abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:54:28 #1
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_40044950
Deze zomer zijn er toch wel een aantal dingen die me opvallen qua insecten, namelijk:

De muggen

Ik vind dat er dit jaar enorm veel muggen zijn (ondanks dat we een vrij strengere winter hebben gehad) en dat deze heel agressief zijn dit jaar. Ze komen dus echt doelbewust op je af en zijn echt op zoek naar je. Waar ik voorheen normaal in de tuin kon zitten en savonds wat mugjes kwamen komen ze nu met zijn allen al op me af gevlogen zodra ik 1 stap in de tuin zet. savond of overdag maakt niks uit.

Dit valt me op qua muggen

Wespen

Of het is nog niet de tijd maar ik ben dit jaar eigenlijk nog geen ene wesp tegen gekomen.

Mieren

Buiten de normale kleine miertjes lopen er dit jaar bij ons ook mieren rond die wel 3 zo groot zijn dan de normale mieren. Ook nog nooit eerder gezien...

Dit zijn een aantal dingen die mij dit jaar erg opvallen, misschien zijn jullie ook bepaalde dingen opgevallen of die anders zijn dan andere jaren..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_40045365
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:54 schreef denka het volgende:
Deze zomer zijn er toch wel een aantal dingen die me opvallen qua insecten, namelijk:

De muggen

Ik vind dat er dit jaar enorm veel muggen zijn (ondanks dat we een vrij strengere winter hebben gehad) en dat deze heel agressief zijn dit jaar. Ze komen dus echt doelbewust op je af en zijn echt op zoek naar je. Waar ik voorheen normaal in de tuin kon zitten en savonds wat mugjes kwamen komen ze nu met zijn allen al op me af gevlogen zodra ik 1 stap in de tuin zet. savond of overdag maakt niks uit.

Dit valt me op qua muggen

Wespen

Of het is nog niet de tijd maar ik ben dit jaar eigenlijk nog geen ene wesp tegen gekomen.

Mieren

Buiten de normale kleine miertjes lopen er dit jaar bij ons ook mieren rond die wel 3 zo groot zijn dan de normale mieren. Ook nog nooit eerder gezien...

Dit zijn een aantal dingen die mij dit jaar erg opvallen, misschien zijn jullie ook bepaalde dingen opgevallen of die anders zijn dan andere jaren..
Bij mij zijn alledrie nauwelijks te zien. Ondanks dat ik vrij dichtbij flinke water plassen leef, heb ik erg weinig last van muggen. Wespen hebben we hier sowieso erg weinig en mieren zie ik ook nooit. Spinnen daarentegen....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_40045451
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:11 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Bij mij zijn alledrie nauwelijks te zien. Ondanks dat ik vrij dichtbij flinke water plassen leef, heb ik erg weinig last van muggen. Wespen hebben we hier sowieso erg weinig en mieren zie ik ook nooit. Spinnen daarentegen....
Je conclusie klopt, vlak bij het water heb je minder last van muggen dankzij de enorme hoeveelheid spinnen Wespen is nog niet de tijd voor, deze komen pas eind van de zomer 'lastig' wezen.
There's no place like 127.0.0.1
pi_40045477
Inderdaad. doelgerichte muggen.. Grrr

En bij ons in de tuin is het een mieren-walhalla.. als je van mieren houdt.
pi_40045546
Ik heb dit jaar één (1!) mug binnen gehad. In tegenstelling tot andere jaren zit ik eens niet helemaal onder de bulten en jagen we niet 's nachts op zo'n zoemend beest in de slaapkamer. En dat terwijl ik deze zomer de hele dag tot 10 uur 's avonds met de deuren wagenwijd open zit.
pi_40045664
Allemaal heeele kleine beestjes die overal komen te zitten. Zwart, en lijken wel kleine vlooitjes. Alleen bij een bosrijke omgeving. Lijken niet te springen/vliegen maar met de wind mee te gaan. Denk ik.
pi_40045775
Zilvervisjes! Die zie ik vaak nu! Vooral in huis.

En van die witte motjes.. die langwerpige, zitten graag buiten op een muur bij een lamp
pi_40046089
Ik had een week of 6 geleden nog geen mug gezien, maar nu word ik helemaal lek geprikt.

Wespen heb ik inderdaad ook geen last van. Mieren krijg ik alleen af en toe binnen, van die gevleugelde koninginne mieren ofzo.
pi_40046160
Hierzo megaveel pimpampoentjes aan de zeeuwse kust!
Niet meer muggen dan anders,wel een maatje groter..
Iets meer mieren dan anders.
Nog geen wesp gezien.
Hommels zijn ook dikker dan anders.
Ook iets meer libellen gespot!
Meer insectenprut dan anders op mijn auto
Oja ook meer van die nachtmotjes.. motten beter gezegd.. qua formaat even groot als dagvlinders..ook groter dan anders dus!
Kort samengevat, van alles is er meer of het is groter dan anders..
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:44:48 #10
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_40046246
De lieveheersbeestjes op het strand vielen mij erg op, het wemelde er van.
Muggen valt best mee, ik heb zelfs nog niet eens mijn klamboe opgehangen.
Het stikt hier van de mieren, ik woon 1 hoog, maar er kan niets op mijn balkon staan, of er komt een mierennest in.
Ik heb mijn prachtige aarbeienplant al weg moeten gooien, en die hing vol met sappige aardbeien
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:07:18 #11
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_40046921
Die grotere mieren zijn er elk jaar!
Muggen, daar heb ik dit jaar bijzonder weinig last van, ze komen niet bij mij thuis dit jaar..
Als ik ergens ben zijn er zat maar bij mij praktisch geen
En wespen inderdaad, heb ik ook nog niet gezien, behalve die kleine zwevende wespjes dan.

EN verder tja, heb ik niet veel bijzonders opgemerkt
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_40047596
Zilvervisjes! die heb ik dit jaar inene in me huis.... die geven me echt de kriebels
pi_40050358
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:07 schreef Hells_Angel het volgende:
Die grotere mieren zijn er elk jaar!
Muggen, daar heb ik dit jaar bijzonder weinig last van, ze komen niet bij mij thuis dit jaar..
Als ik ergens ben zijn er zat maar bij mij praktisch geen
En wespen inderdaad, heb ik ook nog niet gezien, behalve die kleine zwevende wespjes dan.

EN verder tja, heb ik niet veel bijzonders opgemerkt
Wespen hier (in Lelygat) anders zat... Vaak genoeg ook binnen. Regelmatig hele dikke, waarvan je bijna zou zeggen dat het koninginnen zijn. . Aan wespen dus geen gebrek hier.
pi_40052014
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:29 schreef rival het volgende:
Zilvervisjes! die heb ik dit jaar inene in me huis.... die geven me echt de kriebels
Bij on zitten ze blijkbaar in de studeerkamer onder de vloer bij de muur die grenst aan de badkamer. Ik heb er nog maar één gezien maar dat zal wel komen omdat de katten iedere avond zo gauw het donker wordt post vatten bij de plek waar ze tevoorschijn komen. (de spinnen zijn al een tijdje op )
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:31:46 #15
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_40053207
Zo zie je maar weer dat het enorm kan verschillen per regio..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_40056554
het lijkt dit jaar wel een dazen-paradijs ik ben in voorgaande jaren totaal denk ik 2 keer gebeten door steekvliegen/dazen/horzels. Dit jaar alleen al een keer of 8... Er zitten er echt heel veel hier in de buurt

Verder is me niet echt wat opgevallen, muggen valt wel mee dit jaar, wespen heb ik nog niet gezien, wel bijen, op mijn werk zitten er echt teveel. En ze zijn hartstikke sloom allemaal. Zullen het ook wel warm hebben
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_40058169
Het barst hier (Drenthe, platteland) ook van de dazen Ik hoef maar naar buiten te gaan en ze komen met tientallen op me af. Rotbeesten

Veel vlinders dit jaar

De wespentijd moet nog komen...
pi_40102635
Nou gister.. de eerste wesp gespot hoor

en meteen gevangen in een bierflesje maar.. ***beesten
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40105445
Dan is hierbij officieel de wespentijd begonnen...
  zondag 23 juli 2006 @ 16:37:34 #20
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_40106406
het stikt hier de moord van de vliegen, de rest valt wel iets mee gelukkig...
pi_40106908
Het barst van de strontvliegen
pi_40107286
normale hoeveelheid muggen en vliegen, ietwat veel spinnen , 1-2 wespen gezien dit jaar
pi_40118807
Het barst hier van de olifanten zeg, was vorig jaar veel minder. Afrikaanse welteverstaan ...
pi_40120624
vlinders! de Wittjes zouden (geloof dat dit vorig jaar, of het jaar daarvoor werd gezecht) met uitsterven bedreigt worden. deze zomer barst het er van.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_40120816
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:11 schreef NgInE het volgende:
vlinders! de Wittjes zouden (geloof dat dit vorig jaar, of het jaar daarvoor werd gezecht) met uitsterven bedreigt worden. deze zomer barst het er van.
Koolwitjes zijn (en zullen niet) met uitsterven bedrijgt raken. Wel opvallend zijn de vele zeldzame soorten die hier en daar opduiken en soms in grote aantallen!
  maandag 24 juli 2006 @ 01:23:27 #26
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40120893
Wat me opvalt..
Ik vind de vliegen "brutaal" kan dr ff geen andere benaming voor vinden..en ik vind ze "sterker" je mept ze en ze vliegen gewoon weer weg...
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40120923
Het valt me juist op dat ik nog geen mug heb gezien, normaal jeuk ik me de pleuris in de zomer .
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 01:26:33 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40120960
Heel veel vliegjes hier. Allerlei soorten en maten. Ook een paar die ik nog nooit eerder had gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')