Dat valt behoorlijk tegen. Organisatorisch kan het soms wel wat beter denk ik, maar qua niveau van defensie an sich is het allemaal wel prima. De commando's in Afghanistan doen het ook behoorlijk goed als ik de nieuwsberichten mag geloven.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:55 schreef Schorpioen het volgende:
Mijn god. Laten we hopen dat ze dit niet over de landsgrens te horen krijgen, ons leger heeft al zo'n knullige naam...
Bij mij zit hij ernog in omdat ik te lui ben om de floppy drive te verwijderen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:06 schreef Alicey het volgende:
Nouja, veilig is het wel. Niemand heeft tegenwoordig die dingen meer.
Potentiele terrorist!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:08 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Bij mij zit hij ernog in omdat ik te lui ben om de floppy drive te verwijderen.
Okee, misschien ligt het aan mij maar als ik die soldaten zie dan ben ik altijd maar blij dat het geen oorlog is en we dus niet van ze afhankelijk zijn. Het was wel te gek voor woorden dat er beroepssoldaten een uitzending naar Afghanistan geweigerd hebben, dat kan volgens mij alleen maar in NL... Zoiets als een chirurg die niet tegen bloed kan...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:03 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Dat valt behoorlijk tegen. Organisatorisch kan het soms wel wat beter denk ik, maar qua niveau van defensie an sich is het allemaal wel prima. De commando's in Afghanistan doen het ook behoorlijk goed als ik de nieuwsberichten mag geloven.
Die worden dan ook per direct ontslagen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:18 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Okee, misschien ligt het aan mij maar als ik die soldaten zie dan ben ik altijd maar blij dat het geen oorlog is en we dus niet van ze afhankelijk zijn. Het was wel te gek voor woorden dat er beroepssoldaten een uitzending naar Afghanistan geweigerd hebben, dat kan volgens mij alleen maar in NL... Zoiets als een chirurg die niet tegen bloed kan...
Die zijn ook niet zo breekbaarquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:59 schreef Harry_Sack het volgende:
ik hoop dat ze allemaal zo'n 5 1/4 " om hun nek gaan dragen. Dat zal ze leren
Dat waren drie weigeraars en defensie heeft een goed tegenverhaal laten horen, maar dat is een heel ander onderwerp.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:18 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Okee, misschien ligt het aan mij maar als ik die soldaten zie dan ben ik altijd maar blij dat het geen oorlog is en we dus niet van ze afhankelijk zijn. Het was wel te gek voor woorden dat er beroepssoldaten een uitzending naar Afghanistan geweigerd hebben, dat kan volgens mij alleen maar in NL... Zoiets als een chirurg die niet tegen bloed kan...
Ik heb het eigenlijk niet meer gehoord wat er met die ene weigeraar is gebeurd die voor de krijgsraad moest verschijnen; ontslag zou me idd logisch lijken.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:22 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Die worden dan ook per direct ontslagen.
Omdat het een knullige beslissing is die getuigt van een beperkte kennis van zaken. Floppies kunnen ook kwijtraken, ze zijn onbetrouwbaar in gebruik, verouderd en het is kinderlijk eenvoudig om een usb stick goed te beveiligen met encryptie. Het is hetzelfde (kom ik weer met mijn analogieen) om teneinde de verkeersongelukken terug te dringen het verplicht te maken om alleen nog maar de fiets te gebruiken.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:25 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Waarom zou defensie status moeten ontlenen aan de keuze voor hun opslagmedia? Bovendien zijn floppys eenvoudiger te vernietigen.
Ben jij van de tijd na de floppy? Je doet het lijken alsof het een onbetrouwbaar medium is, wat toch zeker niet het geval is. Bovendien kun je alles wel versleutelen, ook bestanden op diskettes.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:37 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Omdat het een knullige beslissing is die getuigt van een beperkte kennis van zaken. Floppies kunnen ook kwijtraken, ze zijn onbetrouwbaar in gebruik, verouderd en het is kinderlijk eenvoudig om een usb stick goed te beveiligen met encryptie.
Ik zou het meer vergelijken met het invoeren van een maximumsnelheid.quote:Het is hetzelfde (kom ik weer met mijn analogieen) om teneinde de verkeersongelukken terug te dringen het verplicht te maken om alleen nog maar de fiets te gebruiken.
Nee hoor, ik ben zelfs van voor de harddisk, uit de tijd dat je alleen een 5.25 inch floppy had. Die floppy's (ook de 3.5 inch) hadden al snel bad sectors, ze raakten snel beschadigd, zeker als ze iets ouder zijn. Aangezien ze nauwelijks nog gebruikt worden zullen ze ook nauwelijks nog gemaakt worden en zit je dus vaak met oudere exemplaren.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:48 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ben jij van de tijd na de floppy? Je doet het lijken alsof het een onbetrouwbaar medium is, wat toch zeker niet het geval is. Bovendien kun je alles wel versleutelen, ook bestanden op diskettes.
Ze zouden gewoon airbags in moeten bouwen, goede verkeerslessen moeten geven, en zorgen voor een stevige ondoordringbare kooiconstructie.quote:Ik zou het meer vergelijken met het invoeren van een maximumsnelheid.
Beperkte kennis van zaken?Lijkt me niet meer dan logisch dat USB sticks en CD-R's het onnodig kopiëren van informatie in de hand werken. Het heeft niets met techniek te maken, maar alles met psychologie.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:37 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Omdat het een knullige beslissing is die getuigt van een beperkte kennis van zaken. Floppies kunnen ook kwijtraken, ze zijn onbetrouwbaar in gebruik, verouderd en het is kinderlijk eenvoudig om een usb stick goed te beveiligen met encryptie. Het is hetzelfde (kom ik weer met mijn analogieen) om teneinde de verkeersongelukken terug te dringen het verplicht te maken om alleen nog maar de fiets te gebruiken.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:57 schreef Dickbride het volgende:
En DAT ZOOITJE moet ons land verdedigen?![]()
![]()
![]()
Nee, het gaat er juist om hoe de informatie op verwisselbare media is beveiligd. De maatregel die de Landmacht nu neemt is te vergelijken met een bank die in plaats van de kluis te beveiligen de inhoud van de kluis verkleint. Met andere woorden, als een floppy verdwijnt ligt de informatie nog steeds op straat. De kans dat er informatie op straat komt wordt ook helemaal niet kleiner. Als het voor personeel is toegestaan om bepaalde bestanden te kopiëren, dan kunnen ze dat nog steeds.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:05 schreef Doderok het volgende:
Beperkte kennis van zaken?Lijkt me niet meer dan logisch dat USB sticks en CD-R's het onnodig kopiëren van informatie in de hand werken. Het heeft niets met techniek te maken, maar alles met psychologie.
Encryptiemethoden zijn enkel effectief als ze ook daadwerkelijk toegepast worden. Moet je mij eens vertellen hoe je gaat verhinderen dat iemand ongeëncrypteerde bestanden op z'n usb-stick zet. Vingerafdruk-beveiliging? Wat belet hen om hun mp3 player te gebruiken ipv de beveiligde sticks?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:40 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Nee, het gaat er juist om hoe de informatie op verwisselbare media is beveiligd. De maatregel die de Landmacht nu neemt is te vergelijken met een bank die in plaats van de kluis te beveiligen de inhoud van de kluis verkleint. Met andere woorden, als een floppy verdwijnt ligt de informatie nog steeds op straat. De kans dat er informatie op straat komt wordt ook helemaal niet kleiner. Als het voor personeel is toegestaan om bepaalde bestanden te kopiëren, dan kunnen ze dat nog steeds.
Het is triest om te moeten zien dat een organisatie die als doel heeft ons land te verdedigen zo weinig kaas heeft gegeten van moderne technologie en blijkbaar niet in staat is om zichzelf op een dusdanige wijze te organiseren dat geheimen ook daadwerkelijk geheim blijven.
Omdat ze waarschijnlijk nog een walkman met bandjes gebruiken.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:46 schreef Doderok het volgende:
[..]
Encryptiemethoden zijn enkel effectief als ze ook daadwerkelijk toegepast worden. Moet je mij eens vertellen hoe je gaat verhinderen dat iemand ongeëncrypteerde bestanden op z'n usb-stick zet. Vingerafdruk-beveiliging? Wat belet hen om hun mp3 player te gebruiken ipv de beveiligde sticks?
Ontslag, of onthoofding ofzoiets dergelijks.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:46 schreef Doderok het volgende:
[..]
Encryptiemethoden zijn enkel effectief als ze ook daadwerkelijk toegepast worden. Moet je mij eens vertellen hoe je gaat verhinderen dat iemand ongeëncrypteerde bestanden op z'n usb-stick zet. Vingerafdruk-beveiliging? Wat belet hen om hun mp3 player te gebruiken ipv de beveiligde sticks?
Bijvoorbeeld door een bestandssysteem met encryptie te gebruiken.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:46 schreef Doderok het volgende:
Encryptiemethoden zijn enkel effectief als ze ook daadwerkelijk toegepast worden. Moet je mij eens vertellen hoe je gaat verhinderen dat iemand ongeëncrypteerde bestanden op z'n usb-stick zet.
Kan, maar dat is geen encryptie, dat is een toegangsbeveiliging.quote:Vingerafdruk-beveiliging?
Daar zijn ook oplossingen voor te bedenken. Het punt is dat men bij defensie niet eens de moeite heeft genomen om er serieus over na te denken; men komt met een oplossing die iedere digibeet had kunnen bedenken. Van defensie zou je juist verwachten dan men de beschikking heeft over enig inventief vermogen, om zo tot een effectieve oplossing te komen.quote:Wat belet hen om hun mp3 player te gebruiken ipv de beveiligde sticks?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |