Zo is het inderdaad wel erg mooi Conflict!quote:Op zondag 23 juli 2006 17:37 schreef Conflict het volgende:
Zo dan:
[afbeelding]
Is nog niet helemaal af, nu neem ik ff pauze.. Het is namelijk af en toe best frustrerend
Begin dan gelijk in Autocadquote:Op maandag 24 juli 2006 09:52 schreef tnimble het volgende:
Leuk programma en goed gelukt!
Zelf zou ik hiervoor Sketchup gebruiken. Dit gebruik ik nu zelf eigenlijk bijna overal voor en heb ook de echte versie nu ipv de gratis versie. Ontwerpen van alles doe in sketchup voor het echte foto realistische werk via export / import overzetten naar Blender 3D.
Voor het verkrijgen van nauwkeurige tekeningen eerst ruw in sketchup op maat tekenen voor de juiste verhoudingen. Daarna alle onderdelen exporteren naar autocad om ze daar op de 10de millimeter nauwkeurig te corrigeren. Sketchup maakt helaas afrondfouten.
Nee want dan ben ik minstens een week bezig om te kijken of alles past en er goed uitziet en dan nog een week om het aan te passen omdat iets nog niet goed er uit zit of het weer net iets ander blijkt te moeten. Met sketchup doe ik dat in een paar dagen en kan ik binnen die paar dagen tig keer iets anders proberen of corrigeren. En of ik nu uit een sketchup shcets of uit een autocd 3d ontwerp ale uitslagen en doorsnedes teken maakt kwa tijd geen drol uit. Mischien is vanuit sketchup ook daar iets sneller zelfs omdat als je een maat ergens van wilt aflezen je net iets makkelijker om het object heen kan draaien en bewegen. Bij autocad is dit steeds gokken vanaf welke kant je het beste kunt kijken en je UCS steeds aanpassen op je view.quote:
Hoi! Leuk dat je gereageerd hebtquote:Op zondag 23 juli 2006 22:58 schreef Suite75 het volgende:
Hi Confict en anderen...
Ik ontdekte in de stats van onze site dit forumtopic. Leuk om te zien dat jullie de Floorplanner een handige tool vinden en er snel mee uit de voeten kunnen.
Mooie plattegrond, Conflict. Kan je me trouwens laten weten wat je als frusterend ervaart ?
De Floorplanner nog in ontwikkeling en er zitten inderdaad nog wat bugjes in die af en toe frusterend kunnen werken en we moeten zeker nog wat verbeteringen doorvoeren zoals de undo functie waar we nu druk mee bezig zijn.
Omdat de Floorplanner een online tool is kunnen we echter redelijk makkelijk verbeteringen doorvoeren en we stellen feedback mbt gebruiksgemak, functionaliteit en eventuele missende elementen in de bibliotheken erg op prijs. Dus als je op of aanmerkingen hebt kan je ze me per mail sturen of in dit topic zetten wat ik zal blijven volgen.
Veel plezier ermee....
Jeroen/Suite75
ja, je kan ook overdrijvenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:14 schreef Nevada92 het volgende:
Speakerboxen, DJ draaitafels, Keyboards, Mengtafel, Versterker, Gitaren(+standaard), Drumstel, Serverrack, Patchkast, Drankenautomaat, ...
Als ik me erger, dan is het baggersoftware. Maar dat is een persoonlijke mening. Ik wil mij niet ergeren aan software. Dat doe ik al dagelijks op mijn werk waar ik met pakketten werk die ook een eigen wil hebben. Thuis moet het plezierig zijn en een uur klungelen om vervolgens je halve huis met 1 muisklik te voorzien van scheve muren dat je niet kan terugzetten doet bij mij de haren overeind komen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:36 schreef Nevada92 het volgende:
Die paar dingen maken het niet meteen tot bagger.
Er zitten gewoon nog bugs in, en die moeten eruit. Heel simpel.
Dat sketchup gebruik ik niet. Dat is een 3D programma.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:27 schreef DennisMoore het volgende:
Wat zijn nou de voordelen boven Sketchup dan? Daar kun je toch ook gewoon van bovenaf bekijken en een dwarsdoorsnede maken?
Dat zou erg handig zijn, denk ik!quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:44 schreef Suite75 het volgende:
We zijn achter de schermen bezig met een Sketchup exporter zodat je in de Floorplanner snel je plattegrond 2D kan tekenen en dit resultaat vrij makkelijk naar sketchup kan uitvoeren als basis voor een uitgebreider 3D model.
Kan toch gewoon hier? Deze heb ik niet voor niks geopendquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:54 schreef RicXDesign het volgende:
Is wel grappig, ga het zo ook even proberen
kan er geen apart topic worden gemaakt met "Show hier de plattegrond van je huis" ofzo
Heel fijn! Heb je al een idee op welke termijn? Binnen aantal dagen,weken of maanden? Alvast bedankt! Zie graag een combi tussen Floorplanner en Sketchup!quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:44 schreef Suite75 het volgende:
We zijn achter de schermen bezig met een Sketchup exporter zodat je in de Floorplanner snel je plattegrond 2D kan tekenen en dit resultaat vrij makkelijk naar sketchup kan uitvoeren als basis voor een uitgebreider 3D model.
Ik zal eens een andere username aanmaken en internet explorer gebruiken ipv firefox, misschien helpt dat.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:44 schreef Suite75 het volgende:
Broodje_Poep : Je hebt gelijk dat de bug die op een gegeven moment muren kan scheeftrekken een hele frusterende is. We zien dat r veel mooie plattegronden worden aangemaakt waar h niet misgaat maar helaas ook nog teveel waar de bug wel optreedt en daarom zijn we ook druk bezig om zowel deze bug eruit te halen als ook een undo functie in te bouwen zodat ergernis zoveel mogelijk kan worden voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |