't is op zich prima om bij een commerciele verhuurder te gaan kijken. Dat zou ik sowieso veel meer aanraden dan 6 jaar op je gat blijven zitten tot je iets gevonden hebt in de sociale woningbouw.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:16 schreef Retro_Doll het volgende:
Als ze een nieuwe woning zoekt kan ze mischien eens op http://www.directwonen.nl/ kijken.
Ik neem aan dat je dit anders bedoelde?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:52 schreef Troel het volgende:
Ow een tip, vergeet vooral verzekeringen en dergelijke goed te regelen!
Ik bedoelde te zeggen dat ze goed moest kijken hoe de verzekeringen geregeld zijn. Op het moment dat je ergens anders woont, of gescheiden bent, is er wellicht een kans dat sommige verzekeringen niet meer voor haar (en het kind) van toepassing zijn. Dan moet je natuurlijk zo snel mogelijk actie ondernemen!quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:49 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit anders bedoelde?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:47 schreef ericske het volgende:
Een goede vriendin van mij is sindskort uit elkaar gegaan. Ze woont nu met haar kind van twee bij haar moeder. Haar ex blijft wonen in de woning die ze samen hebben gekocht. Ze zit verlegen om informatie en tips hoe ze te werk moet gaan. Misschien kan iemand helpen om die informatie te vinden?
Het vinden van woonruimte
- Woningbouwvereniging inschrijven, particuliere sector, advertentie krant, internetsites: marktplaats, kamernet etc, netwerken (werkt meestal het snelst)
Hoe werkt een urgentielijst
- Ik heb gehoord dat je voor urgentie echt bijna dood moet gaan
Co-ouderschap
- Zie internetsite Postbus51 & www.justitie.nl
Aanvragen van huursubsidie
- www.toeslagen.nl
Het verdelen van de inboedel enz enz
- Overleg
Wie heeft goede tips hoe ze te werk kan gaan gaan en duidelijke informatie vinden? Bij welke instanties ze terecht kan. Alvast bedankt !!!
Bureau voor Rechtshulp (wat zijn je rechten, advies), Algemeen Maatschappelijk Werk (psychosociale- en materiele hulpverlening), Gemeente (kortingen, subsidies), Centrum voor Werk en Inkomen (inkomen en werk), Sociale Dienst (uitkeringen), Woningcorporatie (toewijzingsbeleid van woningen, verscheelt namelijk per gemeente).
Succes!
quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:47 schreef ericske het volgende:
Een goede vriendin van mij is sindskort uit elkaar gegaan. Ze woont nu met haar kind van twee bij haar moeder. Haar ex blijft wonen in de woning die ze samen hebben gekocht. Ze zit verlegen om informatie en tips hoe ze te werk moet gaan. Misschien kan iemand helpen om die informatie te vinden?
Het vinden van woonruimte
Hoe werkt een urgentielijst
Urgentie geld meestal voor vrouwen met kinderen, maar dit kan heel erg per regio verschillen.
Co-ouderschap
aanvragen van huursubsidie\
Eenmaal een huis en zaken op orde komt dat tzt wel.
Het verdelen van de inboedel
Stap 1, ga gelijk met beiden naar de Giro/Bank toe, en regel die zaken dus splitsing rekening geen en-of combinaties. Anders moet je later namelijk achter de handtekening van je ex aan.
Stel op papier vast, van wie wat is. Kijk die ene cd kan je nog wel weer kopen, maar persoonlijke eigendommen, gelijk uit het huis en ergens anders onderbrengen. Mensen zijn altijd wraakzuchtig, ook al hebben ze 20 jaar samengeleefd! Voor de rest een tactisch spel spelen, waar bij beiden partijen elkaar tot het bot uitkleden.
enz enz
Wie heeft goede tips hoe ze te werk kan gaan gaan en duidelijke informatie vinden? Bij welke instanties ze terecht kan. Alvast bedankt !!!
Troel, je was het woordje niet vergeten in je tipquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:03 schreef Troel het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat ze goed moest kijken hoe de verzekeringen geregeld zijn. Op het moment dat je ergens anders woont, of gescheiden bent, is er wellicht een kans dat sommige verzekeringen niet meer voor haar (en het kind) van toepassing zijn. Dan moet je natuurlijk zo snel mogelijk actie ondernemen!
Volgens mij welquote:Op zondag 7 september 2008 14:30 schreef Faja-Lobi het volgende:
Inmiddels heeft hij een advocaat in de arm genomen en hopelijk kan die snel wat voor hem betekenen maar nu dus mijn vragen.
Als blijkt dat het kind inderdaad niet van hem is, mag hij dan wel gewoon een omgangsregeling omdat hij het erkent heeft en via de rechtbank ook gezag heeft gekregen?
Durf ik niets op te zeggenquote:Kan hij dat onmens zo maar op straat zetten zonder dat dit gevolgen heeft voor het omgangsrecht met hun kind?
Nee en ja, ben ik bang. Tenzij hij de voogdij krijgt en daarmee zeggenschap over het kindquote:Kan je iemand dwingen om in NL te blijven met hun gezamelijk kind of kan de moeder in kwestie overal te wereld naar toe verdwijnen zonder het de vader te hoeven mededelen?
Lastig, moeder heeft natuurlijk een biologische band die misschien zwaarder aangerekend wordtquote:Als hij net zo veel gezag heeft als de moeder in kwestie kan hij toch ook het kind op pakken en mee nemen om voor te zorgen of is hij dan in overtreding?
Ja, hij is enige eigenaar. En zij heeft geen huurcontractquote:Hij wil de woning misschien verkopen omdat hij in dat deel van NL niks te zoeken heeft en haar op die manier ook wil dwingen snel andere woonruimte te zoeken zodat hij ook verder kan met zijn leven en niet op de kazerne hoeft te bivakeren. Kan je zo maar je woning verkopen als er nog iemand in woont die zich niet wenst uit te schrijven? Het is tenslotte niet haar eigendom.
Ik denk niet dat dat veel in de weegschaal zal leggen voor een rechtbank, is idd welles-nietes.quote:En behalve een luisterend oor zijn voor mijn vriend, er zijn wanneer die me nodig heeft om te praten of om gewoon stom weg op de bank te zitten en niks te doen wat kan ik nog meer betekenen (ik ben bijvoorbeeld aanwezig geweest bij het gesprek waarbij ze zei niet te willen vertrekken uit de woning, ze heeft tegen mij aan de telefoon gezegt het land te willen verlaten met het kind of de vader moest er voor zorgen). Dat wat er tegen mij gezegt is, is dat ook rechtsgeldig bewijs of is dat "hear say"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |