Woon je ook in Purmerend?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:32 schreef Jeff89 het volgende:
Ik zeg altijd patatje, of rasje (ras-patat)...
En het frietkot noem ik gewoon bij naam (De Halte)..
Het klinkt ook een beetje smerig; patat...patatje...meer een naam voor een soort aardappelstampot. Maar het betekent natuurlijk niets meer dan aardappel (hier in Limburg tenminste, als we 'petat' zeggen hebben we het over een aardappel). Ik ga even naar de snackbar voor aardappel(en).quote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:32 schreef Refragmental het volgende:
Hoe heet dat ding ook alweer waarin patat/friet in gefrituurd wordt?
Ow ja... een friteuse of frituurpan!!
Daarom heet het ook friet.
Frieten frituur je in een friteuse of haal je bij een frituur.
Snap het woord patat dan ook niet, en al helemaal niet dat het woord friet door noorderlingen raar wordt gevonden. Patat is juist het rare woord!!
Nee ik woon ergens bij Leiden..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:06 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Woon je ook in Purmerend?
Raspatat --> Zwaantje
De Halte --> Station Purmerend.
weg geslonken in het frituurvet..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 03:42 schreef Rizz00 het volgende:
Godverdomme mn hele post weg, ik post ook nooit meer iets hier.
Jullie hebben ook maar één frietkot. Nouja, eigenlijk hebben jullie géén frietkot, maar jullie worden gedoogd door de Rippers.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:32 schreef Jeff89 het volgende:
En het frietkot noem ik gewoon bij naam (De Halte)..
Ik ben een Ripper van geboorte... Waar kom jij vandaan dan?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:48 schreef dwerg het volgende:
[..]
Jullie hebben ook maar één frietkot. Nouja, eigenlijk hebben jullie géén frietkot, maar jullie worden gedoogd door de Rippers.
Nee dat mag nietquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:54 schreef Dark_Killah het volgende:
wij gebruiken de naam van de snackbar mag dat ook?
Preciesquote:Op zondag 23 juli 2006 20:16 schreef Thieske het volgende:
Ik haal mijn friet bij de vettent
En, nog friet gegetenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:03 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik was gewoon benieuwdquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:59 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Zeg zit me niet te stalken, ja..Wat hebben jullie weer ineens tegen mij![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |