Dat zal wel niet. Door de Europese omgang met immigranten zal er weinig goeds komen uit die hoek.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:47 schreef Monidique het volgende:
"Ze" leven "daar" dan ook en niet in de Franse voorsteden, maar het zal inderdaad wel helpen. Met al de door Israël gedoodde burgers zullen de Franse hangjongeren waarschijnlijk wel beseffen hoe impulsief ze handelden en de voorsteden zullen Versailles overtreffen in pracht en praal.
Ze zien de bui al hangen als Israel in Lebanon klaar is.quote:Militant groups in the Gaza Strip have agreed to stop firing missiles at Israel at midnight Saturday, senior Palestinian officials said.
Inderdaad. Stel je voor. Bombardementen, invallen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:35 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ze zien de bui al hangen als Israel in Lebanon klaar is.
Ze zijn niet gek, anders hadden ze het wel verder laten escaleren. Alleen iemand kidnappen en verder stil houden schiet weinig op.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad. Stel je voor. Bombardementen, invallen.
Het Libaneze leger stelt in ieder geval geen drol voor, dat scheelt.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:04 schreef MMXMMX het volgende:
Iemand al een idee wat de suprisses zijn die men had aangekondigt als men de grens over zou gaan ?
Ze zijn tenslotte al met tanks de grens over
Het enige wat ik de laatste dagen zie is een paar missiles die in zee plompen en dat is het dan
Al een week lang, maar wij zien eigenlijk alleen maar Beiroet.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:47 schreef venomsnake het volgende:
De stad Tyre wordt de hele dag al zwaar gebombardeerd zeg..
Of iedereen zit nog buiten ...slimme mensen die 'buitenzitters 'quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Het begint aardig af te remmen met deze topic-reeks volgens mij... Of gewoon stilte voor de storm (grondoffensief)?
In de regen?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Of iedereen zit nog buiten ...slimme mensen die 'buitenzitters '![]()
Je hoort het de Libanezen inderdaad ook wel eens zeggen op televisie: waarom vechten anderen wéér hun oorlogen uit in ons land?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:43 schreef Glasnosteraar het volgende:
n de Libanezen, in ieder geval het niet-shiitische deel, raakt tussen deze partijen beknelt. Wat moet dat ongelovelijk zuur zijn voor die mensen. Een soort van oorlog bij proxie tussen de VS/Israel en Iran/Syrië, op Libanees grondgebied.
Regen ?quote:
Noord-Holland. Grijze lucht, regendruppels op de ramen, de donder en bliksem zijn alweer voorbij en het is nog steeds te warm.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:46 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Regen ?
In welkdeel van het land zit jij ?...hier is het nog 27 graden en geen wolkje aan de lucht![]()
![]()
ik zie ook de nodige berichten dat met name het fanatieker deel van de sunnieten helemaal niet blij is met de acties van Hezbollah. Idem voor Arabische regeringen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hoort het de Libanezen inderdaad ook wel eens zeggen op televisie: waarom vechten anderen wéér hun oorlogen uit in ons land?
Dacht dat ze al begonnen waren ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
Nogsteeds geen grondoffensief?
Volgens CNN is er geen sprake van een grondoffensief.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:52 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dacht dat ze al begonnen waren ?
Maar ja hou het hier buiten niet echt in de gaten
Klopt ,ik werd misleid door een bericht op internet ,maar ze bedoelde wat anders met 'grond offensief 'quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens CNN is er geen sprake van een grondoffensief.
het is hier noodweer in het noorden..quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:46 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Regen ?
In welkdeel van het land zit jij ?...hier is het nog 27 graden en geen wolkje aan de lucht![]()
![]()
Verschil moet er zijnquote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
het hier noodweer in het noorden..![]()
Het is vooral een twist tussen de regeringen en het volk. Het volk, sji'ieten of soennieten, juicht Hezbollah toe en is blij dat Israël eindelijk eens aangepakt wordt. De regeringen hebben andere zaken aan hun hoofd.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:49 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ik zie ook de nodige berichten dat met name het fanatieker deel van de sunnieten helemaal niet blij is met de acties van Hezbollah. Idem voor Arabische regeringen.
.......... We are facing a gigantic Iranian assault on the Arab world, in Iraq where Iran has become the number one player, even at America's expense, according to the Iraqi politician Saleh al Mutlaq, and in Lebanon, where everyone knows how far-reaching Iranian influence is, through its local representative, Hezbollah, since the party's weapons, finances, ideology, media and military training are all Iranian!
http://www.asharq-e.com/news.asp?section=2&id=5692
van dergelijke interne islamitische twisten behoort de politiek gebruik te maken, lijkt mij tenminste.
Daar regent het bommen ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:57 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Verschil moet er zijn![]()
maar troost je ,het weer in (zuid) Libanon is veel slechter![]()
Lijkt mij ook logisch.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:49 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
van dergelijke interne islamitische twisten behoort de politiek gebruik te maken, lijkt mij tenminste.
Ja fantastisch.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:04 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Lijkt mij ook logisch.
Zou ook leuk zijn om te zien hoe dan de conspiracy-minded people over elkaar
zouden heen buitelen om te vertellen dat het allemaal een vooropgezet plan was
van de Zionisten en Amerika.
de VS hoeft hier eigenlijk helemaal niets voor te doen, behalve hun "unilateral engagement" te corrigeren naar "unilateral disengagement". Oftewel, gewoon de biezen pakken en vertrekken uit zowel Irak als ook het gehele Golf-gebied.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:04 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Lijkt mij ook logisch.
Zou ook leuk zijn om te zien hoe dan de conspiracy-minded people over elkaar
zouden heen buitelen om te vertellen dat het allemaal een vooropgezet plan was
van de Zionisten en Amerika.
Daar word ik niet vrolijker van..quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:57 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
maar troost je ,het weer in (zuid) Libanon is veel slechter![]()
ik wil niet beweren dat ik naar een dergelijke oorlog verlang. Ik vind het allemaal wel best, zolang wij er maar niets mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een felle oorlog tussen moslims onderling komt nog wel hoor GL. Met de gedragingen van de sjiitische oppermalloot versus de soennitische arabische regeringen, die terecht allemaal doodsbang zijn dat zij de volgende zijn die Iran-gesteunde terroristen over zich heen krijgen, is een dergelijk iets een kwestie van tijd. Voordat zoiets zal plaatsvinden, moeten er eerst nog een hoop dingen gebeuren, zoals voornamelijk de langverwachte Amerikaanse terugtrekking uit Irak.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:56 schreef Glasnosteraar het volgende:
Iran is invading the Arab world and burning everything in its path. With the Arabs standing idly by, Iran seeks to impose its control over the region and spread its influence over Iraq, in an attempt to create a fundamentalist Arab Shiaa entity in Iraq, to support the world's sole Shiaa country. It also wants to influence Lebanon through Hezbollah, in order to keep a frontline with Israel.
http://www.asharq-e.com/news.asp?section=2&id=5692
Ik ruik hier kansen!dé gelegenheid om de shiiten tegen de sunnieten uit te spelen, een wapenwedloop tussen de twee blokken, en dan vooral tussen Saoedie Arabië en Iran, die met olie gefinancierd moet worden.
Een win win situatie voor ons.
1. De olieprijs daalt door het stijgende aanbod van olie om de wapenaankopen te financieren,
2. de verkoop van wapens zwengelt de export richting het MO aan,
3. en alle religieuze gekte van die regio keert zich inwaarts tegen elkaar
whehehe![]()
Die minaret op de achtergrond maakt het plaatje helemaal afquote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:27 schreef Glasnosteraar het volgende:
[afbeelding]
Jordanië, de vlaggen zijn van de moeslimbroeders
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,428000,00.html
MWAHAHAHA, het plaatje is nooit compleet zonder de bekkentrekkers![]()
Wat doet Bush fout volgens jou inzake Israel/Libanon ??quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:21 schreef popolon het volgende:
Condoleeza had ook weer weing nieuws te melden.
Ik zal blij zijn als we eindelijk van die poppenkast van Bush en consorten af zijn.
Israel weet dat Bush hun niet snel zal veroordelen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:30 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Wat doet Bush fout volgens jou inzake Israel/Libanon ??
enquote:At first, Bushra Khayyat tried to ignore the incessant ringing of the phone at her house in Lebanon?s southern port city of Sidon. It was 4 am, but she finally got out of bed.
"I said hello and got a recorded message from Israel," she told Reuters.
In clear Arabic, the strong voice on the phone said: "Lebanese people, we tell you not to follow Hizbullah. We will continue to strike and no one will bring your prisoners back from Israel except the Lebanese government."
quote:"I have caller ID on my landline and when I checked it came up as 'out of area'. It's not that I was scared, I just wished I could talk back to the voice but it was a recorded message."
Khayyat got a similar call two nights later, this time answered by her maid, who, panicking when she heard a voice announce "This is Israel", immediately put down the phone.
Welke Amerikaanse president zou dat wel doen/durven??quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:43 schreef popolon het volgende:
[..]
[quote]Israel weet dat Bush hun niet snel zal veroordelen.
De democraten zijn een stuk kritischer.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:51 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Welke Amerikaanse president zou dat wel doen/durven??
Zolang ze niet aan Hezbollah komen, ja. Niet functionerend genoeg dus.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:09 schreef NightH4wk het volgende:
De regering van Libanon zit nog gewoon in elkaar en de president kan ook fijn nog zat uitvoeren.
Yep, de kans op burgeroorlog is er aardig als ze Hezbollah zouden proberen te ontwapenen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zolang ze niet aan Hezbollah komen, ja. Niet functionerend genoeg dus.
Ik denk dat de burgers van Israël en Libanon veel gewonnen hebben als Hezbollah aan macht inboet in Libanon. Ik noem ook de burgers van Libanon omdat velen van hen hebben te lijden onder de strijd van de Hezbollah die zij nooit hebben gewild en deze afkeuren en omdat velen van hen de staatsinrichting en samenleving die de Hezbollah voorstaat verafschuwen en terecht. De Hezbollah is naar mijn oprechte mening een weerzinwekkend kwaadaardig gezwel in de staat Libanon en het spijt mij heel erg dat ook goedwillende burgers onder de daden van de Hezbollah moeten lijden.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:06 schreef Monidique het volgende:
Er moet wel een wapenstilstand komen. Wanneer heeft Israël "gewonnen"? Als Hezbollah vernietigd is? Right! Dat gaat niet gebeuren. Die twee soldaten terug? Dat kan nog een hele tijd duren, wat willen ze nog meer bombarderen in de tussentijd? De slagkracht met tachtig procent verminderd? Geef ze een jaar of twee, drie en het staat er weer. Israël heeft zichzelf in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd door gelijk zwaar in te zetten. De enige oplossing die uiteindelijk echt gaat werken, is een politieke, maar daarvoor heb je een functionerende Libanese regering nodig en die is er niet en zal na deze oorlog van Israël tegen Libanon waarschijnlijk ook niet zo'n zin meer hebben om z'n buurland te behagen.
Natuurlijk zou dat geweldig zijn, Hezbollah weg. De regering die de macht overneemt in het zuiden, geen terreuraanvallen meer op Israël. Als we dan tegelijkertijd ook nog even vrede stichten tussen de soennieten en sji'ieten in Irak en de burgeroorlog beëindigen en Assad ertoe bewegen democratische verkiezingen te houden in Syrië zou het helemaal perfect zijn. Och, waarom ook niet? Doen we er nog een stopzetting van Iraanse uraniumverrijking bij.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik denk dat de burgers van Israël en Libanon veel gewonnen hebben als Hezbollah aan macht inboet in Libanon. Ik noem ook de burgers van Libanon omdat velen van hen hebben te lijden onder de strijd van de Hezbollah die zij nooit hebben gewild en deze afkeuren en omdat velen van hen de staatsinrichting en samenleving die de Hezbollah voorstaat verafschuwen en terecht. De Hezbollah is naar mijn oprechte mening een weerzinwekkend kwaadaardig gezwel in de staat Libanon en het spijt mij heel erg dat ook goedwillende burgers onder de daden van de Hezbollah moeten lijden.
Hezbollah ook. Dat weet je toch?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
ik zie dat Israel nog steeds doorgaat met kinderen uit te moorden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |