quote:
105 Teletekst di 18 jul
Twee doden bij Vierdaagse Nijmegen
` Op de eerste dag van de Vierdaagse
van Nijmegen zijn twee deelnemers aan
het wandelevenement overleden.Meer dan
300 mensen belandden in het ziekenhuis.
Vijf van hen werden gereanimeerd.De
problemen werden veroorzaakt door het
zeer warme weer,
Morgen worden nog hogere temperaturen
verwacht.De organisatie bepaalt
vanavond of de Vierdaagse morgen kan
doorgaan.
quote:
Hadden ze maar bron waterquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:21 schreef Gluckskafer het volgende:
bron?
Veel trainen een half jaar vantevoren al.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:24 schreef PLAE@ het volgende:
'Ja ik ben 65 en heb 2 weken getrained en nu kan ik wel 50km lopen 4 dagen lang met 35 graden'
Idd, beetje sneu weer hier, zijn weer die mensen die niet buiten durven te komenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
Lees ik nu dat mensen worden uitgelachen omdat ze overleden zijn? Bizar.
Misschien onverstandig, misschien onbekend, misschien iets anders. Dat is lachwekkend?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:24 schreef PLAE@ het volgende:
'Ja ik ben 65 en heb 2 weken getrained en nu kan ik wel 50km lopen 4 dagen lang met 35 graden'
Teletekst pagina 105, zoals ook al boven het berichtje zelf staat.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:21 schreef Gluckskafer het volgende:
bron?
Je maakt de fout alles te geloven wat er op het forum gepleurd wordt...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
Lees ik nu dat mensen worden uitgelachen omdat ze overleden zijn? Bizar.
Nou, het klinkt niet ongeloofwaardig en gelachen wordt er. Je veronderstelling klopt natuurlijk sowieso al niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je maakt de fout alles te geloven wat er op het forum gepleurd wordt...
Da's ook best bizar...
Eek! Het is nog echt waar ook!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je maakt de fout alles te geloven wat er op het forum gepleurd wordt...
Da's ook best bizar...
De vierdaagse is nu typisch zo'n plaats waar je nog niet dood gevonden wil worden. En om dat dan toch voor elkaar te krijgen is gewoon een wanprestatie van formaat.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:26 schreef _The_General_ het volgende:
De humor ontgaat me,
Ik snap het ook niet zo goed nee, dit zijn toch geen ongewone temperaturen voor in de zomer hier?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:29 schreef Omkron het volgende:
Joh.. is het echt zo bizar warm dan..?
Ik wil wel even zeggen dat de wandelaars érg veel in de zon moeten lopen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet zo goed nee, dit zijn toch geen ongewone temperaturen voor in de zomer hier?
Lijkt me iig wel dat als je jezelf dood loopt met deze temperaturen je zelf toch ook iets niet goed doet. Nou hoorde ik dat de organisatie adviseerde om 2 liter water per uur te drinken. Lijkt me ook niet zo gezond als je niet zorgt dat je ook voldoende zouten en suikers binnen krijgt. Sterker nog, volgens mij kan het dodelijk zijn als je dat niet doet...
En dus is het nog dommer van hen als ze toch meedoen, en onzorgvuldig zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef BONG4002 het volgende:
Ligt er ook aan hoe oud de deelnemers in kwestie waren die overleden zijn, er lopen namelijk ook een hoop oudere mensen meeVooral die groep is veel kwetsbaarder.
dat komt omdat het water zo duur wordt verkocht!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen verantwoording.
Als mensen niet genoeg drinken is dat hun probleem.
38 graden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:35 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik wil wel even zeggen dat de wandelaars érg veel in de zon moeten lopen.
Ik houd het zelf, stilzittend al bijna niet in de schaduw uit.
Vanmiddag was het hier in ieder geval 38 graden, in de schaduw en ik woon redelijk in de buurt van Nijmegen.
Tja, ik zou sowieso niet zo snel meedoen als het zo ongelovelijk warm wordtquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen verantwoording.
Als mensen niet genoeg drinken is dat hun probleem.
Hehe, zou kunnen. Maar de warmste officiele temperatuur ooit in Nederland is 38,6. Volgens mij zaten we vandaag rond de 34. Maar dat is ook wel warm hoor.quote:
Mijn collega had het over natuurlijke selectie. Dat gaat natuurlijk ook te ver.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En dus is het nog dommer van hen als ze toch meedoen, en onzorgvuldig zijn.Maar ja, laten we wel wezen, wie mist die paar bejaarden nou?
Je kunt wel doen of dat een mening is maar het is toch echt zo.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:53 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Mijn college had het over natuurlijke selectie. Dat gaat natuurlijk ook te ver.
Jij niet, blijkbaar. Als je even vertelt waar je opa's en oma's oversteken, rijd ik er wel even overheen. Deal ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En dus is het nog dommer van hen als ze toch meedoen, en onzorgvuldig zijn.Maar ja, laten we wel wezen, wie mist die paar bejaarden nou?
