abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40435334
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef misantropia het volgende:

[..]

Nee, ben geen christen, dit is een uitspraak van de oprichtster van de theosofie.
Je hebt 't toch steeds over de hel ? Dan geloof je dus in god.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:23:11 #177
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_40435501
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:18 schreef Integrity het volgende:

[..]

En zonder het geloof?
En zonder het geloof? Dan was het vast net zo erg geweest, de mens heeft religie nodig om niet te verworden tot een beest. Niet elke religie is echter altijd even goed. Het is meer het machtsaspect en het georganiseerde deel waar ik ziek van word. Iedereen moet zelf weten waar hij in gelooft, maar zodra dat andere mensen gaat beinvloeden wordt het vervelend.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_40435542
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:06 schreef misantropia het volgende:

[..]

Hindoes geloven eigenlijk in reincarnatie, dus voor hun is de aarde de hel, zelfde met Boeddhisten, en nee, bij andere religies met een onderwereld is het niet vuur en branden, zoveel verschillen dat het allemaal anders is.
Je bent wel erg kort door de bocht, Hindoeisme is van oorsprong monotheistisch en gelooft ook In Abraham, misschien wat meer onderzoek?
quote:
verder, het christendom is hier alleen gevestigd met geweld, veel geweld, het heeft meer dan 6 eeuwen geduurd voordat de kerk hier de macht had vanaf het begin dat ze hier kwamen.
Ook jouw welvaart is gevestigd op geweld.
quote:
ik ben daarom ook geen ggristen, het is een alien religie, ik heb er dus geen zak mee te maken, ik geloof niet in een of andere joodse gast, ik ben zelf niet joods dus heb geen zak ermee te maken, ik ga een beetje knielen een religie die hier met geweld me voorouders hebben onderdrukt

het christendom kan de pleuris krijgen
Nogmaals Christendom maakt meer deel uit van Nls maatschappij dan jij ooit wenst te dromen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:51:15 #179
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_40436448
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:24 schreef Triggershot het volgende:
Je bent wel erg kort door de bocht, Hindoeisme is van oorsprong monotheistisch en gelooft ook In Abraham, misschien wat meer onderzoek?
Dat het hindoeisme monotheistisch is, is nog te verdedigen. Maar wat ze met Abraham te maken hebben ontgaat mij te enen male.
'Nuff said
pi_40436503
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

En zonder het geloof? Dan was het vast net zo erg geweest, de mens heeft religie nodig om niet te verworden tot een beest. Niet elke religie is echter altijd even goed. Het is meer het machtsaspect en het georganiseerde deel waar ik ziek van word. Iedereen moet zelf weten waar hij in gelooft, maar zodra dat andere mensen gaat beinvloeden wordt het vervelend.
Er zijn eigenlijk maar 2 mogelijkheden: Of er is een God of er is geen God.

Met deze 2 mogelijkheden, hebben we eigenlijk in allebei de gevallen een groot probleem.

Wanneer er een God is, zullen we Hem moeten gehoorzamen. Wanneer er geen God is, dan betekent het dus dat we op een steenklomp met een ongelovelijke snelheid doelloos en zonder leiding door het heelal zweven.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:54:00 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_40436521
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:53 schreef Integrity het volgende:
Wanneer er een God is, zullen we Hem moeten gehoorzamen. Wanneer er geen God is, dan betekent het dus dat we op een steenklomp met een ongelovelijke snelheid doelloos en zonder leiding door het heelal zweven.
Wat is het probleem?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40436561
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat is het probleem?
Wat is het nut?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:56:07 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_40436573
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:55 schreef Integrity het volgende:
Wat is het nut?
Het is interessant?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40436589
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is interessant?
Wat is er interessant aan?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:58:13 #185
27698 Doffy
pi_40436626
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:55 schreef Integrity het volgende:

[..]

Wat is het nut?
Waarom zou er een nut moeten zijn? Is jouw 'nut' om een eeuwigheid op je knieën te liggen voor 'gods grootheid'?

Nou nou, wat een nut
'Nuff said
pi_40436645
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:51 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat het hindoeisme monotheistisch is, is nog te verdedigen. Maar wat ze met Abraham te maken hebben ontgaat mij te enen male.
voor the believers dan
http://www.viewzone.com/abraham.html
pi_40436662
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:58 schreef Doffy het volgende:

[..]

Waarom zou er een nut moeten zijn? Is jouw 'nut' om een eeuwigheid op je knieën te liggen voor 'gods grootheid'?

Nou nou, wat een nut
Zo zie ik dat helemaal niet. Ik zie jouw post als een uitleg die op het ego gericht is. Ik bepaal hoe het zit. De ultieme uiting van het indivualisme. Ik heb meer vrede met het accepteren van mijn plaats in een groter geheel.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:00:20 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_40436679
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:56 schreef Integrity het volgende:
Wat is er interessant aan?
Die wetenschap vergroot je kennis. Sommige mensen vinden dat leuk. Andere mensen vinden het nuttig om andere reden. Weer anderen vinden niets nuttig en springen van de brug af. 'Nut' kun je toch alleen maar definieren op micro-niveau. Als je het op het hoogste niveau bekijkt, heeft niets nut. Ik zou je net zo goed kunnen vragen wat het nut ervan is dat god een plannetje met ons heeft. En alles wat je daarop verzint is op het einde ook niet nuttig.
pi_40436714
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Die wetenschap vergroot je kennis. Sommige mensen vinden dat leuk. Andere mensen vinden het nuttig om andere reden. Weer anderen vinden niets nuttig en springen van de brug af. 'Nut' kun je toch alleen maar definieren op micro-niveau. Als je het op het hoogste niveau bekijkt, heeft niets nut. Ik zou je net zo goed kunnen vragen wat het nut ervan is dat god een plannetje met ons heeft. En alles wat je daarop verzint is op het einde ook niet nuttig.
Je kunt je ook verdiepen in de wetenschap en geloven. Ik heb nooit bewijzen gezien voor Darwin's theorie, als je dat aan hangt ben je ook aan het geloven.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:02:53 #190
27698 Doffy
pi_40436742
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:59 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zo zie ik dat helemaal niet. Ik zie jouw post als een uitleg die op het ego gericht is. Ik bepaal hoe het zit. De ultieme uiting van het indivualisme. Ik heb meer vrede met het accepteren van mijn plaats in een groter geheel.
Hoe verzin je 't....

Ik heb ook geen moeite met mijn plaats accepteren in het grote zinloze schouwspel dat leven heet. Dat heeft niets te maken met 'ultieme uiting van het indivualisme'
'Nuff said
pi_40436749
willekeurig quote:

"The Arabian historians contend that Brahma and Abraham, their ancestor, are the same person. The Persians generally called Abraham Ibrahim Zeradust. Cyrus considered the religion of the Jews the same as his own. The Hindoos must have come from Abraham, or the Israelites from Brahma..." (Anacalypsis; Vol. I, p. 396.)
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:03:30 #192
27698 Doffy
pi_40436763
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:01 schreef Integrity het volgende:

[..]

Je kunt je ook verdiepen in de wetenschap en geloven. Ik heb nooit bewijzen gezien voor Darwin's theorie, als je dat aan hangt ben je ook aan het geloven.
Ow please

Je hebt je er duidelijk ook nooit in verdiept. Maar dat is hier offtopic.
'Nuff said
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:03:36 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_40436769
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:01 schreef Integrity het volgende:
Je kunt je ook verdiepen in de wetenschap en geloven.
Ik zeg ook niet dat dat niet het geval is.
Met 'die wetenschap' bedoel ik de kennis die je hebt dat we op een groot rotsblok door het universum zweven, gevangen in de ruimtetijd vervorming van onze zon. Sommige mensen vinden dat interessant, dus is het nuttig om te weten.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:05:48 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_40436830
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
willekeurig quote:

"The Arabian historians contend that Brahma and Abraham, their ancestor, are the same person. The Persians generally called Abraham Ibrahim Zeradust. Cyrus considered the religion of the Jews the same as his own. The Hindoos must have come from Abraham, or the Israelites from Brahma..." (Anacalypsis; Vol. I, p. 396.)
Brahma is een vierhoofdige schepper god. .
pi_40436869
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Brahma is een vierhoofdige schepper god. .
Daarover zijn er verschillende meningen

* heb het niet over de puranische.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2006 00:07:48 ]
pi_40436949
Dof, weet niet of ik het hier mag plaatsten? Maar here goes:
quote:
There are certain striking similarities between the Hindu god Brahma and his consort Saraisvati, and the Jewish Abraham and Sarai, that are more than mere coincidences. Although in all of India there is only one temple dedicated to Brahma, this cult is the third largest Hindu sect.

In his book Moisés y los Extraterrestres, Mexican author Tomás Doreste states,

Voltaire was of the opinion that Abraham descended from some of the numerous Brahman priests who left India to spread their teachings throughout the world; and in support of his thesis he presented the following elements: the similarity of names and the fact that the city of Ur, land of the patriarchs, was near the border of Persia, the road to India, where that Brahman had been born.

The name of Brahma was highly respected in India, and his influence spread throughout Persia as far as the lands bathed by the rivers Euphrates and Tigris. The Persians adopted Brahma and made him their own. Later they would say that the God arrived from Bactria, a mountainous region situated midway on the road to India. (pp. 46-47.)

Bactria (a region of ancient Afghanistan) was the locality of a prototypical Jewish nation called Juhuda or Jaguda, also called Ur-Jaguda. Ur meant "place or town." Therefore, the bible was correct in stating that Abraham came from "Ur of the Chaldeans." "Chaldean," more correctly Kaul-Deva (Holy Kauls), was not the name of a specific ethnicity but the title of an ancient Hindu Brahmanical priestly caste who lived in what are now Afghanistan, Pakistan, and the Indian state of Kashmir.

"The tribe of Ioud or the Brahmin Abraham, was expelled from or left the Maturea of the kingdom of Oude in India and, settling in Goshen, or the house of the Sun or Heliopolis in Egypt, gave it the name of the place which they had left in India, Maturea." (Anacalypsis; Vol. I, p. 405.)

"He was of the religion or sect of Persia, and of Melchizedek."(Vol. I, p. 364.)

"The Persians also claim Ibrahim, i.e. Abraham, for their founder, as well as the Jews. Thus we see that according to all ancient history the Persians, the Jews, and the Arabians are descendants of Abraham.(p.85) ...We are told that Terah, the father of Abraham, originally came from an Eastern country called Ur, of the Chaldees or Culdees, to dwell in a district called Mesopotamia. Some time after he had dwelt there, Abraham, or Abram, or Brahma, and his wife Sara or Sarai, or Sara-iswati, left their father's family and came into Canaan. The identity of Abraham and Sara with Brahma and Saraiswati was first pointed out by the Jesuit missionaries."(Vol. I; p. 387.)
Link terug te vinden in een vorige post
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:11:47 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_40436989
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:10 schreef Triggershot het volgende:
Dof, weet niet of ik het hier mag plaatsten? Maar here goes:
[..]

Link terug te vinden in een vorige post
My god. Ben je serieus of loop je te trollen?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:12:40 #198
27698 Doffy
pi_40437011
Klinkt als heerlijke flauwekul.
'Nuff said
pi_40437013
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:11 schreef speknek het volgende:

[..]

My god. Ben je serieus of loop je te trollen?
Ik geef een voorproefje voor mensen die niet willen klikken op mijn link, wat is er trollerig aan?
pi_40437033
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:12 schreef Doffy het volgende:
Klinkt als heerlijke flauwekul.
Netjes van je dat je het zo snel het gelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')