abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2006 @ 01:16:29 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39927795

Chicago Fire
Columbus Crew
D.C. United
Kansas City Wizards
New England Revolution
New York Red Bulls

Colorado Rapids
FC Dallas
Los Angeles Galaxy
CD Chivas USA (Los Angeles)
Houston Dynamo
Real Salt Lake

Uitbreiding in 2007, waarschijnlijk Easter Conference:

Toronto FC (Canada)

De officiele MLS site is dik in orde, video's met hoogtepunten van de wedstrijden, statistieken en dergelijke, niks nieuws gezien de sporten in de VS vaak op internet uitblinken in informatie.

Komend seizoen (2007) komt er 1 team bij, en voor het eerst internationaal: Toronto FC van de gelijknamige Canadese stad is een spiksplinternieuw stadion aan het bouwen (een van de voorwaarden om een MLS team te hebben) en kan zodoende in 2007 meedoen met de competitie.

Het ziet er redelijk rooskleurig uit, maar dat verhaal kennen we van de NASL wat ook maar niet kon worden wat men voor ogen had. (waarschijnlijk teveel sterren die nog even hun zakken kwamen vullen aan het einde van hun carriere)

De zogenaamde 'grote' sporten in de VS worden volgepropt met commercie, te dure tickets etc. en op straat zie je meer mensen voetballen dan je zou denken, op amateur/recreanten-nivo is voetbal erg populair. Misschien dat het nu wel gaat lukken.

Maar goed, meer mensen die dit gebeuren een beetje bijhouden?

(OP gebaseerd op orginele OP van deel 1, enigzins aangepast en up-to-date gebracht).

Deel 1: MLS, voetbal in de Verenigde Staten

[ Bericht 1% gewijzigd door maartena op 18-07-2006 17:31:22 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_39927864
Ziet er goed uit. Zijn er nou veel Europese spelers die in de MLS afbouwen, of valt dat allessinds mee?
That's all folks!
pi_39927935
Djorkaeff. En Antii Sumiala. Dat zijn de enige twee Europeanen die ik me zo te binnen schieten.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 01:25:39 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39927960
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:20 schreef -Vaduz- het volgende:
Ziet er goed uit. Zijn er nou veel Europese spelers die in de MLS afbouwen, of valt dat allessinds mee?
Wel een aantal, al kan ik zo geen namen noemen..... de teams bestaan voornamelijk gewoon uit Amerikanen. We zijn er sommige Amerikanen die voor Europese teams gespeeld hebben en weer terug komen bij de MLS.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_39928014
Met Donovan en O'Brien als bekende spelers. Ik hoop dat Dave er leuke jaren heeft.
That's all folks!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 03:06:05 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39929132
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:24 schreef Radegast het volgende:
Djorkaeff. En Antii Sumiala. Dat zijn de enige twee Europeanen die ik me zo te binnen schieten.
En straks Klinsmann als bondscoach.

Ik heb dit seizoen nog geen wedstrijd gezien trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 18 juli 2006 @ 03:16:03 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_39929253
Oh, zit de rockende Fin tegenwoordig in de USA?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 06:08:36 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39930103
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 03:06 schreef popolon het volgende:
Ik kijk af en toe naar LA Galaxy wedstrijden
-
  dinsdag 18 juli 2006 @ 06:12:03 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39930114
Spelen die op een American Football veld?

Als ik dat zie hoeft 't van mij al niet meer. Geeft zo'n raar beeld.

Dan zie ik liever American Football.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 06:38:16 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39930206
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 06:12 schreef popolon het volgende:
Spelen die op een American Football veld?
Nee, Los Angeles Galaxy heeft een eigen stadion. Sinds vorig jaar delen ze die ook met Chivas USA.

Ze spelen in het Home Depot Center (uiteraard gesponsord zoals in Amerika gewoonlijk, wat er van bovenaf zo uitziet:

Met in het midden dit voetbalstadion:

En wat groter van binnen:

Dus nee, ze spelen niet op een American Football veld.
-
  dinsdag 18 juli 2006 @ 06:49:21 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39930234
Ziet er nog lang niet slecht uit.

Ben zelf een paar keer naar Soldier Field geweest, ook best een aardig stadion maar ook voor NFL gebruik.

Chicago fire speelt vaak in Toyota Park, lekkere rotnaam ook.

pi_39944973
tvp
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:49:50 #13
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_39947480
tvp. is die competitie wat met 2 "Poules' /?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:06:18 #14
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_39947846
Hier even een link naar een geweldig verhaal over Pele's periode bij de Cosmos:
http://sports.espn.go.com/espn/eticket/story?page=cosmos

Er is recentelijk ook een documentaire over de Cosmos gemaakt, die me erg genietbaar lijkt.
http://www.onceinalifetime-movie.com/
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_39963850
Er zijn ook behoorlijk wat Centraal en zuid Amerikanen die in de MLS spelen.

Ik begrijp overigens niet waarom Reus niet lekker gaat spelen in de MLS. Niveau kan hij prima aan, hij hoeft maar een maand of 8 te werken en hij kan nog makkelijk 3 jaar mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_39986060
Apart iets blijft het toch, dat voetbal in de VS .

Ik weet er haast niet over... derhalve tvp .
pi_40120485
Het debuut van Van der Bergh was goed, hij gaf enkele piekfijne voorzetten. Wel verloor hij met zijn ploeg Kansas City Wizards.
That's all folks!
pi_40122352
90 min gespeeld?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40142116
Gaat Adu die stap nog eens maken?
pi_40142298
Hij is net 17
pi_40142341
Dus In het voetbal is ALLES mogelijk
pi_40142453
Klopt maar hij heeft nog alle tijd.

Voorlopig heeft hij uitzonderlijk veel gespeeld tegen mannen in een redelijke competitie
pi_40142548
Het is ook meer zodat ik hem kan zien spelen zeg maar, heb alleen een ziek goede dribbel op internet ooit gezien. En het jeugd WK vorig jaar in eigen land, maar dat was niet bijzonder.
pi_40142943
Toen was ie ook 4 of 5 jaar jonger dan zijn meeste tegenstanders.
pi_40144508
Hij zal wel wat meer jaren jonger zijn dat de tegenstanders die hij in de MLS tegenkomt
pi_40144579
Klopt maar daarom is het ook niet gek dat hij nog niet kan uitblinken.

Geef hem nog 2,3 jaar en als hij geen tegenslag krijgt kan hij zo bij iedere club aan de slag
pi_40146261
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:06 schreef Plastic_Power het volgende:
Er is recentelijk ook een documentaire over de Cosmos gemaakt, die me erg genietbaar lijkt.
http://www.onceinalifetime-movie.com/
Brrrrrrrr dit lijkt me toch een wanstaltige hollywoodproductie zeg...
  maandag 24 juli 2006 @ 22:04:30 #28
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_40146356
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:02 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Brrrrrrrr dit lijkt me toch een wanstaltige hollywoodproductie zeg...
omdat...
  maandag 24 juli 2006 @ 22:13:07 #29
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_40146700
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
90 min gespeeld?
Nope ... na een uurtje gewisseld
pi_40148410
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:04 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

omdat...
..het zo als een typische Amerikaanse successtory gepresenteerd wordt. Die voice-over alleen al.. Ik durf te wedden dat er geen kritisch geluid in die 'docu' zit.

Ik kots sowieso op die Amerikaanse 'heldencultuur'. Als een sporter gewoon een topprestatie levert moet er altijd een verhaal a la Armstrong achter zitten tegenwoordig. Maar dit is licht offtopic en heeft weinig van doen met deze docu.
pi_40148656
Hoezo? Het is toch helemaal successtory. Lijkt mij wel een interessante docu. Bovendien lijkt die gast op Tony Soprano
pi_40148868
Wat is het verhaal achter Wayne Gretzky, Steve Yzerman, Patrick Ewing, Kobe Bryant, Tiger Woods?
pi_40148956
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is het verhaal achter Wayne Gretzky, Steve Yzerman, Patrick Ewing,
Oude helden, tellen niet mee in die nieuwe heldencultuur.
quote:
Kobe Bryant, Tiger Woods?
Verkrachting, en de eerste zwarte sporter in blanke wereld. Bedankt voor het voorbeeld, want Tiger is de ultieme vertolker van die nieuwe Amerikaanse heldencultuur.
pi_40149239
Nou die verkrachting was echt big in de nieuwe wereld

LeBron James, Anthony Carmelo, Ilya Kovalchuck, Sidney Crosby, Scott Speed?
pi_40149306
Waarom zeg je niet gewoon wat je dwars zit?
pi_40149374
Dat je onzin praat. Maar dat is te verwachten van iemand met een Foppe avatar
pi_40149416
Nou, dan zijn we toch klaar. Scheelt weer een discussie.
pi_40149558
Maar dan leer je weer niks.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:26:50 #39
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_40149706
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:02 schreef Erasmusch het volgende:
Hoezo? Het is toch helemaal successtory. Lijkt mij wel een interessante docu. Bovendien lijkt die gast op Tony Soprano
Het is niet helemaal een successtory, zoals deze beschrijving duidelijk maakt:
quote:
In the midst of blackouts, riots, the Son of Sam serial killer scare and the dawn of Studio 54, came an entirely unexpected moment of inspiration: the rise of the New York Cosmos, America’s first great soccer team, and its larger-than-life superstar, Pelé. But swept up in a careening path of glory, glamour, debauchery and controversy, the Cosmos themselves imploded.
pi_40149781
Ja, dat bedoelde ik. Was t woordje 'geen' vergeten.
pi_40149784
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar dan leer je weer niks.
Dacht je dat ik dit zelf verzonnen had? Floyd Landis heeft zijn versleten heup als invalshoek voor zijn 'geweldige' touroverwinning gekozen. Een jaar eerder reed Hamilton met een gebroken sleutelbeen de tour uit. Lekker voor de docu die net over hem gemaakt werd. Dan Jensen, de schaatser die op de belangrijkste momenten viel, maar later alsnog goud pakte. De Amerikanen smullen van dat soort nep-emoties.

Er zullen vast helden zijn waar geen bijzonder verhaal achter zit, die jij net opnoemde, maar zijn daar kleffe docu's over? Nee dus.
pi_40151604
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 03:06 schreef popolon het volgende:

[..]

En straks Klinsmann als bondscoach.

Hoe kun je dan eigenlijk in hemelsnaam genomineerd zijn voor die Ougoudougoudoubougou-award?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:23:51 #43
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_40153646
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:28 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dacht je dat ik dit zelf verzonnen had? Floyd Landis heeft zijn versleten heup als invalshoek voor zijn 'geweldige' touroverwinning gekozen. Een jaar eerder reed Hamilton met een gebroken sleutelbeen de tour uit. Lekker voor de docu die net over hem gemaakt werd. Dan Jensen, de schaatser die op de belangrijkste momenten viel, maar later alsnog goud pakte. De Amerikanen smullen van dat soort nep-emoties.
Als je er niet van houdt, dan kijk je als 'nuchtere Fries' toch lekker naar die oubollige voorstellingen over Abe Lenstra in het stadion.

Heldenverering op z'n Fries.
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:28 schreef MaxPower het volgende:

Er zullen vast helden zijn waar geen bijzonder verhaal achter zit, die jij net opnoemde, maar zijn daar kleffe docu's over? Nee dus.
Ik heb op de Amerikaanse TV toch vaak mooie docu's gezien.
Vaak over helden uit sporten die hier niet zo bekend zijn zoals honkbal, Am. football, autorace(indycar/nascar) etc.

Maar de docu's die men hier in Nederland uitzendt gaan over Armstrong, Jansen etc. Voor de Nederlanders interessante sporters maar afkomstig uit kleine sporten in Amerika die amper aandacht krijgen.
Dan moet er vaak een 'verhaal' achter zitten wil men daar kijkers trekken.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  dinsdag 25 juli 2006 @ 02:27:50 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40155173
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:15 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Hoe kun je dan eigenlijk in hemelsnaam genomineerd zijn voor die Ougoudougoudoubougou-award?
Ja dat vraag ik me ook af.
pi_40157103
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:23 schreef fanneke het volgende:

[..]

Als je er niet van houdt, dan kijk je als 'nuchtere Fries' toch lekker naar die oubollige voorstellingen over Abe Lenstra in het stadion.

Heldenverering op z'n Fries.

Ik heb op de Amerikaanse TV toch vaak mooie docu's gezien.
Vaak over helden uit sporten die hier niet zo bekend zijn zoals honkbal, Am. football, autorace(indycar/nascar) etc.

Maar de docu's die men hier in Nederland uitzendt gaan over Armstrong, Jansen etc. Voor de Nederlanders interessante sporters maar afkomstig uit kleine sporten in Amerika die amper aandacht krijgen.
Dan moet er vaak een 'verhaal' achter zitten wil men daar kijkers trekken.

Armstrong die een zevenklapper maakt of Heiden die vijfklapper maakt krijgen ook terecht echt wel aandacht
pi_40157795
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:23 schreef fanneke het volgende:

[..]

Doe ik ook, maar dat betekent toch niet dat ik hier mijn mening niet mag verkondigen? Ik vind het niet leuk, maar jullie mogen je gang wel gaan, no problem.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 15:43:59 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40169489
Als je het niet leuk vindt dan kijk je niet. Zo moeilijk is het niet toch?

Je hebt blijkbaar geen goede docu's gezien want ze zijn er wel degelijk, heel veel zelfs.
pi_40169568
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:43 schreef popolon het volgende:

Je hebt blijkbaar geen goede docu's gezien want ze zijn er wel degelijk, heel veel zelfs.
Ik heb zat goede docu's gezien. Alleen het typische American Hero verhaal is inderdaad niks voor mij. Die sla ik dan ook over.
pi_40171563
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:15 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Een topic openen was blijkbaar genoeg.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:52:19 #50
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_40171627
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:50 schreef methodmich het volgende:

[..]

Een topic openen was blijkbaar genoeg.
Dan had maartena genomineerd moeten worden

Ah, okay, Popo opende het originele topic (in 2004 weliswaar...)

[ Bericht 9% gewijzigd door Plastic_Power op 25-07-2006 16:53:46 (foutje) ]
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:16:02 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40172408
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:52 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Dan had maartena genomineerd moeten worden

Ah, okay, Popo opende het originele topic (in 2004 weliswaar...)
Ja, topic heeft bijna twee jaar lang gelopen.

Is dat een record in VBL?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')