quote:voor de duidelijkheid van de regels:
- Elke combinatie is mogelijk, zoals acteur ~ film of film ~ regisseur...
- Er moet tussen elke stap een FILM of een SERIE tussen zijn.
- Er mogen maximaal 10 characters/films enz komen, dus eigenlijk maximaal negen stappen.
- De user die de combinatie verzint, mag niet meedoen aan de vraag.
- De user die als eerste een goed antwoord plaatst, wint de ronde en mag de volgende combinatie verzinnen
- Winnende punt wordt aangegeven als user +1
- Hulp zoeken op IMDB is uiteraard toegstaan
- Bij een te lange en te moeilijke opgave die niet opgelost wordt, mag onderschept te worden door een nieuwe opgave. In de tussentijd, mag de onderschepte opgave opgelost worden en kan alsnog beloond worden met een punt
En jij bent moddereter... Ga je eens heel snel schamen, schavuit!quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:55 schreef Dizer het volgende:
Wacht, daar hebben we tegenwoordig zo een subforum voor he?
> Mens Erger Je Niet
quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En jij bent moddereter... Ga je eens heel snel schamen, schavuit!![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:01 schreef scanman01 het volgende:
Dat is het Kevin Bacon spel volgens mij. Die is daar ooit mee begonnen
Nee, volgens mij is dat degene die in het middelpunt staat van het IMDb-netwerk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:01 schreef scanman01 het volgende:
Omdat ik eerst genoeg animo wil hebben. Als er nu gestart wordt en weinig mensen weten ervan af, dan wordt er een start gemaakt in punten en dat is oneerlijk. Plus, ik wil geen moeite steken in iets dat misschien gaat floppen of zoquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:03 schreef me2001 het volgende:
waarom niet nu ik verveel me nu ook dood
Klopt, geloof ik. Ik dacht altijd dat hij het had bedacht, maar het spel draaide om hem. Zijn naam is natuurlijk door ieder ander te vervangen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is dat degene die in het middelpunt staat van het IMDb-netwerk.
Ah, maar dat is gebaseerd op Kevin Bacon plus: je moet de kortste route vinden. Als wij steeds moeten gaan controleren op de kortste route, dan gaat dit spel een eeuwigheid nemen om steeds een ronde verder te komenquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Six_Degrees_of_Kevin_Bacon
Heb je de OP wel gelezen?quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:10 schreef Sasandra het volgende:
Waarom heet het eigenlijk Het IMDB spel. Is het de bedoeling die te raadplegen? (Tevens tvp voor morgen)
Ik dacht dat de persoon die het EERSTE een connectie binnen 6 (of in dit geval 10) stappen weet te vinden gewoon het punt krijgt. Of het nog korter kan is dan niet boeiend.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:07 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ah, maar dat is gebaseerd op Kevin Bacon plus: je moet de kortste route vinden. Als wij steeds moeten gaan controleren op de kortste route, dan gaat dit spel een eeuwigheid nemen om steeds een ronde verder te komen. Ik dacht er eerst aan, maar ik zou niet weten hoe we die controle moeten uitoefenen...
- tenzij de user die de target geeft, zelf eerst de kortste route uitzoekt... maar dan is het veels te veel werk en zo
De vraag was denk ik of je het antwoord echt zelf moet weten, of dat je mag 'cheaten' door alles dus op IMDB te zoeken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:11 schreef Dizer het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Het is de bedoeling dat de link via de route van IMDB klopt...
Daar zijn sites voor die dat voor je uitzoeken... maar goed. Het idee vind ik leuk en hoewel ik niet goed ben in namen van acteurs/actrices, zal ik dit spel wel gaan proberen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:07 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ah, maar dat is gebaseerd op Kevin Bacon plus: je moet de kortste route vinden. Als wij steeds moeten gaan controleren op de kortste route, dan gaat dit spel een eeuwigheid nemen om steeds een ronde verder te komen. Ik dacht er eerst aan, maar ik zou niet weten hoe we die controle moeten uitoefenen...
- tenzij de user die de target geeft, zelf eerst de kortste route uitzoekt... maar dan is het veels te veel werk en zo
Niet zo doenquote:
Goede vraag...quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De vraag was denk ik of je het antwoord echt zelf moet vinden, of dat je mag 'cheaten' door alles dus op IMDB te zoeken.
Dat bedoelde ik, ja. (maar moet er eerlijkheidshalve bij zeggen ook de OP niet goed gelezen te hebben)quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De vraag was denk ik of je het antwoord echt zelf moet vinden, of dat je mag 'cheaten' door alles dus op IMDB te zoeken.
Hoe dan ook, we hebben nu een goede vraag erbijquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:15 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik, ja. (maar moet er eerlijkheidshalve bij zeggen ook de OP niet goed gelezen te hebben)
Lol... ja, was tikfoutje... 'vinden' moest 'weten' zijnquote:
Hehe, ik snapte hem welquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Lol... ja, was tikfoutje... 'vinden' moest 'weten' zijn
Is echt héél erg moeilijk. Komt nog bij dat natuurlijk niet iedereen zich daar aan gaat houden, dus misschien is het handiger om opzoeken gewoon toe te staan. Is er ook niemand in het voordeel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:19 schreef Sasandra het volgende:
Lijkt me leuker als je het dus niet mag opzoeken.
Misschien heb je wel gelijk. Ik vermoed dat de lol er snel van af is als je daadwerkelijk alles moet opzoeken, dus gaat het al snel om het weten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:20 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Is echt héél erg moeilijk. Komt nog bij dat natuurlijk niet iedereen zich daar aan gaat houden, dus misschien is het handiger om opzoeken gewoon toe te staan. Is er ook niemand in het voordeel.
Euh, ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Dit is toch een stuk moeilijker dan ik dacht.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:21 schreef Dizer het volgende:
Ok, hier een testje:
David Duchovny - Neve Campbell
Eigenlijk welquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:29 schreef Sasandra het volgende:
David Duchovney
Connie and Carla
Toni Colette
Emma
Gwyneth Palthrow
Saturday Night Live
Neve Campbell
![]()
Hoewel die laatste een beetje een noodgreep is: ontelbaar veel acteurs/actrices hebben wel eens in Saturday Night Live gestaan. Maar is dit zo'n beetje de bedoeling?
waarom? de vraag was niet <naam> - < film > zoals in de OP.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:31 schreef Dizer het volgende:
Nee, er moet echt een connectie zijn met een film ertussen
Dus een regisseur mag.. zolang er een film tussen zitten. Laat ik het zo zeggen, er moet een soort van "samenwerking zijn"
Het is idd <naam> - <naam>quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:33 schreef bxie het volgende:
[..]
waarom? de vraag was niet <naam> - < film > zoals in de OP.
de vraag was <naam> - <naam> toch ?? of snap ik er nu de balle van ?![]()
Oeh, die weet ikquote:
Ralph Fiennesquote:
Aan de andere kant is er natuurlijk wel sprake van een ïmdb-connectie (acterende broers en zussen worden altijd in de biografie genoemd) Wat mij betreft mag het wel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:30 schreef scanman01 het volgende:
Mag het ook zo:
David speelde in 'Playing God', waarin ook Angelina Jolie speelde.
Angelina Jolie speelde in Hell's Kitchen, waarin ook Rosanna Arquette speelde.
Rosanna Arquette is de zus van David Arquette, die in Scream speelde.
Neve Campbell speelde in Scream.
Makkiequote:Op donderdag 20 juli 2006 10:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik weet nog wel een leuke:
Arnold Schwarzenegger - Dakota Fanning
Hoe ga je van Danny de Vito naar Tom Cruise??quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:54 schreef Adagio het volgende:
Arnold Schwarzenegger
Twins
Danny DeVito
Austin Powers in Goldmember
Tom Cruise
War of the Worlds
Dakota Fanning
Hij is daar neit mee begonnen, maar het spel heet Six Degrees of Kevin Bacon.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:01 schreef scanman01 het volgende:
Danny De Vito en Tom Cruise hebben samen gespeeld in Austin Powers: Goldmember. Danny De Vito speelde mini-me en Tom Cruise speelde Austin Powers in de film die gemaakt werd in de film Goldmemberquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:58 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hoe ga je van Danny de Vito naar Tom Cruise??
Was daarna ook al meteen geschreven ja.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hij is daar neit mee begonnen, maar het spel heet Six Degrees of Kevin Bacon.
Austin Powers in Goldmemberquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:00 schreef Dizer het volgende:
[..]
Danny De Vito en Tom Cruise hebben samen gespeeld in Austin Powers: Goldmember. Danny De Vito speelde mini-me en Tom Cruise speelde Austin Powers in de film die gemaakt werd in de film Goldmember![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:04 schreef Verbal het volgende:
Haley Joel Osment
The Sixth Sense
Toni Collette
THe Hours
Nicole Kidman
Eyes Wide Shut
Stanley Kubrick
FMJ
V.
Dude, heb je het begin wel gezien?quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:03 schreef slindenau het volgende:
[..]
Austin Powers in Goldmember.
Is me niet eens opgevallen dat Cruise daar ook even in voorkwam.
Je kunt beter IMDB wel toestaan. Mét IMDB is het al moeilijk genoeg. Je hebt echt veel kennis nodig van films om het zelfs mét die site op te lossen. Daarbij komt nog dat je toch mensen houdt die het wel gaan gebruiken. Als je het gewoon toestaat heeft iedereen dus evenveel kans.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
het is trouwens leuker als je het naar iedereen mag doen (serie of film, acteur naar acteur) en dan zonder IMDB...
Je mag ook van iedereen naar iedereen, zolang maar de connectie tussen, een film is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
het is trouwens leuker als je het naar iedereen mag doen (serie of film, acteur naar acteur) en dan zonder IMDB...
Dat is een briljant stuk juist, met DeVito als MiniMequote:
Maar de vraag is even of het ook een serie mag zijn... of dat het een film (zoals jij schrijft) moet wezen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:11 schreef Dizer het volgende:
[..]
Je mag ook van iedereen naar iedereen, zolang maar de connectie tussen, een film is.
Tjah.. zonder IMDB wordt het te moeilijk en dan is het zeker dat binnen no time, de meesten ermee stoppen. Het gaat meer om de behendigheid met films + snelheid.
Serie moet denk ik ook kunnen. Alleen dan weer de vraag, connectie in dezelfde aflevering?quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:14 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Maar de vraag is even of het ook een serie mag zijn... of dat het een film (zoals jij schrijft) moet wezen.
daarvoor is Six Degrees of Separationquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:00 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is de bedoeling bij Six Degrees dat je van acteur naar acteur gaat en niet van acteur naar film of vice versa.
Patrick Swayze en Emma Thompson in Keeping Mumquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:14 schreef Asskicker14 het volgende:
Jack Black - Patrick Swayze.
Los deze maar eens op.
Dit zou dus niet goed zijn, want je zit op 11 ipv max 10quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:25 schreef Asskicker14 het volgende:
Knap hoor van jullie.
Dit had ik:
Jack Black
King Kong
Naomi Watts
We Don't Live Here Anymore
Mark Ruffalo
Collateral
Jamie Foxx
Jarhead
Jake Gyllenhaal
Donnie Darko
Patrick Swayze
maar hoe doe je dat dan als je gaat linken via regisseur?quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:25 schreef scanman01 het volgende:
Volgens mij moet zeker 90% wel met slechts twee titels kunnen worden opgelost.
Dan zit die van Herald ook op 11 volgens mij.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:26 schreef Dizer het volgende:
[..]
Dit zou dus niet goed zijn, want je zit op 11 ipv max 10
Maar wel tof dat je hebt gevonden
Als je het zo tikt is het duidelijk:quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:31 schreef Herald het volgende:
[..]
maar hoe doe je dat dan als je gaat linken via regisseur?
Tim Roth en Pam Grier hebben gemeen dat ze allebei in een tarantinofilm hebben gespeeld. Is dat dan één link of twee?
Zo rekent Dizer inderdaad.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:33 schreef Herald het volgende:
dan reken je wel erg krom, dan is Patrick Swayze en <film> al twee stappen
Dan is die 6 stappen in het Kevin Bacon spel wel héél erg simpel... en die 10 stappen van Dizer nog véél simpeler.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:33 schreef Herald het volgende:
dan reken je wel erg krom, dan is Patrick Swayze in Dirty Dancing al twee stappen
terwijl je normaal Patrick Swayze en Jennifer Grey in Dirty Dancing als 1 stap rekent
maar het is toch heel raar om te zeggen dat het 3 stappen kost om van Patrick Swayze naar Jennifer Grey te linken als ze in dezelfde film spelen?quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:37 schreef scanman01 het volgende:
Dan is die 6 stappen in het Kevin Bacon spel wel héél erg simpel... en die 10 stappen van Dizer nog véél simpeler.
Zit wat in... en die 6 stappen van Kevin Bacon kan dan ook niet, omdat je op de manier van Dizer dus altijd op een oneven aantal uitkomt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:44 schreef Herald het volgende:
[..]
maar het is toch heel raar om te zeggen dat het 3 stappen kost om van Patrick Swayze naar Jennifer Grey te linken als ze in dezelfde film spelen?
Uit het hoofd gaat mij dat niet lukken in drie.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:09 schreef scanman01 het volgende:
Maar goed, voordat we kiezen waar we verder gaan heb ik deze nog:
Patrick Swayze naar Marilyn Monroe.
(kan via 3 filmtitels)
Meer mag ook hoor. Geen probleem mee.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Uit het hoofd gaat mij dat niet lukken in drie.
V.
Jouw spel? Zoals eerder genoemd wordt hetzelfde spel ook hier al een tijdje gespeeld:quote:
Ja maar, die heeft andere regelsquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:07 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Jouw spel? Zoals eerder genoemd wordt hetzelfde spel ook hier al een tijdje gespeeld:
Six Degrees of Separation
Zit wat in... en jij bent mod. Dus als jij vindt dat beide topics naast elkaar kunnen bestaan, dan is dat zoquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:08 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ja maar, die heeft andere regels.
Plus, het is best krom om degene die de vraag verzint, ook mag meedoen
Ja maar ik ben geen moderator van hierquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:10 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zit wat in... en jij bent mod. Dus als jij vindt dat beide topics naast elkaar kunnen bestaan, dan is dat zo
Was een garpjequote:Op donderdag 20 juli 2006 13:10 schreef scanman01 het volgende:
Maar wat hebben wij met jouw spel gedaan dan? We spelen het toch gewoon?
Goed gedaanquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Marilyn Monroe
Some Like It Hot
Jack Lemmon
The China Syndrome
Michael Douglas
Basic Instinct
Paul Verhoeven
- edit: ik weet nog steeds niet of nu wel of niet mag, maar het kostte me wel even klikken in IMDb. Zonder IMDb kom ik denk ik tot geen enkele oplossing van welke opgave dan ook in dit topic -
Degene die een nieuwe topic opentquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:35 schreef Tha_Erik het volgende:
En wie doet de puntentelling?
Ik heb 'em al ge-edit.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:06 schreef Verbal het volgende:
Rutger Hauer
Sin City
Bruce Willis
Pulp Fiction
Samuel L. Jackson
(en je was voor je beurt, Pilstonnetje)
V.
Ik ben voor. Ik deed het sowieso al niet met tv-series erbij.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:20 schreef scanman01 het volgende:
Misschien zijn tv series wat te makkelijk trouwens. Heel veel acteurs hebben wel ooit eens een rolletje in een serie gehad, dus dan wordt het wat vergezocht allemaal. Misschien een idee (om het iets lastiger te maken) om tv series niet toe te staan?
Exact de oplossing die ik in gedachten hadquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:21 schreef Verbal het volgende:
Isabelle Adjani
Diabolique
Sharon Stone
Basic Instinct
Paul Verhoeven
De Vierde Man / Spetters
Renée Soutendijk
V.
Knapquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:45 schreef Everett het volgende:
Het kan vast eenvoudiger, maar toch...
Katja Schuurman
De Zeemeerman
Peter Faber
De Gulle Minnaar
Sylvia Millecam
Dutch Girls
Colin Firth
My life so far
Irene Jacob
quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Juliette Lewis
From Dusk till Dawn
Quentin Tarantino
Kill Bill: Vol. 1
Lucy Liu
Gridlock'd
Tupac Shakur
quote:Hulp zoeken op IMDB is uiteraard toegstaan
Doff + 1quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:08 schreef Doff het volgende:
Lucy Liu - Kill Bill 1 - QT
Pulp Fiction - Christopher Walken
Sleepy Hollow - Christina Ricci
Ik heb al een opgave of 5, 6 geprobeerd met IMDb, maar dat is nog verdomd lastig soms. Ik heb er iig maar eentje opgelost.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:11 schreef Doff het volgende:
[..]
![]()
Ik lees het écht nu pas, maar waarom in godsnaam opzoeken, dan gaat de lol er toch wel snel af? Denk dat de meeste opgaven prima te doen zijn.
Mijn ervaring in andere filmvraag topics is dat er altijd mensen zullen blijven die het opzoeken. Dan kun je het beter toestaan, zodat niemand in het nadeel is. En sommige vragen zijn echt nauwelijks te doen zonder een beetje hulp. Dat kun je rustig geloven.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:11 schreef Doff het volgende:
[..]
![]()
Ik lees het écht nu pas, maar waarom in godsnaam opzoeken, dan gaat de lol er toch wel snel af? Denk dat de meeste opgaven prima te doen zijn.
Bij FMT functioneert het niet-opzoeken prima volgens mij, enige uitzonderingen daar gelaten. En misschien moeten de vragen dan maar niet al te lastig worden gemaakt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:14 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Mijn ervaring in andere filmvraag topics is dat er altijd mensen zullen blijven die het opzoeken. Dan kun je het beter toestaan, zodat niemand in het nadeel is. En sommige vragen zijn echt nauwelijks te doen zonder een beetje hulp. Dat kun je rustig geloven.
scanman01 +1quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:19 schreef scanman01 het volgende:
Frances mcDormand
Somethings gotta give
Keanu Reeves
Speed
Jan de Bont
Flesh and blood
Jennifer Jason Leigh
FMT kan ik nog wel doen met parate kennis. Ik ben vrij slecht in namen, maar zodra ik een kop zie, kan ik wel logisch gaan doordenken over filmlinks. Oftewel: Zonder IMDb ben ik weg, want dan raad ik toch niets meer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:20 schreef Doff het volgende:
[..]
Bij FMT functioneert het niet-opzoeken prima volgens mij, enige uitzonderingen daar gelaten. En misschien moeten de vragen dan maar niet al te lastig worden gemaakt.
Precies. Zonder filmkennis los je deze vragen niet op... of véél te laat. Mensen die veel weten over film zullen toch altijd sneller zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
FMT kan ik nog wel doen met parate kennis. Ik ben vrij slecht in namen, maar zodra ik een kop zie, kan ik wel logisch gaan doordenken over filmlinks. Oftewel: Zonder IMDb ben ik weg, want dan raad ik toch niets meer.
Trouwens, in dit spel geeft IMDb geen kant-en-klaar antwoord. Je moet zelf nog de juiste richtingen kiezen en soms expres omwegen gaan verzinnen om tot de oplossing te komen.
Ja, natuurlijk mag je meedoenquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:31 schreef Guilin het volgende:
Woohoo, eerste keer dat ik mee doe, mag dat wel of niet? Lijkt me een leuk spelletje namelijk.
Nice one! Ik had een hele andere. Waarom zou je niet mee mogen doen?quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:31 schreef Guilin het volgende:
Manfred de Graaf
Turks Fruit
Rutger Hauer
Sin City
Benicio Del Toro
The Usual Suspects
Kevin Spacey
Woohoo, eerste keer dat ik mee doe, mag dat wel of niet? Lijkt me een leuk spelletje namelijk.
Anders was het ook niet eerlijk, jij bent Kevin Spacey in The Usual Suspects.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk mag je meedoen
En je was me voor, dus krijg jij het punt
V.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:34 schreef Guilin het volgende:
EDIT: Nu moet ik er een verzinnen als ik het goed begrijp hè.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:39 schreef scanman01 het volgende:
Holly Marie Combs
Chain of desire
Elias Koteas
She's having a baby
Alec Baldwin
check imdb danquote:
Series doen we niet meer volgens mij.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:43 schreef Guilin het volgende:
[..]
En dan kom je er via Julian McMahon en Nip/Tuck ook.![]()
Levert het erin verwerken van een Kevin Bacon film geen bonuspunt op trouwens?quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:39 schreef scanman01 het volgende:
Holly Marie Combs
Chain of desire
Elias Koteas (speelt zichzelf in onderstaande film. Mag dat wel?)
She's having a baby
Alec Baldwin
Nee. Die moet je juist ontwijken, eigenlijk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:45 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Levert het erin verwerken van een Kevin Bacon film geen bonuspunt op trouwens?
Ow dat wist ik niet, maar dan onthoud ik dat. Overigens je nieuwe opgave is echt niet makkelijk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:44 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Series doen we niet meer volgens mij.
Roger Vadim helpt je vast wel op wegquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:47 schreef Guilin het volgende:
[..]
Ow dat wist ik niet, maar dan onthoud ik dat. Overigens je nieuwe opgave is echt niet makkelijk.
Maar ja, ik weet ook weinig van Brigitte Bardot.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:55 schreef Guilin het volgende:
Maar dan heb ik vast te veel links gebruikt.
Via Kirk kan het ook met 3 films trouwensquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:55 schreef Guilin het volgende:
Maar dan heb ik vast te veel links gebruikt.
Ik dacht dat er in de OP iets stond over 9 stappen ofzo?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:10 schreef scanman01 het volgende:
Even een vraag:
Was de eerste oploassing van Guilin eigenlijk wel te veel?
Ja, maar het is nog een beetje vaag hoe de stappen geteld worden. Zie mijn vorige bericht.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:10 schreef Guilin het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in de OP iets stond over 9 stappen ofzo?
Ok, ik zou zeggen zo: Acteur - Film - Acteur - Film - Acteur is 5 stappen en het moet binnen 10 stappen, dus maximaal 9 inclusief begin en eind. Oke?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, maar het is nog een beetje vaag hoe de stappen geteld worden. Zie mijn vorige bericht.
Dat kan ook ja, komt op hetzelfde neer, en dan mag je dus maar 4 films gebruiken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Is het niet makkelijker om een maximum te stellen aan het aantal films die er in de reeks zitten? Dan wordt Bardot-Shalako-Connery gewoon 1 film en mag je bijvoorbeeld maar 5 films gebruiken.
Lijkt me een goed idee jaquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Is het niet makkelijker om een maximum te stellen aan het aantal films die er in de reeks zitten? Dan wordt Bardot-Shalako-Connery gewoon 1 film en mag je bijvoorbeeld maar 5 films gebruiken.
Het aantal films doen we dus, maar mag je er dan 4 of 5 gebruiken?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee ja![]()
Het punt is dus idd naar Verbal gegaan, die nu een nieuwe opdracht mag deponeren
Als het binnen de 10 moet, dan is het dus met maximaal 4 films.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:15 schreef Guilin het volgende:
[..]
Het aantal films doen we dus, maar mag je er dan 4 of 5 gebruiken?
Oke duidelijk. Game on!quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als het binnen de 10 moet, dan is het dus met maximaal 4 films.
Blijft de vraag hoe het spel van Kevin Bacon dan rekent trouwens. Dat heet 'six degrees' en gaat dus in 6 stappen. Op de manier zoals wij het tellen kan 6 stappen niet, aangezien je altijd op een oneven aantal uitkomt. Daar tellen ze dus duidelijk anders.quote:
Nee, wij tellen nu hetzelfde. In dat voorbeeld zijn twee films gebruikt, zo doen wij het nu ook.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:24 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Blijft de vraag hoe het spel van Kevin Bacon dan rekent trouwens. Dat heet 'six degrees' en gaat dus in 6 stappen. Op de manier zoals wij het tellen kan 6 stappen niet, aangezien je altijd op een oneven aantal uitkomt. Daar tellen ze dus duidelijk anders.
Voorbeeld:
Here is an example, using Elvis Presley to Kevin Bacon:
Elvis Presley was in Change of Habit (1969) with Edward Asner
Edward Asner was in JFK (1991) with Kevin Bacon
Therefore Elvis Presley has a Bacon number of 2
Maar goed, wij tellen dus op onze eigen manier
Wat mij betreft niet langer dan 10 minuten. Het is niet moeilijk om hier twee namen neer te gooien, dus als dat niet binnen 10 minuten is gebeurd, kun je er vanuit gaan dat die persoon niet meer online/op fok is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:27 schreef Guilin het volgende:
[..]
Nee, wij tellen nu hetzelfde. In dat voorbeeld zijn twee films gebruikt, zo doen wij het nu ook.
Hoe lang wachten we op een nieuwe opgave, als iemand weg is?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:41 schreef scanman01 het volgende:
Lee J. Cobb
Exorcist
Max von Sydow
Awakenings
Robin Williams
Hook
Spielberg
Munich
Geofrey Rush
scanman + 1quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:01 schreef scanman01 het volgende:
Christopger Lloyd
Back to the future
Steven Spielberg
1941
Dan Aykroid
Spies like us
Terry Gilliam
Ik zit er idd een beetje mee dat het ook wel een uitdaging is om idd in zo weinig mogelijk stappen een connectie te maken. Die uitdaging wordt in dit topic eigenlijk een beetje vergeten. Wel jammer aan de ene kant.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hij kon zelfs in twee stappen: via The Adventures of Baron Munchausen, John neville en Dinner at Fred's.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dennis Hopper > Chasers > Erika Eleniak.
Dat duurde even voor ik dat doorhad.
Guilin +1quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:33 schreef Guilin het volgende:
Steven Seagal
Ticker
Tom Sizemore
Heat
Robert DeNiro
Casino
Joe Pesci
Home Alone
Macaulay Culkin
Hallo?
Maakt niet uit.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Guilin +1
Sorry, was er even niet.
Net te laat.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wauw, dat kostte nogal wat moeite.
Dolph Lundgren
Johnny Mnemonic
Keanu Reeves
Speed
Sandra Bullock
Miss Congeniality
Michael Caine
The Jigsaw Man
Laurence Olivier
Nee, die had ik zo te pakken. Het kostte me nogal moeite om Michael Caine als link te vinden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:20 schreef Asskicker14 het volgende:
Zodra je Keanu Reeves had gekoppeld had aan Dolph Lundgren was het een makkie.
Eeh, volgens mij was ik om een vraag te stellen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:25 schreef Asskicker14 het volgende:
Probeer deze maar eens op te lossen
Dirk Bogarde - Leonardo DiCaprio
Plaats jouw vraag dan maar.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eeh, volgens mij was ik om een vraag te stellen.
Maar ik ga eerst jouw uitdaging aan.
Die is lastig..quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een hele mooie, die met 2 films kan:
Paul de Leeuw > Keanu Reeves
DJKoster +1quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:24 schreef DJKoster het volgende:
Paul de Leeuw
Filmpje
Pieter Lutz
Lift, De
Willeke van Ammelrooy
The Lake House
Keanu Reeves
Beter laat dan nooit:quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wauw, dat kostte nogal wat moeite.
Dolph Lundgren
Johnny Mnemonic
Keanu Reeves
Speed
Sandra Bullock
Miss Congeniality
Michael Caine
The Jigsaw Man
Laurence Olivier
Dat zijn ook 3 films trouwens.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik had zelf Filmpje > Peer Mascini > Down > Naomi Watts > Ellie Parker > Keanu Reeves
quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:39 schreef scanman01 het volgende:
Beter laat dan nooit:
Volgens mij krijg ik hier ook nog een punt voor?quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dirk Bogarde
A Bridge Too Far
Gene Hackman
The Quick and the Dead
Leonardo diCaprio
Oh shit, ik kan nog niet zo goed tot 3 tellen...quote:
Dat was niet mijn vraag.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij krijg ik hier ook nog een punt voor?
James Fox zat niet in Hostagequote:Op donderdag 20 juli 2006 23:17 schreef Doff het volgende:
VK - Stille Nacht - Victor Löw - Dial 9 For Love - Jeanne Tripplehorn - Mickey Blue Eyes - James Fox - Hostage
met imdb natuurlijk.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:33 schreef scanman01 het volgende:
Zijn 5 films. Mag niet.
Hehe nee, was een andere Hostage.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:37 schreef scanman01 het volgende:
Als je met IMDB werkt, waarom stond er dan dan James Fox in Hostage speelt? Of was dat in de hoop dat niemand het zou checken?
Ja dat mag. Doff +1quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:42 schreef Doff het volgende:
VK - Stille Nacht - Victor Löw - Dial 9 For Love - Liev Schreiber - The Sum of All Fears - Morgan Freeman - Luckey Number Slevin - BW
4 filsm mag toch gewoon?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:42 schreef Doff het volgende:
VK - Stille Nacht - Victor Löw - Dial 9 For Love - Liev Schreiber - The Sum of All Fears - Morgan Freeman - Luckey Number Slevin - BW
2 stappen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:10 schreef scanman01 het volgende:
Even een vraag:
Was de eerste oploassing van Guilin eigenlijk wel te veel?
Tellen we Brigitte Bardot - Shalako - Sean Connery als 3 stappen of 1 stap?
Excuses, topic even vergetenquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:44 schreef scanman01 het volgende:
Matthew Fox
My boyfriends back
Philip Seymour Hoffman
Cold Mountain
Donald Sutherland
A dry white season (free money mag ook)
Marlon Brando
scanman01 + 1quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:42 schreef scanman01 het volgende:
Eminem
8 Mile
Kim Basinger
No Mercy
Richard Gere
Looking for Mr Goodbar
Diane Keaton
Unstrung heroes
Michael Richards
Asskicker14 +1quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:46 schreef Asskicker14 het volgende:
En als dat te lang is heb ik hier een kortere:
Marie Josee Croze - Mathieu Kassovitz (Munich)
Mathieu Kassovitz - Gary Oldman (The Fifth Element)
Gary Oldman - Sean Penn (State of Grace)
John Wayne speelde in:quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:29 schreef scanman01 het volgende:
Nieuwe opgave:
John Wayne -> Timothy Dalton
Crap, er is een hele waslijst van!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:18 schreef RayMania het volgende:
Welke Ray Collins?
Zhenar +1quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:11 schreef Zhenar het volgende:
Zo klopt 'ie sowieso:
John Wayne speelde in:
The Longest Day en daarin speelde tevens:
Sean Connery die ook ooit speelde in:
Diamonds are forever, waarin de rol van Q werd vertolkt door:
Desmond Llewelyn, die eveneens Q speelde in:
The Living Daylights, waarin James Bond weer werd gespeeld door:
Timothy Dalton
scanman +1quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:40 schreef scanman01 het volgende:
Thomas Acda