quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:52 schreef lipje het volgende:
een Renault 19 heb ik nog wel gezien in Arnhem
Die heeft mijn pa ook gehad. Talbot is ergens in de jaren '80 kapot gegaan.quote:
Ik zag op autoweek Renault 14: 1979-1983quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:12 schreef cosmick het volgende:
Die 14's komen toch uit de jaren 70?
Ha, die had mijn vader ook. Een 1100 special. Precies zo'n een als deze:quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:11 schreef Berkery het volgende:
De Simca 1100
Als ik de auto's van mijn ooms en tantes ff voor de geest haal:quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:21 schreef Berkery het volgende:
Wat me nog te binnen schiet
Ja maar die heb ik altijd weinig gezien. Ook toen ze in productie waren.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ook de audi 200 zie je nooit meer
[afbeelding]
Daar reden er ook altijd veel van rond. Die zie je ook echt nooit meer idd.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De Fiat Ritmo ook, niet te vergeten
[afbeelding]
Die noemde ik al.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik weet er nog een. De Opel Ascona
Oh nie gezien, sorryquote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:15 schreef cosmick het volgende:
[..]
Die noemde ik al.
Ome Teun (serieus) had zo'n een.
[afbeelding]
Hier:quote:
Oe, gaan we japans?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:29 schreef cosmick het volgende:
[..]
Als ik de auto's van mijn ooms en tantes ff voor de geest haal:
Citroen CS, Fiat 127, Fiat 128, Fiat 131 (!), Opel Ascona....![]()
BX zie ik nog best vaak, CX regelmatig en GSA idd nooit meer.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 02:03 schreef Noork het volgende:
Helaas zie ik niet zo vaak meer een Citroen BX / CX en GSA
CX:
[afbeelding]
BX:
[afbeelding]
GSA:
[afbeelding]
Ja! Zo'n Lancer hebebn mijn ouders gehad. Een blauwe met een zwart dakje. Deze 2-deurs zag er bijzonder sportief uit. Het enige nadeel vas dat de benzinetank met 2 beugels onde de kofferbak waren opgehangen, deze beugels waren nogal roestgevoelig.quote:
Prachtig. In mijn jonge(re) jaren hadden mijn ouders een zilvergrijze GS break en daarna een donkergroene GSA berline. Prachtige auto's.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 06:17 schreef patje74 het volgende:
BX is nog behoorlijk aanwezig, niet zo gek trouwens. Voor weinig geld veel auto en bijzondercomfortabel!
De CX is ook niet uniek te noemen, helemaal de 2e serie met kunststof bumpers niet.
De GS/GSA is wel uniek. Daar rdijden er nu nog 243 bij elkaar van rond. Ik heb er zelf eentje van;
[afbeelding]
Bassie en Adriaan!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:52 schreef MouseOver het volgende:
De Talbot Rancho. Duur, een stuk minder all-terrain dan het uiterlijk suggereert en ook van erg twijfelachtige kwaliteit.
[afbeelding]
Da's toch echt een Renault 9 hoor...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:34 schreef manhattan het volgende:
De ford Taunus
[afbeelding]
In de jaren 80 een veel gereden middenklasser, nu nauwelijks/niet meer op de weg.
De oerlelijke renault 11
Hoi trouwens.
Hoe is dat eigenlijk na te gaan? Hoe kom je aan dat getal? Ik neem aan via een club maar hoe tellen hun? Is dat ergens op te vragen of online te checken?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 06:17 schreef patje74 het volgende:
De GS/GSA is wel uniek. Daar rdijden er nu nog 243 bij elkaar van rond. Ik heb er zelf eentje van;
Kan kloppen. Ze lijken als twee druppels water op elkaar.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Da's toch echt een Renault 9 hoor...
Niet echt. Een 11 heeft geen kofferbak.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:52 schreef manhattan het volgende:
[..]
Kan kloppen. Ze lijken als twee druppels water op elkaar.
Maat van me heeft die ook, ook in die kleurquote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:15 schreef cosmick het volgende:
[..]
Die noemde ik al.
Ome Teun (serieus) had zo'n een.
[afbeelding]
Tot voor kort stonden deze cijfers op de site van de Bovag. Helaas nu niet meer.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:48 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hoe is dat eigenlijk na te gaan? Hoe kom je aan dat getal? Ik neem aan via een club maar hoe tellen hun? Is dat ergens op te vragen of online te checken?![]()
Dat is dat ding waarvan de motor vaak als donor voor mini's gebruikt wordt nietwaar?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:00 schreef manhattan het volgende:
Kent iemand de austin Metro nog ?
[afbeelding]
Dat is even jammer. Ik had namelijk graag wat auto's gechecked.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:02 schreef patje74 het volgende:
[..]
Tot voor kort stonden deze cijfers op de site van de Bovag. Helaas nu niet meer.
Ik heb die van vorig jaar nog wel ergens nog wel op mijn servertje staan, ik zal binnenkort eens even zoeken.
Geen idee. Zou (concerntechnisch) best weleens kunnen....quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:03 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat is dat ding waarvan de motor vaak als donor voor mini's gebruikt wordt nietwaar?
Het staat nog steeds op de Bovag site ik heb het namelijk al gevonden. Per januari 2005 reden er idd 241 GS'en rond.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:02 schreef patje74 het volgende:
[..]
Tot voor kort stonden deze cijfers op de site van de Bovag. Helaas nu niet meer.
Ik heb die van vorig jaar nog wel ergens nog wel op mijn servertje staan, ik zal binnenkort eens even zoeken.
Wereldwijd dan zeker?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:31 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Het staat nog steeds op de Bovag site ik heb het namelijk al gevonden. Per januari 2005 reden er idd 241 GS'en rond.![]()
Lijkt me wel leuk om er een uit duitsland te importeren voor een paar 100 euro. Heb je toch mooi een unieke auto!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:56 schreef Halfgedraaide het volgende:
De Renault 14 waar dit topic mee is gestart reed al in januari 2005 niet meer op de Nederlandse snelwegen. Er staan er 0 geregistreerd. Dus die zijn idd allang van de NL wegen verdwenen. Wel vreemd vroeger zag er je heel veel en ze zijn niet eens zo oud. 1979-1983 ongeveer![]()
Da klopt nietquote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik zag op autoweek Renault 14: 1979-1983
introductie augustus 1979
einde juni 1983
die laatste heb ik, je ziet ze niet vaak meer inderdaad. Fijne wagens welquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:37 schreef Argento het volgende:
De afgelopen weken zag ik nog exemplaren van deze golden oldies:
Peugeot 305:
[afbeelding]
Opel Rekord
[afbeelding]
Die E-Rekords liggen juist als een kasteel op de weg, vooral als je bedenkt dat dat hij nog een oude starre achteras heeft. De wegligging was toen een zeer grote vooruitgang t.o.v de d-rekord. Op hoge snelheden word ie wel wat zweverigquote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:32 schreef kirpeknots het volgende:
Belabberde wegliging die Rekord's en Omega MK1.
Link alsjeblieft?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:31 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Het staat nog steeds op de Bovag site ik heb het namelijk al gevonden. Per januari 2005 reden er idd 241 GS'en rond.![]()
veel gaan met de export mee he.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:52 schreef Frezer het volgende:
Leuk topic.
Volgens mij zie je elke willekeurige Jappanner van grofweg 20 jaar of ouder niet meer.
een 2.2 met 117 pk vind ik ook voor die tijd niet echt spectaculair. Maar wel zonde dat je deze zo weinig ziet. Zijn zeker mooie auto's.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:49 schreef Casperrrr het volgende:
Vergeet de 505 niet
[afbeelding]
Mijn ouders hadden zo'n wagen. de 2.2 STi . Rappe wagen voor die tijd! (verkocht in 1991)
Die ken ik nog wel hoor, en ik ben pas 24. Heb er zelfs nog in gereden. Wat een bijna doodervaring was dat zeg.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik weet er nog een. De Opel Ascona
[afbeelding]
Er zijn weinig mensen meer in leven die nog weten dat dat ding ooit bestaan heefttoch zijn er 3 generaties van geweest
[afbeelding]
check die url ook
Dat zouden ze met al die schurfterige pauper-CRX ijzers moeten doenquote:
Daar zijn ze ook erg druk mee bezig. In de lijn van dit topic: hoe vaak zie je nog een crx-1?quote:Op maandag 24 juli 2006 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zouden ze met al die schurfterige pauper-CRX ijzers moeten doen
Zekers, superlimo. Mijn collega heeft nog een 505 V6 automaat uit 89. Hij wil hem alleen verkopen, is volledig volvogek geworden. Heeft een 240 VAN een 760GLE en een S80.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:49 schreef Casperrrr het volgende:
Vergeet de 505 niet
[afbeelding]
Mijn ouders hadden zo'n wagen. de 2.2 STi . Rappe wagen voor die tijd! (verkocht in 1991)
whaha.. die mitsubishi lancer hebben wij toevallig nog...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:28 schreef cosmick het volgende:
[..]
Hier:
[..]
Oe, gaan we japans?
Toyota Carina:
[afbeelding]
Mitsubishi Lancer:
[afbeelding]
Vriend, kun je mij de link naar dat bestand eens geven?quote:Op maandag 24 juli 2006 11:17 schreef Halfgedraaide het volgende:
Nog 1082 rondrijdende scirocco's in NL.![]()
waar kan jij dat zien???quote:Op maandag 24 juli 2006 11:17 schreef Halfgedraaide het volgende:
Nog 1082 rondrijdende scirocco's in NL.![]()
www.bovag.nlquote:Op maandag 24 juli 2006 22:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Vriend, kun je mij de link naar dat bestand eens geven?
http://www.nnmedia.nl/bovag-rai.nl/overzicht/nl/auto/1/6quote:Op maandag 24 juli 2006 22:58 schreef arnold-d het volgende:
ik wil dikgraag weten hoeveel lancers er nog zijn... 2000 turo en de lancer uit 77
Lach maar. Hoeveel automodellen ken je die 16 jaar lang in produktie zijn geweest? Ik denk nog geen 5% van alle ter wereld.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wereldwijd dan zeker?Hemelse Goedheid wat een schrale koekblikken
Geweldige auto, zoals we van Citroën gewend waren.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:02 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Lach maar. Hoeveel automodellen ken je die 16 jaar lang in produktie zijn geweest? Ik denk nog geen 5% van alle ter wereld.
De kwaliteit van het mechaniek van die auto's was goed, en het comfort ongekend. Wat ze vreselijk heeft genekt is hun sleutelonvriendelijkheid en roestgevoeligheid. Voor vrij simpele klussen moet de motor er al uit en de bodem is een sandwichplaat.
Het was de allereerste auto die is ontworpen met behulp van de computer. Design en bouwtolerantie's qua koets op 0,1 millimeter en MET een windtunnel en kreukelzone plus veiligheidsvoorzieningen zoals het hydropneumatische veersysteem, 80 bar schijfremmen rondom, zacht dashboardmateriaal, eenspakig veiligheidsstuur, rijhoogtecorrectie bij het remmen zodat het zwaartepunt op dezelfde plek blijft (auto duikt niet met de neus), en rijhoogtecorrectie bij belading. Verder een 4 cilinder luchtgekoelde boxermotor ZONDER koppakking en met bovenliggende nokkenassen (toen onderliggend nog de standaard was).
Alles aan die auto is design. Jij hebt het over koekblikken. Heb je zeker nooit gekeken naar het straatbeeld van die tijd. Toen reden er nog massa's vierkante koekblikken rond die je niet van elkaar kon onderscheiden. Een GS herkende je op een kilometer afstand.
En niet te vergeten, auto van het jaar 1970!
Ze zijn verkocht tot in Indonesie aan toe. Er zitten hardcore liefhebbers in Japan en die hebben 10 jaar geleden nog een compleet magazijn met parts gekocht in nederland.
Anyway, nog meer ongefundeerd gespuit?![]()
Vanochtend werd ik ingehaald door zo eentje:quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:03 schreef Techno het volgende:
Nog wat nostalgische Franse auto's...
mijn autoquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:03 schreef Techno het volgende:
Nog wat nostalgische Franse auto's...
[afbeelding]
Peugeot 404
Dan heb ik toch veel liever de Alfa 75quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:33 schreef Hyperdude het volgende:
Alfa 33 vind ik ook zo'n auto die heel snel verdwijnt. Paar jaar geleden zag je nog ontzettend veel van die, vaak metallic donkergroene, bakkies. Nu sterven ze snel uit, gemaakt tot 1994.
[afbeelding]
Ja hoor, doe nog maar wat, ik zit er klaar voorquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:02 schreef Alcyone het volgende:
[hoop irrelevant geouwehoer]
Anyway, nog meer ongefundeerd gespuit?![]()
Ieder z'n pleziertje maar een besturingssysteem vergelijken met auto's gaat gewoon mank. Tuurlijk is de auto ouderwets. Vind de titel "schraal koekblik" net zo passend voor een Alfa 75 met jouw argumentenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, doe nog maar wat, ik zit er klaar voor
Wat boeit het hoe lang een model in productie geweest is?
En idd, roestgevoeligheid en onsleutelbaarheid.
Je doet me een beetje denken aan m'n pa, die nog steeds Windows 98 draait: "heerlijk jonge! Nooit gezeik met inloggen, opstarten gaat supersnel, ja okee, hij gaat dertig keer per dag op z'n bek en dan ben ik al m'n werk weer kwijt, maar als ik gewoon iedere 3 minuten op het flopje klik valt het wel mee. Prachtig systeem, zou nooit anders willen!"
Maar goed, ieder zijn pleziertje natuurlijk
Ik zou het exact in die bewoordingen ingetikt kunnen hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:34 schreef patje74 het volgende:
Ah, de RO80 is een die erg hoog op mijn wannahave-lijst staat. Een van de weinige leuke Duitse wagens die ik ooit wil hebben.
De waarheid is dat ik 2 GSsen en 1 GSA heb gehad maar ik heb de GSA gesloopt en de GSsen verkocht. Ik was vroeger totaal GS freak maar heb ze gekocht toen ik net m'n rijbewijs had en had allemaal katten in de zak gekocht. Inmiddels rijd ik mijn derde BX, heb een CX en een DS en heel wat ervaring opgedaan en vind het toch wel zonde dat ik de G-typen niet niet meer heb.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach ja, het is ook wel een beetje meten met 2 maten hoorIk zet zo'n wagen af tegen hedendaagse maatstaven, en da's natuurlijk niet helemaal reëel. Los daarvan ben ik wel van mening dat er van veel merken een club verstokte liefhebbers is, die gewoon niet met argumenten te overtuigen zijn. Die vinden hun auto gewoon de beste die ooit gemaakt is, klaar
Ik weet niet of jullie (patje74 en Alcyone) zulke mensen zijn, maar het zou kunnen
Anders zoek je een GS met Wankelmotor, dan heb je alle "goede" dingen in één otoo!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:34 schreef patje74 het volgende:
Ah, de RO80 is een die erg hoog op mijn wannahave-lijst staat. Een van de weinige leuke Duitse wagens die ik ooit wil hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |