Je hebt in een diesel les gehad en nooit geleerd om een beetje gas bij te geven bij het aangrijpingspunt van de koppeling?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:23 schreef Thrilled het volgende:
ja ik heb mn rijbewijs, kheb een citroën xantia 1.8i (uit 1995)
ja vanaf 1 en hoger gaat het wel, maar ik heb nu over stil staan en dan wegrijdenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:29 schreef HansU het volgende:
Echt snel optrekken is o.a. optrekken tot het aantal toeren dat de auto beter kan overgaan naar de volgende versnelling. Laag in de toeren heb je namelijk minder trekkracht dan hoog.
wat ik je vraag klopt niet?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ja vanaf 1 en hoger gaat het wel, maar ik heb nu over stil staan en dan wegrijden
Dat geldt natuurlijk alleen voor über Estolan'squote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:01 schreef Estolan het volgende:
in een 1.8i moet je zelfs in zn 2e versnelling gewoon zonder gas te geven kunnen optrekken hoor, in zn 1e al helemaal, zelfs op LPG lukt het ( nog gevoeliger dan benzine )
mijn idee zou zijn: 3500 a 4000 toeren maken, koppeling zo op laten komen dat het toerental weinig/niet zaktquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ja vanaf 1 en hoger gaat het wel, maar ik heb nu over stil staan en dan wegrijden
wat voor auto bedoel je met een 404 want de 404 die ik heb rijdt in zijn 3e versnelling nog zonder gas weg en in de 4e versnelling mischien ook welquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk alleen voor über Estolan's
Mijn 404 gaat op gas trouwens makkelijker weg dan op benzine
interessante opmerkingquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk alleen voor über Estolan's
Mijn 404 gaat op gas trouwens makkelijker weg dan op benzine
Voor iemand met gevoel is het inderdaad niet moeilijk echter iemand die zo'n topic opent zal waarschijnlijk met alle respect, niet ongelovelijk veel gevoel hebben, vandaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
interessante opmerking
maar ach, maat niet uit ik kan er om lachen
tis iig wel zo, vanaf zn 3e word het wel moeilijk
in zn 5 kan wel, met gas erbij uiteraard
Heb je ook een Peugeot 404quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef densmee het volgende:
[..]
wat voor auto bedoel je met een 404 want de 404 die ik heb rijdt in zijn 3e versnelling nog zonder gas weg en in de 4e versnelling mischien ook wel![]()
Dit is het helemaal. Echt hoger dan 3000 zou ik met de meeste auto's niet doen. Of je geeft er niet om om de koppeling zo nu en dan te moeten vervangen. Zowiezo niet te vaak sprinten natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef DiGuru het volgende:
Gas geven, koppeling rustig op laten komen en zorgen dat je niet onder de 3000 toeren komt, als je snel weg wilt sprinten.
Maar voorwielaandrijving werkt dat tegen. Achterwielaandrijving is veel beter daarvoor. En als je vierwielaandrijving hebt, dan kun je de motor naast je bijhouden.
Dat ligt er denk ik een klein beetje aan welke motor je naast je hebt staan. 80% van de motoren is sowieso sneller weg dan jij in je autootje.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef DiGuru het volgende:
Maar voorwielaandrijving werkt dat tegen. Achterwielaandrijving is veel beter daarvoor. En als je vierwielaandrijving hebt, dan kun je de motor naast je bijhouden.
mwehehehe zo herkenbaarquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:23 schreef Thrilled het volgende:
ja ik heb mn rijbewijs, kheb een citroën xantia 1.8i (uit 1995)
Dat had ik ook. Heeft me een paar dagen gekost om fatsoenlijk weg te komen, als je het eenmaal door hebt stelt het helemaal niks meer voor!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je hebt in een diesel les gehad en nooit geleerd om een beetje gas bij te geven bij het aangrijpingspunt van de koppeling?
Daardoor had een collega laatst ook last met het wegrijden in mijn auto
het is een oudje hè...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:09 schreef ook_gek het volgende:
je moet het aanvoelen is per auto verschillend.
klein tikje gas en dan gaan.
ik weet niet hoe jij rijd. Maar het is gewoon tikje gas koppeling laten opkomen tot hij aan grijpt en dan rustig maar gas en je koppeling latn opkomen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:12 schreef vamos1 het volgende:
[..]
het is een oudje hè...
een tikje gas geven doe je in je opgefuckte diesel lesauto (hoef je vaak niet eens gas te geven om vooruit te gaan)
Mijn vader reed mij vroeger ook overal heenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:04 schreef -En4Cer- het volgende:
Weet ik niet.
Mijn chauffeur rijdt me overal heen.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:15 schreef Racemol het volgende:
[..]
Mijn vader reed mij vroeger ook overal heen![]()
ligt niet aan hoe ik rijdt maar waarin ik rijdt...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:13 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ik weet niet hoe jij rijd. Maar het is gewoon tikje gas koppeling laten opkomen tot hij aan grijpt en dan rustig maar gas en je koppeling latn opkomen.
je moet het gewoon voelen. Sommige mensen voelen het snel en andere mensen weer niet.
Het is puur een gevoel.
vol gas..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:22 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Niet loslaten maar vlot op laten komen werkt beter.
als jij je koppeling gelijkmatig laat opkomen en gas bijgeeft gaat het idd niet zo snel.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:26 schreef Thrilled het volgende:
ik lees nu allemaal beschrijvingen om zo snel mogelijk weg te komen alsof je in Need for speed zit.. maar ik doel er dus op dat ik altijd vrij langzaam ben met optrekken vanuit zn 1... 2e versnelling en hoger is gewoon planken, dat is niet zo moelijk, maar het koppeling / gas werk wou ik meer weten...
Geweldig gewoonquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:
Drive it like you stole it
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:
Drive it like you stole it
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:
Drive it like you stole it
ligt het nou aan mij of is ie aan het schakelen met een automaatquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:
Drive it like you stole it
Lift of !quote:
OMGquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:
Drive it like you stole it
syndroom van down, of teveel gezopen..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:
Drive it like you stole it
niet zien staanquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:55 schreef VanDread het volgende:
[..]
Dat zeg ik gamma!
Het hele idee achter clutchjedumpen is toch revven
Heb zelf ook een coupe,maar denk als ik dit doe wat jij nu zegt dat ik dan eerst paar mm profiel van me banden afhaal.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:11 schreef Robbiej het volgende:
Bij een Honda civic (coupe) waar het max koppelpunt op 4900 RPM ligt:
koppeling in. met je gas spelen tot je bij 5400 toeren zit. vast houden. en dan je koppeling los laten en je gas vol in (dus eerst koppeling los) zo zorg je dat je van 5400 naar 4900 RPM knalt en met vol koppel naar je max van je versnelling gaat. en dan doorschakelen op 5500 RPM kom je ook weer op 4900 RPM uit en dan heb je weer max vermogen
Mja ik vind het altijd leuk om een burnout mee te nemen dus ik doe het _af en toe_ zo. maar die coupe'tjes zijn wel lekker pittig he?quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:45 schreef HKS het volgende:
[..]
Heb zelf ook een coupe,maar denk als ik dit doe wat jij nu zegt dat ik dan eerst paar mm profiel van me banden afhaal.
en nee heb echt geen slechte banden,of weinig grip.
Hmm, niet helemaal mee eens... Onze auto begint bij 3.500 een beetje te trekken. Als de ondergrond het toelaat begint ie in 1 (met de koppelling al los) bij 4.000 toeren te slippen over de voorwielen. Helemaal door tot 't rode is leuk, maar zo ongeveer bij 5.500 toeren zit z'n topvermogen. Dus onder de 6.000 toeren schakelen "á la Initial D" en dan gaat het helemaal top.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:01 schreef HansU het volgende:
[..]
Dit is het helemaal. Echt hoger dan 3000 zou ik met de meeste auto's niet doen. Of je geeft er niet om om de koppeling zo nu en dan te moeten vervangen. Zowiezo niet te vaak sprinten natuurlijk.
als je dus snel weg wilt moet je dus ook zorgen dat je geen wielspin hebt he....quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:42 schreef garnage-patrick het volgende:
je kan allemaal lezen wat mensen hier allemaal zeggen! of gewoon uitproberen en op ten duur is het makkie! als je met spinnende banden weg wil rijden..
koppeling in (in de 1ste versnelling) gas tot ongeveer 4500 en dan je voet in 1x van de koppeling af en plakgas... dikke wielspin gegarandeert(is overigens niet heel gezond voor je koppeling denk ik) en anders gewoon met gevoel snel op laten komen en daarna plakgas... trek je ook wel snel op
![]()
gewoon uit proberen eigenlijk!
kutbanden en op gras ofzo? Want anders krijg jij met een 1.5 blok in je swift bij 4000 toeren echt geen doorslaande banden hoor?quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:18 schreef ksborg het volgende:
[..]
Hmm, niet helemaal mee eens... Onze auto begint bij 3.500 een beetje te trekken. Als de ondergrond het toelaat begint ie in 1 (met de koppelling al los) bij 4.000 toeren te slippen over de voorwielen. Helemaal door tot 't rode is leuk, maar zo ongeveer bij 5.500 toeren zit z'n topvermogen. Dus onder de 6.000 toeren schakelen "á la Initial D" en dan gaat het helemaal top.
Auto is een Suzuki Swift 1.5 executive van 2005 (niet van mij overigens)
Ehm omdat?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
kutbanden en op gras ofzo? Want anders krijg jij met een 1.5 blok in je swift bij 4000 toeren echt geen doorslaande banden hoor?
right, dus met de koppeling los, als je dus normaal weggaat en doortrekt tot 4900 toeren gaan je banden dan doorslaan?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ehm omdat?
Bij een Civic Coupe 1.5 ligt het koppel op 4900 en als je daar boven zit kom je amper vooruit want dan sta je je een partij te burnen en te roken en dat is ook maar een 1.5 hoor (102 PK)
nee bitch, op 4900 toeren de koppeling loslatenquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
right, dus met de koppeling los, als je dus normaal weggaat en doortrekt tot 4900 toeren gaan je banden dan doorslaan?
dat zegt ie anders niet bitch:quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef De_Loet het volgende:
[..]
nee bitch, op 4900 toeren de koppeling loslaten
quote:begint ie in 1 (met de koppelling al los) bij 4.000 toeren te slippen over de voorwielen.
ligt er aan. In een mazda MX5 uit 92 werkt dat prima en trek je gewoon normaal weg. Wil je sneller optrekken doe je precies het zelfde alleen dan sneller. Sneller koppeling oplaten komen en meer gas geven. Is een wissel werken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:27 schreef vamos1 het volgende:
[..]
ligt niet aan hoe ik rijdt maar waarin ik rijdt...
als ik me koppeling langzaam op laat komen.. en een tikje gas geef...
trek ik niet snel op in mijn '91-er.............
het stoplicht staat dan op oranje op het moment dat ik op de helft van een kruispunt ben
ik bedoel.. dan rij je als een peleton oude wijven.. en dat wilde de TS juist niet volgens mij
quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:47 schreef Inorbit het volgende:
Bij een citroen xantia is het de bedoeling dan je de auto op een naar beneden lopende helling positioneerd voor het optrekken. daarna zult u voor het wegrijden de auto warm moeten laten draaien. als dit gebeurd is moet de versnelling in zijn vrij gezet worden. handrem er af. duw de auto alvast van zijn plaats (let op! op tijd in de auto springen) bij enige beweging(5 km/u), zetel u achter het stuurwiel. vloer het gaspedaal en de koppeling. schakel de 1e versnelling in. en laat de koppeling in een tijdspan van 15 minuten opkomen. met genoeg helling en meewind zal de auto na enige tijd de door u gekozen snelheid aannemen.
gewoon met koppeling in en gas los klaarstaan, dan koppeling snel laten komen en snel gasgeven. Dan ga je hard weg idd, is alleen het gevoel wat je moet hebben.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:43 schreef vwk het volgende:
Gas inhouden met de koppeling in is zo 90's![]()
Gewoon eerst zorgen dat je auto rolt en dan je gaspedaal naar max stand toeduwen.. niet ineens planken.
Gaat veel geleidelijker, en schiet meer op.
Moet je met mijn auto eens proberen, 6100rpm in de koppeling en dan op laten komen..
Dan slipt ie tot z'n 3e versnelling in de 100 en rijdt een cuore je nog voorbij
Vervolgens mag je 200 euro ex. arbeid aftikken voor een koppelingsset
Crysler PT Cruiser? (Getuige het vele plastic en stuur)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:
Drive it like you stole it
staat erbij jaquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:54 schreef HPoi het volgende:
[..]
Crysler PT Cruiser? (Getuige het vele plastic en stuur)
Precies, en dan niet meteen door je schutbord willen trappen..quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
gewoon met koppeling in en gas los klaarstaan, dan koppeling snel laten komen en snel gasgeven. Dan ga je hard weg idd, is alleen het gevoel wat je moet hebben.
Ah, dus jij koopt ook clutch stops enzo... Weet je wel hoe kut dat schakelen is, en hoe slecht voor je koppelingsplaten e.d.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:01 schreef vrolijke-frits het volgende:
Je moet je koppeling tot net voor je aangrijpingspunt laten komen. Dan moet je als het stoplicht op groen springt je koppeling op laten komen en tegelijkertijd je gas in trappen. Dan sprint je weg bij het stoplicht en heb je kans dat je er mensen uittrapt!!
Misschien moet je het eerst ff op een leeg straatje oefenen. Ik heb het ook 'geleerd' doordat een vriend van me het tegen me zei. En nu is elk stoplicht weer een leuk onderdeel van het verkeer.
als ik vooraan sta dan he, anders is het kut!!
mwah,heb nu ook al regelmatig in Vti's gezeten enzow,gaat toch net weer even pittiger!quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:17 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Mja ik vind het altijd leuk om een burnout mee te nemen dus ik doe het _af en toe_ zo. maar die coupe'tjes zijn wel lekker pittig he?
tvpquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Filmpje hoe je snel kan rijden:
Drive it like you stole it
sorry dat ik zolat reageer maar ik heb een UNIMOG 404quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Voor iemand met gevoel is het inderdaad niet moeilijk echter iemand die zo'n topic opent zal waarschijnlijk met alle respect, niet ongelovelijk veel gevoel hebben, vandaar.
[..]
Heb je ook een Peugeot 404![]()
edit: er is maar 1 echte 404, en dat is de Peugeot
de versnellingen van een 404 zijn erg kort, dus in zijn 3 kan je makkelijk wegrijden.
Alleen mijne loopt momenteel iets beter op gas, vandaar mijn opmerking.
Dat had ik ook aldoor, vandaar mijn editquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:50 schreef densmee het volgende:
[..]
sorry dat ik zolat reageer maar ik heb een UNIMOG 404![]()
Automaatquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Pook in D, beetje gas en linkerpoot op de rem. Bij groen rem los en gas tot op de bodem.
dat is eigenlijk het enige juist antwoordquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:30 schreef yup het volgende:
De enige manier om beter met de koppeling om te gaan is het gewoon elke dag doen.
Ga veel rijden ontdek je vanzelf wel hoe je moet optrekken etc.
Al die theorie leer je niks van.
Een echte gozert van de straatquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:30 schreef yup het volgende:
De enige manier om beter met de koppeling om te gaan is het gewoon elke dag doen.
Ga veel rijden ontdek je vanzelf wel hoe je moet optrekken etc.
Al die theorie leer je niks van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |