Bron? Dit is namelijk een schema voor 400V en niet 2x 230V.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:37 schreef Ron321 het volgende:
Je moet het schema midden onder aan houden.
Hij vroeg wat r,s,t betekent.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:29 schreef Marsepein het volgende:
Nee nee nee. Je hebt een kookgroep, geen 3 fasengroep!
Volgens mij mag dat ook niet.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:29 schreef Marsepein het volgende:
Nee nee nee. Je hebt een kookgroep, geen 3 fasengroep! Wel het schame middenonder gebruiken, ik meen me te herinneren dat er 2 onder 1 klem moeten worden aangesloten. Zie mijn volgende post.
Maakt de volgorde daarin nog iets uit dan?quote:Op zondag 23 juli 2006 15:57 schreef Ron321 het volgende:
R,S,T=3 fasen,N=nul
Zo te zien is dat indd hetzelfde probleem. Morgen maar eens aandachtig lezen. Was wel hetzelfde merk apparatuur iig.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:30 schreef Marsepein het volgende:
Zoek eens op het forum van klusidee. Daar is e.e.a. al eens besproken. Wel hier even het resultaat posten he!
Misschien weet Vonkenboer of Tnimble meer?
Hier is volgens mij exact hetzelfde probleem beschreven:
http://www.klusidee.nl/Forum/viewtopic.php?t=12766&highlight=perilex
(Het is wel de concurent van K&W, maar waarom het wiel 2 keer uitvinden)
Als je er echtn iet uitkomt is het verstandiger om een elektricijn het werk te laten doen. Kost je een paar euro's, maar dan weet je zeker dat het goed is. Bij verkeerd aansluiten kun je namelijk je kookplaat beschadigen.
Hoe heb je eigenlijk al die tijd gekookt?
Thanks voor het opzoeken Vonkiequote:Op maandag 24 juli 2006 12:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Sorry dat ik dit topic over het hoofd heb gezien; het kostte even zoeken in mijn schoolboeken maar ik weet nu waar E, R, S, T ook alweer voor stond
![]()
E, R, S, T werd vroeger vaak gebruikt; tegenwoordig gebruikt men meestal de codering E, L1, L2, L3 en N omdat dit duidelijker is
E=PE= Groen/geel
R=L1= bruin
S=L2= zwart of zwart wit of grijs
T=L3= zwart
N=Nul= blauw
Is het mogelijk om de schema's even uit te tekenen want van de foto kan ik weinig
zinvols maken; dit omdat er nogal een verschil zit in 1 x 400 v of 2 x 230 volt !![]()
Scherpe foto met telefoon...hmmmm.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:52 schreef Marsepein het volgende:
Je kunt ook proberen een scherpe foto te makenOf met paint e.e.a. uittekenen.
* In spanning op schema wacht *quote:Op maandag 24 juli 2006 18:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Scherpe foto met telefoon...hmmmm.
Zal kijken of ik me fototoestel effe eenstroomboost kan geven. En dan kijken hoe ik het ga fixen zonder weerspiegeling.
* is bezig met bluetooth en telefoon. Werken doet het echter nietquote:
Nee zit al te kijken of ik ze groter kan krijgen. Ik zal ze hoe dan ook naar je doormailen (als ik die andere ook af heb).quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Sorry Sanger, maar dit is toch niet echt leesbaar ?![]()
![]()
Denk dat die dan op gewone netspanning werkt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:03 schreef Tuutje het volgende:
Zit net ff op mijn nieuwe keramische plaat te kijken (die nog moet worden aangesloten). Daar komen maar 3 aders uit de kabel. Eén geel/groen, één blauw en één bruin. Heb wel een Perilex aansluiting in de muuur zitten.
Betekent dat ==> nieuwe, 5-aderige, kabel aansluiten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |