Bij mij zijn alledrie nauwelijks te zien. Ondanks dat ik vrij dichtbij flinke water plassen leef, heb ik erg weinig last van muggen. Wespen hebben we hier sowieso erg weinig en mieren zie ik ook nooit. Spinnen daarentegen....quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:54 schreef denka het volgende:
Deze zomer zijn er toch wel een aantal dingen die me opvallen qua insecten, namelijk:
De muggen
Ik vind dat er dit jaar enorm veel muggen zijn (ondanks dat we een vrij strengere winter hebben gehad) en dat deze heel agressief zijn dit jaar. Ze komen dus echt doelbewust op je af en zijn echt op zoek naar je. Waar ik voorheen normaal in de tuin kon zitten en savonds wat mugjes kwamen komen ze nu met zijn allen al op me af gevlogen zodra ik 1 stap in de tuin zet. savond of overdag maakt niks uit.
Dit valt me op qua muggen
Wespen
Of het is nog niet de tijd maar ik ben dit jaar eigenlijk nog geen ene wesp tegen gekomen.
Mieren
Buiten de normale kleine miertjes lopen er dit jaar bij ons ook mieren rond die wel 3 zo groot zijn dan de normale mieren. Ook nog nooit eerder gezien...
Dit zijn een aantal dingen die mij dit jaar erg opvallen, misschien zijn jullie ook bepaalde dingen opgevallen of die anders zijn dan andere jaren..
Je conclusie klopt, vlak bij het water heb je minder last van muggen dankzij de enorme hoeveelheid spinnenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:11 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Bij mij zijn alledrie nauwelijks te zien. Ondanks dat ik vrij dichtbij flinke water plassen leef, heb ik erg weinig last van muggen. Wespen hebben we hier sowieso erg weinig en mieren zie ik ook nooit. Spinnen daarentegen....
Wespen hier (in Lelygat) anders zat... Vaak genoeg ook binnen. Regelmatig hele dikke, waarvan je bijna zou zeggen dat het koninginnen zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:07 schreef Hells_Angel het volgende:
Die grotere mieren zijn er elk jaar!
Muggen, daar heb ik dit jaar bijzonder weinig last van, ze komen niet bij mij thuis dit jaar..
Als ik ergens ben zijn er zat maar bij mij praktisch geen
En wespen inderdaad, heb ik ook nog niet gezien, behalve die kleine zwevende wespjes dan.
EN verder tja, heb ik niet veel bijzonders opgemerkt
Bij on zitten ze blijkbaar in de studeerkamer onder de vloer bij de muur die grenst aan de badkamer. Ik heb er nog maar één gezien maar dat zal wel komen omdat de katten iedere avond zo gauw het donker wordt post vatten bij de plek waar ze tevoorschijn komen. (de spinnen zijn al een tijdje opquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:29 schreef rival het volgende:
Zilvervisjes!die heb ik dit jaar inene in me huis.... die geven me echt de kriebels
![]()
Koolwitjes zijn (en zullen niet) met uitsterven bedrijgt raken. Wel opvallend zijn de vele zeldzame soorten die hier en daar opduiken en soms in grote aantallen!quote:Op maandag 24 juli 2006 01:11 schreef NgInE het volgende:
vlinders! de Wittjes zouden (geloof dat dit vorig jaar, of het jaar daarvoor werd gezecht) met uitsterven bedreigt worden. deze zomer barst het er van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |