hoerquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:50 schreef kyraaa het volgende:
vind je het zo erg dan?
moet je boven staan...
Hoezo 'gelukkig'? Heb je er last van ofzo?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:17 schreef FuifDuif het volgende:
Het valt onder de zogeheten social software (waaronder ook de weblogs en dergelijke vallen) en is inderdaad razend populair en nog altijd in opkomst. Of het de toekomst heeft, vraag ik mij af. Het zal voorbijgaande glorie zijn naar mijn idee. (En gelukkig ook maar.)
Fok trekt het net zo min 'netjes', de laatste tijd is het regelmatig traag. Hyves is in de eerste plaats een veel zwaardere site (foto's worden gehost, en bovendien is een query om de afstand tussen 2 personen te vinden gewoon erg zwaar), en heeft ook nog eens meer concurrent users. Dus dat de load op Fok groter is, is hele dikke onzin die je terplekke uit je duim zuigt. Je bent ook nog eens, naar eigen zeggen, een Alpha type. Dus ik geloof niet dat jij goed de complexiteit van verschillende sites in kunt schatten.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:19 schreef FuifDuif het volgende:
Hij heeft anders wel gelijk. Een systeem als Hyves schrijven is echt niet zo moeilijk. Het is geen enorm complex en groot systeem. En een dergelijk simpel systeem zou het makkelijk moeten kunnen trekken, net zoals Fok! het kan, want ik denk dat op Fok! de load op een gegeven tijdstip zwaarder is, dan op Hyves. Fok! trekt het netjes, met periodiek een dipje, maar Hyves is een consequente slak.
Nog niet, maar de ontwikkelingen gaan steeds verder, zodat op den duur ik er potentieel last van krijg. Ik doel natuurlijk op de verschuiving van het RL leven naar het virtuele leven. Overigens heb ik al wel een incident meegemaakt omtrent hyves: ik heb een blauwtje gelopen bij een meisje in de kroeg omdat ze naar mijn Hyves adres vroeg om mij toe te voegen, maar ik op dat moment niet eens wist wat Hyves was. Daar knapte ze op af. Goed, misschien was dat juist iets positiefs, aangezien ik niets moet hebben van dergelijke types (als het niet om Hyves was, dan zou er in een later stadium wel weer iets anders onbenulligs naar boven zijn gekomen), maar toch.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:04 schreef Catbert het volgende:
Hoezo 'gelukkig'? Heb je er last van ofzo?
Dat van die foto's heb je een goed punt, daar had ik niet aan gedacht. En hoezo heeft Hyves meer concurrent users? Ik denk juist dat dat geldt voor Fok!, aangezien er op Fok! realtime interactie plaatsvindt. Ik mag dan wel alfa geschoold zijn, maar denk niet dat ik geen verstand heb van computersystemen. Anders zou ik zeggen: try mequote:Op woensdag 20 december 2006 11:04 schreef Catbert het volgende:
Fok trekt het net zo min 'netjes', de laatste tijd is het regelmatig traag. Hyves is in de eerste plaats een veel zwaardere site (foto's worden gehost, en bovendien is een query om de afstand tussen 2 personen te vinden gewoon erg zwaar), en heeft ook nog eens meer concurrent users. Dus dat de load op Fok groter is, is hele dikke onzin die je terplekke uit je duim zuigt. Je bent ook nog eens, naar eigen zeggen, een Alpha type. Dus ik geloof niet dat jij goed de complexiteit van verschillende sites in kunt schatten.
Lees mijn post op de vorige pagina over wat het idee is van Hyves.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:30 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik ben absoluut geen fan van hyves...
Er werd al gesproken dat sommigen een mail krijgen waarin ongeveer staat: 'goh, wat heb je weinig vrienden'. Dit is voor mij al alleszeggend. Het gaat niet om kwaliteit maar om kwantiteit. Sommige mensen zijn gelukkig met een hoog aantal vrienden, ik hou het liever op kwaliteit. Lang leve de oppervlakkigheid, 2 miljoen mensen die oppervlakkig zijn. Vooruit, ik schat dat 1% op zulke sites hun ware 'ik' laten zien en niet oppervlakkig zijn (nog altijd 20.000 mensen). Bij profielensites zouden ze meer over kennissen moeten praten i.p.v. vrienden.
Hyves is voor meelopers, voor mensen die op reputaties leven, en vooral oppervlakkig zijn ingesteld. Dat is ook een way of living, but not the mine! Die reclamecampagne heeft goed gewerkt (inderdaad een natte droom voor marketeers), ze hebben de mensen aangetrokken die vooral gekenmerkt kunnen worden als kuddedieren.
Het principe van hyves is netwerken. Alleen ben ik van mening dat 99% van de hyves-leden zich niet bezighouden met netwerken. Hun doelstelling lijkt meer: 'even laten zien dat ik zoveel vriendjes en vriendinnetjes heb want dan kom ik interessanter over'. Het voorbeeld van FuifDuif is zelfs nog stuitender.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:40 schreef ScudRaket het volgende:
De grap van Hyves is juist dat je je vrienden eerst hebt en ze dan pas toevoegt op hyves. Hoewel vele "vrienden" slechts zijn komen aanwaaien is het ook vaak leuk om ze terug te vinden omdat je ze een tijdje uit het oog bent verloren. De meeste mensen maken geen nieuwe vrienden via hyves, maar voegen de mensen toe uit een contact of bestaande vriendschap. Het hele netwerk idee begint dus op straat, in de kroeg etc en wordt op Hyves uitgewerkt.
Volkomen mee eens. En dan te bedenken: waar blijven al die zogenaamde vriendjes wanneer je opeens iets ergs meemaakt, bijvoorbeeld ernstig ziek wordt of iets dergelijks? Netwerksites als Hyves worden inderdaad enkel gebruikt om te pronken met het aantal vrienden en alleen maar om zelf populairder over te komen. Het heeft niets te maken met vriendschap, sociaal leven en emotionele steun. Het is in wezen een puur individuele (egoïstische) aangelegenheid. Maar oh wee, wanneer je een last wordt voor die vriendjes, dan besta je niet meer voor ze.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:27 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Het principe van hyves is netwerken. Alleen ben ik van mening dat 99% van de hyves-leden zich niet bezighouden met netwerken. Hun doelstelling lijkt meer: 'even laten zien dat ik zoveel vriendjes en vriendinnetjes heb want dan kom ik interessanter over'. Het voorbeeld van FuifDuif is zelfs nog stuitender.
Contacten onderhouden of uitbreiden doe je niet via een profielensite, tenzij iemand niet in staat is om via real life de contacten op te doen. Als ik contacten onderhoud dan doe ik dat via real-life gesprekken, telefoontjes plegen, e-mailen, MSN-en. Maar ik zit er niet op te wachten om mijn netwerk aan iedereen te laten zien op een openbare internetsite, alleen maar om te 'pronken'. Maar wat ik wil zeggen is dat het opkrikken van je vriendenaantal het belangrijkste is dan de mate waarin iemand daadwerkelijk contact heeft/had met iemand. Dat noem ik geen netwerken, maar egotrippen.
Ik ken genoeg mensen die geen Hyves account hebben, boeiend. Dat een of andere 18-jarige snoel je daarom niet meer moet, prima toch?quote:Op woensdag 20 december 2006 12:32 schreef FuifDuif het volgende:
Nog niet, maar de ontwikkelingen gaan steeds verder, zodat op den duur ik er potentieel last van krijg. Ik doel natuurlijk op de verschuiving van het RL leven naar het virtuele leven. Overigens heb ik al wel een incident meegemaakt omtrent hyves: ik heb een blauwtje gelopen bij een meisje in de kroeg omdat ze naar mijn Hyves adres vroeg om mij toe te voegen, maar ik op dat moment niet eens wist wat Hyves was. Daar knapte ze op af. Goed, misschien was dat juist iets positiefs, aangezien ik niets moet hebben van dergelijke types (als het niet om Hyves was, dan zou er in een later stadium wel weer iets anders onbenulligs naar boven zijn gekomen), maar toch.
Joh, mensen zitten mekaar constant berichtjes te sturen, en daarbij komt ook nog eens de vrij zware queries als het aankomt op het uitzoeken van netwerken tussen mensen. En dat je het e.e.a. weet van computersystemen is leuk, maar ik vraag me af of je genoeg weet van relationele databases om te snappen waarom een forum een stuk meer straightforward is.quote:Dat van die foto's heb je een goed punt, daar had ik niet aan gedacht. En hoezo heeft Hyves meer concurrent users? Ik denk juist dat dat geldt voor Fok!, aangezien er op Fok! realtime interactie plaatsvindt. Ik mag dan wel alfa geschoold zijn, maar denk niet dat ik geen verstand heb van computersystemen. Anders zou ik zeggen: try me.
Leuk zo'n mening. Beetje jammer dat 'ie als een tang op een varken slaat. Heb je een onderzoek gedaan ofzo? Tuurlijk zijn er mensen die gewoon zo veel mogelijk vriendjes willen hebben, maar dat is A) niet de bedoeling en B) niet waar de meeste het voor gebruiken. Het is gewoon leuk om contact te houden / op te bouwen met vrienden die wat verder van je afstaan, het type vrienden dat je niet zomaar belt om een biertje te drinken dus.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:27 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Het principe van hyves is netwerken. Alleen ben ik van mening dat 99% van de hyves-leden zich niet bezighouden met netwerken.
Je doelt nu bijvoorbeeld op het aantal tabellen en hun onderlinge relaties, op indexering, op functionele afhankelijkheden, op het normalisatieniveau, op numerieke velden versus tekstvelden? Ik weet er het één en ander vanaf, maar ik geef toe dat het wellicht onvoldoende is om goed te kunnen inschatten wat de verschillen zijn tussen websoftware zoals het forum van Fok! en Hyvesquote:Op woensdag 20 december 2006 15:31 schreef Catbert het volgende:
Joh, mensen zitten mekaar constant berichtjes te sturen, en daarbij komt ook nog eens de vrij zware queries als het aankomt op het uitzoeken van netwerken tussen mensen. En dat je het e.e.a. weet van computersystemen is leuk, maar ik vraag me af of je genoeg weet van relationele databases om te snappen waarom een forum een stuk meer straightforward is.
Daar is hyves dus niet voor. Voor je naaste vrienden heb je geen netwerk nodig, het is voor die mensen die verder van je af staan. Dus gewoon mensen die je kent, of af en toe in de stad tegenkomt, en de mensen die die weer kennen.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:52 schreef FuifDuif het volgende:
Volkomen mee eens. En dan te bedenken: waar blijven al die zogenaamde vriendjes wanneer je opeens iets ergs meemaakt, bijvoorbeeld ernstig ziek wordt of iets dergelijks? N
Ik bedoelde niet die dingen nee, dat kan iedereen uit "Databases voor dummies" halen.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:35 schreef FuifDuif het volgende:
Je doelt nu bijvoorbeeld op het aantal tabellen en hun onderlinge relaties, op indexering, op functionele afhankelijkheden, op het normalisatieniveau, op numerieke velden versus tekstvelden? Ik weet er het één en ander vanaf, maar ik geef toe dat het wellicht onvoldoende is om goed te kunnen inschatten wat de verschillen zijn tussen websoftware zoals het forum van Fok! en Hyves.
Ja duh, iedereen snapt wel wat de doelstelling van een concept als Hyves is, maar dat betekent niet dat mensen iets dergelijks ook met dat doel gebruiken. In principe komt het er enkel op neer zo van: "kijk eens hoeveel vrienden ik heb?"quote:Op woensdag 20 december 2006 15:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Daar is hyves dus niet voor. Voor je naaste vrienden heb je geen netwerk nodig, het is voor die mensen die verder van je af staan. Dus gewoon mensen die je kent, of af en toe in de stad tegenkomt, en de mensen die die weer kennen.
Jullie snappen overduidelijk het nut niet. Het gaat NIET om je 1e graads vrienden, snap dat dan, het gaat om de 2e graad. Dus vrienden van je vrienden, waar je zelf ook weer contacten mee op kunt bouwen.
Wat bedoel je dan preciesquote:Op woensdag 20 december 2006 15:36 schreef Catbert het volgende:
Ik bedoelde niet die dingen nee, dat kan iedereen uit "Databases voor dummies" halen.
Weet je, laatmaar. Jij hebt wel bewezen dat als jij eenmaal een bepaald idee in je hoofd hebt, in dit geval dat mensen Hyves alleen gebruiken om te showen met hun aantal vriendjes, dat idee er met geen breekijzer uitkrijgt.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:38 schreef FuifDuif het volgende:
Ja duh, iedereen snapt wel wat de doelstelling van een concept als Hyves is, maar dat betekent niet dat mensen iets dergelijks ook met dat doel gebruiken. In principe komt het er enkel op neer zo van: "kijk eens hoeveel vrienden ik heb?"
Weet je wat het is volgens mij? Jij bent één van de medescheppers van Hyves en voelt je nu zwaar beledigd. Is het nu zo erg dat je een kutsite hebt gemaakt? Het levert toch flink wat op en daar gaat het toch om?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Weet je, laatmaar. Jij hebt wel bewezen dat als jij eenmaal een bepaald idee in je hoofd hebt, in dit geval dat mensen Hyves alleen gebruiken om te showen met hun aantal vriendjes, dat idee er met geen breekijzer uitkrijgt.
Veel plezier met de notie dat Hyves een kutsite is, toedels.
Hyves is inderdaad retetraag. Ook niet verwonderlijk:quote:Op woensdag 20 december 2006 11:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Fok trekt het net zo min 'netjes', de laatste tijd is het regelmatig traag. Hyves is in de eerste plaats een veel zwaardere site (foto's worden gehost, en bovendien is een query om de afstand tussen 2 personen te vinden gewoon erg zwaar), en heeft ook nog eens meer concurrent users. Dus dat de load op Fok groter is, is hele dikke onzin die je terplekke uit je duim zuigt. Je bent ook nog eens, naar eigen zeggen, een Alpha type. Dus ik geloof niet dat jij goed de complexiteit van verschillende sites in kunt schatten.
Als de wijze mannen van Gartner het vertellen zal het dus wel zo zijn? Nou ik geloof best dat het populair gaat worden (dat is het al). Maar de grote vraag is hoe je hier geld mee gaat verdienen. Met advertenties kun je gerust wel iets verdienen. Maar ik vraag me af of je daar de kosten van je dataverkeer mee kan dekken. Welke andere verdienmodellen heb je?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:36 schreef Catbert het volgende:
Grappig is dat ik een tijd terug naar een Gartner conferentie geweest ben (en als je niet weet wat Gartner voor bedrijf is hoef je sowieso niet verder te lezen), en die wisten juist te vertellen dat dergelijke netwerksites een erg grote toekomst hebben. Zowel voor persoonlijke (myspace, hyves) als professionele (linkedin) contacten.
Groot onzinverhaal, het gaat compleet voorbij aan caching en het feit dat lang niet alle JS in 1 keer uitgevoerd hoeft te worden.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:59 schreef Noork het volgende:
Los van de belasting voor de server is dit ook een enorme belasting voor de PC van de bezoeker. In totaal is er het ongelooflijke aantal van 26.500 regels javascript te verwerken, samen met 2.700 regels HTML code. Zo’n pagina doet zelfs op de nieuwste PC nog langzaam aan.[/i]
Bron: http://tinus.guichelaar.i(...)rformance-problemen/
Tja kan best zijn dat het niet tegelijk wordt uitgevoerd. Maar feit blijft wel dat je eerst alle afbeeldingen en js moet downloaden. Iets minder javascript mag ook wel. Hiernaast deugt de html voor geen kant. de w3 validator geeft aan: Result:Failed validation, 356 errors (het zijn er ongetwijfeld minder, maar het DOCTYPE ontbreekt!!quote:Op woensdag 20 december 2006 17:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Groot onzinverhaal, het gaat compleet voorbij aan caching en het feit dat lang niet alle JS in 1 keer uitgevoerd hoeft te worden.
Maargoed. Nogmaals: als je Hyves te traag vindt, gebruik je het toch lekker niet?
Het bevreemdt mij zeer dat jij mijn mening afdoet als een mening die als een tang op een varken slaat, maar dat geeft niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:31 schreef Catbert het volgende:
Leuk zo'n mening. Beetje jammer dat 'ie als een tang op een varken slaat. Heb je een onderzoek gedaan ofzo? Tuurlijk zijn er mensen die gewoon zo veel mogelijk vriendjes willen hebben, maar dat is A) niet de bedoeling en B) niet waar de meeste het voor gebruiken. Het is gewoon leuk om contact te houden / op te bouwen met vrienden die wat verder van je afstaan, het type vrienden dat je niet zomaar belt om een biertje te drinken dus.
Ik ben een hyverquote:Op woensdag 20 december 2006 17:27 schreef fathank het volgende:
hyves....speciaal voor mensen met een sociale stoornis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |