Ja, dat is dan de ultieme rehabilitatie voor de ploeg van Riis.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sastre zou wel leuk zijn, zeker als Basso onschuldig blijkt te zijn.
Mooie foto dit.quote:
Je blijft Dessel onderschatten hé, geeft niets. Dessel is vandaag beter geweest dan Menchov in de etappe en als Dessel morgen niet beter is dan Menchov, zal hij niet meer dan 2 minuten verliezen op Menchov, dat heeft hij de afgelopen dagen ook bewezen. En ook in de tijdrit zal Menchov weinig tijd winnen. Dus of ze gaan wisselen weet ik nog niet zo zeker.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:16 schreef Wombcat het volgende:
Menchov en Dessel gaan nog wel wisselen denk ik.
Hoezo ik blijf Dessel overschatten? DIt is de eerste keer dat ik iets over Dessel zeg.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:19 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Je blijft Dessel onderschatten hé, geeft niets. Dessel is vandaag beter geweest dan Menchov in de etappe en als Dessel morgen niet beter is dan Menchov, zal hij niet meer dan 2 minuten verliezen op Menchov, dat heeft hij de afgelopen dagen ook bewezen. En ook in de tijdrit zal Menchov weinig tijd winnen. Dus of ze gaan wisselen weet ik nog niet zo zeker.
Menchov ook niet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Dessel is ook geen beroerde tijdrijder.
Ik ben er overigens niet van overtuigd dat het al gelopen is. De hele Tour worden er al conclusies getrokken, die vaak een dag later weer herroepen worden. 'T-Mobile rijdt iedereen aan gort', ohnee, toch niet. 'Landis gaat de Tour winnen', ohnee, toch niet. 'Rabobank is subliem', 'Rabobank is niks', 'Rabobank is subliem'. 'CSC is nergens', Sastre is een kandidaat voor de eindzege en Schleck wint Alpe d'Huez. Enzovoort.quote:Delgado brengt Pereiro in geel
Dinsdagavond, na afloop van de etappe naar Alpe d’Huez, nam oud-wielrenner en TV-commentator Pedro Delgado de auto om alvast naar La Toussuire te rijden. Hij liet zich leiden door het gps-systeem, maar kwam voor een afgesloten weg te staan. Er zat niets anders op de Glandon en Croix-de-Fer op en af te gaan. Toen de Tourwinnaar van 1988 eindelijk arriveerde, belde hij Oscar Pereiro op. ,,Oscar, wil je de Tour winnen?’’
De 28-jarige Galiciër uit het Noord-Spaanse Pontevedra vroeg hem geen grapjes te maken. Maar Delgado grapte niet: hij legde Pereiro, met goedkeuring van ploegbazen Echávarri en Unzué van Caisse d’Epargne, de te volgen tactiek uit, want de oud-renner had ontdekt dat de etappe, en misschien zelfs de hele Tour, in de levensgevaarlijke afdaling van de Croix de Fer kon worden beslist.
,,Op weg naar boven moet je vrij veel eten, zonder dat de anderen het in de gaten hebben. Eenmaal over de top laat je een ploegmakker keihard afdalen, met jou erachteraan, zodat je concurrenten geen tijd hebben te eten.’’ Zo gezegd, zo gedaan, vertelde Pereiro gisteren, nadat hij met zijn derde plaats weer de gele trui weer had gepakt. Volgens de Spanjaard zou het wegvallen van Landis en Menchov op de laatste, toch niet de moeilijkste beklimming met de hongerklop te maken kunnen hebben. ,,Ik liet mijn ploegmaat Xabier Zandio het werk in de afdaling doen. Door de snelheid, de zenuwen en het gevaar zijn waarschijnlijk enkele renners niet aan eten toegekomen.’’
Eén dag nadat hij het geel met slechts tien seconden verschil aan Landis had verloren, heroverde Pereiro het truitje weer. Met de bedoeling die tot en met Parijs om te houden. ,,Maar dit is een gekke Tour, er kan van alles gebeuren. Vandaag had Floyd een slechte dag, mij kan het morgen overkomen. Ik vind het wel triest voor Floyd, hij is mijn vriend.’’
Pereiro keek ook nog even terug op de etappe naar Montélimar, toen hij het half uur dat hij in de Pyreneeën verloor terug pakte. ,,Ik denk dat alle ploegen toen een fout hebben begaan, niet alleen Phonak. Iedereen moest mij toch kennen, ik heb de Classique des Alpes gewonnen en ben twee keer tiende in de Tour geworden…’’
Pereiro, die zich in de tijdrit aardig kan verdedigen, wil pas na de bergrit van vandaag gaan ‘dromen’ over wat mogelijk is. Hij kwam als eliteknecht van Valverde naar deze Tour, maar de kopman viel in de rit naar Valkenburg met een gebroken sleutelbeen uit. Net zoals nummer twee Sastre (CSC) eigenlijk Ivan Basso had moeten bijstaan, en Klöden (T-Mobile) Jan Ullrich. Nu strijden zij zelf om de zege die aan hun kopmannen leek voorbehouden.
http://www.ad.nl/sport/article482690.ece
En als die kopmannen er niet zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 06:36 schreef ultra_ivo het volgende:
De tour geeft nu wel aan hoe goed de meesterknechten zijn als ze niet hoeven te werken voor hun kopmannen.
Ik hoop het van ganse harte, maar dan moet Menchov vandaag wel goed zijn . . .quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef sanger het volgende:
Ik verwacht vandaag een aanval van Rabo. Mensjov zal dan geel halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |