abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40112112
Jaja, ik heb het toendertijd wel ergens gepost dat ik ook wederom een huis had gekocht. Weg van mn appartementje van 55 m2 en hoppa, in een drive in woning van 140 m2 maar dat topic / bericht kon ik niet meer terug vinden... En sinds mijn verhuizing is mijn aanwezigheid op FOK tot 1 post in de 3 maanden gedaald? Maar ik had andere dingen te doen, hierbij een klein kijkje in de afgelopen weken!

Wat kan een mens zich vergissen in de mate van werk. Sjongejonge... Maar 2 maanden verder kan ik wel zeggen dat ik aardig ben opgeschoten. Ondertussen heb ik hier veel meegelezen over tips & tricks maar weinig gepost. Hopelijk komt daar ook wel weer eens verandering in..

Maar de foto's (waar het iedereen altijd om te doen is ) Om 80 meter scrollen te voorkomen doe ik alleen de voor en na foto's, ook omdat ik weet dat sommige van mn vrienden (en -dinnen) niet graag met hun kop op internet staan.

We beginnen bij.... de eerste keer aankomen bij je nieuwe huis

De garage, de meeste mensen gebruiken deze om bij de verhuizing hun spullen op te slaan en er daarna de komende 10 jaar niet meer aan toe te komen om op te ruimen. Dat wilde ik niet, dus meteen aanpakken die handel!

voor..... (deprimerend )

de coating op de vloer:

en na....

Nouja, ondertussen ook met de woonkamer aan de slag. Zootje, uitgeleefd en geen goede foto meer van hoe het ooit was. 2 aan elkaar geplakt voor een impressie, welcome in the seventies:

En zover ben ik gekomen vandaag

De cv.... enkeltje waardeloos en jaren 80 revives... eruit!

En werd vervangen door deze mooie HR combi unit:

Die keuken...

Gezien dat er nog grote dingen aan zitten te komen moet ik rustig aan doen met budget. Dussss.... andere deurtjes, houten blad van een duurder type en een paar bovenkastjes op de kop getikt. Even creatief met hout en wat nieuwe tegeltjes en dan ziet het er zo uit en kan het wel een tijdje mee:

Owwwwja, en toen de plee... Het leefde, het boerde, het kwam nog net niet naast je zitten om tv te kijken, uitdrijven dus... wegwezen uit dit huis! :

En dit is er van geworden:

En het plafonnetje, creatief met hout

De gang beneden op de begane grond is ook langzamerhand aan het opknappen, tot zover 22 euro aan lampjes en 15 euro aan fotolijstjes, wat overgebleven linoleum op de vloer, beetje verf en is al een boel anders voor weinig geld:

voor:

na:

en de ander kant op (er moeten nog foto's in die lijstjes):

Pfff.... ik ben er nog lang niet, maar alles op zijn tijd! Dank voor alle ideeen en tips hier op dit sub forum Heb er een boel aan gehad en veel tijd bespaard

[ Bericht 2% gewijzigd door tvdleur op 23-07-2006 23:45:45 ]
pi_40112577
pi_40112711
Mooi gedaan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 23 juli 2006 @ 20:59:12 #4
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_40112725
Poeh! Je bent al een mooi eind op weg anders lijkt me; dat huis is nu én veel mooier en veel meer waard ook nog es!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_40112843
Dat is er wel enorm op vooruit gegaan ja

Doe zo door zou ik zeggen
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_40112905
ziet er goed uit..
pi_40112937
Ziet er zeker netjes uit.
pi_40112999
Potverikkie. Goed bezig !!!!
  zondag 23 juli 2006 @ 21:09:56 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40113068
Wat is het mooi geworden!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 23 juli 2006 @ 21:11:25 #10
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_40113116
Eerste keer dat ik reageer in k&w:

mooi gedaan!
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_40113151
Het zag er ook wel uit als een tering zooi zeg en zo'n ouwe geiser in de keuken, knap opgeknapt
٩๏̯͡๏)۶
pi_40113179
wow! goed werk

jammer dat de afvoer van de CV-ketel niet geinstalleerd is
  zondag 23 juli 2006 @ 21:18:03 #13
141482 Q.
JurassiQ
pi_40113350
Nice, wordt erg leuk!
For great justice!
pi_40113534
Dank iedereen! Als ik zo de voor en na foto's zie dan weet je meteen weer waar je het allemaal voor doet! Zo stom... zo zie je dat er veel is veranderd, maar eenmaal bezig lijkt alles zo langzaam te gaan

@jopido: hoe bedoel je? er zit een afvoergat doelloos naast die van de CV. Die buis heb ik maar daarin gefrutseld voor de warmteafvoer van mn mobiele airco, het word daar erg warm op de bovenste verdieping met een plat dak...

Er komt nog een ombouw omheen met planken (schuin ) waar de handdoeken en zo voor het grijpen liggen. De badkamer zit er tegenover aan de andere kant Die badkamer... dat wordt ook nog een groot project *zucht*....
  zondag 23 juli 2006 @ 21:32:10 #15
215 misterDre
Paint it black!
pi_40113793
Ziet er goed uit
pi_40113813
Wauw dat is echt mooi geworden allemaal!! Je bent echt goed bezig geweest!

Wou dat ik zo handig was haha.

Ik ben benieuwd hoe je dat op gaat lossen met de badkamer!
pi_40114324
Hey,

Ik wil iets huren waar zo'n zelfde lelijke keuken in zit, omdat het huur is wil ik eigenlijk niet teveel geld aan besteden, mag ik weten hoe jij het hebt aangepakt? Gewoon naar een keukenboer gegaan met je wensen?

Het ziet er keurig uit, alle lelijke stukjes heb je goed aangepakt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Rapaille op 23-07-2006 21:53:43 ]
pi_40114631
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:48 schreef Rapaille het volgende:
Hey,

Ik wil iets huren waar zo'n zelfde lelijke keuken in zit, omdat het huur is wil ik eigenlijk niet teveel geld aan besteden, mag ik weten hoe jij het hebt aangepakt? Gewoon naar een keukenboer gegaan met je wensen?
Tuurlijk, op zich is de keuken niets anders nu eigenlijk dan dat het was... het oogt alleen fijner
Je moet de maten weten van de deurtjes, dit was (is) een standaard bruynzeelkeukentje en daar zijn genoeg deurtjes en kastjes voor te vinden op marktplaats en speurders. Naar de keukenboer kan ook, kost minder tijd.
Dan nog een paar andere handvatjes en een ander blad in de juiste maten en je hebt opeens totaal iets anders. De leidingen zijn onder het blad hergebruikt voor de kraan / vaatwasser en zo niet afgesloten met een einddopje. De muren, verf naar smaak en tegeltjes plakken (de oude er wel eerst af: meeste werk) en je keuken is voor weinig totaal gerestyled en als het goed is klaar voor een aantal jaar extra levensduur!

Al met al heeft me dit goed geplanned (sochtends overleg: jij tegeltjes, jij blad / deurtjes, ik meten/duizendpoot/rotzooi afvoeren/bier voorzien en houtwerk, jij leidingen en zo moet het worden, bij vragen of problemen roep me maar (was allemaal wel aardiger dan ik het opschrijf hoor ) 2 dagen gekost met wat hulp.

Maar als je de deurtjes erop zet en een ander blad dan heb je al resultaat

TIP: Zorg dat iedereen door kan werken: laat 1 persoon rotzooi opruimen en de benodigdheden halen bij de bouwmarkt. Spreek heel goed af dat iedereen vooruitdenkt over de komende bezigheden en niet pas begint te miepen dat er iets mist als hij/zij het nodig heeft. Dit scheelt zoveel tijd!

[ Bericht 7% gewijzigd door tvdleur op 23-07-2006 22:10:00 ]
pi_40114907
Goed gedaan. Echt van een lelijke keuken een best mooie gemaakt. (alleen dat fornuis is erg lelijk). Zeker erg leuk gedaan.
  zondag 23 juli 2006 @ 22:12:52 #20
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_40115108
eeehhh... ben ik de enige die je foto's niet ziet?
  zondag 23 juli 2006 @ 22:13:32 #21
141482 Q.
JurassiQ
pi_40115134
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:12 schreef KeessieK het volgende:
Ik nu ook niet meer.
For great justice!
pi_40115156
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:06 schreef Rapaille het volgende:
Goed gedaan. Echt van een lelijke keuken een best mooie gemaakt. (alleen dat fornuis is erg lelijk). Zeker erg leuk gedaan.
thanx! Ik wilde eigenlijk een nieuwe keuken met inbouwapparatuur... maar zoals gezegd: er komen nog wat dingen aan wat me hard gaat raken in de portemonnee, dus je kan helaas niet alles in 1x hebben. Vond dit wel een mooi compromis om geld te besparen.
  zondag 23 juli 2006 @ 22:15:43 #23
141482 Q.
JurassiQ
pi_40115211
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:14 schreef tvdleur het volgende:

[..]

thanx! Ik wilde eigenlijk een nieuwe keuken met inbouwapparatuur... maar zoals gezegd: er komen nog wat dingen aan wat me hard gaat raken in de portemonnee, dus je kan helaas niet alles in 1x hebben. Vond dit wel een mooi compromis om geld te besparen.
Ik vind het voor mezelf ook wel een leuk idee, ik heb ook zo'n dodelijk saaie standaard-keuken.
For great justice!
pi_40115216
quote:
Uh, Fok kennende is mijn wanadoo limiet vast weer overschreden qua traffic

En kan ik op het fotoboek er maar 10 kwijt ook geen optie

[ Bericht 17% gewijzigd door tvdleur op 23-07-2006 22:21:55 ]
pi_40116005
quote:
zie ook niets helaas
  zondag 23 juli 2006 @ 22:39:04 #26
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_40116050
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:37 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

zie ook niets helaas
Ik zie ze ook niet, maar het zal vast mooi zijn
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_40116052
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:37 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

zie ook niets helaas
  zondag 23 juli 2006 @ 22:41:25 #28
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_40116147
Ter info voor de rest van ons en TS.
quote:
Foutmelding
Error 403
toegang geweigerd

De datalimiet van deze homepage is voor vandaag overschreden. De pagina zal na middernacht weer beschikbaar zijn.

U wordt na 5 seconden doorgestuurd naar de homepage van Wanadoo.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_40116435
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:39 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Ik zie ze ook niet, maar het zal vast mooi zijn
Lol hehe
Aan de reacties te lezen wel ja, daar laten we dan ook maar op vertrouwen hehe
pi_40117105
Zet de foto's op een andere webhost. Bijvoorbeeld www.picserver.org... Ik ben wel erg benieuwd namelijk.
pi_40117537
okiedokie, was al op zoek naar zoiets Komen er weer aan!

knip plak....

[ Bericht 30% gewijzigd door tvdleur op 23-07-2006 23:46:16 ]
pi_40118410
De binnenkant ziet er goed uit. Maar de buitenkant van die huizen is toch wel lelijk zeg. Maar die van jou ziet er dan nog het beste uit. Dat huis naast je, dat geel
pi_40118532
Het ziet er mooi uit!
pi_40118637
Erg netjes! Ga zo door. Vooral in het toilet is het erg netjes geworden, alle leidingen netjes weg gewerkt.

Alles zelf gedaan, of veel laten doen?
pi_40118902
quote:
Op zondag 23 juli 2006 23:53 schreef MissX het volgende:
De binnenkant ziet er goed uit. Maar de buitenkant van die huizen is toch wel lelijk zeg. Maar die van jou ziet er dan nog het beste uit. Dat huis naast je, dat geel
Haha, sja... op zich zijn die huizen nog niet eens zo lelijk, tis wel ff wennen idd. Ben blij dat ik er nog een boom voor heb staan! En dat huis naast mij, uh... het is een goed referentiepunt voor mn vrienden om mijn huis te vinden
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:01 schreef Marsepein het volgende:
Erg netjes! Ga zo door. Vooral in het toilet is het erg netjes geworden, alle leidingen netjes weg gewerkt.

Alles zelf gedaan, of veel laten doen?
Op de CV na alles zelf, dank! (en ook voor de tip voor picserv) ! Ik ga door en er komen nog wel meer fotos hier!
  maandag 24 juli 2006 @ 00:25:17 #36
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_40119352
wow! erg netjes man! vakwerk! ga zo door..
pi_40119949
Dank KeessieK

Eureka het werkt! (Wist ik al wel ) Maar wilde ff zien hoe het er savonds uitzag. De inbouwkastjes in de woonkamer met en zonder flits:

pi_40120198
mooie vloer!
pi_40120680
Zou je niet beter wisselen van auto met je buur?

Waarom een computerscherm in je garage?
Bijt mijn tong af.
pi_40120899
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:13 schreef PlumpVis het volgende:
Zou je niet beter wisselen van auto met je buur?

Waarom een computerscherm in je garage?
Die renault is 7x minder waard dan mijn lupo, uhm doe maar niet en ik mag tegenwoordig zijn bus altijd lenen (fiat ducato)

Das ook een tip voor iedereen: maak meteen vriendjes met je buren!!! Steek er ff wat tijd in om problemen te voorkomen en meestal zijn ze nog behulpzaam ook!

