Meneer_de_Hond | donderdag 20 juli 2006 @ 01:51 |
Ja hé kut man. Na drie gezellige dagen doorgebrachte te hebben bij mijn ouweheer in Apeldoorn verheug ik mij al enorm op de weg naar huis en dan in het bijzonder om dan ook daadwerkelijk thuis te zijn, of beter gezegd, het exacte moment van het thuiskomen. Maar dat liet wel even op zich wachten. In Utrecht was de eerste overstapplaats, daar had de trein richting Maastricht reeds 10 minuten vertraging, maar dat is gangbaar dus dat is dan ook niet mijn klacht, die komt zodadelijk. In Den Bosch begint de ellende namelijk. Vlak voor het moment van daar aankomen (wat een stuk minder leuk is dan thuis aankomen, zal ik je wel vertellen) kreeg ik te horen door de speakert dat er tussen Boxtel ( ![]() Na een klein uur op het perron in gloeiend hete hitte kregen we te horen dat er bussen ingezet zouden worden. Ik besloot mij niet door de mensenmassa te wurmen om in de eerste bus te komen en snel op weg te zijn want ik ben immers geen schaap ![]() Dus ik neem noodgedwongen de trein naar Nijmegen om van daar mijn reis te vervorderen. De eerstvolgende trein vanuit Nijmegen richting het zuiden was de stoptrein naar Roermond, die had geen airconditioning dus daar was het bloedheet, er zaten ook nog eens vervelende klote-etters te klieren. Tegen de tijd dat ik dan eindelijk op Maastricht centraal was was het al over twaalven en reden er geen treinen meer richting Maastricht Randwyck, kon ik het laatste deel van de reis ook nog eens gaan lopen. Het resultaat: 220 kilometerts afgelegd in maar liefst 8 uur en 40 minuten. Dat is een gemiddelde snelheid van 25 kilometer per uur! Het is per slot van rekening de renaissance niet meer! Mijn klacht dan tot slot: Kut NS regel je zaakjes wat beter en zorg dat mensen hun reis kunnen afmaken. Gelukkig kan ik wel een soort van vertraginsformulier krijgen waarmee ik mijn geld terug kan vragen. Sterf NS! ![]() | |
Sjakie01 | donderdag 20 juli 2006 @ 01:56 |
Je zou het lopend niet sneller gedaan hebben. | |
Meneer_de_Hond | donderdag 20 juli 2006 @ 01:56 |
quote:Wedden van wel ik kan hard lopen hoor! | |
Sjakie01 | donderdag 20 juli 2006 @ 01:57 |
quote:Ben je neger ofzo? | |
Meneer_de_Hond | donderdag 20 juli 2006 @ 02:00 |
quote:Neen ![]() | |
eleusis | donderdag 20 juli 2006 @ 02:01 |
Haha. Vandaag werd in mijn trein omgeroepen of mensen alsjeblieft niet op het balkon wilden blijven staan tijdens het rijden, vanwege een onbekend probleem met de deuren. Hmmmmm. En later kon er eentje wegens een defect niet vertrekken. Werden we in zo'n Sprinter gedelegeerd, maar op een ander spoor vertrok 5 minuten later gewoon een relaxte normale trein naar dezelfde bestemming, alleen het werd fout omgeroepen, maar ik realiseerde het me op tijd, ha ha! | |
Aurelium | donderdag 20 juli 2006 @ 02:03 |
whehe, was ook gewoon aan het zwembad gaan liggen. Of uberhaupt met dit weer nooit naar je ouders terug gegaan. | |
__Saviour__ | donderdag 20 juli 2006 @ 02:03 |
De hitte zorgt voor problemen op het spoor. Rails zetten uit enzo. NS is niet verantwoordelijk voor de toestand daarvan, Prorail wel. | |
Meneer_de_Hond | donderdag 20 juli 2006 @ 02:04 |
quote:Het was de ene ouder of de andere en deze is morgen pas thuis ![]() | |
Aurelium | donderdag 20 juli 2006 @ 02:06 |
quote:hmm dacht dat je al op kamers woonde. | |
Sjakie01 | donderdag 20 juli 2006 @ 02:06 |
K3 – Hart Verloren 'k heb m'n hart verloren in de discotheek, 't was waarschijnlijk toen ik in je ogen keek. Het is levensbelangrijk dat ik met je spreek. 'k heb m'n hart verloren in de discotheek Wtf is er met jou gebeurd. Ik had voor mijn bann van een jaar een hoge hoed van je op, maar dit slaat alles. ![]() | |
__Saviour__ | donderdag 20 juli 2006 @ 02:07 |
klik er eens op, je kunt het ook horen! | |
Biels | donderdag 20 juli 2006 @ 02:07 |
quote:Hey, een tip! Voordat je post, blijf van de drugs af. ![]() | |
Meneer_de_Hond | donderdag 20 juli 2006 @ 02:08 |
quote:Wel ontopic blijven ander haal ik er zoeen persoon bij die zo je post wegveegt, zoals flugeltje. | |
Biels | donderdag 20 juli 2006 @ 02:10 |
quote:De modjes zijn blijkbaar de enige personen die wél kunnen slapen in deze hitte ![]() | |
Sessy | donderdag 20 juli 2006 @ 02:26 |
Ja ik ken dat met de NS helaas. Doe hier naar school ook zo'n 2-2,5 uur op 53 kilometer enkele reis, nouja dagelijks niet want ik probeer mijn colleges op zo min mogelijk dagen in elkaar gepropt te krijgen, mja dat is dus dagelijkse kost ja. En ik krijg geen geld terug. | |
bateend | donderdag 20 juli 2006 @ 02:29 |
Sorry, deed 395 km in 4,5 uur ![]() ![]() | |
Meneer_de_Hond | donderdag 20 juli 2006 @ 02:30 |
quote:Wat goed van je, jij bent de renaissance ver vooruit merk ik wel! | |
Ijahman | donderdag 20 juli 2006 @ 03:06 |
ja was weer lekker vanavond Bijlmer almere normaal 3 kwartier nu bijna 2 uur ![]() | |
opgebaarde | donderdag 20 juli 2006 @ 03:23 |
ns heeft niks te maken met bovenkabels. | |
Mr.Noodle | donderdag 20 juli 2006 @ 03:25 |
De reis van afgelopen vrijdag en eergisteren herinnerde me weer even goed aan waarom ik niet meer zo vaak richting m'n ouders ging. 5 uur in de fucking hete trein gezeten i.p.v gebruikelijke 3 uur voor een enkeltje. | |
opgebaarde | donderdag 20 juli 2006 @ 03:27 |
en er zijn geen voordelen ![]() | |
Peter | donderdag 20 juli 2006 @ 03:39 |
dan had je in maastricht toch een taxi op kosten van de NS kunnen eisen? ze zijn verplicht om je 'thuis' te brengen.. | |
Pietverdriet | donderdag 20 juli 2006 @ 03:41 |
waar zouden we zijn zonder de trein? Euh, in mijn auto, met airco en goede stoelen? | |
MinardiF1 | donderdag 20 juli 2006 @ 04:21 |
Als ik met de NS reis ga ik gewoon uit van vertraging. Kom ik op tijd aan, dan zie ik dat als mooi meegenomen... Misschien dat die houding beter werkt wanneer je de trein neemt.... | |
Alfisti-164 | donderdag 20 juli 2006 @ 11:22 |
Waarom krijgt NS altijd de schuld? Je moet wezen bij die klote overheid! De rails en alles wat ermee temaken heeft (bovenleiding dus ook) is allemaal van ProRail (ofwel: overheid) De NS rijdt alleen maar treintjes, net als Noordnet of arriva. Aangezien het niets mag kosten, wordt alles slecht gerepareert (we hebben ook nooit spoorspattingen gehad, nu is het gebruikelijk op vernieuwd spoor dat het allemaal buigt). Zo ook de bovenleiding. Schrijf een brief naar Bak ellende, de NS heeft bussen moeten regelen voor jullie, hoeven ze ook niet te doen... Zaakjes voor elkaar hebben? De NS wel hoor! | |
AdTheOne | donderdag 20 juli 2006 @ 11:36 |
Spoorspattingen: Spoorspattingen Lijkt me gevaarlijk! | |
Meneer_de_Hond | donderdag 20 juli 2006 @ 11:41 |
Goedemorgen! Bij dezen dan mijn excuses aan de NS, het was haar schuld niet (al eis ik wel mijn geld terug) maar als ik bij de overheid ga klagen ben ik als een druppel water op een gloeiende plaat ![]() | |
dennisreijbroek | donderdag 20 juli 2006 @ 11:41 |
quote:die treinen hebben ze anders wel nodig | |
Ofyles2 | donderdag 20 juli 2006 @ 12:48 |
Ik wil de directie van ProRail iets verwensen, maar als ik wist hoe... ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 20 juli 2006 @ 13:09 |
quote:Niet altijd, maar het blijft een bedrijf met kut service die alleen geintresseerd is in treintjes en niet in passagiers, met radicaal vakbondspersoneel die denken dat de tent van hun is. | |
Nawien | donderdag 20 juli 2006 @ 13:10 |
quote:Hahahahhahaah wat een hilarisch verhaal ![]() ![]() Al is het nog maar de vraag of je je geld terugkrijgt ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nawien | donderdag 20 juli 2006 @ 13:13 |
quote:Klopt, maar dat maakt het niet minder triest. Daarnaast vind ik dat NS naar de klanten toe erg onvriendelijk is. Ik heb nog nooit zoiets gehad van: Joh ! Das best goed van ze. Helaas heeft het ook weer te maken met een monopoliepositie, maar met zoiets kan je, als klant zijnde, tog geen genoegen nemen ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 20 juli 2006 @ 13:15 |
Het is bv ronduit belachelijk dat de NS intercity´s heeft zonder airco. | |
Nawien | donderdag 20 juli 2006 @ 13:17 |
quote: ![]() | |
Mr.Noodle | donderdag 20 juli 2006 @ 13:45 |
quote:Kijk als dit de tendens is dat we dit voortaan als normaal gaan beschouwen, dan gaan er nog minder met mensen met het OV en in dit geval met de trein. En dan vind ik het niet verantwoord om nog de prijzen van de treinkaartjes te verhogen. Hoe the fuck kun je dan ooit afspraken maken oid. Ik reis al zo weinig, maar het lijkt het erop dat het 20 van de 24 keer in een jaar (heen en terug) altijd weer verkeerd of anders met de reis uitpakt. Oke, laten we nog even ruim zijn en een aantal incidenten buiten hun schuld erbij pakken laat ik zeggen pakweg 5 keer dat ik dit jaar in een trein zat met als incident dat iemand zichzelf zo graag voor de trein wilde gooien... dus dan komen op 15 van de 24 keer uit. Vind ik eerlijk gezegd nog veel... Ik durf gewoon geen afspraken meer te maken met klanten en andere mensen als ik met de trein reis. Dit is dan nog even los van het feit dat ik de NS of Prorail de schuld geef. En uiteraard schelden op de conducteur heeft weinig nut. Op tijd vertrekken kunnen ze wel, het is het op tijd aankomen... | |
vogeltjesdans | donderdag 20 juli 2006 @ 13:58 |
TS is een sukkel. Hij heeft immers zelf twee uur op het station in Den Bosch staan wachten in de hitte, de bussen laten wegrijden en besloten een omweg te maken via Nijmegen. Het is niet de schuld van de NS dat jij niet even het spoorboekje checkt om te kijken of je mischien je laatste aansluiting zal missen door je gestunt, oetlul. | |
TimC | donderdag 20 juli 2006 @ 14:01 |
hahaha | |
vogeltjesdans | donderdag 20 juli 2006 @ 14:23 |
Hee Tim! Nog frieten van Huppertz gehad? ![]() | |
Peter | donderdag 20 juli 2006 @ 15:09 |
quote: ![]() ![]() | |
Sessy | donderdag 20 juli 2006 @ 15:16 |
quote:Hebben ze niet volgens mij, maar bij veel intercities gaat de airco pas aan als alle raampjes dicht zijn, en de passagiers trekken die dingen altijd weer open. | |
leejow | donderdag 20 juli 2006 @ 15:17 |
Je had ook langer in ![]() ![]() | |
CasB | donderdag 20 juli 2006 @ 15:17 |
Geld terug bij vertraging-formulier invullen en je bent klaar. Zo. | |
Pietverdriet | donderdag 20 juli 2006 @ 15:21 |
quote:Volgens mij wel Alleen die dubbeldekkers hebben airco Een trein met airco waar ramen open kunnen zijn absurt. | |
power_bram | donderdag 20 juli 2006 @ 15:23 |
Vanmorgen was het ook weer feest met de NS. Ik reis iedere dag met de trein tussen Arnhem en Utrecht. Nog nooit is daar een andere type trein ingezet dan zo'n hypermoderne-dubbeldeks-intercity. Kwam daar vanmorgen zo'n 30 jaar oude boemel trein aanrijden, uiteraard veel te kort voor al die mensen ![]() Nadat de meeste mensen een staanplaats hadden gevonden ![]() "Goedemorgen, wij vinden het niet verantwoord met deze trein verder te rijden, u dient allen uit te stappen" ![]() Dus moest ik 15 minuten wachten op de volgende trein. Drama ![]() | |
Mr.Noodle | donderdag 20 juli 2006 @ 15:24 |
quote:15 minuten guttegut, daar zou ik tegenwoordig alleen maar blij van worden als het daarbij bleef ![]() | |
Sessy | donderdag 20 juli 2006 @ 15:25 |
Lullig als je dan te laat bent voor je college. | |
cygnusx | donderdag 20 juli 2006 @ 15:28 |
quote:die bestaan? | |
power_bram | donderdag 20 juli 2006 @ 15:30 |
quote:Het gaat me eigenlijk niet om die 15 minuten. M'n baas is wat dat betreft super relaxed. Ik zit nou ook te fokken en hij zit achter mij ![]() Waar het om gaat is dat de NS zelf een trein selecteert voor het INTERCITY traject NIJMEGEN-DEN HELDER (capslock aan, om te laten merken dat dat een flink eind is), en er vervolgens achter komt dat het toch niet helemaal de geschikte trein is (perron helemaal vol, <27 graden). Dat noem ik gewoon DOM! Welke triangeljosti zit er achter de treinplanning? Ze weten dat die trein iedere dag vol zit en dat het warm weer werd was dinsdag tijdens de vierdaagse ook al duidelijk! | |
power_bram | donderdag 20 juli 2006 @ 15:31 |
quote:Zeker, je geld komt wel met een vertraging (inkoppertje). | |
Mr.Noodle | donderdag 20 juli 2006 @ 15:34 |
quote:Dat zijn dezelfde josti's die al 6 jaar lang denken dat de reizigers bij Spoor 35 in Nijmegen allemaal in een boemeltreintje passen d.m.v staanplaatsen midden in die tering hitte en dat ze dat wel kunnen uithouden tot aan Roermond. | |
Nawien | donderdag 20 juli 2006 @ 17:04 |
quote:Hier wil ik wel even een bron van zien, en ook al zou het waar zijn doet het verder nix af aan het feit dat die kaartjes gewoon duur zijn. Duur in vergelijking met de service die er tegenoverstaat. Ik ga elke dag met de trein en ook naar verschillende plaatsen ivm werk. Dan kom je er achter hoe het gesteld is met dat kankerbedrijf, want dat is het ![]() Reizen van 3 uur die volgens de routeplanner van nota bene de NS zelf aangeven dat het ong 1:30 uur duurt. Treinen die niet op tijd rijden. Treinen die helemaal niet rijden (deze maand 3x meegemaakt Den Haag Centraal spoor 1.) Treinen die snikheet zijn. Treinen die niet rijden ivm weersomstandigheden. Het is echt altijd wat met die NS, als je ergens op tijd moet zijn dan kan je op treinen niet echt vertouwen. Natuurlijk is het zo dat het niet altijd kommer en kwel is, maar moet ik daar blij om zijn? Daar betaal ik tog voor ![]() Nu komt natuurlijk het welbekende argument van Pro Rail naar voren, maar daar heb ik nix mee te maken. Ik betaal de NS om op een bepaalde tijd van A naar B te komen in een bepaalde tijd. | |
Meneer_de_Hond | donderdag 20 juli 2006 @ 18:39 |
quote:Daar ga ik er reeds eene van halen! | |
CasB | donderdag 20 juli 2006 @ 19:39 |
quote:Whehe, klopt, naja over het algemeen worden die formulieren 1 a 2 dagen nadat ze zijn aangekomen bij het verwerkingsbedrijf verwerkt, dan gaat de data naar de NS, en die kijken dan of je trein wel vertraging had enzo ![]() | |
Peter | donderdag 20 juli 2006 @ 19:50 |
quote:http://www.libertarian.nl/NL/archives/000594.php en ik ben het voor de rest wel met je eens ![]() en de SP heeft het ook flink over die subsidies: http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200107/euov.stm | |
NoBody122 | donderdag 20 juli 2006 @ 19:56 |
quote:25 KM/u ga je niet redden met snelwandelen ![]() |