abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2006 @ 11:12:03 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40127221
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:45 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ach kommop, wie verzint deze lariekoek??? heb je hier ook maar enigzins een bewijs voor???
Ooit van Occam's razor gehoord? Deze stelt dat het bij een onverklaarbaar iets de meest simpele aanname de juiste is.

Dus wat is denk je logischer:
-iemand is slaapdronken dus beeldt zich iets in
-iemand zit dankzij het slapen even tussen twee 'dimensies'

hmm...
Ik heb er geen bewijs voor

Maar goed, wie heeft bewijs dat een andere wereld niet kan bestaan??? Dat er naast onze realiteit meerdere realiteiten zijn. Ik geloof dat dus niet meteen, maar ik neem wel aan dat het mogelijk kan zijn.

Wie weet dat ik teveel bezig ben met andere realiteiten naast onze realiteit, dat ik daarom er sneller in geloof dus. Wie weet ook teveel boeken gelezen en teveel films gezien

Ik zeg dus niet dat het 100 procent zo is, ik neem aan dat het mogelijk is.

Ooit heb ik een zwarte schim gehad op zolder, die liep gewoon door de deur heen, een schim in een zwart pak. Het was eerder een schaduw in de duisternis. Ik was dus ook half wakker en half slaperig. Niet helemaal helder, en het was donker. Wel helder, maar anders helder, meer in een slaap-toestand helder-achtig

Maar dan is het misschien zo dat de fantasie een loopje met me neemt Maar alsnog zeg ik ook dat het afkomstig kan zijn uit een andere wereld.

Omdat ik twijfel dus. Ik twijfel vaker. Ik zeg niet snel dat het zus of zo is. Zeker niet bij zulke zaken.

Heb ook een keer 3 grote wezens gezien, zoals de film the fifth element, die stonden gewoon in het donker in mijn kamer, en ik kon ze zien, kon zelfs met ze praten maar daar ga ik niet verder op in, anders verklaart iedereen me voor gek . En een blauw wezen. Alsof deze realiteit in verbinding stond met een andere realiteit. En dan is het zo dat ik de enige kan zijn die het kan zien, komt iemand anders kijken dan zien die anderen het niet. Dat het een persoonlijke kwestie is dus. Daarom is bewijzen zo moeilijk. Omdat het vaak persoonlijk kan zijn. Dat je met je hoofd even elders bent dus ook. Foto ervan maken zou wel okey zijn Dan leg je het vast op foto, en dan is het wel voor anderen ook waar te nemen.

Maar ook dan zeg ik tegen mezelf. " Dromenvanger, misschien zie jij ze wel vliegen". Hoewel ik ook uitga dat ik ze niet zie vliegen. Ik zeg niet zomaar dat ik ze zie vliegen en dat de fantasie een loopje met me neemt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 24-07-2006 11:17:20 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_40127386
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:12 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]
Wie weet dat ik teveel bezig ben met andere realiteiten naast onze realiteit, dat ik daarom er sneller in geloof dus. Wie weet ook teveel boeken gelezen en teveel films gezien

Maar ook dan zeg ik tegen mezelf. " Dromenvanger, misschien zie jij ze wel vliegen".
Niet lullig bedoelt maar misschien moet je meer bezig zijn met het hier en nu, in plaats van allerlei vreemde theoriën gaan verzinnen om het leven nog ingewikkelder te maken dan het eigenlijk al is.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 24 juli 2006 @ 11:25:00 #28
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40127563
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:18 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Niet lullig bedoelt maar misschien moet je meer bezig zijn met het hier en nu, in plaats van allerlei vreemde theoriën gaan verzinnen om het leven nog ingewikkelder te maken dan het eigenlijk al is.
Wie aan de oppervlakte van het leven blijft, wordt het leven moe

Zo ingewikkeld is het leven trouwens helemaal niet Het is zo ingewikkeld als je het zelf maakt. En soms is het leuk om het voor jezelf ingewikkelder te maken door eens verder te speuren nogmaals. Als spel zien.

Ik vind het juist een uitdaging om eens wat verder te spitten dan het hier en nu. Hoe het hier en nu eruit ziet dat weet ik ondertussen wel. En als iedereen maar zou bezig zijn met het hier en nu, zouden we nergens gekomen zijn ook. Niet om mezelf als wetenschapper te zien, gewoon als voorbeeld erbij vermelden dat veel uitvindingen juist gemaakt zijn door mensen die eens wat dieper spitten.

En ik hou me bezig met het hier en nu, ondertussen zoek ik ook elders. Want elders bestaat en ik krijg er ook vaak vanzelf mee te maken. Daarbij kan ik niet zomaar de kop in het zand steken als een struisvogel en net doen alsof er niets aan de hand is En vaak komen bepaalde zaken ook vanzelf naar voren. Dan hoef je niet eens te zoeken, dan krijg je het op je schotel geworpen.

Over dat waarnemen van andere wezens, ik zei dan wel dat het tussen de oren zit, maar wie weet speelt de omgeving ook mee. Je hoofd vangt de omgeving op, en de omgeving moet bestaan om iets op te vangen. Of het allemaal tussen de oren zit weet ik dus niet zeker.
pi_40127786
Oke, jij zoekt het dan dus allemaal in een iets minder wetenschappelijke hoek dan ik dat bijvoorbeeld doe. Als ik iets onverklaarbaars zie ga ik dat als wetenschapper analyseren. Biologische verklaringen in dit geval. Soms zijn het dingen die te verklaren zijn via uitgebreide natuur- , schei- en wiskunde.
Toch vind ik het vreemd om het op een manier te bekijken zoals jij dat doet. Niet eens vreemd, gewoon raar zelfs, ik zou zeggen ga uit van wat je zeker weet en breidt die kennis uit. Niet ineens iets vreemds verzinnen en hopen dat dat de waarheid is...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_40127896
Oogsmeer.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:36:18 #31
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40127904
Zo heeft iedereen zijn eigen manier van aanpak

Wat voor de een vreemd is, dat is voor de ander normaal. En wat voor de ander normaal is, dat is voor de een vreemd.

Uiteindelijk leiden meer wegen naar Rome.

Ik maak wat mee, en via mijn eigen beleving geef ik het een plek. Jij kunt niet zeggen dat ik vreemd handel, je weet niet eens hoe ik me voel en hoe ik het ervaar als ik iets zie of hoor of ruik. Jij vindt mij dan vreemd handelen, maar ik vind mezelf normaal handelen. Krijg je wederom het principe dat het slechts jou mening is

Je zegt verzinnen van iets, maar het komt zomaar naar voren. Als ik een schaduw in het donker zie, dan komt dat vanzelf naar voren, dat ga ik niet bewust lopen verzinnen. Ik zie een lopende schaduw in de vorm van een persoon of wezen. Ik maak dat mee en zie dat.

En vervolgens kun je verder gaan met kijken waar het aan ligt.

Dat het tussen de oren zit kun je aannemen, of je zegt dat het een verdwaalde schim is uit een andere realiteit. Dan hou je dus 2 opties open. En vaak is het open houden van meerdere opties toch de beste als je het mij vraagt.

Over verzinnen even, soms verzin ik bewust iets dat niet bestaat, maar dat werkt heel anders. Ik weet wanneer ik zelf wat maak in gedachtes en wanneer het al bestaat in een andere vorm.
  maandag 24 juli 2006 @ 20:07:53 #32
154172 Terifire
Bunny ftw:O
pi_40142542
eerst ff dit duidelijk maken: ik weet niet of geesten echt zijn of niet ik geloof er ook niet in, tot ik zelf zoiets mee maak en er geen enkele verklaring voor is bestaat het voor mijn gevoel niet, zien is geloven imo.

verder kan het ook een persoon zijn uit je droom, ook al kun je de droom niet meer herrinnere, het is ook een manier waarop mensen als hans klok mensen verdwijntrucken laat zien, je gedachte houd bepaalde gedachte 2 seconden(of was het nou mseconden?)vast.

ongeveer hetzelfde gebeurd als je naar een fel licht kijkt en dan je ogen dichtdoet, je ziet dan een vlek terwijl je je ogen dicht hebt.

verder spelen dromen spelletjes met je hersenen, dromen zijn en bljven altijd een mistery maar het zou goed kunnen zijn dat die droom erna gewoon een vervolg was van je eerdere droom, maar dat je hem bewuster mee maakte door het voor val van de vage man, dat je meer alert was en de droom dus echter leek, wat ik wel raar vind met dromen is dat andere personen in je droom soms meer weten over wat er aan de hand is dan jij zelf, voorbeeld:
je weet dat je droomt en je loopt in de stad, je vraagt aan iemand hoe laat het is en die persoon weet hoe laat het is en jij zelf niet, terijl jij wel degene bent die de hele droom maakt, je hebt er ook zelf voor gezord dat die persoon een tijd zou zeggen je moet dus geweten hebben welke tijd hij zou zeggen.
nou ben ik geen wetenschapper maar ik denk dat het je onderbewustzijn is die spelletjes met je speelt
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
pi_40143039
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:22 schreef Atuniel het volgende:

[..]

En dus half aanwezig, half ook niet.. je kan op dat soort momenten glimpen opvangen van een andere dimensie. Ook wel geestenrijk genoemd.. Sjamanen roepen een trance op om daar te komen.
Het kan maar zo wezen dat zij inderdaad een geest heeft gezien.. een beschermengel oid.

Wat me meer intrigeert is de bewuste droom die de TS heeft gehad.. vaak wil de 'droom' wat zeggen, maar helemaal als je hem erg bewust meemaakt, ook dat kan wijzen op een trancereis namelijk.
Hier hield ik op met lezen.
Graag op anoniem
  maandag 24 juli 2006 @ 20:30:15 #34
64781 bonke
pipo koeie
pi_40143169
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:25 schreef Mainport het volgende:

[..]

Hier hield ik op met lezen.
dank je wel he
dat was net 1 van de 5 die ik had overgeslagen
pies on joe toe
  dinsdag 25 juli 2006 @ 14:46:18 #35
154148 kangeengebruikersnaamkiez
Luchtverfrisserapparaat
pi_40167564
Maar er zijn ook dingen als psychishe klachten zodat je dingen ziet en hoort die er niet zijn.

Ook kan het zijn dat je wakker word en je ogen half hebt geopend en dingen zie je dan nog niet helemaal duidelijk.
Ook heb je dan welleens dat je dingen probeert te pakken dat dan niet lukt omdat het door het halfmoe zijn word ingebeeld.
Het kon zijn dat je een van alle dingen dubbel zag en dat er dan dit uitkwam dat je dan dus niet kon vastpakken o.i.d.
Zelf geloof ik ook niet spoken, geesten en de dood.

Wel vind ik het raar waarom iedereen ooit een keer droomd dat ie achterna word gezeten
Als je zonder banden fietst... ... dan fiets je niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')