abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:47:12 #1
153816 ericske
soms kan het niet alleen
pi_39977641
Een goede vriendin van mij is sindskort uit elkaar gegaan. Ze woont nu met haar kind van twee bij haar moeder. Haar ex blijft wonen in de woning die ze samen hebben gekocht. Ze zit verlegen om informatie en tips hoe ze te werk moet gaan. Misschien kan iemand helpen om die informatie te vinden?

Het vinden van woonruimte
Hoe werkt een urgentielijst
Co-ouderschap
aanvragen van huursubsidie
Het verdelen van de inboedel
enz enz

Wie heeft goede tips hoe ze te werk kan gaan gaan en duidelijke informatie vinden? Bij welke instanties ze terecht kan. Alvast bedankt !!!
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:52:38 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_39977813
Ik zou beginnen met de woningbouwverenigingen en dergelijke.

Wat betreft co-ouderschap en boedelverdelingen, tja, ik weet niet in wat voor onderlinge relatie ze uit elkaar zijn gegaan, maar in het ergste geval zul je hier een advocaat bij nodig hebben.

Overigens kan een maatschappelijk werker ook helpen bij bovenstaande punten om alles op een rijtje te krijgen.

Ow een tip, vergeet vooral verzekeringen en dergelijke goed te regelen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 juli 2006 @ 20:30:15 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39986570
Idd, inschrijven voor woonruimte overal waar mogelijk is. (en wel zo snel mogelijk).
urgentie krijg je niet als je gaat scheiden of gescheiden bent; je moet net zo lang wachten als ieder ander.

Verder is het een klote situatie waar ze in zit natuurlijk.

Ik geef je ook even een schopje naar WGR, daar vind ik dit topic meer thuishoren namelijk
Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_39989731
Ik denk dat haar priorteit ligt bij het vinden van nieuwe woonruimte (inschrijven dus!) en vooral het op orde stellen van financiele en administratieve zaken.
Omdat er een koopwoning en een kindje in het spel is, is dit geen standaard zaak.
Er zal nl. een verdeling gemaakt moeten worden, wellicht is er overwaarde (of schulden) op het koophuis.
Verder zal er waarschijnlijk alimentatie betaald moeten worden door de vader.
Misschien is het mogelijk om dit allemaal in goed overleg te regelen, maar de kans bestaat dat dit niet lukt en dat er juridische bijstand nodig is.
pi_39994111
En VOORAL NIET aangeven bij de woning stichting dat ze een 'goeie' verblijf oplossing heeft gevonden (bij mams) Zeggen dat ze nog bij ex in huis zit, en dat de situatie onhoudbaar wordt
pi_39995180
Als ze een nieuwe woning zoekt kan ze mischien eens op http://www.directwonen.nl/ kijken. Daar heb je geen wachtlijsten, kun je een bezichtiging plannen en kun je al snel in je nieuwe woning terecht. Huursubsidie is afhankelijk van de huur de je betaald. Maarja daar over kun je gemakkelijk informeren bij vrom.nl
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
  donderdag 20 juli 2006 @ 00:30:28 #7
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39995579
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:16 schreef Retro_Doll het volgende:
Als ze een nieuwe woning zoekt kan ze mischien eens op http://www.directwonen.nl/ kijken.
't is op zich prima om bij een commerciele verhuurder te gaan kijken. Dat zou ik sowieso veel meer aanraden dan 6 jaar op je gat blijven zitten tot je iets gevonden hebt in de sociale woningbouw.

Maar ga dan asjeblieft niet meteen naar die uitzuigers van direct wonen. Kijk eerst eens bij andere buro'tjes.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 20 juli 2006 @ 08:49:54 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_40001524
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:52 schreef Troel het volgende:
Ow een tip, vergeet vooral verzekeringen en dergelijke goed te regelen!
Ik neem aan dat je dit anders bedoelde?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:04:37 #9
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40001762
Mochten ze nog on speaking terms zijn: probeer dit zo te houden, dat maakt het zo veel makkelijker allemaal.
Ik heb al een boek.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:03:51 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_40002991
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:49 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit anders bedoelde?
Ik bedoelde te zeggen dat ze goed moest kijken hoe de verzekeringen geregeld zijn. Op het moment dat je ergens anders woont, of gescheiden bent, is er wellicht een kans dat sommige verzekeringen niet meer voor haar (en het kind) van toepassing zijn. Dan moet je natuurlijk zo snel mogelijk actie ondernemen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:37:23 #11
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_40003882
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:47 schreef ericske het volgende:
Een goede vriendin van mij is sindskort uit elkaar gegaan. Ze woont nu met haar kind van twee bij haar moeder. Haar ex blijft wonen in de woning die ze samen hebben gekocht. Ze zit verlegen om informatie en tips hoe ze te werk moet gaan. Misschien kan iemand helpen om die informatie te vinden?

- Woningbouwvereniging inschrijven, particuliere sector, advertentie krant, internetsites: marktplaats, kamernet etc, netwerken (werkt meestal het snelst)

- Ik heb gehoord dat je voor urgentie echt bijna dood moet gaan

Co-ouderschap
- Zie internetsite Postbus51 & www.justitie.nl

Aanvragen van huursubsidie
- www.toeslagen.nl

Het verdelen van de inboedel enz enz
- Overleg

Wie heeft goede tips hoe ze te werk kan gaan gaan en duidelijke informatie vinden? Bij welke instanties ze terecht kan. Alvast bedankt !!!
Bureau voor Rechtshulp (wat zijn je rechten, advies), Algemeen Maatschappelijk Werk (psychosociale- en materiele hulpverlening), Gemeente (kortingen, subsidies), Centrum voor Werk en Inkomen (inkomen en werk), Sociale Dienst (uitkeringen), Woningcorporatie (toewijzingsbeleid van woningen, verscheelt namelijk per gemeente).
Succes!
KISSSSSSSSSSS
pi_40049888
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:47 schreef ericske het volgende:

Urgentie geld meestal voor vrouwen met kinderen, maar dit kan heel erg per regio verschillen.

Co-ouderschap
aanvragen van huursubsidie\
Eenmaal een huis en zaken op orde komt dat tzt wel.
Het verdelen van de inboedel
Stap 1, ga gelijk met beiden naar de Giro/Bank toe, en regel die zaken dus splitsing rekening geen en-of combinaties. Anders moet je later namelijk achter de handtekening van je ex aan.
Stel op papier vast, van wie wat is. Kijk die ene cd kan je nog wel weer kopen, maar persoonlijke eigendommen, gelijk uit het huis en ergens anders onderbrengen. Mensen zijn altijd wraakzuchtig, ook al hebben ze 20 jaar samengeleefd! Voor de rest een tactisch spel spelen, waar bij beiden partijen elkaar tot het bot uitkleden.

enz enz

zaterdag 22 juli 2006 @ 17:47:40 #13
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_40080844
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:03 schreef Troel het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat ze goed moest kijken hoe de verzekeringen geregeld zijn. Op het moment dat je ergens anders woont, of gescheiden bent, is er wellicht een kans dat sommige verzekeringen niet meer voor haar (en het kind) van toepassing zijn. Dan moet je natuurlijk zo snel mogelijk actie ondernemen!
Troel, je was het woordje niet vergeten in je tip
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zondag 23 juli 2006 @ 19:14:15 #14
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_40109866
Iemand die het snapt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_61447764
Even een giga schop uit het archief zo weer het heden in.

Ik zit namelijk met wat vragen.

Even een korte uitleg. Een vriend van ons, werkzaam bij defensie, zijn relatie is sinds een paar weken over. De ex, moeder van zijn kind, is afkomstig uit het buitenland. Ergens een aantal jaar geleden was de relatie slecht en stonden ze op het punt om uit elkaar te gaan. Niet gebeurd, goede afspraken gemaakt en inmiddels een kind verder is dan toch de relatie verbroken. Ik belde een paar weken geleden naar hun huis om te vragen hoe de vakantie was geweest en kreeg daar van de ex te horen hoe erg het was en uiteraard haar kant van het verhaal. Dat wat zij vertelde klopt niet met het beeld dat ik van onze vriend had en geloofde niet zo maar haar verhaal. Na met hem te hebben gesproken vielen de puzzelstukjes in elkaar en werd het ook duidelijk dat de relatie definitief over was.

Ze woonden samen in zijn huis, hij heeft de woning gekocht en zij staat daar slechts ingeschreven. Het kind is erkent en door de rechtbank heeft de vader net zo veel gezag gekregen als de moeder. Zij kreeg het aanbod van een vriendin of familielid om daar in te trekken met haar kind om op die manier verder te kijken naar andere woonruimte etc. Dus enkele dagen na haar te hebben gesproken had ze wat spullen gepakt en was vertrokken.

Een dag of 2 later kreeg ik een telefoontje van mijn vriend met daarin de boodschap dat zij had gebeld, het niet trok en terug wou naar haar ouders in het buitenland. Ze was van plan het kind mee te nemen of de vader in kwestie moest maar voor het kind zorgen. Het was echt een situatie van "now or never". Dus de vader in kwestie besloot om de volgende dag zijn kind op te halen. Eenmaal zo ver, was de vogel gevlogen. Uiteraard was ze nog even langs de woning gegaan en had was apparatuur, documenten en huisraad mee genomen. Na de sloten te hebben veranderd en informatie te hebben ingewonnen bij de politie (hij kon niks, geen aangifte van diefstal want ze stond daar tenslotte ingeschreven, geen dreiging van ontvoering want een moeder doet haar kind nooit wat aan en ze zullen een kind ook nooit zonder reden bij de moeder weg halen) besloot hij te wachten. En na enkele dagen volgde, gelukkig maar, telefoontjes van haar kant richting zijn voicemail, dat ze haar spullen wou hebben.

Na nog een aantal dagen kwam er een telefoontje dat ze graag terug in de woning wou tot ze andere woonruimte had gevonden want de situatie bij haar vriendin of familielid in huis was onhoudbaar. Lief als die vriend is vond hij dat prima. Hij wou zijn kind niet op straat zetten. Op 1 voorwaarde en dat was dat er afspraken gemaakt zouden worden. Hij had haar nog niet binnen gelaten of de situatie was als proberen tegen een kind van 4 te praten die niet wil luisteren. Hij vertrok zonder ook maar 1 afspraak met haar te hebben gemaakt. Ze zei zelfs ik blijf hier lekker wonen, ik heb net zo veel recht op dit huis als jij.

En een dag later belde ze hem op met de mededeling, het is jouw kind niet. Kort na onze terugkomst uit het land van mijn herkomst heb ik met iemand anders geslapen en dit is zijn kind.

Inmiddels heeft hij een advocaat in de arm genomen en hopelijk kan die snel wat voor hem betekenen maar nu dus mijn vragen.

Als blijkt dat het kind inderdaad niet van hem is, mag hij dan wel gewoon een omgangsregeling omdat hij het erkent heeft en via de rechtbank ook gezag heeft gekregen?

Kan hij dat onmens zo maar op straat zetten zonder dat dit gevolgen heeft voor het omgangsrecht met hun kind?

Kan je iemand dwingen om in NL te blijven met hun gezamelijk kind of kan de moeder in kwestie overal te wereld naar toe verdwijnen zonder het de vader te hoeven mededelen?

Als hij net zo veel gezag heeft als de moeder in kwestie kan hij toch ook het kind op pakken en mee nemen om voor te zorgen of is hij dan in overtreding?

Hij wil de woning misschien verkopen omdat hij in dat deel van NL niks te zoeken heeft en haar op die manier ook wil dwingen snel andere woonruimte te zoeken zodat hij ook verder kan met zijn leven en niet op de kazerne hoeft te bivakeren. Kan je zo maar je woning verkopen als er nog iemand in woont die zich niet wenst uit te schrijven? Het is tenslotte niet haar eigendom.

En behalve een luisterend oor zijn voor mijn vriend, er zijn wanneer die me nodig heeft om te praten of om gewoon stom weg op de bank te zitten en niks te doen wat kan ik nog meer betekenen (ik ben bijvoorbeeld aanwezig geweest bij het gesprek waarbij ze zei niet te willen vertrekken uit de woning, ze heeft tegen mij aan de telefoon gezegt het land te willen verlaten met het kind of de vader moest er voor zorgen). Dat wat er tegen mij gezegt is, is dat ook rechtsgeldig bewijs of is dat "hear say"?
  zondag 7 september 2008 @ 14:44:26 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_61448084
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:30 schreef Faja-Lobi het volgende:
Inmiddels heeft hij een advocaat in de arm genomen en hopelijk kan die snel wat voor hem betekenen maar nu dus mijn vragen.

Als blijkt dat het kind inderdaad niet van hem is, mag hij dan wel gewoon een omgangsregeling omdat hij het erkent heeft en via de rechtbank ook gezag heeft gekregen?
Volgens mij wel
quote:
Kan hij dat onmens zo maar op straat zetten zonder dat dit gevolgen heeft voor het omgangsrecht met hun kind?
Durf ik niets op te zeggen
quote:
Kan je iemand dwingen om in NL te blijven met hun gezamelijk kind of kan de moeder in kwestie overal te wereld naar toe verdwijnen zonder het de vader te hoeven mededelen?
Nee en ja, ben ik bang. Tenzij hij de voogdij krijgt en daarmee zeggenschap over het kind
quote:
Als hij net zo veel gezag heeft als de moeder in kwestie kan hij toch ook het kind op pakken en mee nemen om voor te zorgen of is hij dan in overtreding?
Lastig, moeder heeft natuurlijk een biologische band die misschien zwaarder aangerekend wordt
quote:
Hij wil de woning misschien verkopen omdat hij in dat deel van NL niks te zoeken heeft en haar op die manier ook wil dwingen snel andere woonruimte te zoeken zodat hij ook verder kan met zijn leven en niet op de kazerne hoeft te bivakeren. Kan je zo maar je woning verkopen als er nog iemand in woont die zich niet wenst uit te schrijven? Het is tenslotte niet haar eigendom.
Ja, hij is enige eigenaar. En zij heeft geen huurcontract
quote:
En behalve een luisterend oor zijn voor mijn vriend, er zijn wanneer die me nodig heeft om te praten of om gewoon stom weg op de bank te zitten en niks te doen wat kan ik nog meer betekenen (ik ben bijvoorbeeld aanwezig geweest bij het gesprek waarbij ze zei niet te willen vertrekken uit de woning, ze heeft tegen mij aan de telefoon gezegt het land te willen verlaten met het kind of de vader moest er voor zorgen). Dat wat er tegen mij gezegt is, is dat ook rechtsgeldig bewijs of is dat "hear say"?
Ik denk niet dat dat veel in de weegschaal zal leggen voor een rechtbank, is idd welles-nietes.
Dommage arachide-fromage
  zondag 7 september 2008 @ 21:16:18 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61458635
awww.. nu is ze in 2 stukken?
Huilen dan.
  zondag 7 september 2008 @ 21:17:54 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61458708