Ja. Maar het kan ook zijn dat als je de ramen dichtgooit het binnen warmer wordt dan buiten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:20 schreef scanman01 het volgende:
Die mensen die buiten en binnen dezelfde temperatuur hebben, hebben dus nog steeds de ramen en/of deuren open. Tja, dat werkt dus ook niet hè.
Als je de zon pal op je ramen hebt staan zou dat kunnen inderdaad. Maar met een zonnescherm of iets anders (ik heb een tentzeil voor de ramen gespannen) wordt het binnen nooit warmer dan buiten. Onmogelijk. Ik heb al dagen de boel dicht en had het gistermiddag op het warmste moment ongeveer 28 graden in de kamer. Heel veel anderen hadden het erover dat ze het boven de 30 hadden in de kamer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:25 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja. Maar het kan ook zijn dat als je de ramen dichtgooit het binnen warmer wordt dan buiten.
Dat is dus ook een fout die veel mensen maken. Het is buiten boven de 30 graden in de schaduw. Dus als je de zon niet op de ramen hebt, krijg je nog die 30 graden in huis.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:25 schreef HPoi het volgende:
Dez zon is er hier nog steeds niet aan deze kant, dus de ramen staan open.![]()
Het was binnen warmer dan buiten, nu niet meer, goed toch?quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:25 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja. Maar het kan ook zijn dat als je de ramen dichtgooit het binnen warmer wordt dan buiten.
Maar ik denk dat het buiten nu koeler is dan binnen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is dus ook een fout die veel mensen maken. Het is buiten boven de 30 graden in de schaduw. Dus als je de zon niet op de ramen hebt, krijg je nog die 30 graden in huis.
Stel het is IN de koelkast 5 graden... en in de woonkamer heb je het 10 graden... dan laat je de koelkast toch ook niet open staan?
Wie weet. Bij mij in ieder geval niet en ik heb veel apparaten aanstaan die warmte afgeven. Toch heb ik het al dagen (met alles dicht ) een stuk koeler dan buiten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:41 schreef HPoi het volgende:
Maar ik denk dat het buiten nu koeler is dan binnen.
Bovendien kan je het binnen wel warmer zijn dan buiten, ook met ramen dicht. De koelkast stoot warmte af, evenals de computer monitor, radio, lampen en dergelijke.
Goed zo.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:42 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wie weet. Bij mij in ieder geval niet en ik heb veel apparaten aanstaan die warmte afgeven. Toch heb ik het al dagen (met alles dicht ) een stuk koeler dan buiten.
Maar goed, iedereen moet doen wat ie niet laten kanIk kan wel met allemaal feiten aankomen waarom je de boel altijd dicht moet houden als het buiten zo warm is, maar daar is het me veel te warm voor.
Ik begrijp dat je niets aan de buitenkant hebt, maar alleen de gordijnen kunt sluiten? Ja, dan helpt het niet inderdaad. Om de warmte echt buiten te kunnen houden, moet je iets aan de buitenkant van de ramen hebben.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Goed zo.![]()
Maar met 14 m² ramen op het zuidwesten lukt mij dat niet meer, ook al doe ik de gordijnen en ramen dicht, luifel is ook geen optie op 5 hoog, vindt maaar eens een bedrijf dat die dingen betaalbaar plaatst op deze hoogte.
Fijn dat jij het leefbaar kunt houden binnen.![]()
Conclusie: Let it snow, let it snow, let it snow.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niets aan de buitenkant hebt, maar alleen de gordijnen kunt sluiten? Ja, dan helpt het niet inderdaad. Om de warmte echt buiten te kunnen houden, moet je iets aan de buitenkant van de ramen hebben.
En de temp die ik hier binnen heb vind ik ook al niet leefbaar eigenlijk
Idd. Ik verheug me al weer op de winterquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Conclusie: Let it snow, let it snow, let it snow.![]()
Behalve op wintersport, dan is een meter verse sneeuw hemels!quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Idd. Ik verheug me al weer op de winter.... Alles beter dan dit (behalve een meter sneeuw
)
Nee, wel hoofdpijn, ventilator staat nu uit.quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:57 schreef scanman01 het volgende:
Hebben al meer mensen last van spierpijn door ventilators of open ramen?
Er gaat letterlijk niets boven Groningen, qua temperatuur *helaas* weinig boven Eindhoven en je favo dorp/stad is subjectief!quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:23 schreef Jerommeke.nl het volgende:
hoorde ik hier mensen over dat eindhoven het warmste was, immer en altijd?
er gaat toch niets boven enschede!
euh de noordpool?quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er gaat letterlijk niets boven Groningen, qua temperatuur *helaas* weinig boven Eindhoven en je favo dorp/stad is subjectief!![]()
Maar ieder zijn ding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |