abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40117840
K&W maakt naam in internetland! Geweldig om te lezen Suite75 dat je de moeite neemt om hier te reageren.

Misschien kun je ons in dit topic op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen van Floorplanner. Je hebt hier een hoop potentiele gebruikers van jullie online tool.

En Conflict, leuk zo om te zien hoe je huis is ingedeeld. Hoeveel uur ben je daarmee bezig geweest?
  maandag 24 juli 2006 @ 09:08:17 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40124693
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:37 schreef Conflict het volgende:
Zo dan:

[afbeelding]

Is nog niet helemaal af, nu neem ik ff pauze.. Het is namelijk af en toe best frustrerend
Zo is het inderdaad wel erg mooi Conflict!

Vanmiddag ook maar eens puzellen denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40125368
Leuk programma en goed gelukt!

Zelf zou ik hiervoor Sketchup gebruiken. Dit gebruik ik nu zelf eigenlijk bijna overal voor en heb ook de echte versie nu ipv de gratis versie. Ontwerpen van alles doe in sketchup voor het echte foto realistische werk via export / import overzetten naar Blender 3D.

Voor het verkrijgen van nauwkeurige tekeningen eerst ruw in sketchup op maat tekenen voor de juiste verhoudingen. Daarna alle onderdelen exporteren naar autocad om ze daar op de 10de millimeter nauwkeurig te corrigeren. Sketchup maakt helaas afrondfouten.
pi_40134011
Leuk! Handig!

Het doet me trouwens ook denken aan de plattegrondjes van vakantiehuisjes. .
  maandag 24 juli 2006 @ 15:19:29 #30
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_40134973
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:52 schreef tnimble het volgende:
Leuk programma en goed gelukt!

Zelf zou ik hiervoor Sketchup gebruiken. Dit gebruik ik nu zelf eigenlijk bijna overal voor en heb ook de echte versie nu ipv de gratis versie. Ontwerpen van alles doe in sketchup voor het echte foto realistische werk via export / import overzetten naar Blender 3D.

Voor het verkrijgen van nauwkeurige tekeningen eerst ruw in sketchup op maat tekenen voor de juiste verhoudingen. Daarna alle onderdelen exporteren naar autocad om ze daar op de 10de millimeter nauwkeurig te corrigeren. Sketchup maakt helaas afrondfouten.
Begin dan gelijk in Autocad
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_40136231
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:19 schreef lipje het volgende:

[..]

Begin dan gelijk in Autocad
Nee want dan ben ik minstens een week bezig om te kijken of alles past en er goed uitziet en dan nog een week om het aan te passen omdat iets nog niet goed er uit zit of het weer net iets ander blijkt te moeten. Met sketchup doe ik dat in een paar dagen en kan ik binnen die paar dagen tig keer iets anders proberen of corrigeren. En of ik nu uit een sketchup shcets of uit een autocd 3d ontwerp ale uitslagen en doorsnedes teken maakt kwa tijd geen drol uit. Mischien is vanuit sketchup ook daar iets sneller zelfs omdat als je een maat ergens van wilt aflezen je net iets makkelijker om het object heen kan draaien en bewegen. Bij autocad is dit steeds gokken vanaf welke kant je het beste kunt kijken en je UCS steeds aanpassen op je view.
pi_40140396
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:58 schreef Suite75 het volgende:
Hi Confict en anderen...

Ik ontdekte in de stats van onze site dit forumtopic. Leuk om te zien dat jullie de Floorplanner een handige tool vinden en er snel mee uit de voeten kunnen.

Mooie plattegrond, Conflict. Kan je me trouwens laten weten wat je als frusterend ervaart ?
De Floorplanner nog in ontwikkeling en er zitten inderdaad nog wat bugjes in die af en toe frusterend kunnen werken en we moeten zeker nog wat verbeteringen doorvoeren zoals de undo functie waar we nu druk mee bezig zijn.

Omdat de Floorplanner een online tool is kunnen we echter redelijk makkelijk verbeteringen doorvoeren en we stellen feedback mbt gebruiksgemak, functionaliteit en eventuele missende elementen in de bibliotheken erg op prijs. Dus als je op of aanmerkingen hebt kan je ze me per mail sturen of in dit topic zetten wat ik zal blijven volgen.

Veel plezier ermee....
Jeroen/Suite75
Hoi! Leuk dat je gereageerd hebt

Mijn grootste frustraties waren:

- Onduidelijk hoe je het programma moet gebruiken, het duurde lang voordat ik het bovenstaande resultaat kreeg.
- Sommige ramen en deuren passen gewoon niet
- Hele korte lijnen zijn niet te doen
- Het is onduidelijk hoe je de vloeren kan inkleuren
- Verschillende ruimtes aan elkaar is erg moeilijk, een kamer is geen probleem.
- Je kan maar per decimeter precies, dat zou een centimeter moeten zijn
- Het was onduidelijk hoe ik de vloeren per kamer een andere kleur maakt, ik heb uren zitten kloten voordat ik wist dat ik de knop "ruimte tekenen" moest gebruiken.
- De kapstok doet het niet
-Als ik een nieuwe tekening wil maken blijft mijn oude gewoon staan en moet ik alles handmatig verwijderen, ik heb het getest met drie verschillende browsers.
-Het is onmogelijk om in verschillende kamers exact dezelfde kleur vloeren te gebruiken.
- Ik zou graag een balkon aan mijn huis willen maken, heb het nu opgelost door een soort kamer te maken met een groot raam.

Verder vind ik het een geweldig programma, ik heb een week tientallen dingen geprobeerd, 3d programma's, sketchup, visio, zelfs autocad, CYCAS3 en furnish. Met jouw programma lukte wat ik wilde maken wel in een korte tijd (ook al duurde dit ook wel ff) .

Ik mis nog:

- Caviakooi
- Fatsoenlijke stereoset
- TFT monitor bij computer
- Wasmachine
-Bierkratjes (dat zijn die blauwe vakjes op mijn balkon)

Ook zou ik graag meerdere muren tegelijk willen kunnen selecteren, zodat ik achteraf de muurdiktes kan aanpassen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Conflict op 24-07-2006 19:13:55 ]
pi_40149087
Vloer kan je toch inkleuren door verschillende muren neer te zetten die dan uiteindelijk aan elkaar sluiten, en dan in het midden klikken zegmaar, dan kan je allerlei dingen kiezen (parket, tegels, vloerbedekking) die je ook weer kan roteren en verschillende kleurtjes kan geven.

Wat ik mis:

- Preciezer kunnen werken (centimeters bij muren bijv.)

Vanmiddag bleef ook een object (gordijnen in mijn geval) aan mijn cursor hangen zegmaar, was op geeen enkele manier meer weg te krijgen, kon wel nieuwe objecten slepen enzo maar dat gordijn bleef je maar zien.

Wat ik soms ook irritant vind is dat die ballonnetjes zegmaar boven een object blijven hangen waardoor je die haast niet ziet, soms wel vervelend.

Verder vind ik het een super programma
  dinsdag 25 juli 2006 @ 12:14:28 #34
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_40162574
Wat ik mis in de bibliotheek zijn: TV meubel, Openhaard (andere soort schouw), Magnetron, Straalkachel, Fietsenrek, Boompjes, Schuur, Speakerboxen, DJ draaitafels, Keyboards, Mengtafel, Versterker, Gitaren(+standaard), Drumstel, Serverrack, Patchkast, Drankenautomaat, ...

Verder werkt het heel erg leuk en ik ga kijken of ik het ons bedrijf eens kan opperen. Wat truStie zegt idd die ballonnetjes zijn soms vervelend. Misschien een idee om met rechts op een object klikken en dan krijg je de edit parameters te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nevada92 op 25-07-2006 12:21:07 ]
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:03:52 #35
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40164196
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:14 schreef Nevada92 het volgende:
Speakerboxen, DJ draaitafels, Keyboards, Mengtafel, Versterker, Gitaren(+standaard), Drumstel, Serverrack, Patchkast, Drankenautomaat, ...
ja, je kan ook overdrijven

Ik zal het ook even bekijken. Het werkte eerst even niet hier, liep steeds vast, maar nu doet hij het weer. Ik heb nu ook door hoe: er zit gewoon een bug in. Als je bij afmetingen 5,4 gebruikt, dan loopt het gewoon vast Gebruik je 5.4, dan werkt het. Lekker duidelijk...

Het wissen van dingen gaat gewoon niet lekker, je raakt er helemaal gefrustreerd van . Wil je een muur wissen, krijg je allerlei vage instrumenten waardoor al je muren schreef trekken. Dat deleten moet echt beter om er normaal mee te kunnen werken. Daarnaast is het onhandig dat je niet de afmetingen goed ziet van de muren e.d. , je moet vaak nogmaals tekenen om de maat te zien.

Aanvulling: ik heb er net een uurtje mee gewerkt en ik heb het nu gehad hoor. Er zitten geen kasten in, de muren trekken steeds krom bij mij en de toiletpot is ook al 2 keer verdwenen. Bagger software, je zit je alleen maar te ergeren.

[ Bericht 22% gewijzigd door broodje_poep op 25-07-2006 14:47:22 ]
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:36:51 #36
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_40174547
Die paar dingen maken het niet meteen tot bagger.
Er zitten gewoon nog bugs in, en die moeten eruit. Heel simpel.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
pi_40176646
`Met die vloeren heb ik ook problemen, in sommige kamers krijg ik inderdaad dat menu met planken/tegels etc. maar in andere krijg ik dat niet wat ik ook probeer.

Die kapstok heeft inderdaad ook een hoop geduld gekost maar toen deed hij het wel en wat ik ook heel frustrerend vind is dat er soms iets aan mijn pijltje blijft plakken. En ik mis ook de wasmachine.

Die bewegende/kromtrekkende muren zijn ook niet echt nodig, maar verder werkt het prima, leuk om te prutsen zo
  dinsdag 25 juli 2006 @ 21:05:51 #38
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40179001
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:36 schreef Nevada92 het volgende:
Die paar dingen maken het niet meteen tot bagger.
Er zitten gewoon nog bugs in, en die moeten eruit. Heel simpel.
Als ik me erger, dan is het baggersoftware. Maar dat is een persoonlijke mening. Ik wil mij niet ergeren aan software. Dat doe ik al dagelijks op mijn werk waar ik met pakketten werk die ook een eigen wil hebben. Thuis moet het plezierig zijn en een uur klungelen om vervolgens je halve huis met 1 muisklik te voorzien van scheve muren dat je niet kan terugzetten doet bij mij de haren overeind komen.
pi_40179744
Wat zijn nou de voordelen boven Sketchup dan? Daar kun je toch ook gewoon van bovenaf bekijken en een dwarsdoorsnede maken?
pi_40191116
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 21:27 schreef DennisMoore het volgende:
Wat zijn nou de voordelen boven Sketchup dan? Daar kun je toch ook gewoon van bovenaf bekijken en een dwarsdoorsnede maken?
Dat sketchup gebruik ik niet. Dat is een 3D programma.
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:44:37 #41
154116 Suite75
Busy making Floorplanners
pi_40192979
Bedankt voor al jullie feedback tot zover ! Ik zal vandaag of morgen even wat uitgebreider reageren op de aangedragen punten. We zijn ons ervan bewust dat de Floorplanner nog niet perfect is en jullie feedback op de Betaversie helpt ons om ons prodduct te verbeteren. Hieronder even een eerste reactie op een aantal punten :

Conflict, Nevada en Trustie : We zullen zeker een aantal voorgestelde elementen gaan toevoegen aan onze bibliotheken en zullen zsm bug met kapstok en gordijnen fixen

Broodje_Poep : Je hebt gelijk dat de bug die op een gegeven moment muren kan scheeftrekken een hele frusterende is. We zien dat r veel mooie plattegronden worden aangemaakt waar h niet misgaat maar helaas ook nog teveel waar de bug wel optreedt en daarom zijn we ook druk bezig om zowel deze bug eruit te halen als ook een undo functie in te bouwen zodat ergernis zoveel mogelijk kan worden voorkomen.

DennisMoore : Het grote verschil met Sketchup is dat het de Floorplanner een online product waar je mee aan de slag kan zonder eerst een programma moet downloaden en installeren. We zien zelf ons product niet zozeer als een vervanging voor Sketchup (dat we zelf ook gebruiken voor bepaalde dingen) maar als een toevoeging. We zijn achter de schermen bezig met een Sketchup exporter zodat je in de Floorplanner snel je plattegrond 2D kan tekenen en dit resultaat vrij makkelijk naar sketchup kan uitvoeren als basis voor een uitgebreider 3D model.
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:54:10 #42
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40193187
Hmm, ik ga eens kijken naar mijn appartementje...
[KNE]-Mod
pi_40194876
De vloer heb ik nu ook door... Maar ik blijf het lastig vinden dat er het eerst wel automatisch gaat en ik later de vloer zelf moet selecteren. Undo functie lijkt me een goed idee!
pi_40202271
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:44 schreef Suite75 het volgende:

We zijn achter de schermen bezig met een Sketchup exporter zodat je in de Floorplanner snel je plattegrond 2D kan tekenen en dit resultaat vrij makkelijk naar sketchup kan uitvoeren als basis voor een uitgebreider 3D model.
Dat zou erg handig zijn, denk ik!
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:54:59 #45
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_40232874
Is wel grappig, ga het zo ook even proberen

kan er geen apart topic worden gemaakt met "Show hier de plattegrond van je huis" ofzo
pi_40246135
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:54 schreef RicXDesign het volgende:
Is wel grappig, ga het zo ook even proberen

kan er geen apart topic worden gemaakt met "Show hier de plattegrond van je huis" ofzo
Kan toch gewoon hier? Deze heb ik niet voor niks geopend
pi_40261067
quote:
We zijn achter de schermen bezig met een Sketchup exporter zodat je in de Floorplanner snel je plattegrond 2D kan tekenen en dit resultaat vrij makkelijk naar sketchup kan uitvoeren als basis voor een uitgebreider 3D model.
Heel fijn! Heb je al een idee op welke termijn? Binnen aantal dagen,weken of maanden? Alvast bedankt! Zie graag een combi tussen Floorplanner en Sketchup!
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 10:37:08 #48
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40263427
Ik mis items als een wasmachine / wasdroger, brandhaspel, brandblussers, rookmelders
En een undo functie, dat is soms best wel frustrerend
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:59:08 #49
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40263978
quote:
Broodje_Poep : Je hebt gelijk dat de bug die op een gegeven moment muren kan scheeftrekken een hele frusterende is. We zien dat r veel mooie plattegronden worden aangemaakt waar h niet misgaat maar helaas ook nog teveel waar de bug wel optreedt en daarom zijn we ook druk bezig om zowel deze bug eruit te halen als ook een undo functie in te bouwen zodat ergernis zoveel mogelijk kan worden voorkomen.
Ik zal eens een andere username aanmaken en internet explorer gebruiken ipv firefox, misschien helpt dat.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:07:03 #50
154116 Suite75
Busy making Floorplanners
pi_40289234
Conflict + truStie : de bug mbt de kapstok en gordijnen is opgelost, hopen ook snel de bug met het opnieuw tekenen eruit te halen

truStie + Nevada : We hebben een paar aanpassingen gedaan zodat de "balonnetjes" niet meer zo snel verschijnen, deze wijzigingen gaan maandag online

DMDRP : De sketchup koppeling zal er niet binnen enkele dagen zijn, ik hoop zelf op enkele weken maar het kan best nog ietsje langer duren.

Broodje_Poep : FireFox of Explorer zou geen verschil moeten maken, we gebruiken zelf hoofdzakelijk Firefox. In principe zou de Floorplanner in elke browser hetzelfde moeten werken. De bug met de scheeftrekkende muren is er jammer genoeg niet een die we in de komende dagen kunnen oplossen omdat Gert-Jan (onze Floorplanner wizz) nog op vakantie is. Als ie terug is heeft deze bug onze hoogste prioriteit. Ik raad je in de tussentijd aan om geregeld op te slaan zodat je bij eventueel scheeftrekken altijd weer terug naar een eerder ontwerp kan gaan.

RicXDesign : Je kan altijd natuurlijk de "publieke" link die je hebt toegstuurd gekregen in je bevestigingsmail in je post plaatsen. Dan kunnen anderen je plattegronden bekijken, inrichten en varianten opslaan maar niet de plattegronden aanpassen of indelingen verwijderen. Zie bijvoorbeeld de Floorplanner van deze kamer

Nogmaals bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik hoop dat ondanks de huidige tekortkomingen jullie het toch al een nuttig stuk gereedschap vinden....

Jeroen

[ Bericht 0% gewijzigd door Suite75 op 29-07-2006 01:44:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')