47 schreef arnold-d het volgende:
de peugeot partner zit al op de 280.000 meter ofzo.. is wel eeen diesel maar die doet het nog perfect.
van me tante/oom
Back to the 70's
pi_40148163
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:25 schreef menmul het volgende:
mhh wij hebben een corrola gekocht met 138 op de teller 4 jaar terug op G3 op het moment staat er 260000 op de teller. Wat er aan stuk is gegaan : waterpomp, en de brandstofpomp aangezien me ouders nooit op benzine reden en die is uitgedroogd. Voor de rest gewoon standaard onderhoud. Maar nog helemaal geen gezeur met dingens als al lagers - koppaking, aandrijfasjes nee hij doet het gewoon nog perfect zonder veel kosten toyota is echt goed
Maar dat is een Toyota. Die zijn niet te vergelijken met de meeste andere merken. Toyota's zijn volgens mij de meest onderhoudsarme auto's die er zijn.
  maandag 24 juli 2006 @ 22:57:22 #26
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_40148473
waarom zou je in godsnaam een auto willen met zo'n hoge kmstand?
het kan goed gaan maar evengoed fout, dus neem gewoon één van zo'n 100000km als je geen nieuwe kan betalen
pi_40148529
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:57 schreef Little_Meanie het volgende:
waarom zou je in godsnaam een auto willen met zo'n hoge kmstand?
het kan goed gaan maar evengoed fout, dus neem gewoon één van zo'n 100000km als je geen nieuwe kan betalen
Heb je al eens een auto opgereden dan? Meeste mensen doen de auto weg bij een bepaalde stand omdat ze denken dat hij het weleens kan begeven, maar in de praktijk kan een motorblok heel wat kilometers draaien dan men denkt
  maandag 24 juli 2006 @ 23:07:47 #28
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_40148865
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:59 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Heb je al eens een auto opgereden dan? Meeste mensen doen de auto weg bij een bepaalde stand omdat ze denken dat hij het weleens kan begeven, maar in de praktijk kan een motorblok heel wat kilometers draaien dan men denkt
nee op mijn vorige auto had ik 200000km gereden in 3 jaar, en ik vond dat ik wel toe was aan iets nieuws, 200000km is voor mij het maximum
pi_40148919
Ik heb mijn Hyundai Accent 1.5 Gs uit augustus 2001 met 91.000 km op de teller op Lpg G3 gekocht voor ¤ 6.000 (bij een officiële Hyundai dealer zelfs)

Mijn vader heeft ook een Hyundai Accent op Lpg G3, beiden nooit problemen gehad, en bij elkaar hebben ze toch alweer meer dan 70.000 km versleten.

Ik breng mijn Hyundai altijd voor de beurtjes naar de officiële dealer, en ben nooit meer dan ¤ 250,- kwijt. Voor mankementen heb ik nooit hoeven terug te komen (die zijn er nooit)

Het zijn dan wel niet de meest spectaculaire auto's maar ik kan je zo'n betrouwbare Hyundai op gas ook van harte aanbevelen, je zult er volgens mij geen spijt van krijgen!

Overigens ben ik ook van plan die van mij tot zo'n 180.000 a 200.000 te rijden, en dan weer iets nieuws uit te zoeken (weer Lpg G3) - met mijn 24.000 a 28.000 km per jaar zit ik daar zó aan.

Hiervoor had ik trouwens een Alfa Romeo 146 op Lpg G3, en die begon al 'gasklachten' te krijgen bij km.stand 132.000 - toen waren de kleppen al aan vervanging toe - maar die heb ik mooi weggedaan, kost mij toch iets teveel zo'n geintje.

Anyway, wat ik bedoel te zeggen eigenlijk: Volgens mij kun je beter een auto met Lpg G3 kopen met een km. stand van rond de 100.000 en die desnoods maar van een wat 'goedkoper' merk afkomt, dan dat je er één kiest met 180.000+ km's op de teller van een duurder merk zoals Audi of Volvo bijvoorbeeld (al kosten Volvo's 2de hands gek genoeg ook niet zoveel).

[ Bericht 17% gewijzigd door Tomatenboer op 24-07-2006 23:16:52 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_40157042
Nou ik heb lopen zoeken op marktplaats.nl speurders.nl en nog veel meer sites maar probeer jij maar een lpg g3 auto te vinden met 100k op de teller. Alles zit rond de 200k.
Rond mijn budget dan he van 2500
pi_40157997
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 07:57 schreef LowIQ het volgende:
Nou ik heb lopen zoeken op marktplaats.nl speurders.nl en nog veel meer sites maar probeer jij maar een lpg g3 auto te vinden met 100k op de teller. Alles zit rond de 200k.
Rond mijn budget dan he van 2500
Dit is een utopie...! Alleen de inbouw van LPG kost zoveel...!
pi_40158351
inbouwen van lpg kost 1500 vriendelijke vriend
maar daarom zoek ik een 2de hands auto waar hij al ingebouwd is ? rond de 2500
pi_40158408
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:45 schreef LowIQ het volgende:
inbouwen van lpg kost 1500 vriendelijke vriend
maar daarom zoek ik een 2de hands auto waar hij al ingebouwd is ? rond de 2500
Ik ben redelijk op de hoogte van prijzen. Voor dat geld heb je geen G3-installatie!
pi_40158439
2k sorry
pi_40158579
Geaccepteerd...,maar ik denk dat het heel moeilijk gaat worden.
Iedereen zoekt een goedkope G3-auto met weinig kilometers!
pi_40220798
Met dat budget wordt het inderdaad lastig zoeken, maar nobel streven in ieder geval.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')