is dat niet gewoon de dikte van de buis? 1 inch...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:02 schreef Richie_Rich het volgende:
Begrijp ik nou goed dat die Cannondale maar 2,5cm veert?
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:04 schreef Threepio het volgende:
[..]
is dat niet gewoon de dikte van de buis? 1 inch...
Is de doorsnee van het klemgedeelte van de stuurpen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:04 schreef Threepio het volgende:
[..]
is dat niet gewoon de dikte van de buis? 1 inch...
De foto's zijn niet helemaal kloppend, bij de Cube is de duurste versie afgebeeld.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:09 schreef -skippybal- het volgende:
Het is ook maar of je schijfremmen wilt hebben of gewoon "normale".
Is het dan niet zo dat Cannondale een beter frame levert?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:19 schreef -Shibby- het volgende:
Ik zou voor de cube gaan, beter afmontage van deraileurs enz.
En persoonlijk vind ik zo een headshok vork niet zo mooi/kortere veerweg, en dus liever een rock Shox.
De remmen heb ik zelf ook met Firmtech systeem voor, ik weet niet of dat voor jouw ook nog mogelijk is, maar ik kan je vertellen dat dat nog weer beter remt i.v.m. de gewone rem.
Headshok Super Fatty Ultra DLRquote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:02 schreef Richie_Rich het volgende:
Begrijp ik nou goed dat die Cannondale maar 2,5cm veert?
Bedankt voor je reactie.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:29 schreef Perico het volgende:
Gevoelsmatig ga ik ook voor de Cannondale, inderdaad omdat het door ervaringen van mensen zo'n hoog aangeschreven merk is...
Maar ja, zelf heb ik ook al heel veel plezier van een Raleigh mountainbike, en dan is die Cube vast nog beter, dus een buil kun je je er ook weer niet aan vallen..
Ik wil nu een goede fiets kopen, full suspension lijkt me voor NL overdreven, anders zou ik dat nu al aanschaffen. Ik had een beter gevoel bij Cannondale, maar de verkoper van Cube gaf aan dat testen door vakbladen hadden uitgewezen dat Cube er vaak beter uitkwam en dat je bij Cannondale veel voor de naam betaald.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:34 schreef -Shibby- het volgende:
Ja ik denk wel dat Cannondale een beter frame levert, echter hoeveel zal je daarvan merken? En Cube maakt tegenwoordig ook veel fietsen en frames, die hebben ook geen troep. Daarnaast lijkt het dat het Cannondale frame een compact(er) frame is als die Cube. Is ook persoonlijk maar ik hou daar niet zo van.
Cube frame is ook gewoon van ALU 7005 dat zijn materialen die je ook gewoon bij Cannondale terugvind.
Stijfheid, gewicht, en geometrie. Van de eerste 2 zal het niet erg veel verschillen wellicht is het cannondale frame beter. De geometrie wel, en wat vind jij het lekkerst/mooist.
Het prijsverschil en afmontage verschil zit hem waarschijnlijk wel in dat het frame van de Cannondale (en de headshok) duurder is. IS het dan ook beter? wie weet. Maar als je ooit nog eens full suspension wilt, kan je nu kiezen voor de cube nemen omdat er toch een ander frame komt en dan wel de betere afmontage hebt.
De onderdelen op beide fietsen zijn vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:44 schreef -Shibby- het volgende:
Is je enige afweging nu nog betreft het frame dat je krijgt of ook nog wat anders?
En recensies van consumenten/bladen zijn idd stuk betrouwbaarder dan de opgedrongen mening van een verkoper.
Heb met beide nog niet gefiets aangezien ze beide fietsen moeten bestellen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:02 schreef -Shibby- het volgende:
Ik zie alleen bij de Cannondale Schram staan, bij de Cube alleen shimano??? Nog een reden voor de CubeUit proberen is wel het handigst inderdaad.
Maken ze die draaidingen nog? dacht dat ze daar al lang van afgestapt waren.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:44 schreef -Shibby- het volgende:
Sram is ook wel vergelijkbaar, ik fiets alleen al jaar en dag met shimano, en daar gaat mijn voorkeur ook naar uit.
Sram heeft ook de draaishifters, dat vindt ik echt bagger, maar ze hebben nu ook click shifters zoals shimano geloof ik.
De schijfremmen van tegenwoordig zijn heel erg goed. Ze lopen misschien heel even aan als je door een modderbad rijd, maar daarna heb je er geen 'last' meer van.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:13 schreef rvdboomen het volgende:
[..]
De foto's zijn niet helemaal kloppend, bij de Cube is de duurste versie afgebeeld.
De versie waar het om gaat heeft dezelfde remmen als de Cannondale, dat zijn Magura HS33 remmen. Hiervoor heb ik speciaal gekozen aangezien schijfremmen snel aanlopen omdat de afstand tussen de blokken en de schijven nog heel klein is.Minder onderhoud nu en toch super remmen
jazeker maken ze die draaidingen nogquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:43 schreef osmo het volgende:
[..]
Maken ze die draaidingen nog? dacht dat ze daar al lang van afgestapt waren.
kijk een cannondale rijder er bijquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:38 schreef rvdboomen het volgende:
Ik heb net de Cannondale aangeschaft in de teamkleuren incl. Shimano schoenen.
Testrit was goed. Volgende week mag ik hem halen.
Ik heb ook nog gripshifts op mijn ouwe Schauff staan, maar dacht dat ze niet meer bestonden, want ben laatst nog bij de fietshandelaar geweest voor van die nieuwe rubbertjes omdat de mijne versleten waren en daar was dus totaal niet meer aan te gerakenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef raimen het volgende:
@osmo:
[..]
jazeker maken ze die draaidingen nog
heel veel wedstrijdrijders rijden er mee omdat het 1 van de lichtste shifters op de markt zijn.
en bovendien schakelen ze ook nog erg fijn en precies (heb ze zelf niet) maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk
Ga ik zeker doen!! Volgende week komt de fiets binnen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:08 schreef raimen het volgende:
[..]
kijk een cannondale rijder er bij![]()
goede keus imho daar ga je veel plezier aan beleven.
Als je hem hebt wel even hier showen met live pics![]()
Klopt allemaal. De huidige generaties schijfremmen zijn prima! En voordeel is dat je onder alle omstandigheden dezelfde remkracht hebt (vergelijkbaar met de auto).quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef raimen het volgende:
[..]
De schijfremmen van tegenwoordig zijn heel erg goed. Ze lopen misschien heel even aan als je door een modderbad rijd, maar daarna heb je er geen 'last' meer van.
En misschien nog wel belangrijker, ze blijven de remkracht gewoon behouden of het nu slecht of goed weer is. dus onder alle omstandigheden zeer goede stoppers
Ik zeg niet dat die HS33 remmen slecht zijn, integendeel (erg betouwbaar weinig onderhoud)
Maar tegenwoordig zitten de schijven daar toch weer boven kwa remkracht
[..]
Nee, ik fiets al een tijdje. Heb nu een Trek FX7300, is een kale hybride fiets. Omdat ik niet meer veel op de weg rijd wil ik een nieuwe fiets die beter geschikt is voor in de bossen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:55 schreef Venco16 het volgende:
Dat is zeker een mooi fietsje in de teamkleuren. Veel plezier ermee. Is dit je eerste mountainbike?
Heel mooi!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:40 schreef rvdboomen het volgende:
Ik heb de fiets vandaag opgehaald, hieronder wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Morgen uitproberen en voor de eerste keer met SPD schoenen de bossen in:-)
Die plateaus op die SPD's lijken mij ook wel fijn voor korte ritjes ergens naar toe. Hoe duur zijn die, want met gewone schoenen op van die kleine dingen is niet echt ideaal...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:40 schreef rvdboomen het volgende:
Ik heb de fiets vandaag opgehaald, hieronder wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Morgen uitproberen en voor de eerste keer met SPD schoenen de bossen in:-)
Ze kosten rond de 6 a 8 euro, en je kunt ze er met een schroevendraaier afklikken. Ik heb ze er vanmorgen tijdens het fietsen afgehaald, maar je kunt ze ook laten zitten aangezien ze door hun gewicht automatisch aan de onderkant hangen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:28 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die plateaus op die SPD's lijken mij ook wel fijn voor korte ritjes ergens naar toe. Hoe duur zijn die, want met gewone schoenen op van die kleine dingen is niet echt ideaal...
Duurzaamheid, comfort. Rijgedrag.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:16 schreef Exision het volgende:
Wat is het verschil van zo'n fiets met n trek van 250euro?
Remmen? nah, niet boeiend in the dirt. Als het werkt werkt het.
vork? ja, kan handig zijn. Maar om nou te zeggen dat het zoveel scheelt als hij net wat beter veert?
Frame? Hoeveel gram?
Versnellingen? trappen moet je toch?
Overall kwaliteit?
Of zeg ik nu iets geks. Begrijp me niet verkeerd, ik fiets ook wel eens af en toe. Voornamelijk voor conditie (ik cross). Maar ik kan niet zeggen dat die mensen met zo'n dure fiets nou sneller gaan hoor...
Hele goede vraag. Er zijn zooooo ontzettend veel mountainbikes te koop.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:05 schreef partyyboyy het volgende:
Goed topic
Ik wil ook gaan mountainbiken (2x in de week, hiervan 1x in bossen)
en ben op zoek naar een mountainbike. Budget ¤ 800,-.
Iemand tips?
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:36 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Hele goede vraag. Er zijn zooooo ontzettend veel mountainbikes te koop.
Kijk anders eens forum.mountainbike.nl . Met de zoekfunktie kun je al een heel stuk wijzer worden.
Wat voor bike zou je willen hebben? Als je een full suspension wil, dan moet je echt naar 2e hands bikes kijken.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:45 schreef partyyboyy het volgende:
[..]ik ben me al een beetje aan het inlezen ja.
Maar wat zou jij mij aanraden?
Andere remmen erop zetten. En dan geen mechanische schijfjes meer, maar hydraulische.quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:09 schreef dekilo het volgende:
Ff wat anders:
Ik heb een specialized hardrock met voor en achter mechanische schijremmen (wat een bagger).
Het remt voor geen meter!
Wat kan ik eraan doen??
Ik ben er bijna zeker uit. Het zal een Cube LTD Comp wordenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:26 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Wat voor bike zou je willen hebben? Als je een full suspension wil, dan moet je echt naar 2e hands bikes kijken.
Wil je een hardtail (met alleen voorvering), dan kun je bij veel merken shoppen. Trek, Giant, Cube noem maar op. Vertel eens wat meer, van wat je voor soort bike zou willen en waarvoor je het ding zou gaan gebruiken.
Goed keuze! Ik hoor heel goede geluiden over Cube (en had er ook bijna eentje gekocht).quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:58 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ik ben er bijna zeker uit. Het zal een Cube LTD Comp worden
Woensdag ga ik langs de winkel, want morgen is hij gesloten i.v.m. feestdag in België
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |