Onweer is niet alleen het gevolg van warmte.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:03 schreef Nolius het volgende:
Overigens verbaasd het me dat het niet al geknald heeft. Meestal als het een beetje warm is in Nederland, volgt er snel onweer. Maar nu is het al dagen warm met maar een minimale neerslag...
Nee, weet ik. Maar in Nederland is dat wel vaak zo. Vooral omdat het hier altijd erg broeierig is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:48 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Onweer is niet alleen het gevolg van warmte.
Ach ja, daar is weinig van te zeggen. De vorige keer voorspelden de weerkaarten dat we bakken met regen zouden krijgen en toen viel het zwaar tegen. Onweer is niet te voorspellen, het is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:03 schreef flugeltje het volgende:
Ik lees net op weerwoord dat de regenkans een stuk kleiner is als men tot nu toe verwacht had. Het ziet er naar uit dat we toch kunnen blijven sproeien...
stiekem vind ik het wel jammer inderdaad, maar ach, hier is het ook best goed toeven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
http://www.nu.nl/news/788(...)tot_in_augustus.html
Jammer Inda, je had een recordje mee kunnen maken![]()
da's mooi, want ik wil ook niet weg hierquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:16 schreef Evil-Cherry het volgende:
Zal vast ja. Ik wil alleen niet met je ruilen![]()
nieuwnieuws.nlquote:Smog op komst in Limburg
In Limburg kan woensdagmiddag ernstige smog door ozon ontstaan. In de rest van Nederland komt de ozonconcentratie naar verwachting niet hoger dan matig. Dat meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag.
Bij ernstige smog treden ozonconcentraties op hoger dan de alarmdrempel van 240 microgram per kubieke meter. Bij niveaus vanaf 180 microgram is sprake van matige smog. Zoals het er nu uitziet zal de luchtkwaliteit donderdag als gevolg van de verwachte weersverandering beter uitvallen dan woensdag. Wel is er dan nog kans op matige smog door ozon.
Door de zeer hoge temperaturen zijn er veel technische storingen in het Landelijk Meetnet Luchtkwaliteit, waardoor meetapparatuur uitvalt. Dat is nooit eerder voorgekomen. Voorlopig levert het meetnet nog voldoende informatie om een beeld van de luchtkwaliteit in Nederland te vormen. Een vervangingsprogramma voor de meetapparatuur is dit najaar beschikbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |