abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40077501
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:00 schreef BaajGuardian het volgende:
niks mis met geloof, het is een houvast voor degenen in nood
Met geloof is niks mis, maar bepaalde vormen van geloof acht ik zeer gevaarlijk.
pi_40077556
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:00 schreef manhattan het volgende:

[..]

Maar wat wil je daar mee zeggen ?
[..]

Waar haal je vandaan dat het overtrokken is ?
[..]

Ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken.
de ETA / IRA is nooit zo'n fuzz over gemaakt. Waarom hier wel van? Denk na!

Gezien het aantal doden dat gevallen is, zijn de counteracties zwaar overtrokken, zeker in Nederland. Doden vallen nu eenmaal, en met terrorismevoorlichting bereik je weinig voordelen, behalve dan angst zaaien. Ook dat kan politiek gezien nuttig zijn, maar dat is een ander verhaal.

Mensen worden zich pas bewust als ze er iets over horen. Logisch.
De tv ziet zwart van terrorismebestrijding, aandacht voor het onderwerp; dat is de enige reden dat hier nu een topic over is. NIET omdat we net een aanslag gehad hebben, NIET omdat er concreet mensen zijn gedood. Kortom, bekijk het van een afstandje. Het is overtrokken. Dream on in troetelbeertjesland
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_40077614
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Met geloof is niks mis, maar bepaalde vormen van geloof acht ik zeer gevaarlijk.
Je bedoelt waarschijnlijk het moslimgeloof. In basis is het moslim geloof tof, en ook best ruimdenkend. Het zijn de mensen die het meestal verzieken bij geloof. Ti's nu niet anders. Los daarvan gaat het vaker goed dan slecht; alleen de laatste tijd is - door die paar incidenten - het moslimgeloof wel erg snel in de focus, dus krijg je ook elk incident te zien.

zaterdag 22 juli 2006 @ 16:08:00 #104
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40077646
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

je bedoeld extremisme, ahwel tis maar hoe je het observeert, politiek is ook een extremisme.
ideeen doordrukken enzo.. als het moet met geweld, en wie te grootschalig protesteerd krijgt een M.E. macht tegen zich, en dan nog geloven in democratie ook, tis de beste grap van onze tijd.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:09:08 #105
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40077683
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:07 schreef Aarde het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk het moslimgeloof. In basis is het moslim geloof tof, en ook best ruimdenkend. Het zijn de mensen die het meestal verzieken bij geloof. Ti's nu niet anders. Los daarvan gaat het vaker goed dan slecht; alleen de laatste tijd is - door die paar incidenten - het moslimgeloof wel erg snel in de focus, dus krijg je ook elk incident te zien.
ik denk dat ze het niet verzieken met geloof, ik denk dat ze koelbloedig van woede en verdriet zijn en het geloof simpelweg bij alles aanwezig is daar omdat het een levenswijze is zoals hier in het westen voor sommigen elke dag patat eten een levensstijl is.
pi_40077697
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben trouwens helemaal niet bang. Nou ja, ik vind fundi moslims wel eng, maar dat geldt ook voor Veluwe-gristenen.
Ja, die moeten er echt bij hoor, anders kon je wel eens onzorgvuldig lijken!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40077700
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik denk dat ze het niet verzieken met geloof, ik denk dat ze koelbloedig van woede en verdriet zijn en het geloof simpelweg bij alles aanwezig is daar omdat het een levenswijze is zoals hier in het westen voor sommigen elke dag patat eten een levensstijl is.
nog een factor die meespeelt, zeker

pi_40077738
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:07 schreef Aarde het volgende:

[..]

Ik bedoel helemaal niet het moslimgeloof. Ik bedoel alle fundamentalistische vormen van geloof, of het nou moslims, christenen of hindoes zijn. Het hoeft zelfs niet eens een religie te zijn. Alle absolutistische ideologieën zijn gevaarlijk.
pi_40077762
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het geloof geeft de mogelijkheid tot rechtvaardiging.
pi_40077768
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik bedoel helemaal niet het moslimgeloof. Ik bedoel alle fundamentalistische vormen van geloof, of het nou moslims, christenen of hindoes zijn. Het hoeft zelfs niet eens een religie te zijn. Alle absolutistische ideologieën zijn gevaarlijk.
volledig mee eensch

zaterdag 22 juli 2006 @ 16:13:36 #111
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40077835
laat die mensen leven zoals ze leven, waarom overal markten implementeren om onze ideologien op te leggen?
pi_40077857
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:13 schreef BaajGuardian het volgende:
laat die mensen leven zoals ze leven, waarom overal markten implementeren om onze ideologien op te leggen?
Sorry?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:18:40 #113
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40078018
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sorry?
ignorance is bliss.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:21:35 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40078116
quote:
Hoe wil je ze anders Coca Cola laten drinken?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40078170
quote:
Je bedoelt natuurlijk: laat de mensen leven zoals de dictators en de sjeiks en de ayatollahs willen dat ze leven.
pi_40078387
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

* Meisje is
Oeps
pi_40078422
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk: laat de mensen leven zoals de dictators en de sjeiks en de ayatollahs willen dat ze leven.
Maar het is natuurlijk onze schuld dat die daar nog de dienst uitmaken.
pi_40078445
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ook de theorien omtrent economie, vrije internationale handel en democratie kun je hieronder plaatsen.
pi_40078460
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ignorance is bliss.
Gestenigd worden omdat je een praatje met de buurman hebt gemaakt lijkt me echt bliss ja.

Al denk ik niet dat verandering geforceerd kan worden in landen als Iran of Noord-Korea. Dat moet vanuit de bevolking zelf komen.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:31:27 #120
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40078461
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

mischien is dat maar beter ook, het is hun levenswijze, wil je dat breken om ze onze hoererij te kunnen laten consumeren?
mischien gaan ze dan ook wel alle vrouwen massaal met de benen wijd op internet zetten zoals wij het willen hebben!
pi_40078483
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:30 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ook de theorien omtrent economie, vrije internationale handel en democratie kun je hieronder plaatsen.
Elke vorm van absoluut denken. Alles wat je te ver doortrekt en niet relativeert, is gevaarlijk.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:32:25 #122
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40078495
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Gestenigd worden omdat je een praatje met de buurman hebt gemaakt lijkt me echt bliss ja.

Al denk ik niet dat verandering geforceerd kan worden in landen als Iran of Noord-Korea. Dat moet vanuit de bevolking zelf komen.
hier in nederland steken ze mensen dood wanneer je vraagt of het even normaal kan, whats your point.
pi_40078541
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

hier in nederland steken ze mensen dood wanneer je vraagt of het even normaal kan, whats your point.
Dergelijk gedrag wordt echter niet goedgekeurd of uitgevoerd door de zittende regering. Noch is het aan de orde van de dag.
pi_40078555
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het punt is dat het eerste een wettelijke wraakneming is, en dit burgerinitiatief.
Niet van die willekeurige antwoorden geven, he!
pi_40078598
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:31 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

mischien is dat maar beter ook
Kijk, een fascist.
quote:
mischien gaan ze dan ook wel alle vrouwen massaal met de benen wijd op internet zetten zoals wij het willen hebben!
Uiteraard bestond er voor de webcam geen vleselijk verlangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')