Amai...wat een dag, zeg. Mag ik even zo vriendelijk zijn om mijn gal te spuien op al datgene wat ik gisteren heb meegemaakt? Het begon al toen ik opstond.
Bouwvakkerts, inclusief uitstekende bilnaad, verlosten mij uit mijn natte droom door op Herman-van-Idols-achtige wijze danspasjes te doen, waar Hulk Hogan nog U tegen zou zeggen. Het gestamp bonkte namelijk hard door mijn hersenpan, waar zich een groot poezenbeest van de avond ervoor nog steeds huis hield. Niet bepaald plesant dus.
Afijn, ik vervolgte mijn dagelijks bezigheden en ging naar de supermarkt. Ergernis nummero twee lag op de stoep voor de ingang. Ergernis nummmero twee stonk ook uit de bek en zag er niet fris uit. Jawel, lieve lezertjes, het betrof een plebejer eerste klas. Uitschot, tuig, alcoholist, menig synoniem voor dit soort mensen kwam in mij op. Edoch, hij was niet aan 't bedelen, maar mensen aan te spreken met: "Meneer, mag ik u wat vragen". Natuurlijk. Iedere persoon mag Alberto Vermicelli iets vragen. Maar als je vraagt of ik even 4 blikken Euroshopper-bier mee zou kunnen nemen uit de winkel om 11 uur 's morgens, dan past ondergetekende. Ga naar het CWI ofzeau.
Nog steeds vol onbegrip over het leefgedrag van de zwervert, stap ik zo'n 12 uurtjes later mijn ergernis-nummero-drie-paradijs binnen: een of andere foute apres-skihut. Hoe ik daar terecht kwam? Afstudeerborrel, mijn waarde kijkbuiskinders. Voor de oplettende reaguurder: het was een van de stamkroegen van FOK!-held Maikuuul. Tjeh, in principe ben ik dan gepwnd wie unne n00b.
Maargoed, die studiegenoot kon niet voor de hele avond de tent afkopen, met als gevolg dat rond een uurtje of 12 de eerste "heeey-hooowers" naar binnen kwamen. Gevolgd door een groep wat waarschijnlijk
close family van bovenstaande FOK!-held was. Onder het mom van "Check die ketting" kwamen ze helemaal los, terwijl ze met boze blikken naar ondergetekende en zijn mede-studiegenoten keken. T0tally noob.
Bouwvakkerts, een zwervert en dan nu die kampjosti's...Om in de termen van de Frontpage te spreken: "
waar gaat het heen met deze wereld??".
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007