Respect voor de overledenen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je kunt wel doen of dat een mening is maar het is toch echt zo.
Mijn oma's en opa's zijn slim genoeg om niet mee te doen met dat kneuzenfestijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:56 schreef sooty het volgende:
[..]
Jij niet, blijkbaar. Als je even vertelt waar je opa's en oma's oversteken, rijd ik er wel even overheen. Deal ?
Nou ja, iets anders kun je het bijna niet noemen. Een ongeluk kun je het ook niet echt noemen. Die mensen hebben zich vrijwillig aangemeld en weten de risico's. Shit happens, de sukkels die zich niet voorbereiden vallen af.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:53 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Mijn collega had het over natuurlijke selectie. Dat gaat natuurlijk ook te ver.
maar het blijven bejaarden, dus wie zal ze missen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn oma's en opa's zijn slim genoeg om niet mee te doen met dat kneuzenfestijn.![]()
inderdaad wat lopen hier een hoop losers rond zegquote:
Jup, ze liepen mee om dood te gaan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:02 schreef Cart_man het volgende:
Hebben ze aan zichzelf te danken dat ze dood zijn.
quote:
En dat voor een wandelfesteijnquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:55 schreef Orcaman1984 het volgende:
2 doden en 5 mensen moesten gereanimeerd worden
Vroeger bij de commando'squote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:32 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar? Overlijden na een stukje wandelen. Toen ik nog een tiener was moest ik op overlevingskamp met bepakking die afstand afleggen en ik kon 's nachts niet eens in een goed bed slapen.
Daar gaat het ook niet om. Jij vindt dat er teveel bejaarden zijn, daarom bied ik aan om je opa's en oma's te overrijden. Ik ben gewoon behulpzaam.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn oma's en opa's zijn slim genoeg om niet mee te doen met dat kneuzenfestijn.![]()
Nee, 'natuurlijke selectie' moet je niet op een individualistisch niveau bekijken, daar valt namelijk niets uit af te leiden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je kunt wel doen of dat een mening is maar het is toch echt zo.
Waterfietsen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nee, 'natuurlijke selectie' moet je niet op een individualistisch niveau bekijken, daar valt namelijk niets uit af te leiden.
En hey, ik heb vandaag ook een slordige 33KM gefietst, en ik ben ook niet ingestyeiurtljhnvy6y03476666666666666666666
Niemand heeft ze toch gedwongen om mee te doen? Ze konden elk moment uitstappen zonder consequenties behalve een deukje in hun eigen ego. Dat ze dat ego belangrijker vonden dan hun eigen gezondheid is hun keuze.quote:
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:09 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Wat een geklaag hier.
Ze hebben nu toch nog hun kruisje![]()
J ging 3 dagen aan een kruis hangen op een snikhete berg in de brandende zon En wat is er van jou terecht gekomen? loser!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:02 schreef Kindervriend het volgende:
Ha-ha, echt vet!
Echt man, wat een losers!
Tja, ik zal morgen dan maar in mijn bed blijven liggen. Stel je voor dat ik naar buiten ga en overreden word. Dan is dat gewoon mijn eigen schuld, want ik zette nou eenmaal die voet buiten neer en riskeerde hiermee mijn gezondheidquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:08 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Niemand heeft ze toch gedwongen om mee te doen? Ze konden elk moment uitstappen zonder consequenties behalve een deukje in hun eigen ego. Dat ze dat ego belangrijker vonden dan hun eigen gezondheid is hun keuze.
Dit zijn wél ongewone temperaturen. Het weer tot nu toe in Juli komt overeen met het weer in Zuid-Frankrijk in een normale julimaand en Juli is nog op koers de warmste te worden in Nederland sinds tenminste 100 jaar. Daarbij vallen de dagen met de hoogste temperaturen ook nog precies tijdens de vierdaagse. Dus dit is allemaal wel zeer ongewoon.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet zo goed nee, dit zijn toch geen ongewone temperaturen voor in de zomer hier?
Is één keer eerder gebeurd, in 1972.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Tja, ik zal morgen dan maar in mijn bed blijven liggen. Stel je voor dat ik naar buiten ga en overreden word. Dan is dat gewoon mijn eigen schuld, want ik zette nou eenmaal die voet buiten neer en riskeerde hiermee mijn gezondheid.
Je verwacht toch niet dat je doodgaat als je meedoet.
Is dit trouwens al vaker gebeurd? En zo ja, hoe vaak?
En ik neem aan dat we de temperatuur van vandaag wel vaker heb gehad tijdens de vierdaagse ná 1972.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is één keer eerder gebeurd, in 1972.
Ja hallo, je verwacht het toch niet?!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:15 schreef arneaux het volgende:
Sorry, maar als je 'puur op karakter' jezelf in de vernieling loopt ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Wat een geklaag hier.
Met dit weer is het sowieso al warm. Ik denk dat je op zo'n moment toch doorwandeld, je wilt het einde halen en niet te snel opgeven. Je verwacht niet dat je doodgaat als je doorloopt. En op het moment dat je écht niet meer kunt is het volgens mij al te laat...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:15 schreef arneaux het volgende:
Sorry, maar als je 'puur op karakter' jezelf in de vernieling loopt ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Nergens, was een conclusie van een aantal mensen hier.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:15 schreef Aventura het volgende:
Waar staat dat dit om bejaarden gaat trouwens?
Dat weet je vantevoren toch nietquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:15 schreef arneaux het volgende:
Geen idee. Maar hier werd de suggestie gewekt:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:15 schreef Aventura het volgende:
Waar staat dat dit om bejaarden gaat trouwens?
Jep...ik trainde ook een half jaar van te voren ook al de afgelopen 2 jaarquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:25 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Veel trainen een half jaar vantevoren al.
Ik vind dit eigenlijk "" .
Ze hebben niet goed voor zichzelf gezorgd door te weinig water te drinken, niet goed te eten etc. Elk mens kan dit overleven als ze zich goed voorbereiden. Hebben ze blijkbaar niet gedaan. Erg zuur dat ze dan zo aan hun einde komen. Was te voorkomen geweest...quote:
Als jij een ver stuk hard moet fietsen, dan weetje dat er op een gegeven moment een punt is, dat je eigenlijk niet meer door moet gaan, maar het toch doet om het te halen. Normaal gesproken moet dit wel kunnen als je genoeg drinkt, gezond bent etc. Echter, met deze temperaturen, kom je dat punt al eerder tegen, en zijn de gevolgen helaas wat extremerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:20 schreef arneaux het volgende:
Kom op zeg! Jullie geven allemaal stuk-voor-stuk aan dat je niet zomaar omvalt ergo; je merkt t. Je voelt je niet lekker meer, je kan je niet concentreren, weet ik veel wat er allemaal gebeurd. Je gaat mij iig niet vertellen dat als je aan t wandelen bent je in 1x zo wegvalt, zonder daarvoor ook maar iets gemerkt te hebben?!
Nou.. ik heb laatst voor de eerste keer écht problemen gehad met de zon.. was niet hier hoor.. maar klaarblijkelijk zat ik tegen een zonnesteek aan.. misselijk, rillen, zweten.. duf..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:20 schreef arneaux het volgende:
Kom op zeg! Jullie geven allemaal stuk-voor-stuk aan dat je niet zomaar omvalt ergo; je merkt t. Je voelt je niet lekker meer, je kan je niet concentreren, weet ik veel wat er allemaal gebeurd. Je gaat mij iig niet vertellen dat als je aan t wandelen bent je in 1x zo wegvalt, zonder daarvoor ook maar iets gemerkt te hebben?!
Volgens mij is het voor sommige mensen al te laat als je op dat punt aankomt dat je er iets van gaat merken.... Bovendien zul je toch dóórmoeten tot aan de volgende eerste hulp post.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:20 schreef arneaux het volgende:
Klopt...er zijn 3 grote EHBO-posten, maar ook wel van bedrijven.. die zullen je ook wel helpen als je het nodig hebt. Ik had vorig jaar bijvoorbeeld ontzettend erge buikpijn, moest toch echt 20 kilometer doorlopen om bij 't EHBO punt te komenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:26 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor sommige mensen al te laat als je op dat punt aankomt dat je er iets van gaat merken.... Bovendien zul je toch dóórmoeten tot aan de volgende eerste hulp post.
Wat een geklaag hier.
Onzin. Als je je zo beroerd voelt ga je in de schaduw zitten en koel je jezelf af.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:26 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor sommige mensen al te laat als je op dat punt aankomt dat je er iets van gaat merken.... Bovendien zul je toch dóórmoeten tot aan de volgende eerste hulp post.
En wat dan als je midden in een gebied vol weilanden loopt?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:31 schreef arneaux het volgende:
[..]
Onzin. Als je je zo beroerd voelt ga je in de schaduw zitten en koel je jezelf af.
Ik bedoel uiteraard dat natuurlijke selectie een feit is, en aangezien deze mensen overleden zijn aan een overdosis stupiditeit, kun je dat best in zo'n perspectief plaatsen. Je kunt natuurlijk niet zomaar stellen dat iets een voorbeeld is van natuurlijke selectie ofzo.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nee, 'natuurlijke selectie' moet je niet op een individualistisch niveau bekijken, daar valt namelijk niets uit af te leiden.
En hey, ik heb vandaag ook een slordige 33KM gefietst, en ik ben ook niet ingestyeiurtljhnvy6y03476666666666666666666
Degene tegen wie je het hebt leeft in ieder geval nog.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:29 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
vast gezonder dan de hele tijd op je computer blijven zitten![]()
Jump je de fucking sloot in.. simpel.. geloof mij.. je gaat echt wel hoor.. als je idd. zo vertieft bent van de warmte.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En wat dan als je midden in een gebied vol weilanden loopt?
Die gebieden zijn er genoeg hoor...
Smartass![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |