abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41731443
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:15 schreef Noodlez het volgende:
Bah, het ging een tijdje goed. Vanavond vroeg mijn moeder zich af of mijn broertje wel huiswerk maakte, want gisteravond rond 23:00 zat ie nog effe opdracht voor wiskunde te maken. Ze vroegen 'm of hij weer net als vorig schooljaar verder zou gaan. Hij reageerde geirriteerd. ''Want waar bemoeien ze zich mee.'' Termen als 'mongooltjes' en 'niet zo huilen, bemoei je er niet mee' werden door 'm geroepen. Later kwam mijn vader er ook nog bij en zei dat ie normaal moest praten, ik hoorde mijn broertje nog iets van 'whatever ouwe' zeggen. Ik zag op mijn kamer tv te kijken en zag dus niks, maar ik een moment later dat ze elkaar in de haren vlogen. En moest ik er tussen gaan staan om ze uit elkaar te halen want mn moeder lukte het niet, na het incident was mijn moeder best wel overstuur en mijn vader erg kwaad. En mijn broertje.. tja, die speelt gewoon weer verder met WoW alsof er niets aan de hand is. Ik vind dat het écht tijd wordt dat mijn ouders hulp in gaan schakelen. Ik heb de nummers van jeugdzorg ed. al gevonden en ze moeten gewoon bellen, anders gaat het een tijdje goed en dan weer fout..Het lijkt mijn broertje gewoon niks te schelen, ik snap er echt niks van..
Eh, wat is jouw vader voor softy dat hij jou zijn gezag laat ondermijnen? Ik zou dus eerst jou de kamer uitzetten(WAAR bemoei je je mee?) en dan mijn zoon eens goed uitleggen dat dit echt niet kan en WOW de-installeren.
pi_41734608
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:15 schreef Noodlez het volgende:
... Ze vroegen 'm of hij weer net als vorig schooljaar verder zou gaan. Hij reageerde geirriteerd.
[...].Het lijkt mijn broertje gewoon niks te schelen, ik snap er echt niks van..
Zo'n opmerking 'ga je weer net zo als vorig jaar verder' is denigrerend en zet hem meteen in de hoek.
Daar zou ik ook meteen geïrriteerd van raken.

Zoals ik al eerder zei: Je ouders moeten niet onderhandelen of drammen (waar bovenstaande opm onder valt), maar duidelijke en eerlijk regels stellen - en die handhaven.

Zo kun je heel duidelijk afspreken waar, wanneer en hoeveel WOW er gespeeld wordt: In de huiskamer, als het huiswerk af is, als de cijfers goed zijn, en als hij beleefd doet.
(tip: Hij hoeft het niet te menen. Maar hij moet wel beleefd doen).
Maar dat moet dus ook de andere kant op werken: Als zijn huiswerk af is en zijn cijfers zijn goed, moeten de ouders ook niet gaan dreinen als hij WoW speelt terwijl hij zich aan de regels houdt.

Dus: Broertje als persoon behandelen, niet als een vormpje boetseerklei dat niet in de juiste vorm gedwongen wil worden.

En Tip: Laat dit topic eens aan je ouders lezen.
pi_41735087
Ik zou hem eerst eens wat afpakken. Zijn pc is hem dierbaar en zal hij dus missen. Pas als hij zich heeft gebeterd, kan hij het terug 'verdienen'.

Hoe is zijn contact met mensen buiten jullie directe familie? Vrienden, kennissen enz?
pi_41739157
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:24 schreef mgerben het volgende:

[..]

Zo'n opmerking 'ga je weer net zo als vorig jaar verder' is denigrerend en zet hem meteen in de hoek.
Daar zou ik ook meteen geïrriteerd van raken.

Zoals ik al eerder zei: Je ouders moeten niet onderhandelen of drammen (waar bovenstaande opm onder valt), maar duidelijke en eerlijk regels stellen - en die handhaven.

Zo kun je heel duidelijk afspreken waar, wanneer en hoeveel WOW er gespeeld wordt: In de huiskamer, als het huiswerk af is, als de cijfers goed zijn, en als hij beleefd doet.
(tip: Hij hoeft het niet te menen. Maar hij moet wel beleefd doen).
Maar dat moet dus ook de andere kant op werken: Als zijn huiswerk af is en zijn cijfers zijn goed, moeten de ouders ook niet gaan dreinen als hij WoW speelt terwijl hij zich aan de regels houdt.

Dus: Broertje als persoon behandelen, niet als een vormpje boetseerklei dat niet in de juiste vorm gedwongen wil worden.

En Tip: Laat dit topic eens aan je ouders lezen.
Vind jij om elf uur nog je huiswerk maken terwijl je de hele dag WoW speelt dan acceptabel in dit geval? Even ter illustratie?
pi_41740071
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vind jij om elf uur nog je huiswerk maken terwijl je de hele dag WoW speelt dan acceptabel in dit geval? Even ter illustratie?
Wat?
Natuurlijk niet!
Wow speel je pas als je huiswerk af is. Niet eerst spelen en dan 's nachts huiswerk maken.
pi_41742173
Ach...waar bemoei je je mee?

Iets voor je ouders lijkt me en je er lekker buiten laten.
pi_41745152
Het gaat trouwens met mijn broertje ondertussen beter, speelt niet veel WoW meer, gaat weer naar school, paar kleine sociale contacten, probeert te diëten en oefeningen met de fysiotherapeut te doen, al is ie nog wel steeds een couch potato. Hij is in ieder geval vrolijker dan dat ie anders was.
pi_41745363
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:20 schreef Maisnon het volgende:
Het gaat trouwens met mijn broertje ondertussen beter, speelt niet veel WoW meer, gaat weer naar school, paar kleine sociale contacten, probeert te diëten en oefeningen met de fysiotherapeut te doen, al is ie nog wel steeds een couch potato. Hij is in ieder geval vrolijker dan dat ie anders was.
Nick

Fijn dat het weer wat beter gaat dan met je broertje!
Gaat iig de betere kant op.
pi_41745420
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:28 schreef Chrrris het volgende:

[..]

Nick

Fijn dat het weer wat beter gaat dan met je broertje!
Gaat iig de betere kant op.
Chris dankje MSN binnenkort weer maar niet tot zo vroeg
pi_41745965
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:30 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Chris dankje MSN binnenkort weer maar niet tot zo vroeg
vroege uurtjes ja .. is goed
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:39:49 #261
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_41748152
Deze kerel ken het woord respect niet.. schop onder z'n hol en een klap voor z'n muil, dat heeft ie nodig. Je laat je als vader dat toch niet door je bloedeigen zoon tegen je zeggen? Kom nou zeg..!
pi_41760967
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:46 schreef mgerben het volgende:

[..]

Wat?
Natuurlijk niet!
Wow speel je pas als je huiswerk af is. Niet eerst spelen en dan 's nachts huiswerk maken.
Kortom, daar hoort een sanctie bij. Vaders kaart dat aan bij zoonlief, zoonlief maakt stennis (duh, puber he).
Vader en zoon raken in verhitte ruzie. Vader wordt tegengehouden door andere zoon.
Wat denkt jongste zoon ? 1-0
  Moderator woensdag 13 september 2006 @ 09:25:58 #263
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_41761685
quote:
Op woensdag 13 september 2006 08:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kortom, daar hoort een sanctie bij. Vaders kaart dat aan bij zoonlief, zoonlief maakt stennis (duh, puber he).
Vader en zoon raken in verhitte ruzie. Vader wordt tegengehouden door andere zoon.
Wat denkt jongste zoon ? 1-0
Yo partner in crime Ben het met je eens. De reden dat die gast zich zo gedraagt is omdat hij er simpelweg mee weg komt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_41767148
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Yo partner in crime Ben het met je eens. De reden dat die gast zich zo gedraagt is omdat hij er simpelweg mee weg komt.
er lijken geen sancties er tegen over te staan. Ik had de stroom van zijn kamer via de stop uitgezet, onderaan de trap gewacht ( want die zal naar beneden komen razen), hem zijn stoom af laten blazen om vervolgens daarna uit te leggen waarom deze sanctie er is. Zo te lezen moeten je ouders meer ruggegraat hebben, hij komt gewoon overal mee weg.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_41768386
Hey.

Ik heb een soortgelijke situatie met mijn zusje. De emoties lopen dan ook vaak (te hoog) op.
Als je dat zou willen kan je me wel toevoegen op msn om er over te praten.
I always loved it, I still love it, and I will always love it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')