* bijdrage = weg *quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:13 schreef ratava het volgende:
Vakantie eindigt in tragedie
Ouders komen om bij fataal auto-ongeval
door Martijn Koolhoven
DEN HAAG, donderdag
De afgelopen dagen blijkt zich een familiedrama te hebben afgespeeld rond het Turks/Nederlandse gezin Burchak uit Den Haag. Drie kinderen raakten onderweg naar hun vakantieadres bij een tragisch auto-ongeluk in één klap hun vader en moeder kwijt. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het drama stilgehouden.
De drie kinderen liggen nog steeds in het ziekenhuis, het jongetje in coma, maar de twee zusjes maken het naar omstandigheden redelijk. „Het is een tragedie”, zegt een tante in Den Haag. „We hebben nu drie kinderen zonder ouders. Ze verkeren in een shock.”
De familie uit Den Haag was met haar Opel Vectra onderweg naar haar vakantiebestemming in Turkije toen ze op 9 juli tragisch verongelukten op de snelweg bij de Bulgaarse stad Plovdiv. Waarschijnlijk omdat de vader dacht dat hij een verkeerde afslag had genomen, keerde hij zijn auto en kwam frontaal in botsing met een bus.
Vader en moeder waren op slag dood, de drie kinderen van 3, 6 en 8 jaar oud raakten zwaargewond. Met een ambulancevliegtuig zijn de kinderen inmiddels gerepatrieerd.
Verzekeraar Ohra besloot de kosten op zich te nemen. Het gezin had geen reisverzekering of aanvullend pakket afgesloten. Het ministerie wilde pas iets doen na een bankgarantie van nabestaanden.
Ik gok dat ze het zien als goede reclame, PR en dat kan je niet zomaar kopen met een spotje op de radio. Het principe dat verzekeringen enkel verzekerden vergoeden lijkt me niet meer dan logisch. Gingen verzekeraars onverzekerden helpen dan hoefde niemand meer een verzekering af te sluiten en gingen ze failliet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:13 schreef ratava het volgende:
* deleted *.
als dat waar is is de vader nog eens verantwoordelijk.. aj...quote:Waarschijnlijk omdat de vader dacht dat hij een verkeerde afslag had genomen, keerde hij zijn auto en kwam frontaal in botsing met een bus.
Ik betaal premie om verzekerd te zijnquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
anfders maak je je even druk over een bijzonder onbelangrijk feit.
je betaalt premie om verzekerd te zijn, en hulp te krijgen als dat nodig is.
waar dat heen gaat, zou jou aan je reet moeten roesten.
sterker nog, stel je niet zo arrogant op zeg, bah.
een heel gezin naar de klote, en jij gaat zitten zeiken over het feit dat ohra zo galant is de kosten op zich te nemen, en de kids die nu over zijn, zonder ouders, te helpen
serieus..
[sarcastisch] Nou, dan hoop ik dat jou hetzelfde overkomt want je bent gelukkig toch goed verzekerd! [/sarcastisch]quote:Ik betaal namelijk wel maandelijks/jaarlijks mijn premies.
Oh maar die verzekeringsmaatschappij gaat zijn drie kwartjes niet uit zijn winst bekostigen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:36 schreef jogy het volgende:
Verzekeringsmaatschappijen hebben toch al miljardenwinst, dáár betaal je je premie voor, niet die drie kwartjes van de schadeloosstelling van een getroffen familie.
ergens zit er wel en kern van waarheid inquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:34 schreef ratava het volgende:
[..]
Ik betaal premie om verzekerd te zijn
Ik betaal meer premie naar er meer risico is de betreffende maatschappij meer kosten heeft.
Mensen die onverzekerd rondrijden of op vakantie gaan zonder reisverzekering, draaien NORMAAL gesproken op voor evt kosten.
Een onverontwoordelijk chaufeur, je moet toch wel blind zijn om een bus te missen en ik bedoel zien niet letterlijk missen
Heel treurig voor de nabestaanden, zeker voor die kinderen, maar nuchter gezien, ze zullen niet de eerste verweesde kotertjes zijn door zo'n gebeurtenis.
Ik vindt het belachelijk dat Ohra op zo'n goedkope manier (anti)Reclame voor zichzelf maakt. Over de ruggen van die kinderen en mijn premiegeld. Ik betaal namelijk wel maandelijks/jaarlijks mijn premies.
Je hebt gelijk, volgende maand verdubbelen ze de premie omdat ze een gezin hebben geholpen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:39 schreef ratava het volgende:
[..]
Oh maar die verzekeringsmaatschappij gaat zijn drie kwartjes niet uit zijn winst bekostigen.
Het zijn niet de Aandeelhouders die genoegen nemen met minder divident, of de raad van bestuur die dit uit hun salaris betaald.
De risico calculatie op premies zal heus wel weer aangepast worden
Ik ben daar idd voor verzekerdquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:37 schreef Nemephis het volgende:
[..]
[sarcastisch] Nou, dan hoop ik dat jou hetzelfde overkomt want je bent gelukkig toch goed verzekerd! [/sarcastisch]
Wat kan dat rotgeld nou schelen? Ohra heeft de middelen en doet iets goeds. Hulde!
Nee natuurlijk zit er wel een kern van waarheid in, ik vind het alleen debiel dat die gast zich druk maakt dat OHRA mensen HELPT voor de verandering en daar gaat ie over zeiken.. Maar de miljoenen die per jaar aan rotzooi word weggepleurt daar hoor je em niet over klagen hoor.. de kosten die uit al die uitstapjes vloeien betalen ze ook echt niet zelf hoor.. daar betaal jij uiteindelijk ook voor.quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:41 schreef john6 het volgende:
[..]
ergens zit er wel en kern van waarheid in
Je wordt vrolijk van kinderen weesjes zien worden?quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:42 schreef zatoichi het volgende:
Ohra![]()
@ TS
Dit zijn nou nieuwsberichten waar ik weer vrolijk van wordt; Die kinderen hebben al genoeg ellende, dus dit kan ze wel even bespaard worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |