quote:Wie ben ik? Ik ben geboren rond 1915 in Sumatra. Mijn vader was een hoge pief bij de Shell oliemaatschappij daar. Voor mijn studie vertrok ik naar Nederland en in 1934 begon ik aan mijn medicijnenopleiding in Leiden. Ik bleek meer interesse te hebben in sport en techniek en besloot te stoppen met medicijnen om een pilotenopleiding te volgen.
Na het halen van mijn brevet moest ik tijdens de mobilisatie naar de jachtvliegerafdeling in Den Helder. Op 10 mei 1940 vielen de Duitsers op laffe wijze ons land aan en ik kwam in actie boven ons vliegveld in Den Helder. Ik haalde een, misschien twee Duitse Messerschmitts neer. Na de capitulatie besloot ik met enkele vrienden naar Engeland te vluchten. Na drie mislukte pogingen wist ik als verstekeling op het Zwitserse schip de St. Cerque te komen. Via een omweg kwam ik in Engeland terecht. Na een bezoek aan onze koningin mocht ik me aanmelden bij de RAF.
Na een aantal vluchten en overwinningen werd ik neergeschoten boven Frankrijk en krijgsgevangenen gemaakt. Ik kwam in een zeer bekend gevangenen kamp terecht en wist te ontsnappen tijdens een actie die later de "Great Escape" genoemd zou worden. Het lukte me weer om in Engeland terecht te komen en ik vloog nog enkele maanden bij de RAF. Ik was voornamelijk bezig met het neerhalen van de V1 raketten. Na de oorlog ging ik in Amerika wonen waar ik eerst arts en daarna ontwerper bij de NASA werd. Vele mensen weten het niet maar ik ben een van de meest beroemde Nederlandse piloten. Wie ben ik?
Neinquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:02 schreef Mangoworks2002 het volgende:
ben je Erik Hazelhoff Roelfzema?
denk het wel... tis nl het verhaal van de Soldaat van Oranje (plus wat dingen die ik niet wist (NASA e.d.)quote:
Voorzover ik weet/gelezen heb heeft hij toch nooit bij de NASA gezetenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
denk het wel... tis nl het verhaal van de Soldaat van Oranje (plus wat dingen die ik niet wist (NASA e.d.)
geen idee, dan moet ik het opzoeken, maar dat mag niet...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:10 schreef Europees het volgende:
[..]
Voorzover ik weet/gelezen heb heeft hij toch nooit bij de NASA gezeten
De soldaat van Oranje is ook bezet Nederland ontvlucht en heeft de koningin ook ontmoet, maar naast dat is dit verhaal wel een stukje anders.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
denk het wel... tis nl het verhaal van de Soldaat van Oranje (plus wat dingen die ik niet wist (NASA e.d.)
zelfs het verhaal met de boot klopt, zoveel zullen er niet op die boot gezeten hebben...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:13 schreef nietzman het volgende:
[..]
De soldaat van Oranje is ook bezet Nederland ontvlucht en heeft de koningin ook ontmoet, maar naast dat is dit verhaal wel een stukje anders.
Erik was geen piloot. (Aan het begin van de oorlog.)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:15 schreef Mangoworks2002 het volgende:
zelfs het verhaal met de boot klopt, zoveel zullen er niet op die boot gezeten hebben...
Nee, al is Erik een vriend van Bob.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:02 schreef Mangoworks2002 het volgende:
ben je Erik Hazelhoff Roelfzema?
Jawel, hij heeft gevlogen (volgens de film) met de Engelsen om nederland te bevrijden...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Erik was geen piloot. (Aan het begin van de oorlog.)
fuck, natuurlijk... kut hoe heet ie......quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:18 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee, al is Erik een vriend van Bob.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:20 schreef yvonne het volgende:
Bram van der Stok
Idd bracht Nietz me op het goede spoor.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:22 schreef _The_General_ het volgende:
Idd. De piloot van Oranje. Bob ( Bram ) van der Stok. Een van de meest gedecoreerde Nederlands. ( later Amerikaan ).
yvonne, hoewel Nietzman de aanzet gaf aan jou de eer voor een nieuwe Wie ben ik?
Kelere, da's een pittige ...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:34 schreef yvonne het volgende:
Ik ben geboren rond 1893 in het mooie Beieren in een goed gezin.
...
Wie ben ik?
Niet voor The Generalquote:
Be my guestquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:41 schreef Mangoworks2002 het volgende:
ik weet anders wel een leuke...
LVquote:Zijn allerlaatste woorden waren tegen de beul: Maak het kort, maak het kort.
Fillips 2 ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oke, een iets moeilijkere:
Mijn vader was een populaire keizer. Ik volgde hem op, maar door allerlei gedoe werd ik slechts Koning en geen Keizer. Die eer moest ik laten aan een Duits Keurvorst. Mijn Rijk omspande de wereld en grote stromen goud en zilver kwamen mijn land binnen. Toch is mijn staat meerdere malen failliet gegaan. Godsdienst was één van mijn passies. Ik ben ook meerdere malen getrouwd, onder meer met de Engelse Koningin, maar later heb ik geprobeerd haar land binnen te vallen. Dit mislukte jammerlijk.
Ik stierf in 1598
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |