abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39988488
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sastre zou wel leuk zijn, zeker als Basso onschuldig blijkt te zijn.
Ja, dat is dan de ultieme rehabilitatie voor de ploeg van Riis.
  woensdag 19 juli 2006 @ 21:33:30 #102
139795 Ratatosk
Schrijvenaar
pi_39988511
Pereiro was vandaag zeker niet minder dan Klöden en Evans. Ik moet ze hem er nog maar af zien rijden. Vond het wel mooi dat íe Klöden in de beklimming tenminste hielp.

Mijn top 5 in Parijs?

1. PEREIRO
2. KLÖDEN
3. EVANS
4. SASTRE
5. ROGERS
(6. DESSEL )
www.devliegendehollanders.nl
I'm still a fool for the Holy Grail
pi_39988651
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 18:31 schreef -skippybal- het volgende:
Mooie foto dit.
Ik had eigenlijk nog geen beelden gezien van wat er daar nu gebeurde nadat hij van de weg afraakte.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2006 21:38:30 ]
pi_39992535
Niemand
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:15:59 #105
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_39992831
Mijn voorspelling van de top 10:

1. Oscar PEREIRO SIO
2. Andreas KLÖDEN
3. Carlos SASTRE
4. Cadel EVANS
5. Cyrel DESSEL
6. Denis MENCHOV
7. Michael ROGERS
8. Levi LEIPHEIMER
9. Floyd LANDIS
10. Haimar ZUBELDIA
(11. Christophe MOREAU)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39992858
Menchov en Dessel gaan nog wel wisselen denk ik.
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:19:39 #107
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_39993002
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:16 schreef Wombcat het volgende:
Menchov en Dessel gaan nog wel wisselen denk ik.
Je blijft Dessel onderschatten hé, geeft niets. Dessel is vandaag beter geweest dan Menchov in de etappe en als Dessel morgen niet beter is dan Menchov, zal hij niet meer dan 2 minuten verliezen op Menchov, dat heeft hij de afgelopen dagen ook bewezen. En ook in de tijdrit zal Menchov weinig tijd winnen. Dus of ze gaan wisselen weet ik nog niet zo zeker.
pi_39993099
Ik denk trouwens dat Evans ook nog wel weg gaat zakken
pi_39993128
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:19 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Je blijft Dessel onderschatten hé, geeft niets. Dessel is vandaag beter geweest dan Menchov in de etappe en als Dessel morgen niet beter is dan Menchov, zal hij niet meer dan 2 minuten verliezen op Menchov, dat heeft hij de afgelopen dagen ook bewezen. En ook in de tijdrit zal Menchov weinig tijd winnen. Dus of ze gaan wisselen weet ik nog niet zo zeker.
Hoezo ik blijf Dessel overschatten? DIt is de eerste keer dat ik iets over Dessel zeg.
  FOK!fotograaf woensdag 19 juli 2006 @ 23:27:07 #110
73911 ultra_ivo
pi_39993301
Dessel is ook geen beroerde tijdrijder.
pi_39993468
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Dessel is ook geen beroerde tijdrijder.
Menchov ook niet.
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:35:43 #112
40566 Ericr
Livewrong
pi_39993639
Dessel verloor 2 minuten op Menchov in de eerste tijdrit. Zal nu misschien wat minder zijn, maar Dessel moet morgen ook nog doorkomen. Menchov natuurlijk ook en de strijd is eigenlijk maar om plek 4 t/m 6 nu voor Dessel, Evans en Menchov. Evans heeft nog geen echt zwak moment gehad, maar ook geen opvallend moment. Als die er morgen doorheen zakt zou me dat niet verbazen.
pi_39995412
quote:
Delgado brengt Pereiro in geel

Dinsdagavond, na afloop van de etappe naar Alpe d’Huez, nam oud-wielrenner en TV-commentator Pedro Delgado de auto om alvast naar La Toussuire te rijden. Hij liet zich leiden door het gps-systeem, maar kwam voor een afgesloten weg te staan. Er zat niets anders op de Glandon en Croix-de-Fer op en af te gaan. Toen de Tourwinnaar van 1988 eindelijk arriveerde, belde hij Oscar Pereiro op. ,,Oscar, wil je de Tour winnen?’’

De 28-jarige Galiciër uit het Noord-Spaanse Pontevedra vroeg hem geen grapjes te maken. Maar Delgado grapte niet: hij legde Pereiro, met goedkeuring van ploegbazen Echávarri en Unzué van Caisse d’Epargne, de te volgen tactiek uit, want de oud-renner had ontdekt dat de etappe, en misschien zelfs de hele Tour, in de levensgevaarlijke afdaling van de Croix de Fer kon worden beslist.

,,Op weg naar boven moet je vrij veel eten, zonder dat de anderen het in de gaten hebben. Eenmaal over de top laat je een ploegmakker keihard afdalen, met jou erachteraan, zodat je concurrenten geen tijd hebben te eten.’’ Zo gezegd, zo gedaan, vertelde Pereiro gisteren, nadat hij met zijn derde plaats weer de gele trui weer had gepakt. Volgens de Spanjaard zou het wegvallen van Landis en Menchov op de laatste, toch niet de moeilijkste beklimming met de hongerklop te maken kunnen hebben. ,,Ik liet mijn ploegmaat Xabier Zandio het werk in de afdaling doen. Door de snelheid, de zenuwen en het gevaar zijn waarschijnlijk enkele renners niet aan eten toegekomen.’’

Eén dag nadat hij het geel met slechts tien seconden verschil aan Landis had verloren, heroverde Pereiro het truitje weer. Met de bedoeling die tot en met Parijs om te houden. ,,Maar dit is een gekke Tour, er kan van alles gebeuren. Vandaag had Floyd een slechte dag, mij kan het morgen overkomen. Ik vind het wel triest voor Floyd, hij is mijn vriend.’’

Pereiro keek ook nog even terug op de etappe naar Montélimar, toen hij het half uur dat hij in de Pyreneeën verloor terug pakte. ,,Ik denk dat alle ploegen toen een fout hebben begaan, niet alleen Phonak. Iedereen moest mij toch kennen, ik heb de Classique des Alpes gewonnen en ben twee keer tiende in de Tour geworden…’’

Pereiro, die zich in de tijdrit aardig kan verdedigen, wil pas na de bergrit van vandaag gaan ‘dromen’ over wat mogelijk is. Hij kwam als eliteknecht van Valverde naar deze Tour, maar de kopman viel in de rit naar Valkenburg met een gebroken sleutelbeen uit. Net zoals nummer twee Sastre (CSC) eigenlijk Ivan Basso had moeten bijstaan, en Klöden (T-Mobile) Jan Ullrich. Nu strijden zij zelf om de zege die aan hun kopmannen leek voorbehouden.

http://www.ad.nl/sport/article482690.ece
Ik ben er overigens niet van overtuigd dat het al gelopen is. De hele Tour worden er al conclusies getrokken, die vaak een dag later weer herroepen worden. 'T-Mobile rijdt iedereen aan gort', ohnee, toch niet. 'Landis gaat de Tour winnen', ohnee, toch niet. 'Rabobank is subliem', 'Rabobank is niks', 'Rabobank is subliem'. 'CSC is nergens', Sastre is een kandidaat voor de eindzege en Schleck wint Alpe d'Huez. Enzovoort.

De verschillen zijn nog nooit zo klein geweest in de laatste dagen, en aangezien geen enkele ploeg echt kan controleren hebben m.i. de eerste zes in het algemeen klassement allen nog een goede kans eerste te worden.
  donderdag 20 juli 2006 @ 00:32:06 #114
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_39995615
Wel een leuke tactiek van Perreiro.
  donderdag 20 juli 2006 @ 00:32:09 #115
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_39995621
Landis is geklopt door de hongerklop.
  donderdag 20 juli 2006 @ 00:34:14 #116
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_39995688
Landis voelde zich van het begin niet erg goed zei hij, maar mischien gaf een hongerklop de doodslag.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  FOK!fotograaf donderdag 20 juli 2006 @ 06:36:52 #117
73911 ultra_ivo
pi_40000682
De tour geeft nu wel aan hoe goed de meesterknechten zijn als ze niet hoeven te werken voor hun kopmannen.
pi_40000689
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 06:36 schreef ultra_ivo het volgende:
De tour geeft nu wel aan hoe goed de meesterknechten zijn als ze niet hoeven te werken voor hun kopmannen.
En als die kopmannen er niet zijn.
Maar in feite is het natuurlijk altijd al zo geweest dat een meesterknecht zeker zo goed is als de kopman. Alleen je moet wel met de druk om kunnen gaan en daar schort het vaak aan.
pi_40001461
De slotklim vandaag is wel steiler dan de klim van gisteren. Ik weet niet of dat in het voordeel van Sio werkt. Ben nog benieuwd of tie het houdt vandaag, het zal verrekte spannend worden.
  donderdag 20 juli 2006 @ 08:52:22 #120
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_40001561
Uitslag gaat nog helemaal door elkaar denk ik. Er zit geen lijn, taktiek of ploegenwerk amper meer in.

Chaos vandaag Pereiro gaat eraf want die heeft geen oog dicht gedaan vannacht.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_40002240
Voor Pereiro te hopen dat ie Delgado niet nadoet op de Joux - plane
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:11:17 #122
40566 Ericr
Livewrong
pi_40003148
Als je ziet hoeveel moraal Dessel heeft nu hij zo hoog in het klassement staat zal Pereiro alleen maar meer moraal hebben. Die heeft in feite zijn slechte dag al gehad, de renners die iedere dag meestrijden op het voorste plan hebben waarschijnlijk langer in het rood gereden deze Tour dan Pereiro zelf.
pi_40003658
Pereiro , , ,

En vorige week maakte ik nog de opmerking dat ik meer verwacht had van Pereiro
Hij heeft me dubbel en dwars laten zien echt wel wat te kunnen.
Alle srespect voor die man, hoe hij gisteren omhoog ging, grote klasse.
Wat mij betreft zou hij een verdiende winnaar zijn.
Aanvallen, op achterstand komen, aanvallen en de trui verdedigen.
Hij krijgt in ieder geval veel meer respect van mij dan die rekenaars bij Phonak en T-mobile. . . .!
CSC gun ik het ook nog wel met Sastre, maar dat zal moeilijk worden.
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:18:05 #124
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40006916
Ik verwacht vandaag een aanval van Rabo. Mensjov zal dan geel halen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40007016
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef sanger het volgende:
Ik verwacht vandaag een aanval van Rabo. Mensjov zal dan geel halen.
Ik hoop het van ganse harte, maar dan moet Menchov vandaag wel goed zijn . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')