abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:52:45 #1
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39948708
Uit een reeks foto's die ik heb genomen met een SLR-camera (voor de eerste keer), heb ik een aantal foto's ingescand, de saturation iets vergroot in Photoshop (werd verminderd door de scanner...) en vervolgens verkleind en opgeslagen. Door de scanner is er (ondanks saturation) toch nog veel kleur verloren gegaan, dus daar niet teveel over zeuren als t kan (Achteraf had ik mss nog wat met de kleuren kunnen spelen, dmv Color Balance, maar Photoshop is toch niet helemaal mijn ding... )

Het doel van de foto's was om een beetje uit te vogelen wat er precies veranderd als je de instellingen van een SLR-camera veranderd (diafragma enzo...) en om een beetje te proeven aan de wat geavanceerdere kant van fotografie.

De volgende zes foto's vond ik persoonlijk de mooiste.

1:

2:

3:

4:

5:

6:

Tips zijn van harte welkom

EDIT: Welke van de foto's 1 en 2 vinden jullie t mooist. Ikzelf vind de scherpe achtergrond mooier, maar zijn jullie het daar mee eens?

[ Bericht 6% gewijzigd door WurM op 18-07-2006 20:17:37 ]
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_39949152
flets erg flets.... geen enkele foto springt eruit..

jammer je had er meer mee kunnen doen
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:09:16 #3
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39949173
dat flets komt dus door de scanner... en het zou fijn zijn als je daar doorheen kan kijken en mij eventueel tips kan geven over DOF, compositie, scherpte en dat soort dingetjes

[ Bericht 75% gewijzigd door WurM op 18-07-2006 20:19:53 ]
Meer van dit
  FOK!fotograaf dinsdag 18 juli 2006 @ 20:28:13 #4
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39949735
Dat fletse is misschien ook nog wat op te krikken met PS of van te voren een goed filmrolletje te kiezen.
Scherpte is helaas ook altijd wat lastig te beoordelen vanaf een scan. MAar deze zit er wel goed uit als ikhet zo bekijk.

fotot 1 en 2 storen mij persoonlijk door het statische onderwerp pal in het midden. Zoals het door de DOF op valt komt de roos bij foto 1 er stukken beter uit, omdat de omgeving weg valt uit het scherpe deel. foto 2 is een stuk drukker en verdient daardoor niet mijn voorkeur.

Bij foto 3 en 4 heb je het zelfde trukje gebruikt. Hier neig ik naar foto 3 al beste. Dit omdat dat wat "out of focus" is op zich niet interessant is. Bij foto 4 krijg ik het idee dat je daar een (saaie) foto van hebt gemaakt waar de bloemen in de wegzaten. Bij 3 lijkt dit al minder. hier hadden de bloemen alleen wat florianter in beeld gemogen.

van foto 5 en 6 ben ik niet zo weg. Bij foto 5 kijkt ie net ff te vee lweg. en foto 6 heeft een afhakt pootje ook stoort hier imo de achtergrond.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:36:08 #5
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39952352
kijk, daar kan ik wat mee thx ^_^
Meer van dit
  donderdag 20 juli 2006 @ 00:32:29 #6
69710 Sixty4
1, 2, 3,.... 64
pi_39995631
Met welke camera heb je de foto's gemaakt? En lens? Gewoon nieuwschierig
"There's always a danger that you think you gonna produce a gass and out comes a solid..."
FD Review | sixty4.nl | Superhero Database | PSN id: Sixty4
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:26:47 #7
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39997090
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:32 schreef Sixty4 het volgende:
Met welke camera heb je de foto's gemaakt? En lens? Gewoon nieuwschierig
Topcon Unirex

Lens: geen idee zoveel verstand heb ik er nog net niet van k weet alleen dat sommigen met een "normale" lens zijn gedaan (1:2 f=50mm staat er op...?) en anderen met een grote lens (1:4 f=135mm) Beide UV Topcor (behorend bij de Topcon Unirex)
Meer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')