Die pc in de garage is o.a. voor alle (digitale) onderhouds handleidingen die ik heb voor mn motor. Ook makkelijk is het dat je dan niet met je vieze kloffie door het huis hoeft te rennen wil je iets opzoeken en met je vette zwarte oliehanden aan je gewone pc / toetsenbord hoeft te zitten en voor die 20 euro die die afgeschreven pc van mn werk me heeft gekost....
  maandag 24 juli 2006 @ 09:02:26 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40124625
Ziet er allemaal goed uit! Sfeervol hoor!

Die coating op de garagevloer, is dat zo een waterdichtecoating?

Het toilet is erg netjes geworden. Tjeetje, wat zag die er slecht uit zeg!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40124663
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:44 schreef tvdleur het volgende:
Dank KeessieK

Eureka het werkt! (Wist ik al wel ) Maar wilde ff zien hoe het er savonds uitzag. De inbouwkastjes in de woonkamer met en zonder flits:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi Erg mooi .
pi_40125102
Wow zeg, dat is echt kei mooi geworden erg knap en crea
Die keuken, toilet en die inbouwkastjes, erg crea!

Owja heb je ook nog een douche?
pi_40125141
Ziet er goed uit!
  maandag 24 juli 2006 @ 09:39:49 #45
147338 miss_schaapje
schaapjes zijn lief..
pi_40125157
mooi geworden !!

en hoe ziet je tuin er uit?
miss_schaapje
pi_40128354
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:02 schreef sanger het volgende:
Ziet er allemaal goed uit! Sfeervol hoor!

Die coating op de garagevloer, is dat zo een waterdichtecoating?

Het toilet is erg netjes geworden. Tjeetje, wat zag die er slecht uit zeg!
Die coating is vocht en oliewerend, dus alles blijft er gewoon op liggen en is makkelijk schoon te krijgen. Wel ontzettende (giftige) rotzooi om te verwerken! Kwam compleet high de garage uit toen....
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:36 schreef het-is-mij het volgende:
Wow zeg, dat is echt kei mooi geworden erg knap en crea
Die keuken, toilet en die inbouwkastjes, erg crea!

Owja heb je ook nog een douche?
Ik heb een badkamer van 12 m2... Deze is momenteel nog compleet uitgevoerd in seventies stijl (maar wel met ligbad)
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:39 schreef miss_schaapje het volgende:
mooi geworden !!

en hoe ziet je tuin er uit?
Wild, maar wel leuk! Maak er binnenkort wel ff fotootjes van! De tuinkamer (+- 16.m2, zit op de bgg achter de garage) komen overmorgen offertes voor om openslaande deuren te plaatsen over de gehele breedte

[ Bericht 3% gewijzigd door tvdleur op 24-07-2006 12:08:12 ]
pi_40129304
.
wat heb je het uit- en afgeleefde huis goed opgeknapt en mooi en leefbaar gemaakt !
Vooral die play : hoe durven mensen dat achter te laten.
Het minimale schoonmaken was er zo te zien niet aan gedaan ?!!

Oh ja, en hou een minimaal keukenblokje met koelkast in gedachten in de tuinkamer of
als er plek is in de garage. Lang leve M'plaats.
Net zo makkelijk als de comp in de garage ! dan hoef je niet voor elk drankje de trap op.
Als je water beneden hebt ? vast wel want daar komt het toch binnen.

Foto's volgen vast wel...
.
pi_40129375
Moet zeggen je heb er echt wel werk van gemaakt
Vind het echt mooi worden.

Kan niet wachten dat ik ooit zelf een huis krijgt en het helemaal mijn stijl maakt

eerst nog maar genieten van thuis wonen
Salsa Española
pi_40131139
Ik doe mn best! Dank voor de complimenten!

@AnneX: In de tuinkamer komt een bar te staan volgens mijn planning

Eerst die openslaande deuren en dan is mijn idee om van buiten voor het huis, door de gang en tuinkamer (met vloerverwarming binnen eronder), achter naar buiten met het terras dezelfde tegels te leggen. Stuk terras achter moet dan ook nog opgehoogd worden tot aan de dorpel ( +- 10 a 15 cm).

Genoeg nog te doen! En ondertussen ook nog fulltime werken... Dus voordat het zover is....
pi_40132372
Hey die straat ken ik denk ik... Daar heb ik volgens mij ook nog gewoont.

Woon jij op de Donderberg?

Oh trouwens ot:

Mooi werk. Als je echt woont waar ik gewoont heb dan heb je het erg goed gedaan. Mijn kamer (tuinkamer en omgebouwde garage) zag er een stuk minder uit...

[ Bericht 43% gewijzigd door FrankV34 op 24-07-2006 14:01:50 ]
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')