Jij zal nergens een officieel document vinden waarin Fries als dialect wordt aangeduid. Het is gewoon een taal, officieel erkend door de Nederlandse staat. Of men dat in de rest van het land wel of niet spreekt is compleet irrelevant.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
nope.zie mijn post hierboven.
Het is geen taal, het mag bij machte niet eens buiten Friesland gesproken worden. Limburgs is toch ook gewoon een dialect, of wilde je dat ook een taal noemen?quote:Op maandag 24 juli 2006 10:56 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Jij zal nergens een officieel document vinden waarin Fries als dialect wordt aangeduid. Het is gewoon een taal, officieel erkend door de Nederlandse staat. Of men dat in de rest van het land wel of niet spreekt is compleet irrelevant.
Ik zeg : Afsteken en weg laten drijven....quote:
Dat juist een argument voor mijn standpunt. Fries wijkt juist zoveel af van de landstaal dat het een eigen taal is.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:59 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Het wijkt beiden af van de algemene landstaal en is dus een dialect voor heel nederland.
in friesland moet de vlag toch altijd halfstok?quote:Op maandag 24 juli 2006 11:02 schreef the_jestert het volgende:
de friese taal is gewoon ruk, Dat mensen er waarde aan hechten om in een eigen taaltje te brabbelen, prima, maar val er niet-friezen niet mee lastig. Ok, ik woon zelf in friesland (mijn fout waarschijnlijk), maar ik vind het te erg voor woorden dat wanneer ik in ondertrouw ga de akte verplicht (!) ook in het fries moet (en zodra je het fries door gaat krassen de akte niet meer geldig is). Omroep friesland alleen maar in het fries uitzend, plaatsnamen in het fries genoemd worden
mensen met officiele feestdagen de friesevlag (niet de koffiemelk) buiten hangen, zelfs halfstok op 4 mei
![]()
naar mijn weten ligt leeuwarden in friesland. of ze vinden hun eigen steden zo klote dat ze die afstoten.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:17 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je hebt het over Leeuwarden. Dat is geen Friesland.
Leg uit want, je argument is gefundeerd op water...quote:Op maandag 24 juli 2006 11:08 schreef Krupelhintsje het volgende:
Friesland ligt toch bovenin Nederland? Daarom Fryslân Boppe![]()
Was dat inderdaad maar nooit gebeurd. Dan waren er hier ook niet zoveel van die klote protestanten komen wonen.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:26 schreef DeBastaard het volgende:
Ik snap niet dat iemand die friezen ooit bij NL wilde betrekken.
Ehm....quote:Op maandag 24 juli 2006 09:39 schreef dennisreijbroek het volgende:
Friesland is een groot drama omdat:
Het Centraal Justitieel Incassobureau daar zit,
Hoofdkantoor van UPC daar zit,
Het Friesche Paarden Stamboek daar zit,
en ze een eigen taal hebben
friesland
Nee op zich niet maar, ik kan jullie niet uitstaan net zoals zo veel hier...quote:Op maandag 24 juli 2006 11:30 schreef Krupelhintsje het volgende:
Heb je er dermate last van dat je in een Inrichting moet voor zwaargestoorden?
Als er 1 provincie steeds onder water staat is het wel Limburg. Staan ze weer te janken dat alles is ondergelopen. En dan weer het handje ophouden.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:29 schreef TimC het volgende:
Fuck friesland, als we eens die dijken enzo doorboren kijken of jullie dan nog een kans hebben, staan jullie te bedelen voor rijst en water bij ons want, dan is er alleen 1 en dat is limburg...
Dat komt omdat het bij jullie te veel regent..quote:Op maandag 24 juli 2006 11:34 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als er 1 provincie steeds onder water staat is het wel Limburg. Staan ze weer te janken dat alles is ondergelopen. En dan weer het handje ophouden.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |