FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / hoe trek je nou "snel" op?
Thrilleddinsdag 18 juli 2006 @ 19:20
ik ben echt mezelf aan het irriteren voor het stoplicht, ik sta doodsangsten uit voor het uitvallen ofzo als ik ff stil sta en weer op wil trekken is er nou een handige tip/truuk om snel op te trekken? ik laat de koppeling naar het aangrijpingspunt komen maar dat duurt ook al ff.. doe ik dat te snel schiet ik er voorbij en valt ie uit...dat kan ik gewoon niet hebben... heeft iemand goede tips?
vosssdinsdag 18 juli 2006 @ 19:21
Watvoor auto heb je?
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 19:21
Beetje gas erbij
heb je je rijbewijs trouwens?
Thrilleddinsdag 18 juli 2006 @ 19:23
ja ik heb mn rijbewijs, kheb een citroën xantia 1.8i (uit 1995)
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 19:24
ga nog maar ff oefenen met de koppeling...
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 19:25
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:23 schreef Thrilled het volgende:
ja ik heb mn rijbewijs, kheb een citroën xantia 1.8i (uit 1995)
Je hebt in een diesel les gehad en nooit geleerd om een beetje gas bij te geven bij het aangrijpingspunt van de koppeling?
Daardoor had een collega laatst ook last met het wegrijden in mijn auto
HansUdinsdag 18 juli 2006 @ 19:29
Echt snel optrekken is o.a. optrekken tot het aantal toeren dat de auto beter kan overgaan naar de volgende versnelling. Laag in de toeren heb je namelijk minder trekkracht dan hoog.
Thrilleddinsdag 18 juli 2006 @ 19:43
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:29 schreef HansU het volgende:
Echt snel optrekken is o.a. optrekken tot het aantal toeren dat de auto beter kan overgaan naar de volgende versnelling. Laag in de toeren heb je namelijk minder trekkracht dan hoog.
ja vanaf 1 en hoger gaat het wel, maar ik heb nu over stil staan en dan wegrijden
VanDreaddinsdag 18 juli 2006 @ 19:47
Ik druk altijd gewoon Launch Control in
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 19:47
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ja vanaf 1 en hoger gaat het wel, maar ik heb nu over stil staan en dan wegrijden
wat ik je vraag klopt niet?
#ANONIEMdinsdag 18 juli 2006 @ 20:01
in een 1.8i moet je zelfs in zn 2e versnelling gewoon zonder gas te geven kunnen optrekken hoor, in zn 1e al helemaal, zelfs op LPG lukt het ( nog gevoeliger dan benzine )
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 20:04
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:01 schreef Estolan het volgende:
in een 1.8i moet je zelfs in zn 2e versnelling gewoon zonder gas te geven kunnen optrekken hoor, in zn 1e al helemaal, zelfs op LPG lukt het ( nog gevoeliger dan benzine )
Dat geldt natuurlijk alleen voor über Estolan's
Mijn 404 gaat op gas trouwens makkelijker weg dan op benzine
winterapfeldinsdag 18 juli 2006 @ 20:08
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ja vanaf 1 en hoger gaat het wel, maar ik heb nu over stil staan en dan wegrijden
mijn idee zou zijn: 3500 a 4000 toeren maken, koppeling zo op laten komen dat het toerental weinig/niet zakt

wel snel, maar niet al te gezond voor je koppeling, niet te vaak doen dus, om normaal pittig (en niet superaso snel) weg te zijn is 2000 toeren voordat je je koppeling op laat komen wel genoeg

Gas bijgeven dus, dan slaattie ook niet af


zoiets??
Robbiejdinsdag 18 juli 2006 @ 20:11
Bij een Honda civic (coupe) waar het max koppelpunt op 4900 RPM ligt:

koppeling in. met je gas spelen tot je bij 5400 toeren zit. vast houden. en dan je koppeling los laten en je gas vol in (dus eerst koppeling los) zo zorg je dat je van 5400 naar 4900 RPM knalt en met vol koppel naar je max van je versnelling gaat. en dan doorschakelen op 5500 RPM kom je ook weer op 4900 RPM uit en dan heb je weer max vermogen
DiGurudinsdag 18 juli 2006 @ 20:28
Gas geven, koppeling rustig op laten komen en zorgen dat je niet onder de 3000 toeren komt, als je snel weg wilt sprinten.

Maar voorwielaandrijving werkt dat tegen. Achterwielaandrijving is veel beter daarvoor. En als je vierwielaandrijving hebt, dan kun je de motor naast je bijhouden.
densmeedinsdag 18 juli 2006 @ 20:28
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk alleen voor über Estolan's
Mijn 404 gaat op gas trouwens makkelijker weg dan op benzine
wat voor auto bedoel je met een 404 want de 404 die ik heb rijdt in zijn 3e versnelling nog zonder gas weg en in de 4e versnelling mischien ook wel
#ANONIEMdinsdag 18 juli 2006 @ 20:34
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk alleen voor über Estolan's
Mijn 404 gaat op gas trouwens makkelijker weg dan op benzine
interessante opmerking

maar ach, maat niet uit ik kan er om lachen

tis iig wel zo, vanaf zn 3e word het wel moeilijk


in zn 5 kan wel, met gas erbij uiteraard
thomzordinsdag 18 juli 2006 @ 20:45
lalalaalatvp
Dr_Flashdinsdag 18 juli 2006 @ 20:51
GAS geven
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 22:50
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:34 schreef Estolan het volgende:

[..]

interessante opmerking

maar ach, maat niet uit ik kan er om lachen

tis iig wel zo, vanaf zn 3e word het wel moeilijk


in zn 5 kan wel, met gas erbij uiteraard
Voor iemand met gevoel is het inderdaad niet moeilijk echter iemand die zo'n topic opent zal waarschijnlijk met alle respect, niet ongelovelijk veel gevoel hebben, vandaar.
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef densmee het volgende:

[..]

wat voor auto bedoel je met een 404 want de 404 die ik heb rijdt in zijn 3e versnelling nog zonder gas weg en in de 4e versnelling mischien ook wel
Heb je ook een Peugeot 404
edit: er is maar 1 echte 404, en dat is de Peugeot

de versnellingen van een 404 zijn erg kort, dus in zijn 3 kan je makkelijk wegrijden.
Alleen mijne loopt momenteel iets beter op gas, vandaar mijn opmerking.
Bartholomeusdinsdag 18 juli 2006 @ 23:00
Wat men zegt, iets gas bij geven zodat je een iets verhoogd toerental hebt ten opzichte van stationair, en dan wegrijden zoals je het bij de rijles geleerd hebt. Vergt een beetje oefening, beetje feeling, maar dat gaat vanzelf beter naarmate je meer ervaring krijgt

Met andere woorden: goed oefenen. Meteen een excuus om je dinnetje te pas en te onpas te ontvoeren naar van allerlei dingen die leuk maar te ver weg zijn

' De vering uittesten mag natuurlijk ook gewoon
HansUdinsdag 18 juli 2006 @ 23:01
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef DiGuru het volgende:
Gas geven, koppeling rustig op laten komen en zorgen dat je niet onder de 3000 toeren komt, als je snel weg wilt sprinten.

Maar voorwielaandrijving werkt dat tegen. Achterwielaandrijving is veel beter daarvoor. En als je vierwielaandrijving hebt, dan kun je de motor naast je bijhouden.
Dit is het helemaal. Echt hoger dan 3000 zou ik met de meeste auto's niet doen. Of je geeft er niet om om de koppeling zo nu en dan te moeten vervangen. Zowiezo niet te vaak sprinten natuurlijk.
-En4Cer-dinsdag 18 juli 2006 @ 23:04
Weet ik niet.
Mijn chauffeur rijdt me overal heen.
HassieBassiedinsdag 18 juli 2006 @ 23:07
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef DiGuru het volgende:
Maar voorwielaandrijving werkt dat tegen. Achterwielaandrijving is veel beter daarvoor. En als je vierwielaandrijving hebt, dan kun je de motor naast je bijhouden.
Dat ligt er denk ik een klein beetje aan welke motor je naast je hebt staan. 80% van de motoren is sowieso sneller weg dan jij in je autootje.
ook_gekdinsdag 18 juli 2006 @ 23:09
je moet het aanvoelen is per auto verschillend.

klein tikje gas en dan gaan.
vamos1dinsdag 18 juli 2006 @ 23:10
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:23 schreef Thrilled het volgende:
ja ik heb mn rijbewijs, kheb een citroën xantia 1.8i (uit 1995)
mwehehehe zo herkenbaar
Nissan Micra 1.2

flink gas geven.. koppeling op laten komen,.. maar dan ook wel ver genoeg..
je hoort aan het piepen van je banden of je teveel gas terwijl je bij dat koppelingspunt komt zegmaar

heb het zo vaak dat als me moter te koud is en ik niet flink gas geef dat ie pruttelt (ook bij stilstaan) en als ik dan niet eerst gas geef voordat ik me koppeling laat opkomen sta ik zo stil
veldmuisdinsdag 18 juli 2006 @ 23:11
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Je hebt in een diesel les gehad en nooit geleerd om een beetje gas bij te geven bij het aangrijpingspunt van de koppeling?
Daardoor had een collega laatst ook last met het wegrijden in mijn auto
Dat had ik ook. Heeft me een paar dagen gekost om fatsoenlijk weg te komen, als je het eenmaal door hebt stelt het helemaal niks meer voor!
vamos1dinsdag 18 juli 2006 @ 23:12
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:09 schreef ook_gek het volgende:
je moet het aanvoelen is per auto verschillend.

klein tikje gas en dan gaan.
het is een oudje hè...
een tikje gas geven doe je in je opgefuckte diesel lesauto (hoef je vaak niet eens gas te geven om vooruit te gaan)
ook_gekdinsdag 18 juli 2006 @ 23:13
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:12 schreef vamos1 het volgende:

[..]

het is een oudje hè...
een tikje gas geven doe je in je opgefuckte diesel lesauto (hoef je vaak niet eens gas te geven om vooruit te gaan)
ik weet niet hoe jij rijd. Maar het is gewoon tikje gas koppeling laten opkomen tot hij aan grijpt en dan rustig maar gas en je koppeling latn opkomen.

je moet het gewoon voelen. Sommige mensen voelen het snel en andere mensen weer niet.
Het is puur een gevoel.
bonkedinsdag 18 juli 2006 @ 23:14
volgas en dan ineens je koppeling loslaten
De_Loetdinsdag 18 juli 2006 @ 23:15
ik doe zeg maar een beetje gas geven, koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt, dan koppeling in 1 keer los en gelijk gas tot op de vloer indrukken, dan ben je snel weg
Racemoldinsdag 18 juli 2006 @ 23:15
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:04 schreef -En4Cer- het volgende:
Weet ik niet.
Mijn chauffeur rijdt me overal heen.
Mijn vader reed mij vroeger ook overal heen
De_Loetdinsdag 18 juli 2006 @ 23:16
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:15 schreef Racemol het volgende:

[..]

Mijn vader reed mij vroeger ook overal heen
veldmuisdinsdag 18 juli 2006 @ 23:22
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:14 schreef bonke het volgende:
volgas en dan ineens je koppeling loslaten
Niet loslaten maar vlot op laten komen werkt beter .
Thrilleddinsdag 18 juli 2006 @ 23:26
ik lees nu allemaal beschrijvingen om zo snel mogelijk weg te komen alsof je in Need for speed zit.. maar ik doel er dus op dat ik altijd vrij langzaam ben met optrekken vanuit zn 1... 2e versnelling en hoger is gewoon planken, dat is niet zo moelijk, maar het koppeling / gas werk wou ik meer weten...
veldmuisdinsdag 18 juli 2006 @ 23:27
2000 toeren maken en dan net zo optrekken als dat je bij rijles geleerd hebt .

Die toeren moet je je niet te druk over maken, dat went vanzelf.
vamos1dinsdag 18 juli 2006 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:13 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ik weet niet hoe jij rijd. Maar het is gewoon tikje gas koppeling laten opkomen tot hij aan grijpt en dan rustig maar gas en je koppeling latn opkomen.

je moet het gewoon voelen. Sommige mensen voelen het snel en andere mensen weer niet.
Het is puur een gevoel.
ligt niet aan hoe ik rijdt maar waarin ik rijdt...
als ik me koppeling langzaam op laat komen.. en een tikje gas geef...
trek ik niet snel op in mijn '91-er.............

het stoplicht staat dan op oranje op het moment dat ik op de helft van een kruispunt ben
ik bedoel.. dan rij je als een peleton oude wijven.. en dat wilde de TS juist niet volgens mij
vamos1dinsdag 18 juli 2006 @ 23:29
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:22 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Niet loslaten maar vlot op laten komen werkt beter .
vol gas..
ingedrukte linkervoet in een rechte lijn naar links bewegen...
Repeatdinsdag 18 juli 2006 @ 23:32
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:26 schreef Thrilled het volgende:
ik lees nu allemaal beschrijvingen om zo snel mogelijk weg te komen alsof je in Need for speed zit.. maar ik doel er dus op dat ik altijd vrij langzaam ben met optrekken vanuit zn 1... 2e versnelling en hoger is gewoon planken, dat is niet zo moelijk, maar het koppeling / gas werk wou ik meer weten...
als jij je koppeling gelijkmatig laat opkomen en gas bijgeeft gaat het idd niet zo snel.

Je moet de koppeling echt snel, dus bijna loslaten tot het punt waar hij aangrijpt, vanaf daar moet je hem dan rustiger laten opkomen. Uiteraard een beetje gas bijgeven. Zo kom je vlot weg, maar ook niet met gierende banden. Wil je dat, dan doe je hetzelfde, maar met meer gas
Sterke_Yerkedinsdag 18 juli 2006 @ 23:40
Filmpje hoe je snel kan rijden:

Drive it like you stole it
Robbiejdinsdag 18 juli 2006 @ 23:44
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:

Drive it like you stole it
Geweldig gewoon
Repeatdinsdag 18 juli 2006 @ 23:46
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:

Drive it like you stole it
!

Die gast gaat echt helemaal los, zeker op het eind. Ook dat terugschakelen met tussengas

in een automaat
babbadinsdag 18 juli 2006 @ 23:49
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:

Drive it like you stole it
vamos1dinsdag 18 juli 2006 @ 23:50
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:

Drive it like you stole it
ligt het nou aan mij of is ie aan het schakelen met een automaat
please zeg dat het aan mij ligt... kan het net niet goed zien door de kwaliteit
ondeugenddinsdag 18 juli 2006 @ 23:51
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:47 schreef VanDread het volgende:
Ik druk altijd gewoon Launch Control in
Lift of !
Nestodinsdag 18 juli 2006 @ 23:52
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:

Drive it like you stole it
OMG Prachtig!

Ja 't is een automaat. Wel oppassen met die Amerikaanse meuk dat het niet afbreekt ofzo
VanDreaddinsdag 18 juli 2006 @ 23:53
Jaaaaaaaaa clutchdumpen!
Vooral leuk met 4wd's als je je koppeling naar de tering wilt helpen
(wat je met een fwd civicje minder doet omdat je banden gewoon spinnen ipv alle druk op de koppeling te zetten)
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 23:53
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:

Drive it like you stole it
syndroom van down, of teveel gezopen..

ThaFreakdinsdag 18 juli 2006 @ 23:53
revven en dan een clutch dump
VanDreaddinsdag 18 juli 2006 @ 23:55
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:53 schreef ThaFreak het volgende:
revven en dan een clutch dump
Dat zeg ik gamma!
Het hele idee achter clutchjedumpen is toch revven
thomzorwoensdag 19 juli 2006 @ 00:04
ja ik heb het trouwens ook tijdens mijn rijlessen (diesel), ik heb het geleerd met alleen de koppeling, maar ik zag dan me vader enzo heel 'smooth' optrekken terwijl bij mij op rijles het een beetje bromt
dus ik heb t ook ff geprobeerd maar toen reed ik weg met piepende banden terwijl ik toch echt dat gaspedaal nouwelijks aanraakte O.O

het is dus gewoon een beetje expirimenteren tot het je lukt?
VanDreadwoensdag 19 juli 2006 @ 00:07
En je bent al schokkend geslaagd?
thomzorwoensdag 19 juli 2006 @ 00:08
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:07 schreef VanDread het volgende:
En je bent al schokkend geslaagd?
gezakt

ik reed "te vlot" (dus niet het optrekken dan hè )
ThaFreakwoensdag 19 juli 2006 @ 00:09
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:55 schreef VanDread het volgende:

[..]

Dat zeg ik gamma!
Het hele idee achter clutchjedumpen is toch revven
niet zien staan
HKSwoensdag 19 juli 2006 @ 08:45
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:11 schreef Robbiej het volgende:
Bij een Honda civic (coupe) waar het max koppelpunt op 4900 RPM ligt:

koppeling in. met je gas spelen tot je bij 5400 toeren zit. vast houden. en dan je koppeling los laten en je gas vol in (dus eerst koppeling los) zo zorg je dat je van 5400 naar 4900 RPM knalt en met vol koppel naar je max van je versnelling gaat. en dan doorschakelen op 5500 RPM kom je ook weer op 4900 RPM uit en dan heb je weer max vermogen
Heb zelf ook een coupe,maar denk als ik dit doe wat jij nu zegt dat ik dan eerst paar mm profiel van me banden afhaal.
en nee heb echt geen slechte banden,of weinig grip.
Robbiejwoensdag 19 juli 2006 @ 12:17
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:45 schreef HKS het volgende:

[..]

Heb zelf ook een coupe,maar denk als ik dit doe wat jij nu zegt dat ik dan eerst paar mm profiel van me banden afhaal.
en nee heb echt geen slechte banden,of weinig grip.
Mja ik vind het altijd leuk om een burnout mee te nemen dus ik doe het _af en toe_ zo. maar die coupe'tjes zijn wel lekker pittig he?
ksborgwoensdag 19 juli 2006 @ 12:18
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:01 schreef HansU het volgende:

[..]

Dit is het helemaal. Echt hoger dan 3000 zou ik met de meeste auto's niet doen. Of je geeft er niet om om de koppeling zo nu en dan te moeten vervangen. Zowiezo niet te vaak sprinten natuurlijk.
Hmm, niet helemaal mee eens... Onze auto begint bij 3.500 een beetje te trekken. Als de ondergrond het toelaat begint ie in 1 (met de koppelling al los) bij 4.000 toeren te slippen over de voorwielen. Helemaal door tot 't rode is leuk, maar zo ongeveer bij 5.500 toeren zit z'n topvermogen. Dus onder de 6.000 toeren schakelen "á la Initial D" en dan gaat het helemaal top.

Auto is een Suzuki Swift 1.5 executive van 2005 (niet van mij overigens )
Matelwoensdag 19 juli 2006 @ 12:41
Onze auto trekt al redelijk als je 1500RPM maakt. Het heeft bijna geen zin meer toeren te maken om gewoon snel weg te trekken bij het stoplicht. Auto is een 2.5i V6 Mazda 626. Is wel leuk omdat hij er als een hele normale stadsauto uitziet Is jammer genoeg wel van m'n ouders dus moet er wel voorzichtig in rijden
garnage-patrickwoensdag 19 juli 2006 @ 12:42
je kan allemaal lezen wat mensen hier allemaal zeggen! of gewoon uitproberen en op ten duur is het makkie! als je met spinnende banden weg wil rijden..

koppeling in (in de 1ste versnelling) gas tot ongeveer 4500 en dan je voet in 1x van de koppeling af en plakgas... dikke wielspin gegarandeert (is overigens niet heel gezond voor je koppeling denk ik) en anders gewoon met gevoel snel op laten komen en daarna plakgas... trek je ook wel snel op

gewoon uit proberen eigenlijk!
Repeatwoensdag 19 juli 2006 @ 13:15
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:42 schreef garnage-patrick het volgende:
je kan allemaal lezen wat mensen hier allemaal zeggen! of gewoon uitproberen en op ten duur is het makkie! als je met spinnende banden weg wil rijden..

koppeling in (in de 1ste versnelling) gas tot ongeveer 4500 en dan je voet in 1x van de koppeling af en plakgas... dikke wielspin gegarandeert (is overigens niet heel gezond voor je koppeling denk ik) en anders gewoon met gevoel snel op laten komen en daarna plakgas... trek je ook wel snel op

gewoon uit proberen eigenlijk!
als je dus snel weg wilt moet je dus ook zorgen dat je geen wielspin hebt he....
Repeatwoensdag 19 juli 2006 @ 13:16
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:18 schreef ksborg het volgende:

[..]

Hmm, niet helemaal mee eens... Onze auto begint bij 3.500 een beetje te trekken. Als de ondergrond het toelaat begint ie in 1 (met de koppelling al los) bij 4.000 toeren te slippen over de voorwielen. Helemaal door tot 't rode is leuk, maar zo ongeveer bij 5.500 toeren zit z'n topvermogen. Dus onder de 6.000 toeren schakelen "á la Initial D" en dan gaat het helemaal top.

Auto is een Suzuki Swift 1.5 executive van 2005 (niet van mij overigens )
kutbanden en op gras ofzo? Want anders krijg jij met een 1.5 blok in je swift bij 4000 toeren echt geen doorslaande banden hoor?
Robbiejwoensdag 19 juli 2006 @ 13:19
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

kutbanden en op gras ofzo? Want anders krijg jij met een 1.5 blok in je swift bij 4000 toeren echt geen doorslaande banden hoor?
Ehm omdat?
Bij een Civic Coupe 1.5 ligt het koppel op 4900 en als je daar boven zit kom je amper vooruit want dan sta je je een partij te burnen en te roken en dat is ook maar een 1.5 hoor (102 PK)
Repeatwoensdag 19 juli 2006 @ 13:24
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ehm omdat?
Bij een Civic Coupe 1.5 ligt het koppel op 4900 en als je daar boven zit kom je amper vooruit want dan sta je je een partij te burnen en te roken en dat is ook maar een 1.5 hoor (102 PK)
right, dus met de koppeling los, als je dus normaal weggaat en doortrekt tot 4900 toeren gaan je banden dan doorslaan?
De_Loetwoensdag 19 juli 2006 @ 13:25
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

right, dus met de koppeling los, als je dus normaal weggaat en doortrekt tot 4900 toeren gaan je banden dan doorslaan?
nee bitch, op 4900 toeren de koppeling loslaten
Repeatwoensdag 19 juli 2006 @ 13:27
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef De_Loet het volgende:

[..]

nee bitch, op 4900 toeren de koppeling loslaten
dat zegt ie anders niet bitch:
quote:
begint ie in 1 (met de koppelling al los) bij 4.000 toeren te slippen over de voorwielen.
ook_gekwoensdag 19 juli 2006 @ 13:30
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:27 schreef vamos1 het volgende:

[..]

ligt niet aan hoe ik rijdt maar waarin ik rijdt...
als ik me koppeling langzaam op laat komen.. en een tikje gas geef...
trek ik niet snel op in mijn '91-er.............

het stoplicht staat dan op oranje op het moment dat ik op de helft van een kruispunt ben
ik bedoel.. dan rij je als een peleton oude wijven.. en dat wilde de TS juist niet volgens mij
ligt er aan. In een mazda MX5 uit 92 werkt dat prima en trek je gewoon normaal weg. Wil je sneller optrekken doe je precies het zelfde alleen dan sneller. Sneller koppeling oplaten komen en meer gas geven. Is een wissel werken.

Hoe sneller je het doet hoe sneller je optrekt.
vwkwoensdag 19 juli 2006 @ 13:43
Gas inhouden met de koppeling in is zo 90's

Gewoon eerst zorgen dat je auto rolt en dan je gaspedaal naar max stand toeduwen.. niet ineens planken.

Gaat veel geleidelijker, en schiet meer op.

Moet je met mijn auto eens proberen, 6100rpm in de koppeling en dan op laten komen..
Dan slipt ie tot z'n 3e versnelling in de 100 en rijdt een cuore je nog voorbij

Vervolgens mag je 200 euro ex. arbeid aftikken voor een koppelingsset
Inorbitwoensdag 19 juli 2006 @ 13:47
Bij een citroen xantia is het de bedoeling dan je de auto op een naar beneden lopende helling positioneerd voor het optrekken. daarna zult u voor het wegrijden de auto warm moeten laten draaien. als dit gebeurd is moet de versnelling in zijn vrij gezet worden. handrem er af. duw de auto alvast van zijn plaats (let op! op tijd in de auto springen) bij enige beweging(5 km/u), zetel u achter het stuurwiel. vloer het gaspedaal en de koppeling. schakel de 1e versnelling in. en laat de koppeling in een tijdspan van 15 minuten opkomen. met genoeg helling en meewind zal de auto na enige tijd de door u gekozen snelheid aannemen.
Robbiejwoensdag 19 juli 2006 @ 13:49
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:47 schreef Inorbit het volgende:
Bij een citroen xantia is het de bedoeling dan je de auto op een naar beneden lopende helling positioneerd voor het optrekken. daarna zult u voor het wegrijden de auto warm moeten laten draaien. als dit gebeurd is moet de versnelling in zijn vrij gezet worden. handrem er af. duw de auto alvast van zijn plaats (let op! op tijd in de auto springen) bij enige beweging(5 km/u), zetel u achter het stuurwiel. vloer het gaspedaal en de koppeling. schakel de 1e versnelling in. en laat de koppeling in een tijdspan van 15 minuten opkomen. met genoeg helling en meewind zal de auto na enige tijd de door u gekozen snelheid aannemen.
HPoiwoensdag 19 juli 2006 @ 13:49
Weet ik veel, gaat vanzelf. Na een tijdje voel je vanzelf aan hoe je auto reageert. Denk er niet eens bij na, dus zou het eigenlijk niet weten.
Repeatwoensdag 19 juli 2006 @ 13:50
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:43 schreef vwk het volgende:
Gas inhouden met de koppeling in is zo 90's

Gewoon eerst zorgen dat je auto rolt en dan je gaspedaal naar max stand toeduwen.. niet ineens planken.

Gaat veel geleidelijker, en schiet meer op.

Moet je met mijn auto eens proberen, 6100rpm in de koppeling en dan op laten komen..
Dan slipt ie tot z'n 3e versnelling in de 100 en rijdt een cuore je nog voorbij

Vervolgens mag je 200 euro ex. arbeid aftikken voor een koppelingsset
gewoon met koppeling in en gas los klaarstaan, dan koppeling snel laten komen en snel gasgeven. Dan ga je hard weg idd, is alleen het gevoel wat je moet hebben.
HPoiwoensdag 19 juli 2006 @ 13:54
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:

Drive it like you stole it
Crysler PT Cruiser? (Getuige het vele plastic en stuur)
Repeatwoensdag 19 juli 2006 @ 13:55
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:54 schreef HPoi het volgende:

[..]

Crysler PT Cruiser? (Getuige het vele plastic en stuur)
staat erbij ja
HPoiwoensdag 19 juli 2006 @ 13:59
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

staat erbij ja
o, hehe. niet eens gezien.
vrolijke-fritswoensdag 19 juli 2006 @ 14:01
Je moet je koppeling tot net voor je aangrijpingspunt laten komen. Dan moet je als het stoplicht op groen springt je koppeling op laten komen en tegelijkertijd je gas in trappen. Dan sprint je weg bij het stoplicht en heb je kans dat je er mensen uittrapt!!

Misschien moet je het eerst ff op een leeg straatje oefenen. Ik heb het ook 'geleerd' doordat een vriend van me het tegen me zei. En nu is elk stoplicht weer een leuk onderdeel van het verkeer.

als ik vooraan sta dan he, anders is het kut!!
Gripperwoensdag 19 juli 2006 @ 14:01
Nog een tip voor snel wegtrekken: handrem aantrekken en laat de koppeling een beetje opkomen, tot de achterkant van de auto naar beneden gaat. Handrem los en tegelijk gas geven.
Ook niet heel bevorderlijk voor de levensduur van je koppeling natuurlijk
Robbiejwoensdag 19 juli 2006 @ 14:07
Wat ik zelf nog niet geprobeerd heb. klopt het dat als je je handrem goed aantrekt. en dat je je koppeling inhoud en naar bijv 5000-6000 RPM gaat. en dan je koppeling laat schieten dat je dan stilstaand burned ofzo? of werkt dat alleen met 180pk+ ofzo?
vwkwoensdag 19 juli 2006 @ 14:13
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:50 schreef Repeat het volgende:

[..]

gewoon met koppeling in en gas los klaarstaan, dan koppeling snel laten komen en snel gasgeven. Dan ga je hard weg idd, is alleen het gevoel wat je moet hebben.
Precies, en dan niet meteen door je schutbord willen trappen..
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 14:01 schreef vrolijke-frits het volgende:
Je moet je koppeling tot net voor je aangrijpingspunt laten komen. Dan moet je als het stoplicht op groen springt je koppeling op laten komen en tegelijkertijd je gas in trappen. Dan sprint je weg bij het stoplicht en heb je kans dat je er mensen uittrapt!!

Misschien moet je het eerst ff op een leeg straatje oefenen. Ik heb het ook 'geleerd' doordat een vriend van me het tegen me zei. En nu is elk stoplicht weer een leuk onderdeel van het verkeer.

als ik vooraan sta dan he, anders is het kut!!
Ah, dus jij koopt ook clutch stops enzo... Weet je wel hoe kut dat schakelen is, en hoe slecht voor je koppelingsplaten e.d.

Het hele zooitje is hartstikke warm, op het moment dat je al voor een deel aan het ontkoppelen bent (het hele zooitje beweegt dan immers), kan de warmte minder goed weg.
En ja dat klinkt als onzin, maar waarom zou het anders standaard al niet zo zijn...?

[ Bericht 47% gewijzigd door vwk op 19-07-2006 16:46:36 ]
HKSwoensdag 19 juli 2006 @ 15:48
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:17 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Mja ik vind het altijd leuk om een burnout mee te nemen dus ik doe het _af en toe_ zo. maar die coupe'tjes zijn wel lekker pittig he?
mwah,heb nu ook al regelmatig in Vti's gezeten enzow,gaat toch net weer even pittiger!
maar voor een 1.5 mag je niet klagen denk ik
Mangoworks2002woensdag 19 juli 2006 @ 15:55
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:

Drive it like you stole it
tvp
DiGurudonderdag 20 juli 2006 @ 18:18
Dat is het voordeel van vierwielaandrijving: geen wielspin. Je gaat net zo snel weg als je je koppeling wilt belasten. Als je tenminste aardig wat vermogen hebt, natuurlijk.

Motoren winnen natuurlijk altijd, als ze er hun best voor doen.
Catch22-donderdag 20 juli 2006 @ 18:32
ik doe rond de 2500 toeren en dan weg, telkens bij de 5500 toeren schakelen en dan gaat het het rapst

1.6 in een bmw uit 90
densmeedonderdag 20 juli 2006 @ 18:50
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Voor iemand met gevoel is het inderdaad niet moeilijk echter iemand die zo'n topic opent zal waarschijnlijk met alle respect, niet ongelovelijk veel gevoel hebben, vandaar.
[..]

Heb je ook een Peugeot 404
edit: er is maar 1 echte 404, en dat is de Peugeot

de versnellingen van een 404 zijn erg kort, dus in zijn 3 kan je makkelijk wegrijden.
Alleen mijne loopt momenteel iets beter op gas, vandaar mijn opmerking.
sorry dat ik zolat reageer maar ik heb een UNIMOG 404
Tommy_Kuklinskidonderdag 20 juli 2006 @ 18:53
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:50 schreef densmee het volgende:

[..]

sorry dat ik zolat reageer maar ik heb een UNIMOG 404
Dat had ik ook aldoor, vandaar mijn edit
Daffodil31LEdonderdag 20 juli 2006 @ 18:55
Pook in D, beetje gas en linkerpoot op de rem. Bij groen rem los en gas tot op de bodem.
Robbiejdonderdag 20 juli 2006 @ 23:00
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Pook in D, beetje gas en linkerpoot op de rem. Bij groen rem los en gas tot op de bodem.
Automaat
yupdonderdag 20 juli 2006 @ 23:30
De enige manier om beter met de koppeling om te gaan is het gewoon elke dag doen.

Ga veel rijden ontdek je vanzelf wel hoe je moet optrekken etc.

Al die theorie leer je niks van.
Repeatvrijdag 21 juli 2006 @ 09:56
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:30 schreef yup het volgende:
De enige manier om beter met de koppeling om te gaan is het gewoon elke dag doen.

Ga veel rijden ontdek je vanzelf wel hoe je moet optrekken etc.

Al die theorie leer je niks van.
dat is eigenlijk het enige juist antwoord
Tommy_Kuklinskivrijdag 21 juli 2006 @ 10:01
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:30 schreef yup het volgende:
De enige manier om beter met de koppeling om te gaan is het gewoon elke dag doen.

Ga veel rijden ontdek je vanzelf wel hoe je moet optrekken etc.

Al die theorie leer je niks van.
Een echte gozert van de straat
2609vrijdag 21 juli 2006 @ 13:20
ik geef gewoon gas dan trek ik snel op