quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:13 schreef Doff het volgende:Ken het boek niet, film ziet er veelbelovend uit met die cast
![]()
.
Hendrik VII heeft volgens mij 6 of 7 vrouwen versleten en een aantal laten onthoofden. Was ook niet zo subtiel rondom religieuze kwesties. Mooi rolletje voor Bana
Hendrik VII heeft keurig netjes één vrouw versleten, Elizabeth van York. Hendrik VIII, die waar jij op doelt, heeft er 6 versleten. 2 Ervan zijn onthoofd. Hij is tweemaal gescheiden, er is een eentje op natuurlijk wijze overleden vlak na een bevalling, en de laatste overleefde hem.
Anna Boleyn was zijn tweede vrouw, nadat ie eerst Mary Boleyn flink had bezwangerd, die was maar gewoon maitresse. Verder heeft ze het nooit geschopt. Overigens is de zogenaamde rivaliteit tussen de zusjes niet in het minst te danken aan de bijzonder ambitieuze vader van het tweespan, Thomas Boleyn, die even had bedacht dat het prettig zou zijn om meer invloed te krijgen in Engeland als een van zijn dochters (hij had er 3 trouwens) zou trouwen met de Engelse koning.
Dat die film niets is kan ik me heel goed voorstellen met die nietszeggende Scarlet dingus. Daar zit nou letterlijk kraak noch smaak aan. Dit zal dan ook een van de weinige Tudor films zijn die ik denk ik niet hoef te hebben. Wil hem wel zien uiteraard.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden