abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40246641
Dit lijkt veel op wat mijn tante nu aan het leren is ... Reiki heet dat.Ze betaalt er honderden euries voor om het te leren.

Bron: Wikipedia

Reiki wordt door aanhangers beschreven als een aanvullende alternatieve geneeswijze, herontdekt door de Japanner Mikao Usui (usui mikao 臼井甕男). De bekendheid en populariteit van Reiki is met name de laatste 15 jaar sterk gegroeid in de Westerse wereld.

Reiki is een methode waarbij een ingewijde Reiki-persoon als intermediair optreedt en kosmische levensenergie doorgeeft aan de ontvanger. Volgens de Reiki-theorie vindt deze energie zelf haar weg door het lichaam en brengt het de energiebanen en/of chakra’s in balans. Het doorgeven van deze energie kan door zowel handoplegging, als door gedachtekracht. Niettemin, door het gebrek aan objectief bewijs van de theorie en wetenschappelijk weerlegbare resultaten wordt het door de reguliere geneeskunde beschouwd als kwakzalverij. Door sommige christenen wordt Reiki als onchristelijk beschouwd.

De naam Reiki bestaat uit twee Japanse woorden, te weten '霊 rei' (betekent 'universeel') en 気 ki (betekent 'levensenergie' in deze context). Een andere vertaling van 霊気 reiki is "universele levensenergie". Bij het gebruik van Reiki worden lichaam, geest en ziel als geheel gezien wanneer het aankomt op ziekte en genezing. Daarnaast is het bestaan van energiebanen, chakra’s en aura’s rondom en/of op de lichaam een vanzelfsprekendheid voor Reikibeoefenaars.
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:57:04 #27
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40246713
Als je dat echt kan TS, dan mag je mij ook wel een handje helpen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_40246898
Je hebt wel geluk dat je het niet hoeft te leren mijn tante betaalt honderden euro's ervoor om het te leren....
pi_40259447
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 07:50 schreef frenky90 het volgende:
wilk niet horen dat dat volgens jou genezen was, ik wil alleen weten wat het was
Energie, veel energie. Blijkbaar heb je het vermogen om mensen energie te geven danwel om kwalen weg te nemen (denk er wel aan dat je ook ongemak van anderen kan "overnemen" waardoor je jezelf ellendig kunt gaan voelen).

Ik had laatst "voor het eerst" dat ik weerstand/druk voelde, zo'n 3 centimeter boven het lichaam van m'n vriendin, bij haar onderbuik (hetzelfde idee als 2 gelijkpolige magneten die mekaar afstoten). Daarnaast heb ik ook haar chronische nekklachten weggenomen maar dus ook overgenomen..
Dat wordt nog wel wat met mij over een aantal jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')