Ja hé kut man.
Na drie gezellige dagen doorgebrachte te hebben bij mijn ouweheer in Apeldoorn verheug ik mij al enorm op de weg naar huis en dan in het bijzonder om dan ook daadwerkelijk thuis te zijn, of beter gezegd, het exacte moment van het thuiskomen. Maar dat liet wel even op zich wachten.
In Utrecht was de eerste overstapplaats, daar had de trein richting Maastricht reeds 10 minuten vertraging, maar dat is gangbaar dus dat is dan ook niet mijn klacht, die komt zodadelijk. In Den Bosch begint de ellende namelijk. Vlak voor het moment van daar aankomen (wat een stuk minder leuk is dan thuis aankomen, zal ik je wel vertellen) kreeg ik te horen door de speakert dat er tussen Boxtel (
![]()
) en Eindhoven een bovenkabel geknapt was en dat wij op Den Bosch moesten uistappen en verdere informatie op het perron door zouden krijgen.
Na een klein uur op het perron in gloeiend hete hitte kregen we te horen dat er bussen ingezet zouden worden. Ik besloot mij niet door de mensenmassa te wurmen om in de eerste bus te komen en snel op weg te zijn want ik ben immers geen schaap
![]()
. Vanzelfsprekend waren er twee uur later al twee bussen geweest om mensen naar Eindhoven te rijden, in geen van beiden zat ik.
Dus ik neem noodgedwongen de trein naar Nijmegen om van daar mijn reis te vervorderen. De eerstvolgende trein vanuit Nijmegen richting het zuiden was de stoptrein naar Roermond, die had geen airconditioning dus daar was het bloedheet, er zaten ook nog eens vervelende klote-etters te klieren. Tegen de tijd dat ik dan eindelijk op Maastricht centraal was was het al over twaalven en reden er geen treinen meer richting Maastricht Randwyck, kon ik het laatste deel van de reis ook nog eens gaan lopen.
Het resultaat: 220 kilometerts afgelegd in maar liefst 8 uur en 40 minuten. Dat is een gemiddelde snelheid van 25 kilometer per uur! Het is per slot van rekening de renaissance niet meer!
Mijn klacht dan tot slot: Kut NS regel je zaakjes wat beter en zorg dat mensen hun reis kunnen afmaken. Gelukkig kan ik wel een soort van vertraginsformulier krijgen waarmee ik mijn geld terug kan vragen.
Sterf NS!
![]()
.