FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Renault 14
Halfgedraaidevrijdag 21 juli 2006 @ 23:04
Je hebt wel eens dat je denkt: "verrek die auto heb ik al lang niet meer in het echt gezien".

Ik had dat opeens met de Renault 14. Mijn opa heeft er vroeger eentje gehad begin jaren 80. Ik heb er toen vaak in gezeten. Opeens schoot deze auto door mijn hoofd en ik heb er denk ik sinds eind 80, begin jaren 90 nooit meer eentje in het echt gezien. Ik weet nog wel dat bij de meeste hiervan de roestduivel flink is toegeslagen. Ik vraag me af of deze auto's uberhaupt nog in NL rondrijden? Want volgens mij zijn er niet veel meer van over?

Weet iemand of deze auto's nog rondrijden of kent iemand een persoon die er eentje heeft ofzo.

Iemand anders nog auto's waar je in de jaren 80 en misschien begin 90 nog veel van zag rondrijden die opeens echt definitief (dus niet soms zie je er nog wel eens eentje) uit het straatbeeld verdwenen zijn?

osmovrijdag 21 juli 2006 @ 23:13
die ponys zijn lief
mistermaniacvrijdag 21 juli 2006 @ 23:27
Talbot Horizon
lipjevrijdag 21 juli 2006 @ 23:52
een Renault 19 heb ik nog wel gezien in Arnhem
Halfgedraaidevrijdag 21 juli 2006 @ 23:57
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:52 schreef lipje het volgende:
een Renault 19 heb ik nog wel gezien in Arnhem
die zie ik nog heel erg regelmatig lees dagelijks in het verkeer.
Berkeryzaterdag 22 juli 2006 @ 00:00
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:27 schreef mistermaniac het volgende:
Talbot Horizon
[afbeelding]
Die heeft mijn pa ook gehad. Talbot is ergens in de jaren '80 kapot gegaan.

Ik weet alleen dat hij sindsdien alleen nog maar duitse of zweedse auto's wil
Berkeryzaterdag 22 juli 2006 @ 00:11
De Simca 1100



Mijn opa had ooit ook een simca, 1500 geloof ik:



Daarna een Jetta, is nog de eerste auto van mijn zus geweest, niet kapot te krijgen.
cosmickzaterdag 22 juli 2006 @ 00:12
Die 14's komen toch uit de jaren 70?
Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 00:14
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:12 schreef cosmick het volgende:
Die 14's komen toch uit de jaren 70?
Ik zag op autoweek Renault 14: 1979-1983

introductie augustus 1979
einde juni 1983
cosmickzaterdag 22 juli 2006 @ 00:15
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:11 schreef Berkery het volgende:
De Simca 1100
Ha, die had mijn vader ook. Een 1100 special. Precies zo'n een als deze:



M'n moeder had toen een 1000 In het bordeaux-rood als ik het goed onthouden heb.

Berkeryzaterdag 22 juli 2006 @ 00:21
Toch typisch dat het allemaal franse auto's zijn die genoemd worden. Zo zat ik vandaag nog achter een prachtig glimmende kever (de eerste auto van m'n pa ) die maar moeite had met het inhalen van een paar vrachtwagens.

Wat me nog te binnen schiet

  • Citroen Visa
  • Opel Manta
  • Renault 4 - elke fucking leraar op mijn lagere school had er eentje. Of een Eend.
  • cosmickzaterdag 22 juli 2006 @ 00:29
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 00:21 schreef Berkery het volgende:
    Wat me nog te binnen schiet
    Als ik de auto's van mijn ooms en tantes ff voor de geest haal:

    Citroen CS, Fiat 127, Fiat 128, Fiat 131 (!), Opel Ascona....

    Weet ook nog dat de buren van mijn ouders (en mij) zo'n BMW hadden waarvan de motorkap aan de zijkant openging.

    Zoiets denk ik.

    Dr_Flashzaterdag 22 juli 2006 @ 00:46


    De Simca Matra Bagheera, opgevolgd door de Talbot Matra Murena

    3 stoelen naast elkaar Geweldig

    Valt wel een beetje op dat we alleen maar Franse wagens noemen. Nou IS dat natuurlijk ook gewoon CRAP, maar goed
    Dr_Flashzaterdag 22 juli 2006 @ 00:48
    De Fiat Ritmo ook, niet te vergeten

    Dr_Flashzaterdag 22 juli 2006 @ 00:56
    Dr_Flashzaterdag 22 juli 2006 @ 00:59
    ook de audi 200 zie je nooit meer

    Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 01:00
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:
    ook de audi 200 zie je nooit meer

    [afbeelding]
    Ja maar die heb ik altijd weinig gezien. Ook toen ze in productie waren.
    Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 01:01
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
    De Fiat Ritmo ook, niet te vergeten

    [afbeelding]
    Daar reden er ook altijd veel van rond. Die zie je ook echt nooit meer idd.
    Dr_Flashzaterdag 22 juli 2006 @ 01:09
    Oh ik weet er nog een. De Opel Ascona



    Er zijn weinig mensen meer in leven die nog weten dat dat ding ooit bestaan heeft toch zijn er 3 generaties van geweest



    check die url ook
    cosmickzaterdag 22 juli 2006 @ 01:15
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
    Oh ik weet er nog een. De Opel Ascona
    Die noemde ik al.

    Ome Teun (serieus) had zo'n een.

    Swollyzaterdag 22 juli 2006 @ 01:20


    Datsun Cherry 100A
    Dr_Flashzaterdag 22 juli 2006 @ 01:20
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 01:15 schreef cosmick het volgende:

    [..]

    Die noemde ik al.

    Ome Teun (serieus) had zo'n een.

    [afbeelding]
    Oh nie gezien, sorry Mijn pa heeft een rode en een blauwe van het Bmodel gehad, en later nog een lichtgroene van het Cmodel. Daarna heeft hij nooit meer een Opel gereden
    cosmickzaterdag 22 juli 2006 @ 01:28
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
    Oh nie gezien, sorry Waar dan?
    Hier:
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 00:29 schreef cosmick het volgende:
    [..]
    Als ik de auto's van mijn ooms en tantes ff voor de geest haal:
    Citroen CS, Fiat 127, Fiat 128, Fiat 131 (!), Opel Ascona....
    Oe, gaan we japans?

    Toyota Carina:



    Mitsubishi Lancer:

    Noorkzaterdag 22 juli 2006 @ 02:03
    Helaas zie ik niet zo vaak meer een Citroen BX / CX en GSA
    CX:

    BX:

    GSA:
    Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 04:22
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 02:03 schreef Noork het volgende:
    Helaas zie ik niet zo vaak meer een Citroen BX / CX en GSA
    CX:
    [afbeelding]
    BX:
    [afbeelding]
    GSA:
    [afbeelding]
    BX zie ik nog best vaak, CX regelmatig en GSA idd nooit meer.
    patje74zaterdag 22 juli 2006 @ 06:17
    BX is nog behoorlijk aanwezig, niet zo gek trouwens. Voor weinig geld veel auto en bijzondercomfortabel!
    De CX is ook niet uniek te noemen, helemaal de 2e serie met kunststof bumpers niet.

    De GS/GSA is wel uniek. Daar rdijden er nu nog 243 bij elkaar van rond. Ik heb er zelf eentje van;

    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 01:28 schreef cosmick het volgende:
    Mitsubishi Lancer:
    [afbeelding]
    Ja! Zo'n Lancer hebebn mijn ouders gehad. Een blauwe met een zwart dakje. Deze 2-deurs zag er bijzonder sportief uit. Het enige nadeel vas dat de benzinetank met 2 beugels onde de kofferbak waren opgehangen, deze beugels waren nogal roestgevoelig.
    Je raad dus al wat ons is overkomen toen wij door een flinke kuil reden! Echt doodeng!
    Argentozaterdag 22 juli 2006 @ 11:33
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 06:17 schreef patje74 het volgende:
    BX is nog behoorlijk aanwezig, niet zo gek trouwens. Voor weinig geld veel auto en bijzondercomfortabel!
    De CX is ook niet uniek te noemen, helemaal de 2e serie met kunststof bumpers niet.

    De GS/GSA is wel uniek. Daar rdijden er nu nog 243 bij elkaar van rond. Ik heb er zelf eentje van;

    [afbeelding]
    Prachtig. In mijn jonge(re) jaren hadden mijn ouders een zilvergrijze GS break en daarna een donkergroene GSA berline. Prachtige auto's.
    Argentozaterdag 22 juli 2006 @ 11:37
    De afgelopen weken zag ik nog exemplaren van deze golden oldies:

    Peugeot 305:


    Opel Rekord


    Mitsubishi Galant
    MouseOverzaterdag 22 juli 2006 @ 11:52
    De Talbot Rancho. Duur, een stuk minder all-terrain dan het uiterlijk suggereert en ook van erg twijfelachtige kwaliteit.



    [ Bericht 15% gewijzigd door MouseOver op 22-07-2006 11:59:10 ]
    Argentozaterdag 22 juli 2006 @ 12:06
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 11:52 schreef MouseOver het volgende:
    De Talbot Rancho. Duur, een stuk minder all-terrain dan het uiterlijk suggereert en ook van erg twijfelachtige kwaliteit.

    [afbeelding]
    Bassie en Adriaan!
    Dr_Flashzaterdag 22 juli 2006 @ 12:21
    Peugeot 305 was wel een aardige auto idd ja
    manhattanzaterdag 22 juli 2006 @ 12:34
    De ford Taunus

    In de jaren 80 een veel gereden middenklasser, nu nauwelijks/niet meer op de weg.


    De oerlelijke renault 11


    Hoi trouwens.
    MouseOverzaterdag 22 juli 2006 @ 12:40
    Deze was ook vrij plotseling weg:

    Peugeot 504

    en de eerste Honda integra verdween tussen 2000 en 2003 ineens massaal van de weg ivm wielkasten met ventilatiemogelijkheden. Buiten de roest was het een hele goede auto. Het was overigens m'n eerste
    Tommy_Kuklinskizaterdag 22 juli 2006 @ 12:41
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 01:28 schreef cosmick het volgende:

    Toyota Carina:

    [afbeelding]
    Heb ik ook gehad
    Daffodil31LEzaterdag 22 juli 2006 @ 12:45
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 12:34 schreef manhattan het volgende:
    De ford Taunus
    [afbeelding]
    In de jaren 80 een veel gereden middenklasser, nu nauwelijks/niet meer op de weg.


    De oerlelijke renault 11


    Hoi trouwens.
    Da's toch echt een Renault 9 hoor...
    Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 12:48
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 06:17 schreef patje74 het volgende:
    De GS/GSA is wel uniek. Daar rdijden er nu nog 243 bij elkaar van rond. Ik heb er zelf eentje van;
    Hoe is dat eigenlijk na te gaan? Hoe kom je aan dat getal? Ik neem aan via een club maar hoe tellen hun? Is dat ergens op te vragen of online te checken?
    manhattanzaterdag 22 juli 2006 @ 12:52
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 12:45 schreef Daffodil31LE het volgende:

    [..]

    Da's toch echt een Renault 9 hoor...
    Kan kloppen. Ze lijken als twee druppels water op elkaar.
    Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 12:52
    Trouwens HULDE

    De meeste auto's die jullie aandragen zijn idd opeens van de weg verdwenen gedurende jaren 90. Sommige was ik zelfs totaal vergeten.

    [ Bericht 50% gewijzigd door Halfgedraaide op 22-07-2006 13:03:40 ]
    Daffodil31LEzaterdag 22 juli 2006 @ 12:56
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 12:52 schreef manhattan het volgende:

    [..]

    Kan kloppen. Ze lijken als twee druppels water op elkaar.
    Niet echt. Een 11 heeft geen kofferbak.

    M.e.g.a.t.r.o.n.zaterdag 22 juli 2006 @ 12:58
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 01:15 schreef cosmick het volgende:

    [..]

    Die noemde ik al.

    Ome Teun (serieus) had zo'n een.

    [afbeelding]
    Maat van me heeft die ook, ook in die kleur
    manhattanzaterdag 22 juli 2006 @ 13:00
    Kent iemand de austin Metro nog ?

    patje74zaterdag 22 juli 2006 @ 13:02
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 12:48 schreef Halfgedraaide het volgende:

    [..]

    Hoe is dat eigenlijk na te gaan? Hoe kom je aan dat getal? Ik neem aan via een club maar hoe tellen hun? Is dat ergens op te vragen of online te checken?
    Tot voor kort stonden deze cijfers op de site van de Bovag. Helaas nu niet meer.
    Ik heb die van vorig jaar nog wel ergens nog wel op mijn servertje staan, ik zal binnenkort eens even zoeken.
    MouseOverzaterdag 22 juli 2006 @ 13:03
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:00 schreef manhattan het volgende:
    Kent iemand de austin Metro nog ?

    [afbeelding]
    Dat is dat ding waarvan de motor vaak als donor voor mini's gebruikt wordt nietwaar?
    Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 13:05












    Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 13:06
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:02 schreef patje74 het volgende:

    [..]

    Tot voor kort stonden deze cijfers op de site van de Bovag. Helaas nu niet meer.
    Ik heb die van vorig jaar nog wel ergens nog wel op mijn servertje staan, ik zal binnenkort eens even zoeken.
    Dat is even jammer. Ik had namelijk graag wat auto's gechecked.
    manhattanzaterdag 22 juli 2006 @ 13:06
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:03 schreef MouseOver het volgende:

    [..]

    Dat is dat ding waarvan de motor vaak als donor voor mini's gebruikt wordt nietwaar?
    Geen idee. Zou (concerntechnisch) best weleens kunnen....
    Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 13:31
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:02 schreef patje74 het volgende:

    [..]

    Tot voor kort stonden deze cijfers op de site van de Bovag. Helaas nu niet meer.
    Ik heb die van vorig jaar nog wel ergens nog wel op mijn servertje staan, ik zal binnenkort eens even zoeken.
    Het staat nog steeds op de Bovag site ik heb het namelijk al gevonden. Per januari 2005 reden er idd 241 GS'en rond.
    Dr_Flashzaterdag 22 juli 2006 @ 13:33
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:31 schreef Halfgedraaide het volgende:

    [..]

    Het staat nog steeds op de Bovag site ik heb het namelijk al gevonden. Per januari 2005 reden er idd 241 GS'en rond.
    Wereldwijd dan zeker? Hemelse Goedheid wat een schrale koekblikken
    Halfgedraaidezaterdag 22 juli 2006 @ 13:56
    De Renault 14 waar dit topic mee is gestart reed al in januari 2005 niet meer op de Nederlandse snelwegen. Er staan er 0 geregistreerd. Dus die zijn idd allang van de NL wegen verdwenen. Wel vreemd vroeger zag er je heel veel en ze zijn niet eens zo oud. 1979-1983 ongeveer
    lipjezaterdag 22 juli 2006 @ 14:16
    de oude volkswagen passat
    manhattanzaterdag 22 juli 2006 @ 15:09
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:56 schreef Halfgedraaide het volgende:
    De Renault 14 waar dit topic mee is gestart reed al in januari 2005 niet meer op de Nederlandse snelwegen. Er staan er 0 geregistreerd. Dus die zijn idd allang van de NL wegen verdwenen. Wel vreemd vroeger zag er je heel veel en ze zijn niet eens zo oud. 1979-1983 ongeveer
    Lijkt me wel leuk om er een uit duitsland te importeren voor een paar 100 euro. Heb je toch mooi een unieke auto!
    kirpeknotszaterdag 22 juli 2006 @ 16:17
    Ik weet er nog een. De Austin Maestro/Montego. Die zijn rap aan het verdwijnen. Zal wel iets met de kwaliteit te maken hebben.

    Die laatste montego stations (1995) kosten toendertijds geen drol. 30.000 gulden voor een nieuwe station met 2.0 motor en zo.
    dark_humanity774zaterdag 22 juli 2006 @ 18:23
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 00:14 schreef Halfgedraaide het volgende:

    [..]

    Ik zag op autoweek Renault 14: 1979-1983

    introductie augustus 1979
    einde juni 1983
    Da klopt niet de auto werd in mei 1976 geintroduceerd, de verkoop startte eerst alleen in frankrijk. pas aan de vooravond van de auto RAI in '77 begon de verkoop in NL. renault begon al jaren de verkoop in eigen land en later in de exportlanden, zodat de auto kinderziektevrij is. of dat u nog zo is dacht ik niet.

    [ Bericht 1% gewijzigd door dark_humanity774 op 22-07-2006 18:29:01 ]
    dark_humanity774zaterdag 22 juli 2006 @ 18:25
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 11:37 schreef Argento het volgende:
    De afgelopen weken zag ik nog exemplaren van deze golden oldies:

    Peugeot 305:
    [afbeelding]

    Opel Rekord
    [afbeelding]
    die laatste heb ik, je ziet ze niet vaak meer inderdaad. Fijne wagens wel
    kirpeknotszaterdag 22 juli 2006 @ 20:32
    Belabberde wegliging die Rekord's en Omega MK1.
    dark_humanity774zaterdag 22 juli 2006 @ 20:54
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 20:32 schreef kirpeknots het volgende:
    Belabberde wegliging die Rekord's en Omega MK1.
    Die E-Rekords liggen juist als een kasteel op de weg, vooral als je bedenkt dat dat hij nog een oude starre achteras heeft. De wegligging was toen een zeer grote vooruitgang t.o.v de d-rekord. Op hoge snelheden word ie wel wat zweverig maar je kan er best hard de bocht mee om zonder dat ie gaat schuiven.

    Toen de omega kwam in '87 heeft opel veel rekord-klanten verloren, de auto was een stuk duurder en de eerste lichting had veel kinderziektes (voorruiten die er spontaan uitvlogen en eletrische problemen). en beide hebben last van roest.
    pascalheisterzaterdag 22 juli 2006 @ 21:25
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:05 schreef Halfgedraaide het volgende:
    [afbeelding]
    De Ford Fiesta, die hebben wij ook nog gehad
    Daffodil31LEzondag 23 juli 2006 @ 21:48
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:31 schreef Halfgedraaide het volgende:

    [..]

    Het staat nog steeds op de Bovag site ik heb het namelijk al gevonden. Per januari 2005 reden er idd 241 GS'en rond.
    Link alsjeblieft?
    Alexxxxxzondag 23 juli 2006 @ 21:57
    Alle Scirocco's zijn doodgecrosst
    Frezerzondag 23 juli 2006 @ 22:52
    Leuk topic.

    Volgens mij zie je elke willekeurige Jappanner van grofweg 20 jaar of ouder niet meer.
    dark_humanity774zondag 23 juli 2006 @ 23:01
    quote:
    Op zondag 23 juli 2006 22:52 schreef Frezer het volgende:
    Leuk topic.

    Volgens mij zie je elke willekeurige Jappanner van grofweg 20 jaar of ouder niet meer.
    veel gaan met de export mee he.
    dark_humanity774zondag 23 juli 2006 @ 23:03


    zo'n austin maestro zie je ook nooit meer
    Casperrrrzondag 23 juli 2006 @ 23:49
    Vergeet de 505 niet



    Mijn ouders hadden zo'n wagen. de 2.2 STi . Rappe wagen voor die tijd! (verkocht in 1991)
    Noorkzondag 23 juli 2006 @ 23:55
    quote:
    Op zondag 23 juli 2006 23:49 schreef Casperrrr het volgende:
    Vergeet de 505 niet

    [afbeelding]

    Mijn ouders hadden zo'n wagen. de 2.2 STi . Rappe wagen voor die tijd! (verkocht in 1991)
    een 2.2 met 117 pk vind ik ook voor die tijd niet echt spectaculair. Maar wel zonde dat je deze zo weinig ziet. Zijn zeker mooie auto's.
    Metro2005maandag 24 juli 2006 @ 08:38
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
    Oh ik weet er nog een. De Opel Ascona

    [afbeelding]

    Er zijn weinig mensen meer in leven die nog weten dat dat ding ooit bestaan heeft toch zijn er 3 generaties van geweest

    [afbeelding]

    check die url ook
    Die ken ik nog wel hoor, en ik ben pas 24. Heb er zelfs nog in gereden. Wat een bijna doodervaring was dat zeg.
    Dracarmaandag 24 juli 2006 @ 09:43
    Datsun Sunny (nu Nissan) (1977 tm 1981)



    Talbot Samba (1981 tm 1986)



    De oude versies Ford Escort zie je steeds minder, ook al zijn ze er nog in grote getallen. Ze beginnen uit te dunnen

    Dr_Flashmaandag 24 juli 2006 @ 09:48
    quote:
    Op zondag 23 juli 2006 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
    Alle Scirocco's zijn doodgecrosst
    Dat zouden ze met al die schurfterige pauper-CRX ijzers moeten doen
    Halfgedraaidemaandag 24 juli 2006 @ 11:17
    Nog 1082 rondrijdende scirocco's in NL.
    MouseOvermaandag 24 juli 2006 @ 15:13
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Dat zouden ze met al die schurfterige pauper-CRX ijzers moeten doen
    Daar zijn ze ook erg druk mee bezig. In de lijn van dit topic: hoe vaak zie je nog een crx-1?
    MRPhonemaandag 24 juli 2006 @ 18:42
    quote:
    Op zondag 23 juli 2006 23:49 schreef Casperrrr het volgende:
    Vergeet de 505 niet

    [afbeelding]

    Mijn ouders hadden zo'n wagen. de 2.2 STi . Rappe wagen voor die tijd! (verkocht in 1991)
    Zekers, superlimo. Mijn collega heeft nog een 505 V6 automaat uit 89. Hij wil hem alleen verkopen, is volledig volvogek geworden. Heeft een 240 VAN een 760GLE en een S80.
    arnold-dmaandag 24 juli 2006 @ 22:36
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 01:28 schreef cosmick het volgende:

    [..]

    Hier:
    [..]

    Oe, gaan we japans?

    Toyota Carina:

    [afbeelding]

    Mitsubishi Lancer:

    [afbeelding]
    whaha.. die mitsubishi lancer hebben wij toevallig nog...
    uit 77 alleen ligt er wel een stuk zwaardere blok in.. lancer 2000 turbo

    http://www.xs4all.nl/~harmdirk/foto's/ext/lancer.html de oranje is van ons

    BazzoSmaandag 24 juli 2006 @ 22:41
    quote:
    Op zondag 23 juli 2006 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
    Alle Scirocco's zijn doodgecrosst
    Reed er net eentje in (voor zover ik kon zien) goede staat voor mijn huis langs
    arnold-dmaandag 24 juli 2006 @ 22:50
    of zoon egte Ford Escord
    Daffodil31LEmaandag 24 juli 2006 @ 22:55
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 11:17 schreef Halfgedraaide het volgende:
    Nog 1082 rondrijdende scirocco's in NL.
    Vriend, kun je mij de link naar dat bestand eens geven?
    arnold-dmaandag 24 juli 2006 @ 22:57
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 11:17 schreef Halfgedraaide het volgende:
    Nog 1082 rondrijdende scirocco's in NL.
    waar kan jij dat zien???
    arnold-dmaandag 24 juli 2006 @ 22:58
    ik wil dikgraag weten hoeveel lancers er nog zijn... 2000 turo en de lancer uit 77
    Halfgedraaidedinsdag 25 juli 2006 @ 23:44
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 22:55 schreef Daffodil31LE het volgende:

    [..]

    Vriend, kun je mij de link naar dat bestand eens geven?
    www.bovag.nl
    Probeer dit: http://www.nnmedia.nl/bovag-rai.nl/overzicht/nl/auto/1/6

    En anders dan: - Cijfers, - Personenauto's

    Vervolgens kiezen voor: "Mobiliteit in cijfers 2005" vervolgens links onderin "auto's"

    Dan kiest men: "bezit" en dan "1.5 Personenautopark naar merken en type per 1 januari 2005""

    Dan kan je voor alle auto's types kijken hoeveel er nog van rond rijden in 2005 in NL. Dat waren er voor de scirocco in dat voorbeeld dus 1082.
    De meest zeldzame geregistreerde auto die ik zie is de Alfa Romeo ARNA. Daar reed er 1 van rond in 2005.

    [ Bericht 15% gewijzigd door Halfgedraaide op 25-07-2006 23:50:57 ]
    Halfgedraaidedinsdag 25 juli 2006 @ 23:48
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 22:58 schreef arnold-d het volgende:
    ik wil dikgraag weten hoeveel lancers er nog zijn... 2000 turo en de lancer uit 77
    http://www.nnmedia.nl/bovag-rai.nl/overzicht/nl/auto/1/6
    Er rijden 14.116 Lancers rond in 2005. Je kan niet per type of bouwjaar zien. Daarom is het zo handig als bepaalde type auto's al jaren niet gemaakt worden. Zoals een Renault 4, Alfa Romeo Guillietta, opel rekord etc etc. Je begrijpt wel wat ik bedoel. Je kan dus ook helaas niet achterhalen hoeveel Golfjes 1 er nog rondrijden. Omdat Golf gewoon onder 1 noemer valt van 1971 ofzo tot 2006. Scirroco is nooit meer gebruikt als type naam dus die kan je wel gemakkelijk achterhalen.
    Dr_Flashdonderdag 27 juli 2006 @ 10:21
    Mwoa, ik heb toch wel mijn twijfels bij sommige van die cijfers hoor. Vooral het hoge aantal "overige" per merk, dat zijn voor het grootste gedeelte ook wel de genoemde types natuurlijk, maar dan met een spelfout of zoiets. Als ALLE types van een bepaald merk genoemd zijn, dan moet je mij maar eens voorrekenen wat voor type die 11.000 overige Renaults bijvoorbeeld zijn. Sowieso mag het zooitje weleens geordend worden, dat lijstje van Peugeot is helemaal in stukken geknipt, en nog wel een paar anderen ook..
    Dr_Flashdonderdag 27 juli 2006 @ 10:37
    van de Alfa Romeo Romeo rijden er ook nog bijna 1400 rond

    dat kan niet anders dan een (begrijpelijke) invoerfout geweest zijn.
    Alcyonedonderdag 27 juli 2006 @ 14:02
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Wereldwijd dan zeker? Hemelse Goedheid wat een schrale koekblikken
    Lach maar. Hoeveel automodellen ken je die 16 jaar lang in produktie zijn geweest? Ik denk nog geen 5% van alle ter wereld.

    De kwaliteit van het mechaniek van die auto's was goed, en het comfort ongekend. Wat ze vreselijk heeft genekt is hun sleutelonvriendelijkheid en roestgevoeligheid. Voor vrij simpele klussen moet de motor er al uit en de bodem is een sandwichplaat.

    Het was de allereerste auto die is ontworpen met behulp van de computer. Design en bouwtolerantie's qua koets op 0,1 millimeter en MET een windtunnel en kreukelzone plus veiligheidsvoorzieningen zoals het hydropneumatische veersysteem, 80 bar schijfremmen rondom, zacht dashboardmateriaal, eenspakig veiligheidsstuur, rijhoogtecorrectie bij het remmen zodat het zwaartepunt op dezelfde plek blijft (auto duikt niet met de neus), en rijhoogtecorrectie bij belading. Verder een 4 cilinder luchtgekoelde boxermotor ZONDER koppakking en met bovenliggende nokkenassen (toen onderliggend nog de standaard was).

    Alles aan die auto is design. Jij hebt het over koekblikken. Heb je zeker nooit gekeken naar het straatbeeld van die tijd. Toen reden er nog massa's vierkante koekblikken rond die je niet van elkaar kon onderscheiden. Een GS herkende je op een kilometer afstand.

    En niet te vergeten, auto van het jaar 1970!

    Ze zijn verkocht tot in Indonesie aan toe. Er zitten hardcore liefhebbers in Japan en die hebben 10 jaar geleden nog een compleet magazijn met parts gekocht in nederland.

    Anyway, nog meer ongefundeerd gespuit?
    Tommy_Kuklinskidonderdag 27 juli 2006 @ 14:12
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 14:02 schreef Alcyone het volgende:

    [..]

    Lach maar. Hoeveel automodellen ken je die 16 jaar lang in produktie zijn geweest? Ik denk nog geen 5% van alle ter wereld.

    De kwaliteit van het mechaniek van die auto's was goed, en het comfort ongekend. Wat ze vreselijk heeft genekt is hun sleutelonvriendelijkheid en roestgevoeligheid. Voor vrij simpele klussen moet de motor er al uit en de bodem is een sandwichplaat.

    Het was de allereerste auto die is ontworpen met behulp van de computer. Design en bouwtolerantie's qua koets op 0,1 millimeter en MET een windtunnel en kreukelzone plus veiligheidsvoorzieningen zoals het hydropneumatische veersysteem, 80 bar schijfremmen rondom, zacht dashboardmateriaal, eenspakig veiligheidsstuur, rijhoogtecorrectie bij het remmen zodat het zwaartepunt op dezelfde plek blijft (auto duikt niet met de neus), en rijhoogtecorrectie bij belading. Verder een 4 cilinder luchtgekoelde boxermotor ZONDER koppakking en met bovenliggende nokkenassen (toen onderliggend nog de standaard was).

    Alles aan die auto is design. Jij hebt het over koekblikken. Heb je zeker nooit gekeken naar het straatbeeld van die tijd. Toen reden er nog massa's vierkante koekblikken rond die je niet van elkaar kon onderscheiden. Een GS herkende je op een kilometer afstand.

    En niet te vergeten, auto van het jaar 1970!

    Ze zijn verkocht tot in Indonesie aan toe. Er zitten hardcore liefhebbers in Japan en die hebben 10 jaar geleden nog een compleet magazijn met parts gekocht in nederland.

    Anyway, nog meer ongefundeerd gespuit?
    Geweldige auto, zoals we van Citroën gewend waren.
    Helaas is dat verdwenen
    Hyperdudedonderdag 27 juli 2006 @ 15:33
    Alfa 33 vind ik ook zo'n auto die heel snel verdwijnt. Paar jaar geleden zag je nog ontzettend veel van die, vaak metallic donkergroene, bakkies. Nu sterven ze snel uit, gemaakt tot 1994.

    #ANONIEMdonderdag 27 juli 2006 @ 16:03
    Nog wat nostalgische Franse auto's...


    Peugeot 204 (cabriolet)


    Peugeot 304


    Peugeot 404


    Peugeot 104
    #ANONIEMdonderdag 27 juli 2006 @ 16:11
    En wat Engelse...


    Rover 3500


    MGB GT


    Austin Metro
    Berkerydonderdag 27 juli 2006 @ 16:16
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 16:03 schreef Techno het volgende:
    Nog wat nostalgische Franse auto's...
    Vanochtend werd ik ingehaald door zo eentje:



    fotoloogdonderdag 27 juli 2006 @ 16:23
    De NSU Prinz

    Tommy_Kuklinskidonderdag 27 juli 2006 @ 16:26
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 16:03 schreef Techno het volgende:
    Nog wat nostalgische Franse auto's...

    [afbeelding]
    Peugeot 404
    mijn auto
    patje74donderdag 27 juli 2006 @ 19:20
    @Alcyone

    Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. In de dagelijkse praktijk is het een lust voor je ogen en oren. Een wagen die zijn tijd ver vooruit was op alle fronten.
    Ik vind het een genot om vele kilometers in te rijden, het comfort heb ik in menig dure nieuwerwetse wagen niet terug kunnen vinden.
    Dr_Flashvrijdag 28 juli 2006 @ 09:34
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 15:33 schreef Hyperdude het volgende:
    Alfa 33 vind ik ook zo'n auto die heel snel verdwijnt. Paar jaar geleden zag je nog ontzettend veel van die, vaak metallic donkergroene, bakkies. Nu sterven ze snel uit, gemaakt tot 1994.

    [afbeelding]
    Dan heb ik toch veel liever de Alfa 75 die zie je ook nooit meer
    Dr_Flashvrijdag 28 juli 2006 @ 09:40
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 14:02 schreef Alcyone het volgende:

    [hoop irrelevant geouwehoer]

    Anyway, nog meer ongefundeerd gespuit?
    Ja hoor, doe nog maar wat, ik zit er klaar voor

    Wat boeit het hoe lang een model in productie geweest is?

    En idd, roestgevoeligheid en onsleutelbaarheid.

    Je doet me een beetje denken aan m'n pa, die nog steeds Windows 98 draait: "heerlijk jonge! Nooit gezeik met inloggen, opstarten gaat supersnel, ja okee, hij gaat dertig keer per dag op z'n bek en dan ben ik al m'n werk weer kwijt, maar als ik gewoon iedere 3 minuten op het flopje klik valt het wel mee. Prachtig systeem, zou nooit anders willen!"

    Maar goed, ieder zijn pleziertje natuurlijk
    Alcyonevrijdag 28 juli 2006 @ 13:07
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ja hoor, doe nog maar wat, ik zit er klaar voor

    Wat boeit het hoe lang een model in productie geweest is?

    En idd, roestgevoeligheid en onsleutelbaarheid.

    Je doet me een beetje denken aan m'n pa, die nog steeds Windows 98 draait: "heerlijk jonge! Nooit gezeik met inloggen, opstarten gaat supersnel, ja okee, hij gaat dertig keer per dag op z'n bek en dan ben ik al m'n werk weer kwijt, maar als ik gewoon iedere 3 minuten op het flopje klik valt het wel mee. Prachtig systeem, zou nooit anders willen!"

    Maar goed, ieder zijn pleziertje natuurlijk
    Ieder z'n pleziertje maar een besturingssysteem vergelijken met auto's gaat gewoon mank. Tuurlijk is de auto ouderwets. Vind de titel "schraal koekblik" net zo passend voor een Alfa 75 met jouw argumenten
    patje74vrijdag 28 juli 2006 @ 14:57
    Altijd leuk om een ervaringsdeskundige met een niet-ervaringsdeskundige te zien discussiëren.

    Een vergelijking met een Alfasud is overigens ietsje reëeler. Ik heb hier nog een test staan waar ze o.a. samen aan mee doen.

    En ook nog een verslagje van "de auto van het jaar 1970" voor de liefhebber.
    Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 10:13
    Ach ja, het is ook wel een beetje meten met 2 maten hoor Ik zet zo'n wagen af tegen hedendaagse maatstaven, en da's natuurlijk niet helemaal reëel. Los daarvan ben ik wel van mening dat er van veel merken een club verstokte liefhebbers is, die gewoon niet met argumenten te overtuigen zijn. Die vinden hun auto gewoon de beste die ooit gemaakt is, klaar Ik weet niet of jullie (patje74 en Alcyone) zulke mensen zijn, maar het zou kunnen
    patje74zaterdag 29 juli 2006 @ 18:49
    Ik ben zeker met argmenten te overtuigen, mits het correcte argumenten zijn.

    Zelf gebruik ik mijn GS dagelijks en laat ik er per jaar ongeveer 30.000Km mee onder mij door glijden. Los van alle schijn-veiligheden die in moderne auto's zijn ingebouwd (statistisch aangetoond dat die stuk voor stuk worden gecompenseerd door risicovoller rijgedrag), voldoet een GS toch wonderbaarlijk redelijk aan de hedendaagse maatstaven. Het enige dat misschien erg hiervan afwijkt is het geluidsniveau.
    Verder zit je er relaxter in, en stap je uitgeruster uit een GS dan vele nieuwerwetse wagens van de zelfde afmetingen/gewicht.
    Verder ben ik de laatste die zal beweren dat het goede auto's zijn, en al helemaal niet dat het de beste ooit gemaakt zal zijn! Nee, absoluut niet, maar daar staat wel veel tegenover, en op dat gebied begint de "factor smaak" om de hoek kijken.

    Maar een schrale bak is het zeker niet, en goede argumenten daarvoor heb ik ook nog niet van jou gelezen.
    mistermaniaczaterdag 29 juli 2006 @ 19:14


    De NSU RO-80
    patje74zaterdag 29 juli 2006 @ 19:34
    Ah, de RO80 is een die erg hoog op mijn wannahave-lijst staat. Een van de weinige leuke Duitse wagens die ik ooit wil hebben.
    Alcyonezondag 30 juli 2006 @ 03:13
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 19:34 schreef patje74 het volgende:
    Ah, de RO80 is een die erg hoog op mijn wannahave-lijst staat. Een van de weinige leuke Duitse wagens die ik ooit wil hebben.
    Ik zou het exact in die bewoordingen ingetikt kunnen hebben.

    De Messerschmidt, de oer Porsche 911 en de NSU RO 80 zijn de enige auto's die ik interessant vind. De rest heb ik respect voor maar geen er geen cent voor over.
    Alcyonezondag 30 juli 2006 @ 03:26
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ach ja, het is ook wel een beetje meten met 2 maten hoor Ik zet zo'n wagen af tegen hedendaagse maatstaven, en da's natuurlijk niet helemaal reëel. Los daarvan ben ik wel van mening dat er van veel merken een club verstokte liefhebbers is, die gewoon niet met argumenten te overtuigen zijn. Die vinden hun auto gewoon de beste die ooit gemaakt is, klaar Ik weet niet of jullie (patje74 en Alcyone) zulke mensen zijn, maar het zou kunnen
    De waarheid is dat ik 2 GSsen en 1 GSA heb gehad maar ik heb de GSA gesloopt en de GSsen verkocht. Ik was vroeger totaal GS freak maar heb ze gekocht toen ik net m'n rijbewijs had en had allemaal katten in de zak gekocht. Inmiddels rijd ik mijn derde BX, heb een CX en een DS en heel wat ervaring opgedaan en vind het toch wel zonde dat ik de G-typen niet niet meer heb.

    Het is echt een virus, ik heb Citroens om me heen gehad toen ik nog in de baarmoeder zat. M'n vader verkocht z'n derde DS een paar maanden voor ik geboren werd en kocht een GS. Er volgden nog twee GSsen en toen kwamen 3 BX'en en een XM. Mijn eerste woordjes waren papa, mama en Citroen. Totaal verwend en verpest door de vering, ik kan de rest van m'n leven niet wennen aan auto's die niet dezelfde mate aan veercomfort kunnen bieden.

    Daarnaast:
    na de weg is je dash hetgene wat je het meeste ziet, dus dat kan maar beter plezierig zijn om naar te kijken. Zo had de GS type 1 en de GSA een rondraaiende cilinder achter een lens die de snelheid aangeeft en de GSA twee satellieten achter het stuur voor de bediening van licht, signalen en ruitewissers die wel heel futuristisch waren. Mijn BX heeft een digitaal dashboard met hetzelfde concept PRN satellieten.
    Hyperdudezondag 30 juli 2006 @ 08:44
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 19:34 schreef patje74 het volgende:
    Ah, de RO80 is een die erg hoog op mijn wannahave-lijst staat. Een van de weinige leuke Duitse wagens die ik ooit wil hebben.
    Anders zoek je een GS met Wankelmotor, dan heb je alle "goede" dingen in één otoo!
    patje74zondag 30 juli 2006 @ 10:54
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 08:44 schreef Hyperdude het volgende:
    Anders zoek je een GS met Wankelmotor, dan heb je alle "goede" dingen in één otoo!
    Een goede Birotor is een zeer grote wens van mij, alleen zijn ze te bijzonder om dagelijks te gebruiken. Daarbij komt dat je ze nog amper tegen komt, Citroën heeft het meerendeel verschroot.
    Er zijn er slechts 874 gebouwd, na de terugroepactie in 1977 zijn er nog tussen de 200 en 250 Birotors over gebleven.



    Wat mij een geweldig alternatief lijkt is een BX (1e type) met een RX7 blok. Maar bij zo'n project komt nogal wat kijken. Tot die tijd vermaak ik mij nog wel even met mijn wagens, en ik denk dat daar voorlopig ook niets meer bij komt. (alhoewel.....)