hier bmi van 32.9 en een taille-heup verhouding van 0.81. (ben vrouw)quote:taille-heup-verhouding
de verdeling en de omvang van het vet in het lichaam zijn direct in relatie te brengen met het risico op andere aandoeningen. obese vrouwen hebben hun vet meestal eerder geconcentreerd ter hoogte van dijen en vertonen dus eerder de peervorm, terwijl bij obese mannen het vet vooral geconcentreerd is in de buik en dus eerder een appelvorm hebben. personen met de appelvorm lopen meer risico op gezondheidsproblemen als gevolg van obesitas . de taille-heup verhouding is een methode om dit risico in verband met obesitas te evalueren.
de taille-heup-verhouding of nog "waist-to-hip ratio" (whr) wordt berekend als volgt:
whr= de taille-omtrek /de heupomtrek
gezondheidsrisico (voor metabole aandoeningen) in functie van de taille-heup-verhouding
verhoogd risico
mannen >1.0
vrouwen >0.85
de whr werd frequent gebruikt als een methode om het risico te evalueren in studies. een whr > 0.85 bij vrouwen en > 1.0 bij mannen wordt aanzien als een risicofactor voor aandoeningen in verband met obesitas.
dat neemt, wederom, niet weg dat vette mensen ongezond zijn. en duur voor de maatschappij.quote:op donderdag 20 juli 2006 16:37 schreef lisanne__tje het volgende:
ow... ik wil ff een link plaatsen: http://www.elsevier.nl/pe(...)nr/104626/index.html
hierin wordt gezegd dat het bmi een verkeerde maatstaf is om te meten of je gezond bent... je moet nog allerlei andere metingen doen om tot die conclusie te komen of iemand gezond is of niet...
waarom zo opgefokt hierover?quote:op donderdag 20 juli 2006 19:03 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
dat neemt, wederom, niet weg dat vette mensen ongezond zijn. en duur voor de maatschappij.
fokked-op kids yo, shizzle, bitch.quote:
bmi is verhouding gewicht lengte, spieren hebben ook gewicht ja!quote:op woensdag 19 juli 2006 21:22 schreef onlinegokker het volgende:
22...
die meter houdt alleen geen rekening met spieren, dus zegt het niet alles
wow dankjewelquote:op donderdag 20 juli 2006 20:16 schreef lianne__ het volgende:
[..]
dan mag jij 2 stukjes bmi van mij, hebben we beide 20..
ik had het niet over dikke mensen... dat jij nou nergens anders over kan praten dan dikke mensen, kan ik niks aan doenquote:op donderdag 20 juli 2006 19:03 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
dat neemt, wederom, niet weg dat vette mensen ongezond zijn. en duur voor de maatschappij.
en dat jij gepiqueerd bent, telkenmale als er over dikke mensen wordt gesproken, daar kan je zeker ook niets aan doen...quote:op donderdag 20 juli 2006 21:16 schreef lisanne__tje het volgende:
[..]
ik had het niet over dikke mensen... dat jij nou nergens anders over kan praten dan dikke mensen, kan ik niks aan doen
okee, dan ga ik fietsen ipv op de brommer, anders krijg je dat ozon-gedoe weer..quote:op donderdag 20 juli 2006 21:04 schreef cyaa het volgende:
[..]
wow dankjewel [afbeelding]
ik kan natuurlijk ook gewoon de brommer pakken ipv de fiets volgens mij vliegen de bmi-punten er dan ook bij
wat ben jij een pestkop zegquote:op donderdag 20 juli 2006 21:25 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
en dat jij gepiqueerd bent, telkenmale als er over dikke mensen wordt gesproken, daar kan je zeker ook niets aan doen...
op jouw niveauquote:op donderdag 20 juli 2006 19:31 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
fokked-op kids yo, shizzle, bitch.
je zou natuurlijk kunnen proberen de spatie alleen te gebruiken als deze vereist is. of, in voorkomende gevallen, de komma te introduceren in je zinnen.quote:
beetje afwisselen ja, als ik ga brommeren ga jij fietsen en omgekeerd.quote:op donderdag 20 juli 2006 21:28 schreef lianne__ het volgende:
[..]
okee, dan ga ik fietsen ipv op de brommer, anders krijg je dat ozon-gedoe weer..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |