abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2006 @ 01:16:29 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39927795

Chicago Fire
Columbus Crew
D.C. United
Kansas City Wizards
New England Revolution
New York Red Bulls

Colorado Rapids
FC Dallas
Los Angeles Galaxy
CD Chivas USA (Los Angeles)
Houston Dynamo
Real Salt Lake

Uitbreiding in 2007, waarschijnlijk Easter Conference:

Toronto FC (Canada)

De officiele MLS site is dik in orde, video's met hoogtepunten van de wedstrijden, statistieken en dergelijke, niks nieuws gezien de sporten in de VS vaak op internet uitblinken in informatie.

Komend seizoen (2007) komt er 1 team bij, en voor het eerst internationaal: Toronto FC van de gelijknamige Canadese stad is een spiksplinternieuw stadion aan het bouwen (een van de voorwaarden om een MLS team te hebben) en kan zodoende in 2007 meedoen met de competitie.

Het ziet er redelijk rooskleurig uit, maar dat verhaal kennen we van de NASL wat ook maar niet kon worden wat men voor ogen had. (waarschijnlijk teveel sterren die nog even hun zakken kwamen vullen aan het einde van hun carriere)

De zogenaamde 'grote' sporten in de VS worden volgepropt met commercie, te dure tickets etc. en op straat zie je meer mensen voetballen dan je zou denken, op amateur/recreanten-nivo is voetbal erg populair. Misschien dat het nu wel gaat lukken.

Maar goed, meer mensen die dit gebeuren een beetje bijhouden?

(OP gebaseerd op orginele OP van deel 1, enigzins aangepast en up-to-date gebracht).

Deel 1: MLS, voetbal in de Verenigde Staten

[ Bericht 1% gewijzigd door maartena op 18-07-2006 17:31:22 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_39927864
Ziet er goed uit. Zijn er nou veel Europese spelers die in de MLS afbouwen, of valt dat allessinds mee?
That's all folks!
pi_39927935
Djorkaeff. En Antii Sumiala. Dat zijn de enige twee Europeanen die ik me zo te binnen schieten.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 01:25:39 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39927960
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:20 schreef -Vaduz- het volgende:
Ziet er goed uit. Zijn er nou veel Europese spelers die in de MLS afbouwen, of valt dat allessinds mee?
Wel een aantal, al kan ik zo geen namen noemen..... de teams bestaan voornamelijk gewoon uit Amerikanen. We zijn er sommige Amerikanen die voor Europese teams gespeeld hebben en weer terug komen bij de MLS.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_39928014
Met Donovan en O'Brien als bekende spelers. Ik hoop dat Dave er leuke jaren heeft.
That's all folks!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 03:06:05 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39929132
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:24 schreef Radegast het volgende:
Djorkaeff. En Antii Sumiala. Dat zijn de enige twee Europeanen die ik me zo te binnen schieten.
En straks Klinsmann als bondscoach.

Ik heb dit seizoen nog geen wedstrijd gezien trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 18 juli 2006 @ 03:16:03 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_39929253
Oh, zit de rockende Fin tegenwoordig in de USA?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 06:08:36 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39930103
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 03:06 schreef popolon het volgende:
Ik heb dit seizoen nog geen wedstrijd gezien trouwens.
Ik kijk af en toe naar LA Galaxy wedstrijden
-
  dinsdag 18 juli 2006 @ 06:12:03 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39930114
Spelen die op een American Football veld?

Als ik dat zie hoeft 't van mij al niet meer. Geeft zo'n raar beeld.

Dan zie ik liever American Football.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 06:38:16 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39930206
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 06:12 schreef popolon het volgende:
Spelen die op een American Football veld?
Nee, Los Angeles Galaxy heeft een eigen stadion. Sinds vorig jaar delen ze die ook met Chivas USA.

Ze spelen in het Home Depot Center (uiteraard gesponsord zoals in Amerika gewoonlijk, wat er van bovenaf zo uitziet:

Met in het midden dit voetbalstadion:

En wat groter van binnen:

Dus nee, ze spelen niet op een American Football veld.
-
  dinsdag 18 juli 2006 @ 06:49:21 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39930234
Ziet er nog lang niet slecht uit.

Ben zelf een paar keer naar Soldier Field geweest, ook best een aardig stadion maar ook voor NFL gebruik.

Chicago fire speelt vaak in Toyota Park, lekkere rotnaam ook.

pi_39944973
tvp
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:49:50 #13
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_39947480
tvp. is die competitie wat met 2 "Poules' /?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:06:18 #14
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_39947846
Hier even een link naar een geweldig verhaal over Pele's periode bij de Cosmos:
http://sports.espn.go.com/espn/eticket/story?page=cosmos

Er is recentelijk ook een documentaire over de Cosmos gemaakt, die me erg genietbaar lijkt.
http://www.onceinalifetime-movie.com/
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_39963850
Er zijn ook behoorlijk wat Centraal en zuid Amerikanen die in de MLS spelen.

Ik begrijp overigens niet waarom Reus niet lekker gaat spelen in de MLS. Niveau kan hij prima aan, hij hoeft maar een maand of 8 te werken en hij kan nog makkelijk 3 jaar mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_39986060
Apart iets blijft het toch, dat voetbal in de VS .

Ik weet er haast niet over... derhalve tvp .
pi_40120485
Het debuut van Van der Bergh was goed, hij gaf enkele piekfijne voorzetten. Wel verloor hij met zijn ploeg Kansas City Wizards.
That's all folks!
pi_40122352
90 min gespeeld?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40142116
Gaat Adu die stap nog eens maken?
pi_40142298
Hij is net 17
pi_40142341
Dus In het voetbal is ALLES mogelijk
pi_40142453
Klopt maar hij heeft nog alle tijd.

Voorlopig heeft hij uitzonderlijk veel gespeeld tegen mannen in een redelijke competitie
pi_40142548
Het is ook meer zodat ik hem kan zien spelen zeg maar, heb alleen een ziek goede dribbel op internet ooit gezien. En het jeugd WK vorig jaar in eigen land, maar dat was niet bijzonder.
pi_40142943
Toen was ie ook 4 of 5 jaar jonger dan zijn meeste tegenstanders.
pi_40144508
Hij zal wel wat meer jaren jonger zijn dat de tegenstanders die hij in de MLS tegenkomt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')